Uzavřeno 27.05.2011 v 09:18 uživatelem sody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vecne tema spotreba oleje
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
Hans190 píše: Ty Yamahy asi byly „volnější“ už z fabriky, asi jako některý TS motory u Alfy Romeo. To, že se to neřeší ale potom nemůže tuhle teorii potvrdit. Měřidlo ovality každej doma nemá a srát se do motoru, kterj jinak funguje je zbytečný, chápu. Já bych si ale určitě změřil kompresní tlaky, porovnal s předepsanýma hodnotama v servisní příručce a pokud budou sedět, tak vyměnit gufera. Tim spotřebu oleje určitě o něco snížíš. Problémem asi bude cena: 20 gufer+ těsnění pod hlavu+ práce. A to asi do 10+ let starý motorky dá málokdo. Takže se zase nic nedovíme .
Gufer na ventilech se dají vyměnit i bez demontážě hlavy - tzv. indiánský způsob - děla se to hlavně u aut, u motorky to jde taky....
Jinak ke spotřebě oleje: nad čím tady přemýšlíte - do 1 litru na 1000 km je to u moto normální ...vždyť to jsou vysokootáčkové vysoce výkonné motory ve srovnání s motory z plechovek. Výrobce myslel hlavně na výkon a kroutící moment, ne na nulovou spotřebu oleje - toď jedna věc, za druhé - čím větší výkon, více otáček, tím rychlejší opotřebení motoru, taky záleží od koho tu motorku koupíš - jestli od někoho, kdo se o ni stará, zahřeje motor, než to to pořádně osolí, nebo od někoho kdo tomu dáva, co proto, hned od začátku....jinak výměna gufer je sice dobrá věc, ale jestli jsou už vylítané vodítka ventilů, spotřeba půjde zase znovu nahoru, gufera dříve odejdou
Jinak jak tu psal adasmoto - ty voe, měnit gufera a pouze kroužky ...to nejsou jawy...když chceš měnit kroužky tak rovnou udělat i výbrus a dát tam nové písty - čili na 4válce akce tak za 20 000 bez práce
Jo, a jinak dá se poznat jestli jsou už KO gufera (vytvrdlá, nebo. s ojetým břitem), nebo jsou v háji stírací kroužky...jestli si to dobře pamatuju - gufera jsou ko, pokud motor běží chvilku na volnoběh, pak se prudce přidá plyn a motor zakouří - v hlavě u vodítek se udělají bazénky z oleje, když se přidá plyn, motor si přes poškozená gufera přisaje olej...u kroužků je to tak, že motor zakouří při každém přidání plynu, na rozdíl od těch gufer, která zakouří, když to běží chvilku na volnoběh, jinak ne...
Pokud motorka bere 1 litr olej na 1000 km, doporučil bych se řídit heslem: staré hovno nesmrdí, dokud se do něj nezačne hrabat...
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
indiánský způsob – tim myslíš natlakování válce přes svíčku pomocí kompresoru? Máš s tim zkušenost u motorek? Já jsem to takhle dělal u auta, ale to bylo 1 vačkový OHC s vahadlama, objem 2.3. takže všechno relativně velký a s dobrym přístupem. Stejně to byla práce na hovno. U motorek jsou ty ventily dost utopený a malý.. navíc můžeš přípravkem zničit vedení zdvihátka, když ti sjede z misky ventilu.
Hans190 píše: 2stroke
indiánský způsob – tim myslíš natlakování válce přes svíčku pomocí kompresoru? Máš s tim zkušenost u motorek? Já jsem to takhle dělal u auta, ale to bylo 1 vačkový OHC s vahadlama, objem 2.3. takže všechno relativně velký a s dobrym přístupem. Stejně to byla práce na hovno. U motorek jsou ty ventily dost utopený a malý.. navíc můžeš přípravkem zničit vedení zdvihátka, když ti sjede z misky ventilu.
Nebo do spalovacího prostoru přes otvor na svíčku nacpat provaz...proč bych měl poškodit zdvihátka, ty bych snad včetně vaček musel demontovat, abych se k těm guferům mohl dostat ...hele, nikdy jsem to nedělal, nejsem motorář, na to mám bráchu, ale jít by to mělo, jak u auta tak i u motorky...popravdě řečeno, já bych to ale u své moto nedělal
sody píše: Hans190> JEDNO GUFERO 95 KC CILI SADA CCA2000KC TESNENI POD HLAVU BY MELO BEJT DO TISICOVKY plus NEJAKA TA PRACE ZAS TAK HROZNY TO NEBUDE
1) ...pyčo vypni si to psaní velkých písmen, nedá se to číst ...na klávesnici je to na levé straně, klávesa s nápisem "Caps Lock" ...a jinak jsou na té klávesnici i písmenka s diakritikou (háčky a čárky) aby jsme mohli psát česky
2) ... za tuhle uvažovanou opravu si radši ušetři prachy, Ace Ti bude brát oleje pořád stejně...0,5 litru u Ace je na spodní hranici ...Yamaha tuhle spotřebu dost často zmiňuje u svých strojků ...pokud bere 0,5 litru na /1000 km, tak je motor v dobré kondici...pokud by se Ti začla postupně zvyšovat, tak má cenu to teprve začít řešit, ale až to bude brát tak 1 litr /1000
Dolík.... píše: Hans190> jako nevím,ale do 0,5 litru to je něco, co nemá smysl vůbec řešit a rozhodně to není závada. kamošova FZR 1000 si vzala na cestu KM, okruh, jezdění a zpět KM přes litr (náplň myslím 2,7 nebo 2,9),
YZF750 po víc než 100tis. Zhruba 0,6(klid) až 2(okruh) 0,5l neřeš to je v normě.
Ja jen abys vedel ze kdyz ti to bere stara motorka o kterych je to navic znamy, ze se nemas stresovat. Koupis si novou, a jses na tom uuuuplne stejne. Navic ted budu cekat, jestli se mi to nekde hryzne a ja si rozbiju hubu. Nekup to za 200+ klacku.
U Yamah se alespon vi ze olej obecne berou takze to "neznamena nic". Nenasel jsem nikoho komu by daytona bastila olej jako me. Prestoze jsem ji poctive v klidku zajel, prestoze ji nikdy nenalozim studeny.
Ale leti jak splasena ...
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
Creck píše: Zajimavy pocin na tomhle je, proc to lidi kupuji. Kawina mi nikdy za tri roky nesezrala ani pul litru na sto, mela najeto 50 000 a co se tyce jizdnich vlastnosti , tak jsou defacto stejne. Sice chapu ze yamaha ma design nekde jinde, ale lit tam olej pomalu jako benal ?
Moc zevseobecnujes. Mel sem yamahu (viz profil) a nepapla ani kapku (pozorovatelny ubytek) ani na okruhu.
Rutan jezdil s daytonou stunt a olej mu nezrala a me zere ... :/
Naposledy editováno 22.12.2010 11:33:10
[img]
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
Jinak já dolil do mé postarší R1 za minulou sezonu max 0,7 litru a najel jsem 4050 km.
Naposledy editováno 22.12.2010 23:51:17
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
Naposledy editováno 24.12.2010 21:43:51
[img]
1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
2 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva Yamaha YZF 1000R Thunderace | Spangeoboob | 10 | 7.3.2022 v 17:02 Julip2 |
Manuál Yamaha YZF 1000R Thunderace | Spangeoboob | 2 | 7.1.2022 v 19:31 Spangeoboob |
Výměna oleje Yamaha YZF 1000R Thunderace | Pluskycbr | 4 | 12.7.2021 v 09:54 Kamikadze-Ace |
Regulátor dobíjení yzf 1000 thunder... Yamaha YZF 1000R Thunderace | pithell | 2 | 22.6.2021 v 19:21 wáca |
centrální tlumič yzf 1000 thunderace Yamaha YZF 1000R Thunderace | keibi125 | 4 | 20.7.2020 v 07:48 Lazyfucker |