globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pouzivate meziplyn???
 
9.9.2007 v 21:09
ja se snazim teda ho pouzivat co nejvic to jde...kvalty tam jdou lip a nebokuje se zadni kolo

ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 22:42 | Nahoru | #31
Já jsem tady na to úplnej úchyl. Na Dukně dávam při podřazování většinou dva :)
Ale to je pořád ho*no. U starýho Ducata (to je dodávka, s Ducati to nemá nic společného :P ) jsem dával dva nahoru a tři dolu :cool:
No říkám, úchyl. Jsou auta, potažmo motorky, který si o to vyloženě říkaji.

Jo ale když jedu na motorce "pilu", tak na to samozřejmě neni čas a věnuju se víc spojce a brzdě, než plynu.

Ten meziplyn o kterém jsem zde psal, je v mém případě pouze vrknutí při vymáčklé spojce, žádnej neutrál a řešení synchronů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 22:58 | Nahoru | #32
Droppi>Jak se věnuješ spojce, když jedeš pilu?

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:06 | Nahoru | #33
já jsem dřív dával meziplym taky. Pak jsem ale zjistil, že každé ubrání plynu mi hrozně zpomaluje jízdu. Tak už plyn vůbec neubírám.
Jak vyjedu z vrat dám plnej a už neuberu. Rychlosti tam jdou krásně ale musím rychle řadit. Občas přibrzdim abych se vešel do zatáčky. Mám dobrej stroj, vydrží všechno. To jsou mé zkušenosti z 555 pařezu. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:11 | Nahoru | #34
Driv sem to nedelal, ale ted kdyz mam ladak a nerezu to, tak si obcas zabublam :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:16 | Nahoru | #35
Dolík ....> v mém případě bych prosil to "pilu" opravdu do uvozovek :D
A věnuju se jí tak, že jí prostě musim dát víc času na klouzání, takže trochu více s citem. Antihiphaphop fakt nemám. Používám NRCS
(nohy ruce control system) :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:19 | Nahoru | #36
jasně, dejte si všichni laďáky a lítejte a vrkejte kolem našeho baráku. Já se pak bojím vytahnout motorku z garáže, že budou sousedi zase nadávat, že tam dělám kravál.

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:48 | Nahoru | #37
Slávek-TDM>>
:lol: Správně, opravdový meziplyn znamená například: Čtyřka - neutrál - meziplyn - trojka.

Ale protože ani já jsem na žádnej lepší název u motorky nepřišel, tak musím konstatovat, že u svého jednoválcového kladiva dávám při podřazování "meziplyn" hodně často. Za mokra, nebo když to ještě zahřívám, dávám "meziplyn" vždy. ;)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

9.9.2007 v 23:55 | Nahoru | #38
Ládínek.>>
:lol: :lol: *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 04:19 | Nahoru | #39
Dolík ....>>
toto bylo na mě? :)
no furt to nějak nechápu, to bys musel ten plyn podržet v otáčkách abys je vyrovnal, no u motorek to asi nikdy nepochopím, u aut jo, ale u motorek fakt ne-e, prostě ten plyn se přidává kvůli protočení převodovky, protože při nízkých otáčkách a vymáčknutí spojky se předloha (či jak se temu říká) zastaví a tím meziplynem se zase roztočí, ale s vymáčknutou spojkou se neprotočí a jestli jo, tak... ju máte blbě seštelovanou :D , to vás v autoškole neučili? :P

ať sem dojde nejaký mechanik a laskavě mi, nebo ostatním, to vysvětlí :)

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 05:21 | Nahoru | #40
Rekl bych, ze v aute je to jasne jak facka. Motorkam zatim nerozumim (budu kupovat svoji prvni pres zimu), ale podle me, kdyz je spojka uplne vymackla, tak to nepomuze, za to kdyz je lehce "pootevrena" tak by to pomoct melo - aspon trochu. V aute, kdyz podrazuju pri brzdeni, tak poustim spojku pomalej a tim padem se i prevodovka roztoci postupne a ejhle...ono to necukne.
(text vyse napsany je pouze uvahou) :P

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 06:36 | Nahoru | #41
jo používám, u V2 je to nekdy celkem nutnost :lol:

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 06:44 | Nahoru | #42
u TA používám jen by se mi neutrhlo zadní kolo, bo při mým stylu jízdy a hlavně přijíždění na křižovatky je to celkem nutnost. platá nejvíc jak už tu padlo z 2 na 1. brzdit a podřazovat je jen o zvyku, jeden prst na brzdě, zbytek se věnuje plynu.
když plynem nevrknu a normálně podřadím, tak se nic nestane a rychlost bez nějakýho chrastění zapadne.
u 30 let starý jawky plynem vrkám, bo bez vrknutí se to tam lehce mele :)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 07:16 | Nahoru | #43
Dolík ....>
no jak jinak by se moh věnovat spojce když jede pilu , než ji pořádně vyleštit :D

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 07:49 | Nahoru | #44
to o čem tady mluvíte není meziplyn ... jen tak pro úplnost ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 07:53 | Nahoru | #45
Číkus>máme na mysli to vrknutí plynem.....samozrejme ze meziplyn neni spravnej nazev :)

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 07:54 | Nahoru | #46
meziplyn směrem dolů je samozřejmost, zvlášť u Eddieho, motor brzdí jako kráva a utrhnout kolo před zatáčkou... *no*

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 07:58 | Nahoru | #47
Lada.s> Tak jestli o tom víte tak je vše ok. :) Jinak při podřazování taky v 95% vrkám ... teda krom situací kdy prudce brzdím - tam mi bloknutí zadního kola nevadí a krom toho brzdím přední brzdou na hranici adheze a fakt nemám náladu pravačkou dělat žádné pohyby navíc

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 08:27 | Nahoru | #48
uncompromised> ja o tom tuhle premyslel,,je pravda ze s vymacknutim spojky se oddeli motor od prevodovky ovsem ne na 100% urcitej kroutici moment se prenasi porad, to je realita, a to ze se srovna vstupni hridel s vystupnim si myslim ze se bude odehravat jen ve chvili kdy radis tedy kdyz je ten radici bazmek na hrideli jako by v "neutralu" (neni zapadlej do zadnyho rychlostniho stupne)..v tu chvili je jedina moznost kdy by se mohli ty dve hridele srovnat..jindy me nenapada,,ale je to taky jen uvaha..:)..

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 10:38 | Nahoru | #49
Tak já jsem teda vučený automechanik skusím co si o meziplynu pamatuji.
Meziplyn je situace kdy máš trojku
1: Vyřadíš rychlost
2: máš neutrál- pustíš spojku
3: přidáš plyn - čímž se zvýší otáčky motoru a přes spojku i otáčky hřídele v převodovce
4: máčkáš spojku- řadíš za dva a vzhledem k tomu že sis v převodovce připravil hřídel na větší otáčky, nastává větší soulad dvou hřídelí (podřazením na nižší stupen se automaticky točí hřdel rychleji- prakticky pomůže představa konstantní rychlosti na dva rotzdílné kvalty.)
5: dvojka tam padá jako po másle :lol:
Meziplyn je náhrada synchronizace(u aut odpadá na ozubených kolech ze stran mají tzv. synchronizační kroužky(měděný náběh který si při najíždění hřídel a kolo přibržděním srovná do stejných otáček SYNCHRONIZUJE
Myslím že to je ale záležitost pro těžké stroje(větší rázy) u mašiny to jde se naučit bez, ale s je to šetrnější. A když to vrnknutí není díky vymáčklé spojce až tak platné.

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 10:41 | Nahoru | #50
kdo má ale mezi trojkou a dvojkou neutrál? :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:06 | Nahoru | #51
WALTR> to vrknutí není kvůli převodovce ale spíš kvůli spojce a kvůli menšímu rázu na zadní kolo (menší riziko podklouznutí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:08 | Nahoru | #52
Aladin>Přečti si to ještě jednou, a nebut tak horlivý :lol: Zvlášt poslední věta by tě mohla zajímat. A i někde na počátku píšu něco o tom že se pokusím popsat meziplyn- nikde tam nic o mašině nevidím :P
Tak pro jistotu- popsaná situace je ,, VERZÍ PRO PRAGU V3S" :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:16 | Nahoru | #53
Číkus>Souhlasím zásadně proti. Nevím kolik jsi viděl spálených spojek z podřazení ,nebo strhnutých dezénu :lol: V okamžiku kdy do sebe kola zapadají máš ještě vyšláplou spojku, jedná se jen o setrvačnou sílu v okamžiku potkání ozubených kol. Kdydy to bylo jak říkáš ,tak tvá situace nastane při každém ubrání plynu. Na to je vše ostatní dimenzováno dost. Navíc tam působí jako tlumící jednotka i motor. Ne opravdu se jedná o šetření převodovky, kola ti možná taky půjdou do smyku ale rozhodně to je vše. :cool: :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:19 | Nahoru | #54
WALTR>>
No právě kvůli tomu se to dělá..pokud si jel na nejakým litrovým véčku tak určitě chápeš proč....pokud při podřazování tu spojku pustíš fakt rychle tak si koleduješ o pěkný smyk :) :) zvlast na morku

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:31 | Nahoru | #55
Lada.s>Nepotěším vás , vy jste mě taky nepotěšil. Za 5
Jak se bude chovat zadní kolo po puštění spojky ovlivnuješ ty polohou plynu. Tod vše. Můžeš dávat meziplyny i čtyři, ale když pustíš spoku a máš zavřeny plyn- jedeš. S tím nemá meziplyn co dělat- asi si to nevysvětlíme, budeš to muset zkusit. Meziplyn ovlivnuje jen srovnání otáček hřídelí při vymáčklé spojce a řazení.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:33 | Nahoru | #56
Lada.s>>
No právě kvůli tomu se to dělá..pokud si jel na nejakým litrovým véčku tak určitě chápeš proč....pokud při podřazování tu spojku pustíš fakt rychle tak si koleduješ o pěkný smyk :) :) zvlast na morku [/quote]
....jojo, zvlášť na MORKU :P :P :P :P :cool:

TIR: meziplyn při podřazování je užitečný pro starý náklaďáky kvůli převodovce. WALTR má pravdu. :thmubup:

MOTO: meziplyn při podřazování je dobrý kvůli neutrhnutí kola z důvodu rozdílných rychlostí zadního kola a tudíž výstupního hřídele a převodovky. A proto se vymyslely a montují i na sériovky antihoupy, přece. Pravdu mají všici :thmubup:

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:34 | Nahoru | #57
ZbyneKTM>woe, sem se překlep...na MOKRU :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:38 | Nahoru | #58
WALTR> nebavíme se u motorek o meziplynu ale o "meziplynu" ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:41 | Nahoru | #59
ZbyneKTM>Ne meziplyn na žádné utržení nemá vliv. Meziplyn je bez záběru- a když pustíš spojku je plný zábě- který když máš antihop koordinuje spojka která se při snaze zadního kola smyknou se (chtělo by se točit rychleji než motor) rozevře takovýma náběhama lamely spojky a přeruší brzdnou silu motoru(vymáčkna se spojka) Ale to je to co říkám, když trefiš plyn do otáček jaké si žádá zadní kolo je to O.K. Ale to už je dávno po našem meziplynu. Děláme ho přece v neutrálu(u moto při spojce ne?)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:42 | Nahoru | #60
Číkus>Jasně píšu to výš- čti ;) :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist