Téma: Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
6.3.2011 v 22:20
Cituji z instrukční knížky našeho auta: "Nezahřívejte motor chodem naprázdno, při chodu motoru naprázdno potrvá zahřátí motoru o hodně déle. Opotřebení motoru je největší během doby zahřátí motoru. Vůz proto rozjeďte co nejdříve po nastartování a vyhněte se vysokému počtu otáček motoru."
Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 22:39 | Nahoru | #1
největší kravina

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 22:43 | Nahoru | #2
Pravda, pohodovou jízdou to zahřeješ a pak už jen přikládáš pod kotel

4 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 22:50 | Nahoru | #3
Nejvetsi kravina to neni.Nema cenu nechat motor hrcet patnact minut,ale nechat aspon spadnout sytic pokud je automaticky.V pripade manualniho sytice ho pomalu stahovat az do udrzitelnosti volnobeznych otacek a potom teprve vyrazit s lehkou nohou(rukou).Teplota oleje by mela byt aspon sedesat stupnu celsia.Edit:olej se vzdy zahriva pozdeji nez voda.

Naposledy editováno 06.03.2011 22:53:18

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:02 | Nahoru | #4
Jo jo přesně tak, nenastartovat a pak se jít teprve oblékat a tak, ale nastartovat, nahodil helmu rukavky a pak pokud už jsou otáčky v normálu bez sytiče, tak z lehka jet a postupně přídávat

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:12 | Nahoru | #5
A já měl v návodu k použití mého auta(žigula), že po nastartování mám zařadit jedničku a jet na ni jeden kilometr v nízkých otáčkách

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:22 | Nahoru | #6
a ja prave zas znam ty typky co to v - 5' nadlábnou, nechaj ji na volnobeh tak minutu maximalne (pac to uz se staci vohrat prece dost) a pak pekne "tumáš!" a aspon 14-15 tisic ! (R6) ...ja se jenom vo podal usmivam a rikam si vduchu "jen ji dej, ty magore jeden..." a kudla v kapse se mi vodevírá
jenze pak si takovou masinu po nakym takovym teleti kup..vsechno vpohode, malo najeto, nikdy nelehla...ale ze ji furt bezhlave drzel u drzky za studena to nikdo nevi a nezjisti

Naposledy editováno 06.03.2011 23:26:06

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:27 | Nahoru | #7

nahllowSKY píše: Nema cenu nechat motor hrcet patnact minut,ale nechat aspon spadnout sytic pokud je automaticky.V pripade manualniho sytice ho pomalu stahovat az do udrzitelnosti volnobeznych otacek a potom teprve vyrazit s lehkou nohou(rukou).Teplota oleje by mela byt aspon sedesat stupnu celsia.Edit:olej se vzdy zahriva pozdeji nez voda.



Přesně tak, nastartovat a hned vyrazit se skákajícím studeným škytajícím motorem je také pitomost - chce nechat ale jen chvilku než se ustálí otáčky a dá se vypnout sytič (což je tak akorát se oblíct a pomalu vyjet. Tím spíš, čím větší objem a menší počet válců... Že se na místě se nezahřeje se ostatně stačí mrknout a hned vidět na teploměr oleje. Na 60 stupňů je prohřátý až po čase jízdy, když stojí na místě tak se zahřívá akorát blok, ale celý zbytek je naopak studený, jízdou se prohřeje rovnoměrně vše a mnohem rychleji

To, že je blbost chodit startovat v zimě je jasné ale snad každému, ne? Aku to na zimu i tak snese a pokud ne, tak stačí dobít. A kdo se bojí o kroužky, tak si na zimu nalije do válců trochu oleje nebo po zimě rozhýbe jen protočením naprázdno nejdřív.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:28 | Nahoru | #8

dejf. píše: a ja prave zas znam ty typky co to v - 5' nadlábnou, nechaj ji na volnobeh tak minutu maximalne (pac to uz se staci vohrat prece dost) a pak pekne "tumáš!" a aspon 14-15 tisic ! (R6)



Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:29 | Nahoru | #9
Opravdu to není dobrý nápad zahřívat mašinu na volnoběh, v té knížce mají pravdu. Nejlepší je zahřívat asi minutu a pak se lehce rozjet a nechat ohřát. Spíš než takto zahřívat motor v zimě je dobré se postarat o baterku a po dvou měsících, když nejezdíš, ji dobít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:38 | Nahoru | #10
dj_hroch> jojo..ja to taky dycky navrknu a du se voblict (tak cca 4-5 min) a pomalinku vyrazim...prvnich tak 5 km klidovka, zadny vytaceni...

Naposledy editováno 06.03.2011 23:39:07

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:49 | Nahoru | #11

dejf. píše: dj_hroch> jojo..ja to taky dycky navrknu a du se voblict (tak cca 4-5 min) a pomalinku vyrazim...prvnich tak 5 km klidovka, zadny vytaceni...



4-5 minut? To už mám dávno provozku

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

6.3.2011 v 23:55 | Nahoru | #12
4-5 minut? to se ještě sprchuješ ne?
mě to vychází tak 2,5 km než najedu na normální silnici takže mam skoro zahřáto

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 00:03 | Nahoru | #13
no tak bral sem to ted v zime vid... takze to mas: sliknout vsechno, voblict termo pradlo, tlusty fusekle!, gate,mikinu,paterak,bundu,boty,satek,kuklu,helmu,zimni rukavice a jede se (no ale itak sem to mozna stema 5 min. prestrelil trochu..nevim...zkusim to nekdy stopnout ) takze to celkem trva..jinak v lete to je hned...to bych ani na minuty snad nepocital

Naposledy editováno 07.03.2011 00:04:54

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 00:42 | Nahoru | #14
berte to tak že na volnoběh má motor malý mazací tlak, takže provoz studeného motoru na volnoběžné otáčky není úplně OK.
Ve všech manuálech se říká, že se má motor zahřát na provozní teplotu pomalou a klidnou jízdou.
Osobně nastartuju na sytič a po cca 0,5-1 minutě vyrážim s lehkým plynem.

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 04:11 | Nahoru | #15

nahllowSKY píše: Nejvetsi kravina to neni.Nema cenu nechat motor hrcet patnact minut,ale nechat aspon spadnout sytic pokud je automaticky.V pripade manualniho sytice ho pomalu stahovat az do udrzitelnosti volnobeznych otacek a potom teprve vyrazit s lehkou nohou(rukou).Teplota oleje by mela byt aspon sedesat stupnu celsia.Edit:olej se vzdy zahriva pozdeji nez voda.




Já jí vždycky nadlábnu.Převlíkám se,během toho pomalu ubírám sytič(během 5-7 minut jsem převlečenej),vyrazim a potom tomu polehounku přidávám

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 07:38 | Nahoru | #16
nahllowSKY> Já nadlábnu, vytáhnu sytič (3-4 tisíce ot.) vytlačím z garáže, nasazuju helmu, rukavice, zamykám garáž, takže asi po minutce vypínám sitič a pomalou a klidnou jízdou do pěti, šesti tisíc otáček jedu a zahřívám (míň nemůžu, na pětku jedu padesát při pěti tisících). Zahřivání na místě má podle mě smysl pro ty smažáky, který ruku neudržej a hned po startu musej prasit...

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:07 | Nahoru | #17
Navrknu, tak minutu to blafe na volnoběh a pak jedu cca do 4000 ot tak dlouho, dokud na budíku oleje nevidím 80 st. Pak tomu dávám.
Sytič nedávám, protože to mám dobře seřízený

Naposledy editováno 07.03.2011 08:08:20

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:15 | Nahoru | #18
...nezahřívám, sednu, nastartuju a kliďánko bez vytáčení jedu. Nějaký řeči o studeném, cukavém motoru je blbost, je to v citu...bez problému se přece dá jet i na sytič bez plynu. Jinak při zahřívání zlátnou svody a to se mi nelíbí

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:17 | Nahoru | #19
dám k tomu teplomet a jedu až mám teplé sedlo a hefty

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:19 | Nahoru | #20

Vorel píše: ...nezahřívám, sednu, nastartuju a kliďánko bez vytáčení jedu. Nějaký řeči o studeném, cukavém motoru je blbost, je to v citu...bez problému se přece dá jet i na sytič bez plynu. Jinak při zahřívání zlátnou svody a to se mi nelíbí



Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:36 | Nahoru | #21
Ani jsem nečetl příspěvky, ale někdo tu zřejmě objevil ameriku..
Tohle už se psalo v příručkácih k vozidlům v padesátých letech (a možná i dříve, ale starší manuál jsem osobně neviděl).
Už jen selským rozumem se dá vydedukovat, že motor pod zátěží se ohřeje dřív než motor bez zátěže. A motoru víc svědčí pokud pracuje ohřátý, jinak by se tam nedávaly termostaty které drží teplotu okolo 90`C..
Takže ohřát klidnou jízdou ano, nevidím důvod delat to jinak..

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 08:50 | Nahoru | #22
Manual Bandita pise po 30s vypnout sytic a pak zahrat mirnou jizdou. Takze to tak delam, prvni kilometry tocim do 3000 a pak postupne vic.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 09:25 | Nahoru | #23
Ono srovnávat auto a moto taky úplně nejde. V autě jsou oddělený náplně v motoru a v převodovce. Takže když lidi to ohřejou na volnoběh byť na provozní teplotu a hned to okouřej, tak převodovka, ložiska a pod jsou studený a docházelo by k velkému opotřebení. Je pravda, že největší vliv na celkové opotřebení motoru má studený start. Jenže u moto se zase většinou nestartuje při mínus deseti. Co jsem měl 2T, tak pokud se na místě neohřál, tak se mu prostě nechtělo. I třeba u bývalého gsxf jsem poznal, že pokud sem ho prohřál na místě (lehce) a pak 10-15 km mírnou jízdou, tak šel líp, než když sem na to skočil za studena a v klidu jel…

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 09:26 | Nahoru | #24
Každý chce svoje

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 09:29 | Nahoru | #25
Samozrejme je lepsi zahrivat i prevodovku a gumy. Ja nasednu uz oblecenej, nastartuju uz se zarazenou 1kou a rovnou vyjedu, v poklidu, bez ty rany pri razeni 1 pri slepeny spojce apod. Zahreju to klidnou jizdou na 60 a pak svice se sesti.

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #26
na to necham bezet nez si obliknu rukavice (cca pul minuty) a pak uz jen jedu

Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 09:52 | Nahoru | #27
Cukající motor je fakt kravina. Kdo neumí pořádně používat spojku, neměl by do auta vůbec lézt. Taky mám z fáva zkušenost, že studenej skoro netáhne a o to víc se musí spojkovat, ale, stačí ujet pár metrů (i v tý největší zimě) a je to OK. Prohřejvání na místě považuju za nejlepší způsob lití benzínu do kanálu bez toho, aniž by z toho člověk cokoliv měl. nejlepší je se řídit příručkou. Pokud vzloženě není napsaný že se to má chvíli ohřát, je jistě lepší spíš efektivně využít benzín, než to tůrovat na místě.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 10:12 | Nahoru | #28
Nedokážu si představit, že v -20-ti bych měl hned vyrazit, když není motor ještě úplně zaolejovanej. Min. 20-30 s čekám.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 10:19 | Nahoru | #29
Durex> jsou i motorky který maj zvlášť motor a převod. oil
Ale to je vedlejší, to jsou beztak většinou italské jepky nebo jejich nepovedené americké napodobeniny a u těch je to fuk, to je rozbitý už z fabriky..
Ale ten poznatek s tím že Ti jelo efko lépe je zajímavý, přesně tohle jsem pozoroval u jednoho nejmenovaného východoněmeckého bakelitového vozidla

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

7.3.2011 v 10:21 | Nahoru | #30
Kdyby se motor nezačal mazat hned jak začne čerpadlo hnát olej, asi by se rafnul. Po 20-30s bz diagnóza byla jasná Jde taky o to odkud člověk vyjíždí. Vzhledem k tomu, že studenej motor (pokud se bavíme o beznínu v autě) je podle mého kravina hnát na hranici detonačního spalování (kolem 1500 otáček), ale člověk se z parkoviště na sídlišti, kde každej parkuje jak kokot, stejně musí vymotat, nezbejvá než spojkovat. Takže nějakejch 20-30s hovno řeší. Ale jasný, 20-30s je ještě ok, daleko lepší jak borci, co sednou do auta, 5 minut tam seděj jak hrušky a pak teprve jedno (a dost často tomu docela nakládaj).
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 Poky9369 4 14.3.2018 v 19:45 Poky9369
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 kuki 13 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701
po stk Adamsmoto JBW 150-8 kuki 11 12.7.2013 v 13:30 DRN.
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 kuki 8 11.10.2012 v 18:42 seikos
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 WoxmenRX 15 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX


TOPlist