Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
naprcccs píše: půjdou kola z doncka na fmx??
...já myslím, že by s nějakou lehkou úpravou šly.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: ...já myslím, že by s nějakou lehkou úpravou šly.
kámoš chce enduro ráfky,našel jsem tady na m.cz zadek z doncka a osku má stejnou ale nevím jestli tam bude stejný kotouč
Zvazuju niny pneu premyslim o Dunlop Mutant zdaji se me takoví tereni aby se dalo aji na polnačku a tak. mate s nima nejaky zkusenosti nebo znate nejaky jiny pneu víc do terenu?
Naposledy editováno 10.05.2011 00:33:37
naprcccs píše: kámoš chce enduro ráfky,našel jsem tady na m.cz zadek z doncka a osku má stejnou ale nevím jestli tam bude stejný kotouč
...do zadu by myslím šel z Doncka bez úprav,..kotouč bude souhlasit.Ale na předek myslím ne.
Naposledy editováno 10.05.2011 00:31:59
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: A pak také pánové,...jsem zapoměl na to, že jak jsem to různě zkoušel, testoval-projížděl, kombinoval nastavení a přenastavoval, tak jsem zjistil, že s origo-Sharon tlumivkama co jsou k laďákům, to jede o chloupek lépe, jak s úplně otevřenýma koncema. ....je to možný?...že by to nějaký maloučko odpor snad možná potřebovalo?To mi není jasné. Ty tlumivky jsou takový trochu jinak řešený, než klasický co jsem kdy viděl a přitlumí jen trochu, ale přijde mi to zvláštní.
Nevim co ti na tom prijde zvlastni...pac Sharon a jine ceske vejfuky jsou jen RVACE
Nic vice ci mene...
Muj doma racing na drz400e take nema diru jak do komina co ma kamos na stejnym drz od ceskeho rvace a take mu to jede hure.
Od toho je LADAK co se ladi
Tys ho trochu poladil tlumivkou.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Bylo zde o tom toho napsane dost.
Tedy toto zadne ladeni neni..jen to co udela po namontovani a jeste jak rikam...Na brzde ti naladi cokoliv na papir cokoliv.
Sam dobre vis ze opravdove ladeni je jaksi vice nez namontovat jeden vyfuk a zmerit.
VIZ Akrapovic.
jo jina vec a do ceho bych sel je treba presna kopie akrapovice treba klidne od sharona to bych si koupil
Takto to delaj s vejfukem Yoshimura trioval spesl sharon.Ten by mohl bejt v cajku.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
A jak jsi spokojenej s těma Arrow?
Mám dynojet2 a KN filtr, trysku 160. Z airboxu jsem akorát sundal to gumové "koleno". Jinak beze změny, sundavat ten přídavný vzduch na spálení splodin se mi nechce. Uvidíme, snad to bude dobré.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Koukam na debatu o maximalkach, vyfukach ,K&N atd.. :)
Ja sice sve FMX o velikonocich prodal,ale neco jsem na nem najel..Mel jsem pouze vyfuky Leo Vince X3 a z nich vyndany tlumivky a malicko se poladila bohatost smesi..Nic vic..
Prevod origo..Vazim 90Kg a dostal jsem se z mirnounkeho kopecka na Vmax 160km/h.. :) Ale jak tu nekdo psal,motoru se asi muselo zdat o certech..
Jinak zatah je oproti treba DR 400SM o dost vetsi,coz je dany objemem,to je jasny..Rekl bych,ze letadlo to neni,ale zadna mrtvice taky ne..je to minimalne srovnatelny s DR 650,ktery taky nejede nejhur.. ;)
Naposledy editováno 10.05.2011 19:02:52
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
jungen píše: Matess727x-ty jen porad ladis ja se v dominu taky rejpal nejakej patek nez jsem to trochu podle me doladil jak ti to jinak jede?ja dal o dva zuby vic na rozete a 1 a 2 porad na zadni na pridani plynu ..
...tak ono mě to "tunění" baví,..krom pak toho ježdění samozřejmě.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Kazdopadne zvuk..Predstav si motokrosa s ladakem,a vis,jak to bublalo.. :) Ono kdyz se vyndaly tlumivky,tak ty laufy jsou v podstate z 1/3 uplne prazdny.. :) Ale zvuk nadhernej!
Kdyz jsem bike koupil,tlumivky tam byly,pak jsem je zkusil vyndat a rikal jsem si,ze je to moc..Ale po ujeti 20ti km,uz jsem ani nepomyslel na to,ze bych je dal zpet..Ale fakt je ten,ze kdyz jsem jel kolem rady zaparkovanych aut a trosku pridal,tak sem rozhoukaval alarmy,na pozadani.. :D A kdyz sem jel palbu,tak pri zavreni plynu si obcas krasne strelila.. :)
S tlumivkama ve 120km/h jsem neslysel nic..bez nich tak akorat jsem vedel,ze pode mnou krasne duni jednobuch..A jednobuch dle myho musi delat brajgl.. :)
Luk8sh: Jj,taky bych to tak videl,ze kazdej ladak dela brajgl..otazka je,jak jsou udelany prepazky,kdyz vyndas tlumivky..Treba Leo Vince vubec "klasicky" prepazky nemaj,je to vevnitr poskladany z nekolika mensich trubek nad sebou.. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Martyp píše:
Luk8sh: Jj,taky bych to tak videl,ze kazdej ladak dela brajgl..otazka je,jak jsou udelany prepazky,kdyz vyndas tlumivky..Treba Leo Vince vubec "klasicky" prepazky nemaj,je to vevnitr poskladany z nekolika mensich trubek nad sebou.. :)
nedelal si nekdy u tech ladaku tesneni vsim sem si ze mi to trochu netesni u spojeni se svodem zatim sem to nerozebiral , bo nevis kde to sehnat to tesneni ?
Dynojet, KN, koncovky Gianelli. Oproti doporučení Dyno mám trysku origo, tzn. 168, bohatost 2 a 1/4 otáčky (možná lehce přidám, tak o 1/8), jehla na 3 zářezu, násoska v airboxu zanechána, stejně tak (prozatím) sekundární vstřikování vzduchu, origo převod.
Moto jde lehčeji, krásně táhne, vršek chybí - což mi nevadí - nevyužívám. (Vmax. 160 km/h při mých cca 90 kg)
Na 1. není problém, aby se zvedala s plynem. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že v určitých stálých otáčkách je motor lehce ucukaný, ovšem vždy je to něco za něco - chtěl jsem dobrý spodek - ten tam je, takže s něčím jako mírné cukání (skoro až neznatelné) se dá počítat..
Předem upozorňuju, že není úplně výhodné tyto úpravy dělat - ano, moto jede opravdu hezky, ale nasypete do toho cca 15 tis. Kč (pokud budete mít vše nové a ne z druhé ruky).
Takže za mě - po cca 3 tis. km s úpravama (předtím 10 tis, km bez úprav) - spokojenost!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 | Pejvlh | 25 | 25.7.2022 v 18:42 docent |
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 | Stenly9001 | 1 | 16.9.2021 v 21:12 milonovo |
Blastry Honda FMX 650 | Mufitko | 1 | 14.9.2021 v 15:35 ja1 |