Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
e: no a k tematu- chce to cvik, ja brzdim ukazovakem a fuckovakem a tema zbylyma prstama porad mas dost manevrovaciho prostoru na to, abys tou rukojeti trochu protocil (pokud nemas krok jak...)
Naposledy editováno 25.03.2011 09:50:34
Vseobecne pises totalni kraviny, ale hlavne je pises s velkou aroganci. Zamysli se nad sebou. Predpokladam, ze patri do ty skupiny Jawa nadcensku co by me na honde v zivote nepozdravili, protoze kapota jim smrdi
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
FishX3 píše: BlackDevil> šlo okomunikaci s assasinem kde se řešilo, zda na řetěz působí vetší síly při akceleraci (zde kroutící moment) a nebo při brzdění motorem - citoval jsem tu jakýsi výzkum kde došli k tomu, že na životnost řetězu má větší vliv brzná síla motoru než jeho síla pohonu (snad to popisuju srozumitelně)
chces rict ze kdyz dejme tomu na dvojku drzis plnej a pak plyn zavres a brzdis motorem tak ze to zpomaluje vic nez predtim zrychlovalo? to snad ne.. a to je sila jakou brzdi motor. nejspis mas na mysli raz kterej vznikne kdyz jedes vetsi rychlosti, podradis dva kvalty a pustis spojku.. tam vubec nejde o brzdeni motorem ale o to ze se rotujuci soucasti musi urychlit na ty zvysene otacky... tohle tudiz zalezi na momentu setrvacnosti soucastek co je v tu chvili potreba roztocit a presne kvuli tomu se "vrka plynem" .... i tak tam ale vznikne maximalne takova sila, jakou je schopna prenest pneumatika na asfalt, pokude je ta sila vetsi pneumatika klouzne... a sam uznas ze na zablokovani zadniho kola nic moc sila potreba neni.. tzn nic extremniho co by natahovalo retez jako ksandy... sily ktere jsem psal predtim.. od prepnuteho retezu, pripadne spatneho tvaru zubu jsou uplne nekde jinde...
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
assassin píše: chces rict ze kdyz dejme tomu na dvojku drzis plnej a pak plyn zavres a brzdis motorem tak ze to zpomaluje vic nez predtim zrychlovalo? to snad ne..
Ale jo , na Monsteru je to úplně běžná věc , tam se ten motor fakt nejvíc hodí na brždění!
Jinak největší síla a nápor na všechno od řetězu přes kliku až po vačky je podle mého právě ten ráz, když podřadíš (hlavně na jednoválu / dvouválu) bez toho "vrknutí" - jak už tu je výše napsáno - já myslel že o tom se tu celou dobu bavíme... Tzn. bych řekl, že právě při tom podřazování / kdy se úplně přesně netrefí plyn / je to na opotřebení největší záhul, a to právě kvůli těm rázům , proto je lepší "vrkat" s citem a dostat to do rukou! Ale o tom tu ostatně sám píšeš, stejně jako FishX3 a Skalik!
BTW: Pokud máš na mysli záhul na řetěz pouze při samotném ubrání (zavření) plynu bez přeřazení, tak tam bych řekl že určitě bude ten nápor daleko (nebo aspoň o trochu - jak na čem) menší než full-gas , ale to mi příjde vcelku samozřejmé...
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
příklad: jedu na 4ku, 3000ot., chci dát za tři, v tomto okamžiku by trojka točila 4000ot., takže zmáčku spojku, přidám asi na 4tis (je to o citu a zkušenosti), zařadim za tři. Když budu lehce tlačit na řadičku, tak tam ta rychlost při správných otáčkách, tedy těch 4tis cvakne sama, a neni slyšet absolutně nic. Tímto postupem šetřim kolečka v převodovce.
pipiiiiiii píše: Já nevím, ale třeba u motorky s 2válcovým motorem, velkým obsahem a takovým krouťákem, jako má Bullík, je ten meziplyn při podřazování docela užitečnej... Já sem na něm podřazovala zásadně s meziplynem, na předchozím Gixeru to až zase takovej význam nemělo... na druhou stranu mi bylo řečeno, že to celej proces podřazování strašlivě zpomaluje, ale lepší než riskovat bloknutí zadního kola apod.
asi nemyslíš meziplyn, ale při pouštění spojky po podřazení přidáš současně plyn aby motor nebrzdil ale "jel". A meziplynem se nazývá poces před zařazením (aby to vůbec šlo, např. starý auta bez synchronů) a ne proces po zařazení . V autě taky, když podřadíš tak musíš přidat plyn se spojkou, jinak je tendence letět k čelnímu sklu :)
SirIndy píše: Na V2 V-Stromu 650 radim dolu zasadne s meziplynem, je to pak daleko plynulejsi, smerem nahoru moc prinosu nevidim.
směrem nahoru je logičtější nechat otáčky padnout, než je zvýšit. Samozřejmě zaleží na stylu jízdy, já tady píšu o normální jízdě a kochání krajinou. Na nějaký pile v omezovači dát kvalt nahoru bez spojky a puštění plynu je jiná věc
3 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Milosek.m píše: samo kdyz radim nahoru bez spojky tak plynem "vrknu" abych odlehcil prevodovce...
pán bude evidentně ekspért...
takže u aut "double-D- clutch" (u nesynchronních převodovek)
nahoru - spojka(neutrál) pustit spojku, spojka(kvalt) ...musíš počkat na vhodnej okamžik kdy ti padaj otáčky motoru
dolů - spojka(neutrál)pustit spojku+ meziplyn+ spojka (kvalt dolů)
PROČ ? ...protože pokud bys mě vystavenou spojku, neotočíš motorem hřídelí v převodce která se musí srovnat s rychlostí druhý hřídele od kol (nahoru si jen počkáš, protože ti otáčky motoru padaj + ale spojku taky nemůžeš mít vystavenou - protože ta hřídel co je normálně spojená s motorem by se jen zastavila) Copak tu nikdo neřadil s Pragou(myslím převodovkou)?
U motorek nic takvýho není...ale o "efektu" jak psal bagoborec to taky nebude...
potřebuješ při podřazení vytočit motor tak, aby se ti pak neroztáčel od zadního kola...co by se ti třeba na 1000-1200ccm dvouválu mohlo docela vymstít ...ono skákající kolo těsně před zatáčkou není nic příjemnýho...víš ?
Takže cvič...na mašině je jedno jestli vytočíš motor před nebo po zaklapnutí kvaltu...v tomhle ohledu to efekt fakt nemá(máš přeci celou dobu vystavenou spojku)
Jinak žena Jupííííí to vystihla dokonale!!!(překvapila) ...ikdyž po tom co jezdila na Bulíku je to pochopitelný )
Naposledy editováno 26.03.2011 10:51:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Milosek.m píše: samo kdyz radim nahoru bez spojky tak plynem "vrknu" abych odlehcil prevodovce...
Doufam ze si delas prdel ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
ja mam na mysli ty borce co pred zastavenim vrknou plynem jak tadyte aby si pslechli jakej maj peknej sound,ale vetsinou jen u v2 -4hrnkari to nedelaj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Milosek.m píše: 4star> jo ale chytlo se vas dost jinak plynem vubec nevrkam mam antihop
Hm, a to s tím má jako dělat co?
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Jedni směr pohybu páky a druzí v převodových stupních. (Vyskytuje se tady příklad: vrknu si směrem dolů, aby mi kolo nešlo do smyku a pod.) Tedy je dobré používat správnou terminologii:
Řazení dolů = 1 ...2 ...3 ... atd.
Řazení nahoru = 6 nebo5...4...3 atd.
Meziplyn, či spíše popisované vrknutí při vymáčknutí spojky má smysl při řazení nahoru. Především, když už to musí být ve výkonu a nedejbože v zatáčce.
Při řazení dolů je zbytečné (pokud proběhne přeřazení rychle) "vrkat"
Řazení bez spojky je jiná kapitola. Jde to ale je to o rychlé a perfektní souhře nohy na řadičce a ruce na plynu, která na velice krátkou dobu uvolní tah při výkonu na ozubené soukolí.
Všechno jde, ale hlavně s citem. Ani technika není nesmrtelná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Nahoru se řadí převodový stupně od nejkratšího do nejdelšího. A opačně... pohyb řadičky s tím přeci nemá nic společnýho...
Naposledy editováno 27.03.2011 16:39:45
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
350.632 píše: zatim jsou u všech motorek převodovky s ozubenými koly takže už je jedno o jaký tip motocyklu jde a fungují na stejném principu mají hnací a hnaný hřídel při podřazování se dává bez spojky meziplyn aby se kola zapadající do se příslušného rychlostního stupně točila přibližně stejnou rychlostí a nedocházelo k rázum, když se to nedělá a řadí se jako dobytek řešíte tady vypadávání rychlostí, řazení násilím, tzn rychlý přeřazování tzv machrování - následek ohnutý vidličky a poškozená kulisa, osekané hrany zubu kol, atd.... smál jsem se když jsem zjistil že honda musela platit jawě za krádež patentu poloautomatický spojky - kde se nemusí vůbec mačkat páčka a jde se bez páčky i rozjet
Chtěl bych tě vidět jak na mx motorkách a závodních endurech řadíš se spojkou :) :)