paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vybíjení baterky
22.3.2011 v 18:33
Zdravím, přes zimu jsem mituze koupil novou baterku (na stare jsem ulomil kontakt), ze začátku vše v pohodě,na baterce je cca 13,5V když je v otáčkach.. takhle jsem najel přes 100km bez problému, ale dnes sem se vrátil z projíždky, před brankou netrefil neutrál a zdechlo mi to, tak sem sel otevřít garaz, pak že nastartuju a baterka vybita jen cvakalo relatko.. Tak sem to chvili nechal stát a pak to s těží utočilo a chytlo.. Včem by mohl být teda problém ? Moto dobíji a baterka je 3týdny stará, při zapojování nejiskří.. Děkuji za každou odpověd

Naposledy editováno 22.03.2011 18:40:36

Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:03 | Nahoru | #1
Kolik má baterie teď napětí?, Dal bych ji nabít, nastartoval motorku, třeba i přes kabely a změřil dobíjení. pokud motorka dobíjí cca 13,5 - 14,5, V tak je dobíjení ok, zkontrolovat kabeláž. Pokud dobitá baterie přes noc zdechne tak reklamace předpokládám nové baterie.

Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:03 | Nahoru | #2
Zkus tu baterku změřit. Nebo je někde špatná kostra k motoru nebo ke startéru.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:14 | Nahoru | #3
No právě že baterka je od koupi v motorce (3 týdný) a pokažde startovala pefektně.. jednou se mi stalo, že sem zmačk starter a okamžik se nic nedělo a pak se to roztočilo.. Ted stála týden a dnes sem přisel a natočilo to bez problému... Skusím to dobíjení změřit jěště jednou jestli to neodešlo ted.. Sakra sezona začina a já problém za problémem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:23 | Nahoru | #4

Fogi píše: jednou se mi stalo, že sem zmačk starter a okamžik se nic nedělo a pak se to roztočilo..



to vypadá spíš na kontakty (přeběhni smirkem vnitřní strany ok od kabelů, očisti a mázni lehce vazelínkou) a dále se zaměř na ukostření -na spoje plus čistotu.
kolikrát to není vidět, ale oxidace vytvoří přechodový odpor který dělá bordel ve funkčnosti el.soustavy. .

(reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:32 | Nahoru | #5

dva_hrnce píše: to vypadá spíš na kontakty (přeběhni smirkem vnitřní strany ok od kabelů, očisti a mázni lehce vazelínkou) a dále se zaměř na ukostření -na spoje plus čistotu.
kolikrát to není vidět, ale oxidace vytvoří přechodový odpor který dělá bordel ve funkčnosti el.soustavy. .


Fogi>
Lze poměrně snadno zjistit. Změř napětí na aku při zapnutých všech spotřebičích (všechny světka, blinkry a klidně i klakson). Prostě zatěž aku max. odběrem mimo startér. Pokud bude držet napětí přes 12V je nejspíš OK a máš přechodový odpor v oblasti spouštěcího okruhu. Navíc pokud po startu drží regulátor napětí nad 13V.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:39 | Nahoru | #6
na volnoběh je tam asi 12,6V po přidani přes 13V.. Při zapnutých světlech a vyplym motoru je na baterce myslim 12,2V .. Myslím si že to dobíji, ale zarazilo mě dneska co mi vybilo baterku.. když sem to nechal chvíli spočnout, tak to pak tak tak utočilo a jelo to..

Naposledy editováno 22.03.2011 19:40:08

(reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:45 | Nahoru | #7
Fogi>
Ona nemusela být vybitá. Nejspíš máš opravdu v elektrice přechodový odpor. Hlavně tedy v obvodu spouštěče. Aku má napětí, ale ten přechodový odpor to napětí sníží a nezbyde dost na to aby startér otočil motorem a proto nejspíš cvakalo relé. Pokud tedy vše ostatní funguje jak má. Nová aku by být vadná neměla, ale může se stát. Začni očištěním všech el. spojů ve spouštěcím okruhu.

2 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:47 | Nahoru | #8
Svitily slabě i světla.. Když sem zmáčkl starter, tak to zaclo pomaličku točit u toho poblíkavat kontrolky a pak začlo cvakat rele..proste jako když máš vybitou baterku..

(reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:50 | Nahoru | #9
Fogi> zkontroluj ty kontakty plus ukostření, pak můžem přemýšlet dál.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:54 | Nahoru | #10
Ale přece za hodinu se nemuže vytvořit přechodový odpor nebo ano ? Motorku sem normálně nastartoval, točila jako normálne, dojel sem do garáže, pak mi zdechla bo sem netrefil neutrál a pak už sem to nenastartoval.. O víkendu pročistim ty kontakty ve všech štekrech a uvidim co bude dál..

(reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 19:54 | Nahoru | #11
Fogi>
Změr napětí na aku v okamžiku startu. Ono vždycky klesne napětí a světla trochu pohasnou. Lepší je vypnout. Neměl by ses dostat po 9,5 - 10V. Bude-li napětí OK, pak to samé opakuj přímo na přívodním kabelu na spouštěči. Hodnota by se neměla moc lišit. Max. nějaká desetinka voltu.

Naposledy editováno 22.03.2011 19:54:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 20:03 | Nahoru | #12
Fogi> no ten přechoďák se nevytvoří takhle ze dne na den, to je fakt.

tohle vypadá na nějaký kontakt..
to co radí poggy je fajn, ale jestli se tam někde něco hejbe, tak třeba naměříš hodnoty který budou o.k. a za hodinu nenastartuješ..

já měl něco podobného u plechu -někdy o.k., jindy jak jsem otočil klíčkem, tak vše zhaslo a bat. byla za 2 vteřiny vycuclá..

nakonec jsem objevil prodřenou izolaci na kabelu co procházel otvorem v kastli od spínačky do motorového prostoru.
chyběla tam gumová průchodka, takže se to o tu hranu prodrbalo a někdy se dotknul, jindy zas ne..

(reakce na) Vybíjení baterky

22.3.2011 v 20:04 | Nahoru | #13

dva_hrnce píše: Fogi>
tohle vypadá na nějaký kontakt..
to co radí poggy je fajn, ale jestli se tam někde něco hejbe, tak třeba naměříš hodnoty který budou o.k. a za hodinu nenastartuješ..


Jasný. Ideální je to měřit když to zrovna nejde.

edit. To jsem asi měl napsat hned.

Naposledy editováno 22.03.2011 20:05:35

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterky

10.4.2011 v 18:28 | Nahoru | #14
zdravím, tak jsem sundal všechny kapoty, rozpojil celou elektriku a štekr po štekru jsem vystrikal kontaktolem, oškraval sroubovakem, štřikl znova a na druhý den zapojil. Vyčistil sem i relátka, pojistkovou skřínku, proste vše co se dalo rozpojit. po nabiti baterky a skompletovani elektriky starter točil znatelně lépe a napěti na baterce je pri volnověhu 13,5V a pri zvyšených 14,4(5) , jenže když zapnu světla napětí klesne na 12.6V a mužu pridavat jak chci a hodnota se nehne - celý problém Nesetkali jste se s tímto problémem někdo ? děkuji za každou odpověd

(reakce na) Vybíjení baterky

10.4.2011 v 19:24 | Nahoru | #15
Fogi>
Sice to má slabej alternátor, ale 12,5 je málo. Změř dobíjení.
návod
dobíjecí soustava

Hodnoty porovnej s manuálem.
manuál

Vybíjení baterky

9.6.2011 v 16:34 | Nahoru | #16
hochu hochu co ty s tím delás já když sem to mel tak nebyl zadnej problém s ničím ty to mas pul roku a už to nestartuje... než sem ti to prodal tak sem pretesnil vydle , vylestil priveru chvílu pred tím udelal motor a ty s tím máš takový problémy... není to tím že se v tom moc rýpeš?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO Davud 32 5.7.2022 v 12:03 Properitus
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288


TOPlist