Téma: Chlazení regulátoru
6.3.2011 v 23:30
Ahoj,
tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace
tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Sice to nebylo na mě, ale... rozhodně bych to dal do patice (ať již těsněné, tak i netěsněné)
http://www.autokabel...&products_id=230
http://www.autokabel...&products_id=229
http://www.autokabel...&products_id=230
http://www.autokabel...&products_id=229
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Drátík> To bude asi ono
Konektory typu FASTON jsou na Africe a po čase zoxiduje a vyhoří. Já zastávám na propojení elektrikářskou čokoládu a pocínované konce kabelů. Čas od času jednoduše zkontroluji, po sezoně max dotáhnu šroubky. Co ji používám nemám problém. Na straně alternátoru klidně napájet napřímo a do smršťovací bužírky.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
ZdenekXRV: ano, samozřejmě konektory můžou zoxidovat, ale je to osvědčená a rozebiratelna metoda. Jednou za čas se daji prostriknout kontoxem a potom poškozeni nehrozí. Pro všechny pripady se dělají konektory tesnene, u kterých to nemusíš řešit vůbec.
Pocinovani a zatahnuti do čokolády je blbost, v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané - vodiče se ulamuji v přechodu mezi pocinovanou a necinovanou časti. A navíc je to "amatérské".
Pocinovani a zatahnuti do čokolády je blbost, v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané - vodiče se ulamuji v přechodu mezi pocinovanou a necinovanou časti. A navíc je to "amatérské".
jo, to musim potvrdit, čokoláda na elektroinstalaci ať v autě, nebo na moto je fakt čuňárna...další věc je ta smršťovačka...není vhodná jako jediná izolace...je dobrá jako izolace doplňková, nebo jako mechanická fixace, ale určitě pod smršťovačkou použít jinou kvalitní izolaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Drátík píše: v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané
Kravina jakou jsem už dlouho neslyšel
Bez pájení se dnes neobejde žádné motorové vozidlo akorát to má svoje jistý pravidla.
"Čokoláda" je prasárna a tím větší když se do ní namontují pocínované vodiče - to je to nejhorší co se dá do aut a motorek dát (společně s nejhoršíma věcma drží basu ještě ta zacvakávací "zlodějka" na vodiče )
Těsněné konektory jsou hezké, ale jen když jsou nové. Po čase se tam vlhkost taky dostane a pak je to horší jak netěsněné, protože ta vlhkost nemá kam uniknout a tak vesele hnijí.
Bandaska: já používám dvě vrstvy smršťovačky a někdy i tři
Dingo: jen jsem se nepřesně vyjádřil, cínování se týkalo samozřejmě jen vodičů (a obzvlášť jejich konců), na plošných spojích a jinde je samozřejmě dovoleno.
Co se týče těsněných konektorů, neřekl bych, že se do kvalitních dostane při správném způsobu montáže voda, navíc spousta výrobců má konektory certifikované a odolné i vůči trvalému ponoření do kapaliny. Tady platí, že čím dražší, tím kvalitnější. Každopádně mám z konstrukce výbornou zkušenost s těsněnými konektory AMP Superseal (Ale ty bohužel nejsou pro větší proudy)
Co se týče těsněných konektorů, neřekl bych, že se do kvalitních dostane při správném způsobu montáže voda, navíc spousta výrobců má konektory certifikované a odolné i vůči trvalému ponoření do kapaliny. Tady platí, že čím dražší, tím kvalitnější. Každopádně mám z konstrukce výbornou zkušenost s těsněnými konektory AMP Superseal (Ale ty bohužel nejsou pro větší proudy)
savon - přiklonil bych se k profesionálnímu řešení, kup si ty konektory, na které jsem posílal odkazy, pujč si krimpovací kleště a nakrimpuj to. Před složením prostříkni piny kontoxem, a slož to. Při případné demontáži je prostříkneš. Mám s tím dobré zkušenosti na jízdním vzorku J660, žádná oxidace spojů nenastala. Konektor dej samozřejmě tak, ať na něj co nejméně stříká voda
Zkoušel někdo z Vás změřit přechodový odpor na konektorech které jsou běžně dostupné např. typu Faston? Tak třeba při proudu 10 - 18A. Zkuste semtam kontakt rozpojit dát zpět, stříknout na to doporučované chemické přípravky a nechte dlouhodobě zatížené. Nejen, že se kontakt zahřívá, na kontaktoly se lepí prach jak vosa na bonbón. Bohužel je to tak i na motorce. Ze své zkušenosti s konektory na vyší proudy doporučuji Molex (pokud trváte na rozebiratelném spojení (a nechutná Vám čokoláda) u Molexu je kvalita dobrá). U Hondy a dalších japonců jsou originální konektory docela dost odolné. Do doby než se s nimi začne manipulovat. Používání chemie vidím jako nouzové řešení, když už z kontaktem něco je. Ale není to nic standartního. Žádný výrobce konektorů (opravte mě pokud to tak není) nedoporučuje něco takového dělat.
V průmyslu, rozvaděčích CNC strojích se běčně používají konektory se šroubkem, pod ním plíšek nebo čelist, který se dotažením PLOŠNĚ spojí s protikusem. Tím je zaručen minimální přechodový odpor. U rozebiratelných konektorů ke pružina či pružný kontakt sám, který nikdy nezaručí plošný kontakt, ale spíš BODOVÝ.
Vrátím se k použití elektrikářské čokolády:
Není to pěkné. Hrozí uklepání. Lepší než pocínovat je nakrympovat dutinky s plastovým vedením (trychtýřkem) izolace. Pokud vše upevníme, aby aby se dráty a čokoláda neklepala pak je vše v pořádku. Je třeba dát si pozor na výběr čokolády, a to aby čokoláda měla pod šroubkem kontaktní plíšek. V žádném případě se nesmí šroubek zařezávat do vodiče! Já ji na motorce mám. A nemá problém ani ona ani já.
Při proudu 10 - 18A se podobáme propojení alternátoru - regulátor. Regulátory jsou svojí funkcí zkratové, pokud máte bočník a osciloskop, doporučuji pro zajímavost si prohlédnout průběh proudu z alternátoru.. I když máte vyplá světla, regulátor pracuje a tento proud z alternátoru se nijak výrazně nemění
Přikládám pár obrázků konektorů Faston v pouzdru. Jsou mezi alternátorem a regulátorem. Je to otázka času, kdy se to stane (velice nepříjemné, když je to na dovolené). Známého toto potkalo v létě měsíc po kontrole konektoru, kdy byl "prý v pořádku".
Nejsem odborník přes konektory v automobilech. Většina je zakázková a tudíš nekoupitelná. A 100% náhrada za pár korun neexistuje. Pro mě je lepší i když to bude sletované a nerozebiratelné než tohle:
Toť můj názor, každý si přeberte informace co jsem výše napsal jak chce. Kromě čištění se chemii na kontaktech vyhýbám...
V průmyslu, rozvaděčích CNC strojích se běčně používají konektory se šroubkem, pod ním plíšek nebo čelist, který se dotažením PLOŠNĚ spojí s protikusem. Tím je zaručen minimální přechodový odpor. U rozebiratelných konektorů ke pružina či pružný kontakt sám, který nikdy nezaručí plošný kontakt, ale spíš BODOVÝ.
Vrátím se k použití elektrikářské čokolády:
Není to pěkné. Hrozí uklepání. Lepší než pocínovat je nakrympovat dutinky s plastovým vedením (trychtýřkem) izolace. Pokud vše upevníme, aby aby se dráty a čokoláda neklepala pak je vše v pořádku. Je třeba dát si pozor na výběr čokolády, a to aby čokoláda měla pod šroubkem kontaktní plíšek. V žádném případě se nesmí šroubek zařezávat do vodiče! Já ji na motorce mám. A nemá problém ani ona ani já.
Při proudu 10 - 18A se podobáme propojení alternátoru - regulátor. Regulátory jsou svojí funkcí zkratové, pokud máte bočník a osciloskop, doporučuji pro zajímavost si prohlédnout průběh proudu z alternátoru.. I když máte vyplá světla, regulátor pracuje a tento proud z alternátoru se nijak výrazně nemění
Přikládám pár obrázků konektorů Faston v pouzdru. Jsou mezi alternátorem a regulátorem. Je to otázka času, kdy se to stane (velice nepříjemné, když je to na dovolené). Známého toto potkalo v létě měsíc po kontrole konektoru, kdy byl "prý v pořádku".
Nejsem odborník přes konektory v automobilech. Většina je zakázková a tudíš nekoupitelná. A 100% náhrada za pár korun neexistuje. Pro mě je lepší i když to bude sletované a nerozebiratelné než tohle:
Toť můj názor, každý si přeberte informace co jsem výše napsal jak chce. Kromě čištění se chemii na kontaktech vyhýbám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
savon píše: dj_hroch> že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval
To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
Já se taky vyjádřím, můj origo regulátor má najeto 70 000 km, bez problémů, bez přídavného chlazení, nikdy se moc neohřeje- zajímavé...nicméně V-tec už má regulátor (patrně ten samý) přemístěný do prostoru u brejlí a zatím nevím o nikom, kdo by s ním měl problém...
Naposledy editováno 14.03.2011 07:36:18
Naposledy editováno 14.03.2011 07:36:18
regulátor od vape jsem použil do Ducati ST2 kde je jednofázový alernátor o výkonu 420W,koupil jsem regulátor od vape A-R92 který je do 300W,telefonicky jsem mluvil s Ing. František VRBKA ten řekl že by mněl teoreticky vydržet. Risknul jsem to a namontoval na stejný místo jako originál regulátor. Nemám s ním žádný problém dobíjí jak má a nehřeje se ,na dotek je vlažný. Jen tento regulátor nemá výstup pro kontrolku dobíjení což jsem vyřešil malým voltmetrem.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Zdarec pánové pročítám si tuto debatu a tak jsem si řekl,že jsem taky něco písnu.Když se ještě vrátím k tomu altíku na vfr 800 rv.98-01 tak jsem se dočetl že je dokonce silnější než o kterým se tu bavíme (380W) jestli tomu tak není jak píší,tak půjde asi o překlep.Sám přesně nevím jaký se dělá nejsilnější regulátor,ale co tu píšete tak asi 350W.Příkládám 2 fota článků kde se píše o 470W altíku
Já abych pravdu řekl z mého laického pohledu se mi zdá že se ten regulátor se opravdu moc dobrě nechladí díky jeho uložení,kdesi vzadu pod sedlem.Já osobně jsem to zkusil a ten ventilátorek jsem tam dal.Jestli to pomůže či ne to se uvidí.Když byl větráček puštěnej a já přiložil ruku k regulátoru tak to opravdu chladilo.Uvidíme??? Mějte se dobře a v letošní sezóně hodně km bez nehody.
Já abych pravdu řekl z mého laického pohledu se mi zdá že se ten regulátor se opravdu moc dobrě nechladí díky jeho uložení,kdesi vzadu pod sedlem.Já osobně jsem to zkusil a ten ventilátorek jsem tam dal.Jestli to pomůže či ne to se uvidí.Když byl větráček puštěnej a já přiložil ruku k regulátoru tak to opravdu chladilo.Uvidíme??? Mějte se dobře a v letošní sezóně hodně km bez nehody.
savon> Ahoj. Pokud se opakuji tak promiň, ale nechce se mi to číst celé , jsou to někdy pořádná ho.na.
Stran chlazení regulátoru- kup si ten nejsilnější s největším žebrováním ( ale ať ti tam vleze) a pokud chcečš mít velkou jistotu že bude dobře chlazen, nejjednodušší věc je podložit ho co největším kusem hliníkového( nebo měděného) plechu. Ten teplo spolehlivě odvede.
Vykašli se na " výpočty" typu- když žárovky odvedou 55w a něco zapalování a bla bla, tak na reg zbude bla bla. Nehledě k tomu že všechen proud z alternátoru teče přes regulátor, jsi stejně omezen nabídkou na trhu.
Pokud se chceš spolehlivě a jasně zorientovat jak a co stran regulátoru a alternátoru, pohledej na stránkách IGNITECHU a najdeš tam jasné a srozumitelné čtení.
Dají se koupit regulátory přímo s typem patice jaký na svůj mot. potřebuješ, nebo si
patice s konektory kup nové, jak Ti radí Drátik. Jsou levné, vypadá to profesionálně a pokud nejsi úplné nemehlo zvládneš konektory nainstalovat bez větších problémů. Přenos proudů je přes ně bez problémú do doby než zoxidují, ale to platí i o čokoládě. Jsou i v prodejnách s potřebami pro elektroniky typu Elfax atd.
Naposledy editováno 20.03.2011 09:28:16
Stran chlazení regulátoru- kup si ten nejsilnější s největším žebrováním ( ale ať ti tam vleze) a pokud chcečš mít velkou jistotu že bude dobře chlazen, nejjednodušší věc je podložit ho co největším kusem hliníkového( nebo měděného) plechu. Ten teplo spolehlivě odvede.
Vykašli se na " výpočty" typu- když žárovky odvedou 55w a něco zapalování a bla bla, tak na reg zbude bla bla. Nehledě k tomu že všechen proud z alternátoru teče přes regulátor, jsi stejně omezen nabídkou na trhu.
Pokud se chceš spolehlivě a jasně zorientovat jak a co stran regulátoru a alternátoru, pohledej na stránkách IGNITECHU a najdeš tam jasné a srozumitelné čtení.
Dají se koupit regulátory přímo s typem patice jaký na svůj mot. potřebuješ, nebo si
patice s konektory kup nové, jak Ti radí Drátik. Jsou levné, vypadá to profesionálně a pokud nejsi úplné nemehlo zvládneš konektory nainstalovat bez větších problémů. Přenos proudů je přes ně bez problémú do doby než zoxidují, ale to platí i o čokoládě. Jsou i v prodejnách s potřebami pro elektroniky typu Elfax atd.
Naposledy editováno 20.03.2011 09:28:16
rrss píše: To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
Jelikož všchen proud z alternátoru jde přes regulátor ja toto nesmysl!
Zdarec Savone ten regulátor ignitech tam mám víc jak 3 rok a až teď jsem tam dal ten ventilátorek,to víš neměl jsem ve svém volném žádném čase co dělat.Takže km s ním zatím prd.Povídám,když to bude stát za prd tak to hodím do pryč.Před tím jsem tam měl jakýsi bůh-ví jaký regulátor,tak tam byl ani né 2 roky a šel do kytek.Jinak ten ventilátorek žere 2W takže žádná katastrofa.
Naposledy editováno 21.03.2011 14:49:42
Naposledy editováno 21.03.2011 14:49:42
Jo,ještě ten elektrikář přes moto mi říkal že mi ten regulátor vydrží až do smrti motorky.Hezky se to poslouchá ,ale já su takovej nevěřící Tomáš,tak jsem to jak sám říkáš podpořil tím větráčkem.Regulátor ignitech nemá bohužel dírky na přichycení a tímto způsobem jsem zabil 2 mouchy jednou ranou.zatím zdar
Díky všem za info a postřehy Momentální stav je takový, že jsem zakoupil a nechal instalovat regulátor elesys. Teď jsem se vrátil z prvního výletu ( 500 km / 2dny ) a co se elektriky týče neshledávám zatím žádné nedostatky takže to snad už všechno funguje jak má. Regulátor je po jízdě na dotek sice horkej ale prý je to normální tak doufám že to bude zvládat i v létě tak jak je potřeba.
Zdarec pánové,tak po ujetí několika cca 350km při průměru 140km/h při venkovni teplotě 15-20 C byl regulátor ignitech vlažný oproti předcházejícímu stavu,takže zlepšení pomocí přídavného ventilátorku je pozitivní.No uvidíme co bude dál a jak to regulátoru prodlouží život. Čau a mějte se.
Čau, před 14 dny jsem byl s VFR v Igni a řešil ten regulátor. Bylo mně řečeno, že Honda má moc silné alternátory a po čase to réglo nezvládne a odejde. Z fabriky to mají prý spočitáné, že ten přebytek se ztratí v ukostření, přechodech atd. Za nějakou dobu dojde ke korozi, únavě materiálů a ten přebytek se už neztratí, ale jde do regulátoru a pak se přehřívá. Poté odejde nějáký kondenzátor a je po réglu. V Igni mně réglo změřil a dává o 0,8V méně a už nestačí dobíjet baterii. Mám si ho nechat, jako záložní (prý je funkční a k jízdě stačí jen už nedobije baterii). Jinak jsem někde našel, ža dělají regulátor i s větrákem, cena cca 200 dolarů. čau
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Ahoj, chtěl bych vyměnit na Cb1000r klasickou žárovku za LED která má 25w,snese to regulátor v pohodě? Někde jsem na zahraničních fórech četl že regul.na Honde jsou dány přesně na zátěž z výroby,a pokud tam bude menší, odpálí regulátor.Myslite že úbytek 25w to zvládne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
jj cetls spravne, cim mensi zatizeni, tim vic protopi regulator.. origo regly na hondach jsou uz tak tak na hrane i pri normalnim odberu, popremyslel bych o silnejsim (nebo chytrejsim) regulatoru ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
kerut> Určitě budu řešit až odejde ?, a kdybych mezi to vložil rezistor 50w,to by mohlo pomoct ne ?
tomik1986> no ty rezistory bych vkladal kdyz uz spis mezi faze a regl nez za regl.. mnohem chytrejsi by bylo odpojeni jedny faze (tzn 2/3 prikonu) pri prehrati,.. no a nebo rovnou mit celej regl kterej bude switch a ne shunt, a kdyz shunt tak dimensovanej na vetsi ztratu
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |