globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vecne tema spotreba oleje
18.12.2010 v 20:19
PROCETL SEM ZDE VE FORU SNAD VSE CO SE TYKA VETSI SPOTREBY OLEJE A NAZORY SE RUZNI TAK SI V TOM CHCI UDELAT JASNO MUJ ACE PAPNE I PUL LITRU NA TISIC KILOMETRU NA JARE CHYSTAM VELKY SERVIS,ACE MA NAJETO 35000KM JE TO ROK 99 OTAZKA ZNI . VYMENIT POUZE OLEJ ZA HUSTEJSI NEBO VYMENIT I VENTILOVA GUFERA COS JE VEC KTERE SE TA SPOTREBA PRISUZUJE

Uzavřeno 27.05.2011 v 09:18 uživatelem sody
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 13:51 | Nahoru | #31
Hans190> JEDNO GUFERO 95 KC CILI SADA CCA2000KC TESNENI POD HLAVU BY MELO BEJT DO TISICOVKY plus NEJAKA TA PRACE ZAS TAK HROZNY TO NEBUDE

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 14:00 | Nahoru | #32
No mě stojí těsnění pod hlavu 1200 kč origo z yamahy. Gufera 20x 100kč a práce bude tak 3-4 tisíce. Já to do motorky dám až mě bude baštit dost oleje. Motorku totiž už neprodám.

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 14:14 | Nahoru | #33
adosmoto> takze tak jak rikam taky bych byl rad kdyby mi ace vydrzel co nejdyl

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 14:38 | Nahoru | #34

Hans190 píše: Ty Yamahy asi byly „volnější“ už z fabriky, asi jako některý TS motory u Alfy Romeo. To, že se to neřeší ale potom nemůže tuhle teorii potvrdit. Měřidlo ovality každej doma nemá a srát se do motoru, kterj jinak funguje je zbytečný, chápu. Já bych si ale určitě změřil kompresní tlaky, porovnal s předepsanýma hodnotama v servisní příručce a pokud budou sedět, tak vyměnit gufera. Tim spotřebu oleje určitě o něco snížíš. Problémem asi bude cena: 20 gufer+ těsnění pod hlavu+ práce. A to asi do 10+ let starý motorky dá málokdo. Takže se zase nic nedovíme .



Gufer na ventilech se dají vyměnit i bez demontážě hlavy - tzv. indiánský způsob - děla se to hlavně u aut, u motorky to jde taky....
Jinak ke spotřebě oleje: nad čím tady přemýšlíte - do 1 litru na 1000 km je to u moto normální ...vždyť to jsou vysokootáčkové vysoce výkonné motory ve srovnání s motory z plechovek. Výrobce myslel hlavně na výkon a kroutící moment, ne na nulovou spotřebu oleje - toď jedna věc, za druhé - čím větší výkon, více otáček, tím rychlejší opotřebení motoru, taky záleží od koho tu motorku koupíš - jestli od někoho, kdo se o ni stará, zahřeje motor, než to to pořádně osolí, nebo od někoho kdo tomu dáva, co proto, hned od začátku....jinak výměna gufer je sice dobrá věc, ale jestli jsou už vylítané vodítka ventilů, spotřeba půjde zase znovu nahoru, gufera dříve odejdou
Jinak jak tu psal adasmoto - ty voe, měnit gufera a pouze kroužky ...to nejsou jawy...když chceš měnit kroužky tak rovnou udělat i výbrus a dát tam nové písty - čili na 4válce akce tak za 20 000 bez práce

Jo, a jinak dá se poznat jestli jsou už KO gufera (vytvrdlá, nebo. s ojetým břitem), nebo jsou v háji stírací kroužky...jestli si to dobře pamatuju - gufera jsou ko, pokud motor běží chvilku na volnoběh, pak se prudce přidá plyn a motor zakouří - v hlavě u vodítek se udělají bazénky z oleje, když se přidá plyn, motor si přes poškozená gufera přisaje olej...u kroužků je to tak, že motor zakouří při každém přidání plynu, na rozdíl od těch gufer, která zakouří, když to běží chvilku na volnoběh, jinak ne...

Pokud motorka bere 1 litr olej na 1000 km, doporučil bych se řídit heslem: staré hovno nesmrdí, dokud se do něj nezačne hrabat...

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 16:01 | Nahoru | #35
2stroke
indiánský způsob – tim myslíš natlakování válce přes svíčku pomocí kompresoru? Máš s tim zkušenost u motorek? Já jsem to takhle dělal u auta, ale to bylo 1 vačkový OHC s vahadlama, objem 2.3. takže všechno relativně velký a s dobrym přístupem. Stejně to byla práce na hovno. U motorek jsou ty ventily dost utopený a malý.. navíc můžeš přípravkem zničit vedení zdvihátka, když ti sjede z misky ventilu.

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

19.12.2010 v 16:21 | Nahoru | #36

Hans190 píše: 2stroke
indiánský způsob – tim myslíš natlakování válce přes svíčku pomocí kompresoru? Máš s tim zkušenost u motorek? Já jsem to takhle dělal u auta, ale to bylo 1 vačkový OHC s vahadlama, objem 2.3. takže všechno relativně velký a s dobrym přístupem. Stejně to byla práce na hovno. U motorek jsou ty ventily dost utopený a malý.. navíc můžeš přípravkem zničit vedení zdvihátka, když ti sjede z misky ventilu.



Nebo do spalovacího prostoru přes otvor na svíčku nacpat provaz...proč bych měl poškodit zdvihátka, ty bych snad včetně vaček musel demontovat, abych se k těm guferům mohl dostat ...hele, nikdy jsem to nedělal, nejsem motorář, na to mám bráchu, ale jít by to mělo, jak u auta tak i u motorky...popravdě řečeno, já bych to ale u své moto nedělal

vecne tema spotreba oleje

20.12.2010 v 00:38 | Nahoru | #37
Výměna gufer sice neublíží, ale nepomůže. U T-ace došlo během výroby ke změně pístů a pak problémy se spotřebou oleje ustaly....

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

20.12.2010 v 08:32 | Nahoru | #38

sody píše: Hans190> JEDNO GUFERO 95 KC CILI SADA CCA2000KC TESNENI POD HLAVU BY MELO BEJT DO TISICOVKY plus NEJAKA TA PRACE ZAS TAK HROZNY TO NEBUDE



1) ...pyčo vypni si to psaní velkých písmen, nedá se to číst ...na klávesnici je to na levé straně, klávesa s nápisem "Caps Lock" ...a jinak jsou na té klávesnici i písmenka s diakritikou (háčky a čárky) aby jsme mohli psát česky
2) ... za tuhle uvažovanou opravu si radši ušetři prachy, Ace Ti bude brát oleje pořád stejně...0,5 litru u Ace je na spodní hranici ...Yamaha tuhle spotřebu dost často zmiňuje u svých strojků ...pokud bere 0,5 litru na /1000 km, tak je motor v dobré kondici...pokud by se Ti začla postupně zvyšovat, tak má cenu to teprve začít řešit, ale až to bude brát tak 1 litr /1000

vecne tema spotreba oleje

20.12.2010 v 18:54 | Nahoru | #39
Zdar pánové,minulou zimu jsem tohle řešil u FZR 1000 r.v. 90.Papkala cca 1-2 litránky na tícku.Podla tahání za akcelerátor.Motor musel ven,komplet rozhodit vršek a zjistilo se,že písty a válce mají to nejlepší za sebou,takže jsem to zase nechal dát do kupky a nic jsem neměnil (kromě těsnění pod hlavou a válcema a rozvoďák).Práce 3500+2400 za ty 2 těsnění.Gufera stojí cca 120 kč za kus.Šla do světa.I pře tu spotřebu to jelo jak sviňa.

vecne tema spotreba oleje

20.12.2010 v 19:32 | Nahoru | #40

Dolík.... píše: Hans190> jako nevím,ale do 0,5 litru to je něco, co nemá smysl vůbec řešit a rozhodně to není závada. kamošova FZR 1000 si vzala na cestu KM, okruh, jezdění a zpět KM přes litr (náplň myslím 2,7 nebo 2,9),



YZF750 po víc než 100tis. Zhruba 0,6(klid) až 2(okruh) 0,5l neřeš to je v normě.

vecne tema spotreba oleje

21.12.2010 v 10:36 | Nahoru | #41
Loni jsem řešil stejnou věc u Bandita 12tky. Bral si tak litr na tisíc. Motor rozhodil všecky součásti proměřil dle servisního manuálu. Všecky v toleranci. Ovalita válců žádná. Tlaky dobrý. Vyměnil jsem gufera ventilů a pro sichr ještě kroužky. No a spotřeba oleje pořád téměř stejná. Takže příště to jedině převrtat na větší objem a dát nový písty, jenže pak by se už mělo uvažovat o GO kliky, případně zkouknout převodovku. A to už je o strašnejch penězích. Takže mi vychází řešení pořešit levnej přísun oleje a vesele dolejvat.

vecne tema spotreba oleje

21.12.2010 v 22:23 | Nahoru | #42
jj 5ventil u yamahy uměj:) už nikdy více jinak když mi na RSV prdla membrana antihoppu tak si vzala 3litry na 150km nez sem dojel home

vecne tema spotreba oleje

22.12.2010 v 01:39 | Nahoru | #43
TO si takhle koupite novyho Triupha za ranec, a kdyz nahodou zkontrolujete olej, zjistite ze to zere jako prase. Pri vylozene couraci jizde 0,3l/1000km az dost pres pul litru na okruhu. Mate snahu to resit s autorizovanym servisem a dozvite se ze do 1l/1000mil (0.5l/800km) je to v norme. Zmeri tlaky, postavi to na brzdu, zkontrolujou ze to nekouri a nebo ze neni olej v airboxu, a prohlasi ze je to v toleranci, nechaj si to zaplatit a poslou zakaznika do prdele. Jedina namerena anomalie je o 4 kone vic nez jine Daytony.

Ja jen abys vedel ze kdyz ti to bere stara motorka o kterych je to navic znamy, ze se nemas stresovat. Koupis si novou, a jses na tom uuuuplne stejne. Navic ted budu cekat, jestli se mi to nekde hryzne a ja si rozbiju hubu. Nekup to za 200+ klacku.

U Yamah se alespon vi ze olej obecne berou takze to "neznamena nic". Nenasel jsem nikoho komu by daytona bastila olej jako me. Prestoze jsem ji poctive v klidku zajel, prestoze ji nikdy nenalozim studeny.



Ale leti jak splasena ...

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

22.12.2010 v 02:55 | Nahoru | #44
Zajimavy pocin na tomhle je, proc to lidi kupuji. Kawina mi nikdy za tri roky nesezrala ani pul litru na sto, mela najeto 50 000 a co se tyce jizdnich vlastnosti , tak jsou defacto stejne. Sice chapu ze yamaha ma design nekde jinde, ale lit tam olej pomalu jako benal ?

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

22.12.2010 v 11:33 | Nahoru | #45

Creck píše: Zajimavy pocin na tomhle je, proc to lidi kupuji. Kawina mi nikdy za tri roky nesezrala ani pul litru na sto, mela najeto 50 000 a co se tyce jizdnich vlastnosti , tak jsou defacto stejne. Sice chapu ze yamaha ma design nekde jinde, ale lit tam olej pomalu jako benal ?



Moc zevseobecnujes. Mel sem yamahu (viz profil) a nepapla ani kapku (pozorovatelny ubytek) ani na okruhu.

Rutan jezdil s daytonou stunt a olej mu nezrala a me zere ... :/

Naposledy editováno 22.12.2010 11:33:10

vecne tema spotreba oleje

22.12.2010 v 22:45 | Nahoru | #46
Čus pred lety jsem delal go kvuli oleji,gufera nemají smysl pokud nemáš festové ventily,me brala co vyjíždka to dolití hruza ted najeto po go 22000 0.6 l na 6000tis.a spokojenost díly vyšli na nějakých 5500 v origu yamaha a prace sám doma servisum nevěřím.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

22.12.2010 v 23:48 | Nahoru | #47
Václav2: A jaké díly si objednal že ti pak nežrala tolik oleje? 5500kč se mě zdá být celkem malá položka když jsme usoudili že to většinou žere olej mezi pístama, válcama, a kroužkama.
Jinak já dolil do mé postarší R1 za minulou sezonu max 0,7 litru a najel jsem 4050 km.

Naposledy editováno 22.12.2010 23:51:17

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

24.12.2010 v 20:00 | Nahoru | #48
adosmoto> Čus tak cena dílů je bez dph, sada kroušků 4x 2432kč,těsnění mezikusu hlavy a vaček 1x 577.92kč, těsnění hlavy 1x 1081.93kč, těsnění válce okroužky 4ks 586.24kč, těsnění válce 4ks 669.76kč, gufera ventilů už nevím kolik stojí, ty už jsem dělal před kroužky - byla to jenom práce navíc, to na to vliv nemělo. Akorát jsem dokupoval těsnění ventilového víka, už bylo zpuchřelý 794,92. K těmto věcem mám i kódy podle faktury.

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

24.12.2010 v 21:36 | Nahoru | #49
..jo ty ceny už jsou vynásobené x4..

Naposledy editováno 24.12.2010 21:43:51

vecne tema spotreba oleje

25.12.2010 v 14:00 | Nahoru | #50
postarší yamahy žerou oil, zvláště efzeťácký motory, záleží jak taháš, ale do 0,5 litru na 1.000 km je ještě dobrý. mám dvě FZ 750, myslím že konstrukce motoru je stejná s tvým ejsem, mě žerou kolem 0.2 - 0.6 litru na 1.000 km tož pohoda. Měl jsem starou kawu gpz 500 s dvouvál, žrala moc, nalil jsem tam zahušťovadlo do oleje (stop smoke se to jmenovalo) asi 0.35 litru za asi 150,-Kč, spotřeba oleje spadla na polovinu, za chladnějšího počasí při startování pomalejší roztočení motoru, jinak žádná změna, ale chce tom tam lít při každé výměně. slyšel jsem že zahušťovadlo prý zalepuje hrníčky na ventilech, pochopitelně nelze použít u samoštelů, ale než se vrtat do jinak dobrého motoru, zkusil bych toto bo hustší olej

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

25.12.2010 v 21:47 | Nahoru | #51
c.j.>Čus je to z roku 19.12.2005 a zvedlo se to o 1% na 20% důvod zdražení asi tolik není jsou druhovýrobci a aby jim to leželo na skladě upřímě kdo dělá poctivou go a né nějaké zaplacávání nebo to střelí.Mě uz zustane a k ní přibil dr 800 big kolem komína

[img]

1 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

5.4.2011 v 15:33 | Nahoru | #52
Ačkoliv jsem tot téma našel pozdě tak největší únik oleje je přes uložení píst/kroužky/válec , gufera ventilů, kterým je to přisuzováno protože všichni hned řeknou jasný pětiventil, to nejsou - ty udělají v praxi odzkoušeno 2dc max na 1000km mám najeto dvakrát tolik co ty na thunderu a když chci mezi výměnou nedoleju ani decku ale pokud se tomu dává soda tak se lehce přes půl litru dostanu( třeba v Brně na dromu) jinak osobně jsem vyhodil z garáže castrol s tím byla spotřeba největší , přestoupil jsem na yamalube 4S 10W40;)

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

9.4.2011 v 21:53 | Nahoru | #53
Kamikadze-Ace>Čus máš recht,pouzival jsem motul a vzala si více,ted používam repsol a je to znát,a olej brala přes kroužky odskoušeno.

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

9.4.2011 v 22:23 | Nahoru | #54
sody> Zdar zkus husčí olej a značku,s motulem brala více ted používam repsol 10w40 a je to lepší.Mám po go motoru najeto 25tis.a veme si tak 0.5 na 6tis jinak celkově najeto 54 tis a spokojenost.Podle mě gufera zbytečná spíše projít ventily jestly mají správnou vuly.

2 reakcí na tento příspěvek vecne tema spotreba oleje

10.4.2011 v 23:56 | Nahoru | #55
Yamahy prostě berou , málo kdo do ní přez léto aspoň jednou nedoleje Jo do Hondy jak naleješ tak vypustíš

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

11.4.2011 v 14:21 | Nahoru | #56
KuliCBRF4> Moje rec....

(reakce na) vecne tema spotreba oleje

11.4.2011 v 14:49 | Nahoru | #57

KuliCBRF4 píše: Yamahy prostě berou , málo kdo do ní přez léto aspoň jednou nedoleje Jo do Hondy jak naleješ tak vypustíš



Zvlast novy farose se jim povedli
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva Yamaha YZF 1000R Thunderace Spangeoboob 10 7.3.2022 v 17:02 Julip2
Manuál Yamaha YZF 1000R Thunderace Spangeoboob 2 7.1.2022 v 19:31 Spangeoboob
Výměna oleje Yamaha YZF 1000R Thunderace Pluskycbr 4 12.7.2021 v 09:54 Kamikadze-Ace
Regulátor dobíjení yzf 1000 thunder... Yamaha YZF 1000R Thunderace pithell 2 22.6.2021 v 19:21 wáca
centrální tlumič yzf 1000 thunderace Yamaha YZF 1000R Thunderace keibi125 4 20.7.2020 v 07:48 Lazyfucker


TOPlist