Podmínky je rok kolem 2000, spolehlivost, cestování a sem tam i nějaké ty lesní cesty. Trošku pohodlné a vhodné i pro dva. Obsah bych si představoval ne pod 600ccm.
A co ted, vubec nevim po čem koukat. Neřešil jste někdo podobnou otázku? Jak to dopadlo? Nebo nemáte někdo trošku přehled v těchto ,,ojetých´´ strojích??
díky za typy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Anti píše: Stačí se kouknout do profilu e je jasné co bude dotyčný doporučovat...
Za mě:Pokud rok 2000 a 40litrů,tak to snad jen to KLR
Pokud víc terén,couračky a málo ve dvou,tak v podstatě jakékoliv jednoválcové enduro z těch typů.
Pokud chceš jezdit dál,ve dvou a hlavně po silnici,tak doporučuju spíš dvouvál.Třeba KLE,Transalpa,XTZ,ale klidně i TDM,nebo třeba Elefanta...
Ti co četly od začátku tak mé požadavky znají ( v prvních příspěvkách je to rozepsané).
Mám ještě jeden dotaz:
Vzhledově se mi docela líbí i ta Aprilia Pegaso, ale nikdo tu o ní moc nepsal.
Jsou špatné? Malá servisní sít?, nebo jen se nepřidal žádný aprilista do diskuze
Bojím se že u KLR odcházela ta hlava. Tak abych si nenaběhl.
(jinak i přes to že to byl starý stroj a bylo načaté vše co mohlo - voda, vyvažovací řetězová soustava, rozvody jsem nakonec udělal, pumpa, volnoběžka, tísko pod hlavou a gumičky na ventylech, tak stejně vydrželo snad všechno a mam na něj jen ty dobré vzpomínky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Big-daddy. píše: Tak s tím můžu jen souhlasit na dálky ty jednoválce trpí a k tomu ve dvouch,na to je dobře udržovanej Transalpík ideální nebo ty další vypsané mašiny.
Co že trpí????Tak ve dvou a naložený 110km%h 4400-4600otáček ten motor si jen přede jak koťátko jen jedna nevýhoda....není to na dálniční přesuny ale předposledně na dovče jsme se vraceli domů honili jsme čas takže 130-140 dálnice z Hradce do Plzně a to věřím že na tohle není Doncek stavěnej ale do 110 v pohodě a klidu Hawk..Jo a jinak to zvládnuj je to přece jen pašák A o Bigu taky nepochybuju .-)
Naposledy editováno 28.01.2011 18:37:02
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Praporčíku,nejde o to že by to jednovál nezvlád,ale dvouválu je to fakt o něčem jiným.A nejen motorově.Já taky dokázal na KLR 600 projet republiku s ženskou za zády,ale pocity jsou diametrálně odlišné od pohodlného a výkonově předimenzovaného dvouválu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Anti píše: Hele,toho KLR bych se vůbec nebál.Tam je základ mít furt dostatek oleje.Pokud je tam olej,je palice jak nová-viz moje poslední moto.Ber to tak,že 650 je kapánek odlišná od šestikila.Zvlášť ti poslední ročníky.Jsou měkčí,pohodlnější.Měl jsem ji taky(94 a výše) a nebylo to špatný.A je za velmi solidní peníze.Pokud sis rozuměl s šestikilem,tak 650 tě potěší.Pro mě ideální volba.
Praporčíku,nejde o to že by to jednovál nezvlád,ale dvouválu je to fakt o něčem jiným.A nejen motorově.Já taky dokázal na KLR 600 projet republiku s ženskou za zády,ale pocity jsou diametrálně odlišné od pohodlného a výkonově předimenzovaného dvouválu.
Holt máte ty prdele zhejčkaný...naši fotrové na čem jezdili?před 30-40lety..
Jo a 37kw alpa a 34kw domina třeba no to je tedy velkej rozdíl
Naposledy editováno 28.01.2011 20:19:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč
praporčík píše: Holt máte ty prdele zhejčkaný...naši fotrové na čem jezdili?před 30-40lety..
Jo a 37kw alpa a 34kw domina třeba no to je tedy velkej rozdíl
Kdyby sis projel obě tak bys pochopil.
Jedna věc jsou čísla na papíře a druhá věc pak čísla při otočení heftem TA je fakt naprosto odlišnej od Doncka, nesejde na nějakejch kilowattech...
BagoBorec píše: Kdyby sis projel obě tak bys pochopil.
Jedna věc jsou čísla na papíře a druhá věc pak čísla při otočení heftem TA je fakt naprosto odlišnej od Doncka, nesejde na nějakejch kilowattech...
výkonově předimenzovaný....psal Anti 5kw ve výkonu to nikdo nepozná jinak taky záleží jakou máš rozetu a kolečko ale to je fuk
Naposledy editováno 28.01.2011 21:28:16
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Jinak,k tomu jednovál versus dvouvál:
Jednoválce jsou obecně lehké,ovladatelné a na(moji) cestovní rychlost dostatečně motorově dimenzované.Ale s počtem kilometrů narůstá únava začnou a být cítit vibrace.Dal jsem se ženskou i 700 km za dva dny na stopadesátikilovém KLR.
Ale když jsem si pořídil dvouvál,bylo to o něčem jiným.Na terén je to docela těžký(kdo s tím umí i v terénu před tím smekám) ale ta hmotnost je na silnici plus.Motorka je stabilnější a lépe se chová(taky díky nižším zdvihům).Sedlo bývá větší a pohodlnější,stejně jako jízdní pozice.Vibrace nejsou cítit ani po delší štrece a celkově únava je mnohem menší.Co se týká motoru,tak můžu mluvit jen za tu devítku z monstera co měli obě mašiny co sem měl.Zátah famózní,využitelné spektrum otáček mnohem širší.Jednoválec samozřejmě dokáže vyvinout taky solidní rychlost,ale tak nějak člověk cítí limity.U dvouválu v normálních rychlostech si motor nesahá na limity a podle toho se taky chová.Osobně nerad "držím motor pod krkem",tak možná proto jsem měl ten pocit.
Anti píše: Praporčíku,mně nemusíš říkat na čem jezdily naši fotrové,já měl zhruba třináct let kejvačku.I na ní jsem čas od času brázdil republiku...
Jinak,k tomu jednovál versus dvouvál:
Jednoválce jsou obecně lehké,ovladatelné a na(moji) cestovní rychlost dostatečně motorově dimenzované.Ale s počtem kilometrů narůstá únava začnou a být cítit vibrace.Dal jsem se ženskou i 700 km za dva dny na stopadesátikilovém KLR.
Ale když jsem si pořídil dvouvál,bylo to o něčem jiným.Na terén je to docela těžký(kdo s tím umí i v terénu před tím smekám) ale ta hmotnost je na silnici plus.Motorka je stabilnější a lépe se chová(taky díky nižším zdvihům).Sedlo bývá větší a pohodlnější,stejně jako jízdní pozice.Vibrace nejsou cítit ani po delší štrece a celkově únava je mnohem menší.Co se týká motoru,tak můžu mluvit jen za tu devítku z monstera co měli obě mašiny co sem měl.Zátah famózní,využitelné spektrum otáček mnohem širší.Jednoválec samozřejmě dokáže vyvinout taky solidní rychlost,ale tak nějak člověk cítí limity.U dvouválu v normálních rychlostech si motor nesahá na limity a podle toho se taky chová.Osobně nerad "držím motor pod krkem",tak možná proto jsem měl ten pocit.
Já Ti to neberu co jsi napsal je pravda na druhou stranu pokud cestuju ve dvou a s bagáží cestovka 80-100 a to doncek zvládá levou zadní bez toho aby se dědeček zadejchal Sedlo mám přešívaný na pohled stejný ale měkčejší molitan je tam přidanej jinak vypadá stejně jo a ktej kejvačce....na tý jezdím snad pomalu nejraději
Naposledy editováno 28.01.2011 22:40:50
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
mbrj píše: jj, připadá. Já myslel to s tim zobákem ala DR Big ( vždycky bejval můj sen ), t.j. myslím, že to byl rok ´01 a výš
to je divny, dyt tam neni vubec zadna hrana :) vsechno je to zaobleny, jinak moto v tyhle kategorii je mraky a nejhezci by byl DL 650 strom ale to je cenove taky nekde jinde
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Snižuju počet motorek k výběru, už se v podstatě rozhoduju mezi:
Kawasaki KLR 650 ( model 94- 02)
Suzuki XF 650 ( model 97- 04)
BMW F 650 ( model 95- 00)
Honda NX 650 ( model 96- 00)
Aprilia Pegaso 650( model 96- 00)
Rok výroby berte orientačně, jde jen o upřesnění modelu.
Pořadí sedí s mojím typem.
Tak kterou????
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Za mě:KLR-Není co řešit
Freewind,Bawor,Pegaso-klasický cesťáky,ale (majitelé prominou)uvažoval jsem o nich spíše pro ženskou.Bawora má kámoš ze sousední vesnice,vcelku spokojenost,trochu problém s ND-drahé a hůře dostupné.Frewinda,Pegaso ani Domino jsem neměl tu čest,ale poslouží také dobře.
Praporčíku,už jsem jednou psal,není to o motoru tak jako o podvozku.Když nacpeš na lehkej jednovál náklad,je podvozek takovej neklidnej a je na něm poznat že mu to nesedí.Težší mašinu to nerozhází,náklad ani spolujezdce necítíš.Neplave to,sedí to.I když,pokud máte z ženskou do metráku,tak je to v pohodě.
Naposledy editováno 29.01.2011 10:09:31
Anti píše: Přesně tak,ty motorky jsou si v podstatě rovnocený
Za mě:KLR-Není co řešit
Freewind,Bawor,Pegaso-klasický cesťáky,ale (majitelé prominou)uvažoval jsem o nich spíše pro ženskou.Bawora má kámoš ze sousední vesnice,vcelku spokojenost,trochu problém s ND-drahé a hůře dostupné.Frewinda,Pegaso ani Domino jsem neměl tu čest,ale poslouží také dobře.
Praporčíku,už jsem jednou psal,není to o motoru tak jako o podvozku.Když nacpeš na lehkej jednovál náklad,je podvozek takovej neklidnej a je na něm poznat že mu to nesedí.Težší mašinu to nerozhází,náklad ani spolujezdce necítíš.Neplave to,sedí to.I když,pokud máte z ženskou do metráku,tak je to v pohodě.
Idepak doncek se zavlní akorát při těch vyšších rychlostech při dálnici a podélných nerovnostech jak jsou profrézovaný silnce,ale co jsem dal na zadek širší pneumatiku o 100% se to zlepšilo a neplave
Fenix píše: Pomalu předěláme vlákno
Snižuju počet motorek k výběru, už se v podstatě rozhoduju mezi:
Kawasaki KLR 650 ( model 94- 02)
Suzuki XF 650 ( model 97- 04)
BMW F 650 ( model 95- 00)
Honda NX 650 ( model 96- 00)
Aprilia Pegaso 650( model 96- 00)
Rok výroby berte orientačně, jde jen o upřesnění modelu.
Pořadí sedí s mojím typem.
Tak kterou????
praporčík píše: Co že trpí????Tak ve dvou a naložený 110km%h 4400-4600otáček ten motor si jen přede jak koťátko jen jedna nevýhoda....není to na dálniční přesuny ale předposledně na dovče jsme se vraceli domů honili jsme čas takže 130-140 dálnice z Hradce do Plzně a to věřím že na tohle není Doncek stavěnej ale do 110 v pohodě a klidu Hawk..Jo a jinak to zvládnuj je to přece jen pašák A o Bigu taky nepochybuju .-)
Ano já vím že jednovály umí a taky zajedou štreky,dost jsem toho i četl a viděl různá videa-a nebyli to tzv.kamarádi ale chlapi kteří s mášou najeli cca 150000km,ale taky pak po vyzkoušení dvouválu všichni usoudily že na cestování po asfaltkách a do ciziny,jsou dvouvály jak pohodlnější tak motorově klidnější ATD. Nevím,je třeba to vyzkoušet,já zatím jel jen jednovály,ale třeba až pojedu dvouvál tak budu mile překvapenej Praporčík-jel jsi už dvouvál a třeba do ciziny?Nebyl lepší jak Doncek?1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Naposledy editováno 30.01.2011 13:37:43
Sinner píše: Jednoznačně Suzuki Freewind. Pohodlnej, extrémně splehlivej i při nájezdu nad 50tisíc km , super ceny ojetých kousků, výborná spotřeba. Mám porovnání s F650, Pegasem, Dominátorem. Je pro cestování po špatných cestách nej. Na dálnici to moc není, ale to z nejvíce zde uváděných typů ani jeden.naše stránky a terénu se rozhodně nelekne. Jo možná bych řek že je na něm trochu moc plastů. A obava s vibrací není na místě, v tomto ohledu je pohodlnější než moje Yamaha750xtz.
Freewind je fakt pohodlnej a privetivej, sice na daleky cesty nestaci(jako kazdej buchar), ale zase se neklepe, nedrnci a dobre jede(motor z DRka je osvedcenej).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | 12.6.2024 v 23:20 standicz |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |