globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: alternator Virago 535
Prosím o radu
U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.


Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...


1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...


2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...


3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.


Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
Poutník
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 14:25 | Nahoru | #1
Ahoj, to je snímač otáček, je pro chod motoru nezbytně nutnej. Ty dvě gumy jdou od sebe oddělit, možná ale časem k sobě fest přilnuly.

2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

1.3.2011 v 14:27 | Nahoru | #2
Jo a odpor proti kostře musí být nekonečnej, jinak to znamená prošlehnutý vinutí alternátoru.

(reakce na) alternator Virago 535

1.3.2011 v 15:00 | Nahoru | #3

want píše: Jo a odpor proti kostře musí být nekonečnej, jinak to znamená prošlehnutý vinutí alternátoru.

souhlas. Nesmí tam být jakejkoliv průchod, jinak je prostřelený vinutí a říkáš si o průser, pokud s tím budeš jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

1.3.2011 v 16:02 | Nahoru | #4
want> takže když by byl ten snímač otáček poškozenej, vůbec nenastartuju?

Naposledy editováno 01.03.2011 16:05:09

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 17:43 | Nahoru | #5
poutnik> Ne, ten dává impulz ŘJ kdy má pálit. Bez něj nepůjde jiskra do svíček.

(reakce na) alternator Virago 535

1.3.2011 v 19:18 | Nahoru | #6

want píše: Jo a odpor proti kostře musí být nekonečnej, jinak to znamená prošlehnutý vinutí alternátoru.


3fázovej alternátor může mít někdy uzeměnou hvězdu takže se proti kostře naměžit dá.... - rozpojit vinutí

alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 19:19 | Nahoru | #7
změřit jednotlivý cívky nebo samotnej alternátor jestli dává a může se i zkusit zatížit např. žárovkou

alternator Virago 535

1.3.2011 v 19:36 | Nahoru | #8
vinutí nelze rozpojit, je zalité (respektive jde, ale nevratně ) . Ze statoru alternátoru vedou jen tři dráty. Na přiloženém foto v úvodním článku je to vidět. Zkoušel jsem proměřovat cívky i za provozu a nedostal jsem se přez 9V AC

2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

1.3.2011 v 20:13 | Nahoru | #9
Tak to vypadá, že ty rány při startu dělá volnoběžka. A ať hledám, jak hledám, není k sehnání Začínám se obávat, že tuhle sezónu nevyjedu

(reakce na) alternator Virago 535

1.3.2011 v 20:40 | Nahoru | #10
poutnik> na partsdepot za 3,5k do 6 dnů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 20:44 | Nahoru | #11
poutnik> a nestačil by jen opravnej kit? kit za zhruba 6 kil?

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #12
Ahoj,co se týče dobíjení,viděl bych to spíše na regulátor,častá to nemoc.Co se týče ran při startování,volnoběžka starteru,též častá nemoc.V případě potřeby má celou 535ku na díly.

(reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 01:05 | Nahoru | #13
porschekiller> Volnoběžku budu nejspíš shánět novou, dočetl jsem se, že ty nové mají být lépe vyřešeny a nerad bych dával nějakou již unavenou a příští sezónu ji znovu měnil. Jen to těsnění pod víko karteru jsem dobu sháněl. Normálně se prodává set těsnění na celý motor za cca 2700


Alternátor jsem již objednal za 1500,- přez inzerát, protože všechny cívky měli proti kostře 1 ohm a teď se jen obávám, když ho tam dám a bude náhodou vadný i ten regulátor (při mojí smůle bych se tomu vůbec nedivil), aby alternátor znovu neodešel.


Máte-li použité díly na prodej, sháním přepákování a uvažuji o laďených výfucích. Pošlete mi případně foto a cenu na e-mail: jdvorak.memory@pel.cz


A máte-li tedy k dispozici nějakou volnoběžku v rozumném stavu, pošlete mi prosím nabídku i na ní a já to promyslím.
Předem děkuji za ochotu
Poutník

Naposledy editováno 02.03.2011 08:24:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 01:55 | Nahoru | #14
want> ten kit vypadá super, jenže já mám nejspíš poškozenou volnoběžku kompletně i s pouzdrem, ještě jsem se nedostal k tomu, abych jí vyndal, ale pokusil jsem se nafotit, jak to vypadá...

zatím jsem objevil díry tři...vypadá to jak vypálený

(reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 08:13 | Nahoru | #15
poutnik> No oni se nejvíce poškoděj vždycky jen ty válečky a proto ten opravnej kit. Budeš potřebovat stahovák, rotor jinak nesundáš. A ty dírky mi nepřipadaj, že by byly něco vyjímečnýho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 08:15 | Nahoru | #16
poutnik> Teď mě ještě napadá, mám v garáži pár rozebranejch kousků z 535, volnoběžku jsem taky dával pryč, tak ještě kouknu na to ozubený kolo z tvý fotky, jestli tam ty dírky jsou taky. Dneska se tam nedostanu, zítra bych dal vědět.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 08:33 | Nahoru | #17
want> děkuji, já jsem si říkal, že na to bude nějaký přípravek. bylo by případně foto toho stahováku? Pokusil bych se ho vyrobit, ale nemám se čeho chytit.

(reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 09:28 | Nahoru | #18
poutnik> zkusím to vyfotit, jde jen o kruh zhruba ve velikosti rotoru, kde jsou 3 díry na přišroubování k rotoru (jsou tam připravený závity) a uprostřed díra na větší šroub kterej se bude opírat o hřídel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 09:33 | Nahoru | #19
poutnik> taky musíš trochu pohledat
stránky kde se stahovákem zabývaj
a
nákres stahováku

alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #20


Naposledy editováno 02.03.2011 09:44:22

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

2.3.2011 v 12:22 | Nahoru | #21
Teda chlapy s Váma je radost pracovat Já jsem hledal, ale nenašel.


Tak dneska se za mnou v dílně stavil táta, jakožto psychická podpora. Odborně vše prohlédl a zjistil, že to velké ozubené kolo volnoběžky se mele jak hadr na holi. Abych byl konkrétnější, když se za něj vezme směrem od motoru a k motoru, docela kvedlá. Čehož jsem si já z nějakého nepochopitelného důvodu nevšiml. Jsem pln očekávání, co uvidím až se mi tu volnoběžku povede dostat dolu. Doufám, že je vyčochtaný to ozubený kolo a ne ta hřídel motoru, na který je nasazený.


Což mi připomíná Murphyho zákon: Když už není, co by se pokazilo, něco se vždycky najde. Když se zdá, že se nám začíná dařit, zcela jistě jsme něco přehlédli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

2.3.2011 v 13:10 | Nahoru | #22
poutnik> No kdyby to byla ta "hřídel" motoru, tak to je kliková hřídel a to už by asi bylo lepší se porozhlédnout po nějakém celém motoru když to bude ten převod tak to se dá koupit za pár kaček

(reakce na) alternator Virago 535

4.3.2011 v 00:49 | Nahoru | #23
want> tak stahovák je vyroben, tímto děkuji za nákres Zítra, se tý zpropadený volnoběžce kouknu na zoubek...

alternator Virago 535

5.3.2011 v 18:57 | Nahoru | #24
Tak jsem to rozebral a zjistil následující:


1) To ozubený kolo má vevnitř nalisovanou mosaznou, vymezovací vložku, která se vychodila a proto celé kolo na hřídely kvedlá (hřídel vypadá vpořádku). Vymezovací vložka se nejspíš nedá vyměnit, takže asi budu muset koupit celý díl .
Na http://www.partsdepot.cz/ cca 1600,-
2) Válečky uvnitř volnoběžky mají vybroušené plošky, pružinky už moc nepruží a v plechovém deklu jsou vylámané díry



a z prostoru uložení pružin mi vypadlo toto

tak teď nevím, zda stačí koupit jen opravný set(válečky a pružiny) cca 600,-
nebo budu muset opatřit celý mechanizmus za cca 3600,-


3) a abych nezapoměl, alternátor mi přišel v pořádku, ale chybí mu konektor. Neví někdo, jestli záleží na pořadí cívek, nebo můžu kablíky do konektoru napájet jak mi přijdou pod ruku?

Děkuji za případné rady

2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 11:24 | Nahoru | #25
jen k tomu plechu volnoběžky... ty dírky tam jsou 3 a jsou tam normálně ;) jen je problém ten, že ti to prasklo, jak je vidno. Já jsem si ten plech nechal vyrobit ve své bývalé práci, protože ten originál mi praskl obdobným způsobem (plech i s dírkama vypálen na laseru, ohnutí (vytvarování) plechu zajištěno u obraběčů) měl jsem to uplně zdarma a mašina už dávno má jiného a spokojeného majitele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 11:42 | Nahoru | #26
U těch cívek je to fuk, na pořadí fází nezáleží.
Jaký je důvod praskání toho plechu? To mi hlava nebere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

6.3.2011 v 13:35 | Nahoru | #27
1100Virago> Tak nad tím jsem si lámal hlavu taky hodně dlouho. ten plech je vlastně to jediné, kvůly čemu uvažuji o novém celém mechanizmu volnoběžky a ne jen nad opravným kytem. bojím se aby se oplechování nerozlámalo ůplně a nenadělalo nevratné škody v motoru. Mě to připadá, že pod tím oplechováním je uložení těch pružin a ty se klubou ven

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

6.3.2011 v 13:43 | Nahoru | #28
RodneyXV> já jich tam mám celkem šest a jsou pavidelně rozmístěné po obvodu. Když jsi měl ten plech dole, nevíš co je pod nim? Nějaké uložení pružin? Jinak si nedovedu vysvětlit, proč tam vůbec je.


Škoda že jsi změnil zaměstnání

(reakce na) alternator Virago 535

6.3.2011 v 14:27 | Nahoru | #29
poutnik> to co je pod tím plechem, to bych ti lhal... jelikož já jsem si pouze nechal ten plech vyrobit to osazení už obstarali mechanici
Čoeče, ale jedna zajímavá poznámka... nechal jsem si ten původní plech napíchnout na takový měřič tvrdosti (poněvadž jsme vybírali materiál, za jakého to vyrobit) a ten test nedopadl dobře, oni to vyrábí z nějakýho měkčího materiálu takže obyčejný český plech, ze kterého jsme to pak vyrobili byl kvalitnější, než toto...

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 17:07 | Nahoru | #30

poutnik: ...Mě to připadá, že pod tím oplechováním je uložení těch pružin a ty se klubou ven


Aha, už to vidím. Jasně, když volnoběžka kopne proti těm pružinám, jde ráz do toho plechu a ten se časem vylomí. Dírky jsou na to, aby se to dalo rozebrat - moc chytře ta konstrukce ale navržená není.
Podle mě by stačilo to složit a nechat nějakým klempířem opláštit. Ten plech bych klidně nechal měkčí, ale houževnatý. Tvrdý materiál bude mít tendenci při rázech praskat. Na dírky bych se vykašlal - vydrží to určitě pár let a kdyby se to mělo zase opravovat, tak se opláštění řízne a pak udělá nové. Nebo se to stáhne na stranu a pak zase přiklepne zpátky.
Ale jestli je vyběhaný střed a má to velký vakl, asi by bylo lepší to vyměnit celé. Někde v té vůli je asi zárodek těch problémů.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10415 21.5.2024 v 20:41 Kawadědek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist