globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: sportovní filtr CBR600RR (07/08)
26.1.2011 v 00:54
Zdravím, mám určitě zkušenosti s funkčním tuningem aut, avšak co se motorek týče, jsem spíš jen "uživatel". Při nákupu současné motorky jsem počítal s menšími úpravami, konkrétně asi nějaký laděný výfuk (především kvůli zvuku - snad mě nikdo neodsoudí ) a sportovní vzduchový filtr. Nečekám žádné zázraky a nejde mi o to, honit se za výkony, rozhodně na silnici netrpím nedostatkem výkonu. Takže k tématu - má smysl uvažovat o sportovním filtru? A další věc, jakou volit značku? Nejsem zrovna příznivcem KN (a jiných "mokrých" filtrů), protože se trochu bojím, že impregnační olej postupně zanáší vše možné, což může vést ke ztrátě výkonu atd. Nebo je to naprostá hloupost?

Děkuji za každou radu. Větší část fóra jsem prohledal a odpověď nenašel, tak snad se už někdo neptal na to stejné

Naposledy editováno 26.01.2011 01:21:33
Předchozí
1 2
Následující

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 01:48 | Nahoru | #1
Samotnej filtr Ti asi nic nepřinese, pokud nato namontuješ laďák, pak třeba TENTO Filtr, určitě by nebylo na škodu vvyštelovat motorku na Brzdě, určitě počítáš s nějakým Dynojetem, ten by Ti taky přidal
Proti K-N do filtru bych nic nenamítal, občas ho vymácháš v ruce a dáš ho z5.. nestojí to svět, ale bude tam... Co se týče laďáku, přídá zvuk, vzhled a snad i výkon, ale to jsou všechno věci o prachách čím víc do toho narveš,tím víc to bude znát

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 01:50 | Nahoru | #2
vyfuk a filtr je celkem bezna vec.. Vic nez o vykonu je race filtr spis o prakticnosti. Muzes ho prat, ale to ti je jasny. Co se "zasirani" od imregnace knka tyce, myslim ze je to blbost, resp naprosto zanedbatelny... Jezdi to miliony lidi a jeste jsem neslysel o tomhle "problemu".. To spis nekdo hodne neodborne cistil a pak to mel zakydany. Pokud kn ale nefandis kup treba bmc

1 reakcí na tento příspěvek sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 02:19 | Nahoru | #3
No s tím zanášením váhy vzduchu atd. se jedná o auta, u motorek jsem o tom ještě neslyšel. Osobně se mi nejvíc zamlouvají filtry Pipecross. Co jsem se díval, tak jak BMC, tak KN nebo Pipercross maji u filtru napsane, ze neni treba jakkoliv menit palivove mapy. Da se tomu verit? Zadne velke investice v podobe PowerCommanderu nechystam, a to prave kvuli tomu, ze mi nejde az tak o vykon, jako spis pozitek z jizdy. Od ladaku si slibuju zvuk (+ vzhled) a od filtru financni usporu, mozna nejakou lepsi reakci na plyn - nevim, jestli se tomu da verit...

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 08:57 | Nahoru | #4
ten olej se odpaří a zůstane po něm taková lepivá vrstva, dáváš ho tak už v tomhle stavu takže zanášení nehrozí. Výhoda je že ho můžeš udržovat a nekupovat papírák, nevýhody jsou teoretický dokud to někdo nezkusí, může to mít horší filtraci, může to trochu rozhodit průběh výkonu nebo naopak trochu pomoct, to ale záleží na motorce, nedá se to generalizovat. Já zůstávám u papírovýho.

1 reakcí na tento příspěvek sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:05 | Nahoru | #5
Standartní KN BMC Pipercros jsou propustnější o 40% od standartního papíráku
Race Filtry BMC Pipercros jsou propustné o 70%!
a u nich se doporučuje doladění palivové směsi
V testech z posledních 2 let dominuje Pipercross
Takže když koupíš filtr libovolné značky s 40% propustností nemusíš s motorkou dělat nic

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:08 | Nahoru | #6
příklad 40%
70%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:12 | Nahoru | #7
gorkin> kdybych věřil těm 40% dohromady s tím že se nemusí s motorkou nic dělat tak mi z toho pořád vychází že vyšší propustnost je k ničemu a jediný na čem záleží je tvar airboxu, jinak by se s tou motorkou něco dělat muselo.

A já kdybych dal KN tak bych přetryskovat musel.

1 reakcí na tento příspěvek sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:13 | Nahoru | #8
Výměnou výfuku za otevřený, většinou motorce pomůžeš z nízkých otáček se trochu lépe vzpamatovávat(menší odpor výfukových plynů v otáčkách ve kterých ještě není taková učinnost a efektivnost spalování).
Mě u dvouválce(karburátor) následnou výměnou (Yamaha TRX 850) origo. vzduchového filtru za KN motorka začala nádherně chrčet do airboxu (za jízdy při brždění motorem prostě zážitek poslouchat) a tak nějak pocitově ožila ve vysokých otáčkách, ale zase se vytvořila výkonová díra někde kolem 3500 otáček. Takže u některých mašin to prostě nefunguje jen tak vyměnit-je třeba doladit.
Ale naopak u R1(karburátor) jsem výměnou filtru tak nějak nezaznamenal rozdíl ve výkonu (i na brzdě), jen tam byl přínosem pro mě výše zmiňovaný hluk(super zvuk) z airboxu.
Teď mám motorku se vstřikováním a zatím v sérii. údájně by to vstřikování mohlo zvládnout nějaké výkyvy v bohatosti směsi-ale jak moc to je asi na konkrétní motorce.

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:14 | Nahoru | #9
jinak tim olejem se matlaj snad vsechny "tuning" filtry pro moto, neznam jedinej suchej. pipercross mi z nich prisel ze by mohl filtrovat nejlip, tak jsem si koupil ten .. mam ten standartni a upravenej airbox - zvetseny prurezy kteryma proudi vzduch, odstraneny klapky a se standartni mapou bych nepoznal zmenu proti serii, ale po pridani paliva v max otackach je znat ze jede motor pred koncem znatelne lip.... ale myslim ze u me je nejvetsi rozdil prave v tom predelanym airboxu, ale jak rika stev v kazdy motorce to bude jinak. obecne se ale da rict ze to co udava kolik vzduchu projde sanim neni filtr ale konstrukce airboxu, takze by filtr nemel mit zasadni vliv na to jak se motor chova.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:18 | Nahoru | #10

Boss.trx850 píše: Výměnou výfuku za otevřený, většinou motorce pomůžeš z nízkých otáček se trochu lépe vzpamatovávat(menší odpor výfukových plynů v otáčkách ve kterých ještě není taková učinnost a efektivnost spalování).
Mě u dvouválce(karburátor) následnou výměnou (Yamaha TRX 850) origo. vzduchového filtru za KN motorka začala nádherně chrčet do airboxu (za jízdy při brždění motorem prostě zážitek poslouchat) a tak nějak pocitově ožila ve vysokých otáčkách, ale zase se vytvořila výkonová díra někde kolem 3500 otáček. Takže u některých mašin to prostě nefunguje jen tak vyměnit-je třeba doladit.
Ale naopak u R1(karburátor) jsem výměnou filtru tak nějak nezaznamenal rozdíl ve výkonu (i na brzdě), jen tam byl přínosem pro mě výše zmiňovaný hluk(super zvuk) z airboxu.
Teď mám motorku se vstřikováním a zatím v sérii. údájně by to vstřikování mohlo zvládnout nějaké výkyvy v bohatosti směsi-ale jak moc to je asi na konkrétní motorce.



u aut to tak funguje, protoze meri "hmotnost nasavaneho vzduchu"... motorky zadnou vahu vzduchu nemaji a jedou podle pevne nastavenych map takze si vstrikovani nic samo neupravi. castecne v rezimu "volnobehu" kdy se dodavka ridi podtlakem v sani, na tom podtlaku se ciste teoreticky zmeny na sani muzou podepsat.. ale je to proste jen pro rezim s mirne otevrenou klapkou-v tom se na moto moc nejezdi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:22 | Nahoru | #11
assassin> dík za info-tímpádem na svojí nové máňi na úpravy seru (power komander už není zrovna korunová položka)!!! Zase jsem ušetřil.

(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:30 | Nahoru | #12

Boss.trx850 píše: assassin> dík za info-tímpádem na svojí nové máňi na úpravy seru (power komander už není zrovna korunová položka)!!! Zase jsem ušetřil.



mnooo ono to bohuzel neni tak jednoduchy.. ono se muze filtr/vyfuk projevit i na seriove moto.. treba je ze serie moc bohata a lehky ochuzeni ji v urcitejch ot muze dopomoci k vetsimu vykonu:) nejlepsi je pohledat zkusenosti (nejake podlozene) majitelu stejne moto, ktery si fazi pokusu a omylu prosli a je vyzkousene ktere upravy maji smysl (vesmes info ze zahranici) tzn treba u TL je vyzkousene to upravovani airboxu a dolozene nekolika upravama s merenim na brzde pred a po tak sem sel do toho, pokouset se o podobny upravy sam to uz chce mit pristup na brzdu a pocitat s tim ze je to pokus/omyl :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 09:59 | Nahoru | #13

Stev píše: gorkin> kdybych věřil těm 40% dohromady s tím že se nemusí s motorkou nic dělat tak mi z toho pořád vychází že vyšší propustnost je k ničemu a jediný na čem záleží je tvar airboxu, jinak by se s tou motorkou něco dělat muselo.

A já kdybych dal KN tak bych přetryskovat musel.



se standart BMCčkem nemusíš dělat nic !! odpovídal jsem zakladateli tematu .Jednou pro vždy koupí pratelnej filtr a basta
sám píše že nic ladit nechce !!!
a u 40% to není až taková nutnost !!!!
u 70% už to je povinost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 10:06 | Nahoru | #14
gorkin> to ale fakt záleží motorka od motorky. Nehledě na to že aby to u toho race filtru mělo smysl tak tam těch úprav musí bejt víc než jen změna palivový mapy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 10:09 | Nahoru | #15
Stev> Jistě u race filtru + svody + koncovka a pak s ní na brzdu !!! jiak to jsou vyhozený peníze !!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 10:39 | Nahoru | #16
gorkin> já bych to viděl spíš na jinej airbox, vačky, zapalování, jednotku a tak, ale zas nejsem ladič :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 11:08 | Nahoru | #17
Stev> ja ale píšu k tematu !!!
ten borec se ptá jen na filtr

Ty píšeš o věcech který stojí skoro stejně jako nová motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 11:11 | Nahoru | #18
gorkin> taky píšu k tématu a jen doplňuji informace, takže pokud zmiňuješ race filtr snad není na škodu dodat v jakém případě má smysl ho pořídit. Rozhodně nemám v úmyslu se o něčem dohadovat :)

(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 12:28 | Nahoru | #19
Stev> Ja jsem uvedl jako PŘIKLAD mezi standart a race viz muj 1 příspěvek

1 reakcí na tento příspěvek sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 12:32 | Nahoru | #20
teda 2hý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 12:54 | Nahoru | #21
gorkin> vždyť nejsme vepři :)

2 reakcí na tento příspěvek sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 12:55 | Nahoru | #22
Tak v prvni rade dekuju za reakce. Kdyby filtr "jen" zlepsil zvuk a usetril mi par korun, tak bych byl velice spokojeny. Hlavne kdyz neuskodi, protoze penize bych mel usetrit tak jako tak, teda alespon kdybych mel menit filtr tak, jak je predepsane a ne ho tam nechavat dyl... Jeste k tomu zanaseni - u tech aut se prave zanasi vaha vzduchu, paklize ji motorky nemaji (pro me novinka), tak taky dava smysl, ze se nezanasi, i kdyby bylo cim. Ze suche filtry na motorky prakticky neexistuji uz jsem taky zjistil - dalsi vec, u ktere jsem predpokladal, ze bude stejna jako u aut...

gorkin: Vim, ze vyrobci uvadeji vyssi propustnost a lepsi filtraci, ale kdybychom meli vzdycky verit vsemu, co napise vyrobce...

Cirou nahodou tu neni nekdo, kdo by vedel, jak moc je nebo neni restriktivni airbox CBR 600RR 2007 a/nebo mel zkusenosti s pouzitim sportovniho filtru prave u tehle motorky?

(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 14:14 | Nahoru | #23

Stev píše: gorkin> vždyť nejsme vepři :)


(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 14:16 | Nahoru | #24
riderhenry> Odpovědi si dostal několik !!!
zbytek je už na tobě

sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 14:26 | Nahoru | #25
Jak ut jsem psal, nejvic bych byl vdecny za zkusenost uzivatele stejne motorky, coz je asi i pochopitelne

(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

26.1.2011 v 17:57 | Nahoru | #26
riderhenry> požitek z jízdy závisí jen na tvých schopnostech. Parádně se dá zajezdit i na staďáku a v trabantu, člověk nepotřebuje hned eňo ńuňu brutal assault heavy poserseztoho tuning-dunning

jak bylo řečeno, koncovka výfuku je jen pro zvuk. Chceš výkon? Kup tam komplet svody. KN filtr to má každej druhej a myslim, e bez problému. Víc už u toho nevymyslíš, když nechceš investovat.

Naposledy editováno 26.01.2011 17:59:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

11.3.2011 v 11:14 | Nahoru | #27
riderhenry> K tomu zanášení váhy vzduchu to není pravda dělal se výskum že na to olej nemá vlin KN http://www.sportovn...ortovnimi-filtry.php

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

11.3.2011 v 11:27 | Nahoru | #28

Trajron píše: riderhenry> K tomu zanášení váhy vzduchu to není pravda dělal se výskum že na to olej nemá vlin KN http://www.sportovn...i-filtry.php [/quote]

nikde to tam nevidim.. a kecy na strankach vyrobce toho filtru s objektivnim vyzkumem nemaj moc spolecneho...

to ze u aut dochazi k zaneseni vahy vzduchu tim olejem z filtru uz sem slysel a klidne bych tomu i veril, vaha je na necistoty celkem hakliva, a olej v sani jakejkoliv ji nedela dobre...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

11.3.2011 v 12:09 | Nahoru | #29
assassin> Společnost K&N provedla nezčetně testů svých produktů, stejně jako byly tyto produkty podrobeny zkoumání nezávislých laboratoří. I přesto si společnost K&N troufá používat slogan Nejlepší vzduchové filtry na světě. Testy nespočívaly pouze v hodnocení nárůstu výkonu, ale také ve vyvrácení celé řady mýtů.

Prvním mýtem je možnost poškození váhy vzduchu prolínajícím olejem. Ten vznikl ze strany servisů a prodejců klasických filtrů vzduchu, kteří samozřejmě přichází o své zákazníky. Tři roky prověřovacích testů K&N ukázalo, že tento mýtus vůbec není možný. Bylo důkladně otestováno 107 různých typů snímačů a žádný nejevil sebemenší známky kontaminace olejem.

Bylo dokonce provedeno zkoumání asi 100 kusů vadných MAF senzorů zaslaných zákazníky, ve snaze zjistit, zda některý z nich nebude vykazovat zbytky oleje. Nakonec se ukázalo, že 50% měřičů nebylo vůbec vadných a u ostatních nebyla přítomnost oleje prokázána. Za společnost PowerTEC - značkový chiptuning bychom však chtěli připomenout, že je zapotřebí dodržovat předepsané dávkování množství oleje K&N a filtr "nepředávkovat".

Firma K&N však šla ještě dál. Bylo prováděno testování snímačů, které byly ponořeny do oleje nebo na ně byl olej rozprašován. V těchto případech došlo ke krátkodobé chybné interpretaci údajů, po chvíli však váha vzduchu fungovala opět tak, jako před aplikací oleje. To vše potvrdilo, že olej nepůsobí žádné potíže.

Více informací na: http://www.sportovn...ty.php#ixzz1GHvsEWY4

(reakce na) sportovní filtr CBR600RR (07/08)

11.3.2011 v 12:13 | Nahoru | #30
assassin> Takle to tan pišou možná. Tohle sem k problematice filtů našel, nevíš o jinech třeba stránkách co třeba pišou dík..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist