Odjezd tradičně na novou vyhlídku. Předběžně tudy.
Páč léta neúprosně přibývají, tak jen za slušného počasí.
No, jsem na vás zvědav.
Naposledy editováno 25.03.2024 23:12:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Nabíjecí proud* – nejjednodušší obecně platné pravidlo říká, nabíjejte proudem o velikosti jedné desetiny
(1/10) kapacity baterie. Řečeno čísly, máte-li 60Ah akumulátor, nabíjejte ho 6A (60 : 10 = 6A).
Existuje přesnější nabíjecí vzorec, který říká, nabíjecí proud by se měl rovnat 0,12-ti násobku kapacity
akumulátoru. Nebo-li „I = 0,12 x C“. V praxi, máte-li 60Ah, pak 60 x 0,12 = nabíjecí proud 7,2A.
V dnešní době většina uživatelů disponuje automatickými nabíječkami, v takovém případě pouze volte
vhodnou nabíječku s dostatečným proudem, s ohledem na skutečnost, že čas nabíjení je přímo úměrný
velikosti nabíjecího proudu a čas nabíjení nebyl zbytečně dlouhý (pro 60Ah je proud pod 1A příliš málo).
A naopak nezvolte příliš silnou nabíječku, aby nedocházelo ke zbytečně rychlému dobíjení, které
akumulátoru dlouhodobě neprospívá (např. pro 60Ah je proud nad 14A příliš silný).
Poznámka: nabíjíte-li regulovatelným nabíjecím proudem, nabíjejte dle vzorce „I = 0,12 x C“ až do
dosažení napětí 14,2V, po té snižte proud na polovinu a pokračujte až do konce (napětí dosáhne 14,4V)
Znaky plného nabití* - obecně platí, že baterie se nabíjí po dobu nutnou k dosažení znaků plného nabití.
Mezi hlavní znaky nabití patří hustota elektrolytu (nabito na 100% = 1,28g/cm 3 u zaplavených typů,
1,32g/cm 3 u AGM či GEL). U bezúdržbových baterií bez zátek, či AGM se zasáknutým elektrolytem, již
nelze hustotu změřit, v žádném případě se nepokoušejte do baterie vniknout! Další znak, všechny články
rovnoměrně plynují (po odpojení na 1 – 2 hodiny a opakovaném připojení k nabíječi začnou články do 30
vteřin opět plynovat), přes pokračující nabíjení se již nemění hodnota měřeného napětí. U 12V
bezúdržbové olověné baterie typu AGM či GEL, nabíjené běžným způsobem, manuální nabíječkou, lze
odhadnout stav nabití pomocí změření napětí na pólech během nabíjení. Hodnoty lze interpretovat takto:
14,3V = 90 až 95% nabito, 14,4 až 14,5V = 100% nabito.
POZOR – při měření dbejte na správně nastavené hodnoty na měřícím přístroji – napětí [V – voltage].
Rychlé nabíjení* - V případě nutnosti rychlého nabití, je možné výjimečně použít nabíjecí proud
v hodnotě I = 1 x C (v našem případě, tedy u 60Ah baterie bude nabíjecí proud 60A). Tímto proudem
nabíjejte však maximálně 30 minut! Mějte na paměti, že čím častěji budete používat vyšší proudy
k nabíjení Vaší baterie, tím kratší životnost lze u akumulátoru v budoucnosti očekávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Winn píše: no, tak jsem moc ráda, že jste probrali pupíky, ale ohledně pneu nic moc já bych taky radši ty Micheliny, ale přítel říká, že Bridgestone jsou lepší... tak nevím...
pro normální jízdu v tom nebude rozdílu, takže ani s jedněmi neuděláš chybu ..... ale pokud bych se musel rozhodnout mezi Michelinem a Bridžema, tak bych to vsadil na Bridže
...... jsem ti asi moc nepomohl co?
2Petr píše: senior> ja nasel baterky, utrel z nich prach, dobil jsem a ted je jen hodit do moto a fertig
štastnej to člověk, já ji měl pěkně vyndanou, v teplíčku, hezky jsem ji přes zimu opečovával, no a pak když jsem měl vyjet, tak byla dočista mrtvá a mazal jsem objednat novou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Mám s baterkama pech: Duben 2009 koupena - nestartuje - ihned výměna za druhou (bezudržbovka).
Fachá skoro 2 roky dobře. Březen 2011 nestartuje (v zimě na udrzovačce v 10°C), tedy do servisu na nabití - nestartuje - do prodejny na přeměření - startovací proud malý - dají vědět, zda uznají reklamaci.
Normální s kyselinou se mi do kastlíku nevejde, jinak bych se na tu tzv. gelovku za 2.300 Kč vykašlala.
No nic, uvidíme.., ale naštve to, tak jen to hrňte - pupíky/čudlíky/kolíky, Sosna na slonu, scénka Jeff .... aspoň se člověk pobaví
Co nového s orient. závodem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Ale ještě k těm gumám ....... na posledním (nebo předposledním) slovači, na těch mišelech lehli dva kluci a oba na předek (jeden těsně přede mnou) a to bez nějaké zjevné příčiny, normální průlet zatáčkou (asi třetí rozjížďka), takže teplo ... prostě se to najednou utrhlo,..... takže byť vypadají hezky rozhodně mou důvěru nemají, byť reklama tvrdí opak
jinak tohle se bude teď testovat v Mostě na PIRELLI DAY za zajímavou cenu ..... DIABLO ROSSO CORSA
Naposledy editováno 10.03.2011 21:33:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
valda.cbr píše: to je podpásovka
Valdo buď v klidu-jestli si dobře vzpomínám,byla v kačírku i kawa(že Emčo ),asi to bude hentým mezičlánkom pomedzi sedlom a riadidlami
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
un> orientak je vymyslenej, zatim mam avsak jen dva dobrovolniky na kontroly, ja su treti, jednu-dve dame mrtvou, takze 5 kontrol, coz nic moc... no ale uvidime, jeste je cas a v dubnu vyrazime na rekognoskaci...
y/z bzch se pors**l
Naposledy editováno 10.03.2011 21:53:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Jukni sem, tady jsem si ju objednal já, a dal jsem za ni s poštovným cca 1850Kč
Mají tam i návod na nabíjení
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Carlos406 píše: Uň> http://www.motogaraz.cz/Moto-Baterie/
Jukni sem, tady jsem si ju objednal já, a dal jsem za ni s poštovným cca 1850Kč
Mají tam i návod na nabíjení
Dík, pro mne vhodná dle manuálu YTZ 12 S za 3.350,-Kč . Safra.
Uň píše: Dík, pro mne vhodná dle manuálu YTZ 12 S za 3.350,-Kč . Safra.
No, to je za baterku docela ranec . . . . . nevím co tam máš za typ, ale jen tak (kdyby náhodou) tady by se něco nenašlo?
baterie
popř. porovnat rozměry gelovky a klasiky (moc se mi nezdá, že by se nevyráběla alternativa) a motorce je to fuk co tam máš
ježek píše: Valdo buď v klidu-jestli si dobře vzpomínám,byla v kačírku i kawa(že Emčo ),asi to bude hentým mezičlánkom pomedzi sedlom a riadidlami
seš mrtvej prostě brzdit předkem na trávě je 3,14čovina
ke gumám, nejezdím okruhy ale často ve dvou prostě rychlejší cesťák (doufám, že se letos povozím už více sám osvědčili se mi dunlop roadsmart drží dost dobře a přišlo mi,že vydržely málo cca 8000, čekal jsem víc , teď na zadku testuji pirelli angel ST a taky si nemohu stěžovat
ad baterie, donesl jsem ji tam kde mi ji prodali s tím, že se mám stavit v pondělí, nejdřív ji musí nabíjet běžnou nabíječkou, protože ty moderní sračky maj špatný čudlítka ale pak ji strčej na pulsku a uvidím, snad by měla jít oživit
2Petr píše: senior> jen ji blbni hlavu cece s klukama na predek, jen at da na pritele, stejne bude mit do leta veprostred placku... teda gumy veprostred
un> orientak je vymyslenej, zatim mam avsak jen dva dobrovolniky na kontroly, ja su treti, jednu-dve dame mrtvou, takze 5 kontrol, coz nic moc... no ale uvidime, jeste je cas a v dubnu vyrazime na rekognoskaci...
y/z bzch se pors**l
my tě taky zkontrolujem
Naposledy editováno 10.03.2011 22:17:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
A toto není ona???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Carlos406 píše: Uň> http://www.motogara...V--11Ah-moto-baterie
A toto není ona???
Parametry a rozměry stejné, když nevyjde reklamace, tak po ní skočím .
Senior + 2Petr: dík, mrkám tam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
2Petr píše: un> orientak je vymyslenej, zatim mam avsak jen dva dobrovolniky na kontroly, ja su treti, jednu-dve dame mrtvou, takze 5 kontrol, coz nic moc... no ale uvidime, jeste je cas a v dubnu vyrazime na rekognoskaci...
Takže ještě jednou a srozumitelně My ti Peťo taky jeden kontrolní bod vyvedem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
plasťák píše: Uň> Nechci zbytečně pomlouvat neznačkový baterie ale snad bych raději vzal tu Vartu.
Jenže jen 9Ah a start. proud 200 (YTZ má kapacitu 11 a proud 210), třeba by to nefachalo ..
No nic, dík všem za rady, jdu se na to vyspat..
Naposledy editováno 10.03.2011 23:07:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
plasťák píše: Uň> Nechci zbytečně pomlouvat neznačkový baterie ale snad bych raději vzal tu Vartu.
YUASA není zase tak neznačková, měl jsem ji v motorce 5let (už při koupi) a OK ,teď ji tam mám zas. V šestikilu ji mám taky
Ono je dneska patrně tak nějak jedno, ve kterém koutě Číny se to vyrábí ..... pak to dostane akorát buď značku, nebo neznačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
coby baťůžek se taky hlásim na kontrolní stanoviště,ale jen pod podmínkou,že mě tam pak nenecháte
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínáme - Končit,do důchodu daleko
Menoly> dikec, pisu si, vyberu ti nejakej extra post, mam par napadu