po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...
Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...
Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...
U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...
Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?
Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Pavouk106 píše: Chtěl sjem tu něco napsat, ale napíšu jen, že je mi na blití (ať už z toho, že po 700km se chce domoct spolufinancování opravy nebo i z toho, jak je prodávající zákonem znevýhodněnej...)
Oficialne podle zakona je znevyhodnenej prodavajici, ale v realu je to kupujici, protoze to v zivote neprokaze, utrati desitky tisic za soudy, muze to trvat i roky...
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
No známá to vzala jako nějakou prkotinu, protože netušila, o co přesně se jedná...
Ale máme to tu jenom na dobrý slovo...
Naposledy editováno 15.05.2011 13:20:56
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
assassin píše: mno jako jestli se kamosce chce se podilet na oprave tak at se domluvi, pokud ne tak at to da novej majitel klido k soudu, bude muset dokazat on ze ta zavada tam byla uz pri prodeji.. a osobne si myslim ze tohle bude tezky prokazat...
Přesně jak píše assasin.
A také ta motorka měla najeto kolem 60tis. a brala olej tak co čekal. To je přesně logika většiny českých kupujících. Koupí motorku x let starou na všechno se.. nedaj do toho korunu a pak, když to padne první komu volají je předchozí majitel. Jezdil s tím 700-800km bůh ví co s tím dělal atd. osobně bych mu nedal nic a slušně bych ho poslal do pr....
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Pawka píše: predelat na jednovalec a jet dal 400ccm, taky dobre tahne
jj, jednobuch má svý charisma, a taky bude mít levnější povinný ručení.
Pawka píše: predelat na jednovalec a jet dal 400ccm, taky dobre tahne
To mě už také napadlo , po vzoru Buell Blast!
Ale ono to moc nejelo ani s 800ccm , natož ještě na polovic...
Jindra650> Čoveče, právě že není...
Naposledy editováno 15.05.2011 18:42:29
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
KRAFTWERK píše: vod ženský bych si motorku nekoupil ještě lacině
hloupější názor jsem nečetl.Nedávno jsme prodali motku mé ženy /gsxr600/a na rozdíl od některých prodávajících uživatelů mašin,se o ni starala,motku nevytáčela,jezdila spíše kochačku i přesto,že je to zmrzlina,zkrátka vytoužený typ motky.Ale možná,že ty si raději koupíš vylítanou mrdku po někom,kdo ji jen odjezdí a na údržbu+servis se.e a před prodejem to pouze naleští,sepíše chytrou smlouvu a pak at si s tím new majitel dělá co chce. Hele a co když v techničáku je majitel chlap,ale jezdí na tom ženská,jen ti to nikdo neřekne?? jakej je rozdíl2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Ozzy_ píše: Pocitam ze se bavime o masine tak za 30 / 40 tisic ? To se nekomu vyplati soudit ?Vzdyt to jsou dva pprumerny mesicny platy. Vy ste s tema soudama jak svihly
Když se tu objeví vlákno "prodal jsem moto, zadřela se mu, chce vrátit prachy" tak jsou odpovědi v anketě "naser mu na ruce může si za to sám". Když se tu objeví vlákno "koupil jsem moto, zadřela se mi, jak z toho hajzla dostat prachy" tak jsou odpovědi "jedem na něj, letlampy a partu negrů s sebou"
DusanHaya píše: Nedávno jsme prodali motku mé ženy /gsxr600/a na rozdíl od některých prodávajících uživatelů mašin,se o ni starala,motku nevytáčela,jezdila spíše kochačku
to ze ji nevytacela ma bejt jako plus jo?
karf píše: Když se tu objeví vlákno "prodal jsem moto, zadřela se mu, chce vrátit prachy" tak jsou odpovědi v anketě "naser mu na ruce může si za to sám". Když se tu objeví vlákno "koupil jsem moto, zadřela se mi, jak z toho hajzla dostat prachy" tak jsou odpovědi "jedem na něj, letlampy a partu negrů s sebou"
tak nějak
karf píše: Když se tu objeví vlákno "prodal jsem moto, zadřela se mu, chce vrátit prachy" tak jsou odpovědi v anketě "naser mu na ruce může si za to sám". Když se tu objeví vlákno "koupil jsem moto, zadřela se mi, jak z toho hajzla dostat prachy" tak jsou odpovědi "jedem na něj, letlampy a partu negrů s sebou"
Zajimave by bylo, kdyby tady nekdy zalozili tema prodavajici i kupujici a naky lidi byli v kazdym tematu na strane jinyho
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Hele mrdka to bejt mohla, i ta ojnice mohla prasknout únavou, ale pravděpodobnější se mě zdá, že nedolejval( Stav tacho si viděl?Proč přivezl motor venku a ne celou mašinu?)začalo to ťukat(jenže to asi takovej umělec ani nepoznal) no a potom tomu někde dal čoud a bylo.
Já jsem osobně u seriovýho motoru nikdy neslyšel o tom, že by se jen tak z ničeho nic urvala ojnice bez předchozích náznaků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
t_freedom> Dovezl jenom samotnej polorozebranej motor v dodávce, motorku ani stav tacho jsme už neviděli... No klepalo neklepalo, to ten chlápek sám neví a asi by si toho ani nevšiml! Já když jsem na tom jel naposled, tak mi na tom nepřišlo nic divného, ten motor si s origoš laufama jenom pěkně ševelil a žádné klepání tam podle mě slyšet nebylo... Ale zase na druhé straně je jasné, že jsem se na to nijak zvlášť nezaměřoval a taky už můžu mít pokřivený pohled na "normální" zvuk motoru z toho ježdění na Ducati!
karf> Tak to máš samozřejmě taky pravdu! Pokud na prodávané mašině něco narychlo doprasím a děj se vůle boží, ať si to už nový majitel pořeší sám, tak je to jednoznačně moje chyba! I když taky se to pak těžko prokazuje... Ale tady nebylo opravdu nic, o čem by původní majitelka věděla a chtěla by to zatajit! Mašina je celkem v původním stavu, nebouraná, stav odpovídá stáří a dokonce i ten motor vypadá, že se v něm ještě nikdo nikdy nevrtal... Je to prostě prekérka, já jsem taky koupil 916 a za tři týdny se mi začala vypínat komplet celá elektrika, což jsem řešil dost dlouho a zjistilo se, že chyba byla v ř. jednotce, která je ale na Stradě stejná jako u SPS a stojí 2000 €uro! Bořenou skoro neseženeš, protože jich je jako šafránu a kde si pomůžeš? Taky to mohla být skrytá vada, o které původní majitel klidně mohl věděl, ale už jsem to s ním neřešil a nakonec jsem si sehnal novou ř. jednotku a chip přes e-bay asi za 200 €uro, holt je to 15 let stará vrána, tak co naděláš...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 | MonKeyF00T | 2 | 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea |
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 | AveKT | 26 | 21.7.2022 v 14:39 AveKT |
Oprava VX800 Suzuki VX 800 | Dargen | 1 | 12.4.2021 v 04:37 hondaman1 |
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 | moucan | 15 | 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein |
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 | Kubita | 1 | 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6 |