možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.
Cituji ze stránek MD:
Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...
Pozměněný návrh zákona:
..."§ 83
Věk
(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.
(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...
Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.
Odkaz na aktuální znění návrhu zde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Davv píše: Jaktože ne? když A2 bude od 18 let, do 35 kw a 0,2 kw/kg a R1 bude mít 25 kw a poměr 0,12 kw/kg...
Protože v tom návrhu je, že škrcení smí být max ze 70 kW.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
K tomu XT 660 co se může jezdit ... já vám nevím jestli to půjde bez škrcení ... ten výkon v TP má 35,3 KW -> z hlediska legislativy to nebude splňovat požadovaných 35 KW ... leda by nato udělali výjimku ... (snad to schválí, protože tohle není nějaký extrémní krok - ale pokud to půjde birokratickou cestou, tak bys na tu moto nesměl ...).
2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Tzn. Ani ten hornet skrceny ze 70ti na 25kw! Je to vic nez o pulku.
Splnovat to budou soucasne 25kw ktere nemeli v zakladu vic nez 50ky (petistovky) a nove skrcene 35kw z max 70kw v zakladu.
mXMach píše: řek bych že to bude platit když máš moto s víc jak 70 kw že už ted(2013) to nemužes škrtit ale všechny motky co už jsou seškrcený ,, jako třeba kawy už z výroby tak s tim nic neudělaj koupíš kawu ktera ma v tp od výroby 25 kw
Ale tys to nepochopil. Ta motorka samozřejmě bude mít i nadále v TP seškrcení na 25 kW, ale to nestačí - motorka pro A2 bude muset splňovat: Max. výkon 35 kW, seškrcených z max. 70 kW. Zákon o ŘP neřeší motorky seškrcený podle starých pravidel, ale stanovuje nová pravidla pro motorky, který můžeš řídit s ŘP sk. A2. Či-li - pokud motorka seškrcená v minulosti bude splňovat nová pravidla, tj. do 35 kW z 70 kW a 0,2 kW/kg, tak i nadále vyhovuje, pokud ne, tak smolík - A2 na řízení takový motorky nestačí, i kdyby měla 0,1 W, budeš muset mít A.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
MATY2 píše: Jsou to jen spekulace, ale taky si to vykladam tak ze motka seskrcena vic nez o polovinu vykonu nebude proste odpovidat pro sk A2
Tzn. Ani ten hornet skrceny ze 70ti na 25kw! Je to vic nez o pulku.
Splnovat to budou soucasne 25kw ktere nemeli v zakladu vic nez 50ky (petistovky) a nove skrcene 35kw z max 70kw v zakladu.
Ale to záleží na formulaci (paragrafovém znění) výsledného zákona - pokud by byly paragrafy jako je teď návrh, tak tam se o seškrcení o víc než polovinu výkonu vůbec nic neříká. Tomu návrhu vyhovuje motorka s původně max 70 kW, a je úplně jedno, jestli bude seškrcená na 11, 25, 34 nebo 35 kW! Něco jiného by byla dikce (příklad):"Motocykl sk. A2 může být seškrcen maximálně na polovinu svého původního výkonu a jeho výkon může být maximálně 35 kW."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
charlie.vtx1800 píše: Ale to záleží na formulaci (paragrafovém znění) výsledného zákona - pokud by byly paragrafy jako je teď návrh, tak tam se o seškrcení o víc než polovinu výkonu vůbec nic neříká. Tomu návrhu vyhovuje motorka s původně max 70 kW, a je úplně jedno, jestli bude seškrcená na 11, 25, 34 nebo 35 kW! Něco jiného by byla dikce (příklad):"Motocykl sk. A2 může být seškrcen maximálně na polovinu svého původního výkonu a jeho výkon může být maximálně 35 kW."
ale je to tam
cituji: "do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
To by teda musely bejt 3 podmínky: max 35 kw, 0,2kw/kg, a původní výkon max 70 kw...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Tedy 70 KW max - seškrcená na 35 KW a méně, + musí splňovat ostatní podmínky samozřejmě poměr KW/hmotnost atd ...
MATY2 píše: ale je to tam
cituji: "do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,"
Hmm, teď sem se prokousal §80a a máš pravdu - tak jak je to tam uvedeno, tak spousta dnešních 25 kW bude v háji, i když původní výkon byl do 70 kW. Tak to se teda zákonodárcům zase něco povedlo. Motorka seškrcená z 70 kW na 25 kW vyhovovat nebude, ale seškrcená na 35 kW jo. Je krásný žít v Absurdistánu a je pravý požehnání si ho platit ze svých daní.
edit: Už se těším na témata - MÁM MOTO SEŠKRCENOU NA 25 KW A POTŘEBUJU JÍ POOTEVŘÍT NA 35 KW ABYCH JÍ MOH ŘÍDIT SE SKUPINOU A2! Já se poseru!
Naposledy editováno 11.12.2010 13:10:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Breakpain píše: Davv> To ale neznamená - že musí být škrcena na polovinu, ale pouze to, že může být seškrcena maximálně na 35 KW a maximální výkon motorky, ze které byla škrcena měl 70 KW ... mně to vyznívá zhruba takhle ...
Tedy 70 KW max - seškrcená na 35 KW a méně, + musí splňovat ostatní podmínky samozřejmě poměr KW/hmotnost atd ...
To sem přesně myslel, ale mě zajímá jestly to bude fungovat tak že od ledna 2013 pujdou seškrtit motorky s maximálním výkonem 70kw a ty co jsou seškrcený se nechají bejt, nebo motorky neska škrcené s původními více než 70kw nebude možné provozovat se skupinou A2...
Např. já mám gsxr 750, má 25kw v tp, původní výkon je 94 kw, takže kdybych to pak prodal někomu s A2, jestly by na to mohl legálně jezdit...
čili jestly těxh 70kw je podmínka pro nově škrcené motocykly, nebo podmínka přímo skupinu řidičského oprávnění...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Breakpain píše: Davv> No to určitě nepůjde , když to bude platit - tak tohle použít nepůjde. Otázka je, pokud by to koupil před nástupem platnosti - jestli pro to budou výjimky - ale spíš bych řekl, že ne ... takže i staré se budou muset "upravovat" a tím pádem budou "nejezditelné".
...což je jen dobře.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Ale chtěl bych aby taky zavedli přísnější tresty a postihy :( ... a to je jedno, jestli jel dotyčný na motce nebo autem :/ ... prasata tu sice vždy budou, ale koncentrace se neustále zvyšuje ... Takže bych možná zpřísnil i řidičáky - mladým, aby nejezdlil jak jelita, ale paradoxně jako prasat jezdí dost "starších" lidí ... co většinou koukám nějaký "manažer" 30-40 a jede, jak kdyby mu patřil svět :( ... ohleduplnost nulová. Jenže tohle se blbě postihuje. Ale chtělo by to motivační tresty. Třeba to čuně z D1 ... dal bych mu za ten zkrat pokutu 5 -10 mega ... je to neomluvitelné. 1 mega pro stát -> oprava silnic a zbylé peníze pro oběti. Dnešní pokuty mi přijdou směšné :( ... Pokud už dělám hrdinu a ohružuju druhé !!! Tak solit ... a HODNĚ ....
Toho typa z D1 bych kvalifikoval jako vraha ... neúmyslný pokus o vraždu => trest smrti vypustit (ano v některých případech bych ho rád obnovil), ale prostě nějakou mastnou pokutu + vězení s tím, že by musel makat aby si vůbec ve vězení vydělal na jídlo. Jo mám extrémní názory a nemám rád, když s prominutím "čur**ům" procházejí věci jen tak (nezávidím, ale chci, aby se lidé poučili ze vých chyb ... jenže většině je to jedno, ať mají nebo nemají peníze - kolega v práci má ubohý plat jako já :( ... a stejně jezdí jako prase a na pokutách ztratí citelně mnoho ...) - udělají to znovu. Pokud jim to zruinuje určité období v životě (velká pokuta + vězení - dle závažnosti, těžko to aplikovat za pěkročení jízdy o 10 km/h - tady asi jen větší pokutka ... ), uvědomí si, že tu už tak dlouho vlastně nebudou a bude lepší sekat dobrotu ...
Na blbnutí jsou prostě podle mě komunikace bez provozu, dráhy, okruhy a podobně. Agresivní jízda a nadávky lidem, co jezdí podle předpisů - fuj ... to nesnáším. Prostě ten co jede jako prase, ohrožuje ostatní, háže myšky a ještě nadává na lidi co jedou jak mají - to vídám v Praze docela často ... v podstatě každou druhou jízdu :( ...
Nevěnujte tomu moc pozornost a věnujme se těm řidičákům ;o), trochu mi ujely nervy O:)
Naposledy editováno 11.12.2010 14:07:08
Překvapivě inteligentní návrh, odjezdi dva roky na pětikilu a můžeš jezdit co chceš.
Akorát teda vidím problém v tom že po roce 2013 se začnou škrtit 70kW motky a skončí to stejně jako teď. Nynějších 25kW škrcených z dvojnásobku by byla možná lepší podmínka.
Naposledy editováno 11.12.2010 14:32:52
(I kdyz to neomezeny A-cko po praxi mohli klidne nechat od 21 let.)
Koukam ze si tu par lidi vsimlo ty formulace pro skupinu A2.
Zni to divne, ze motorky s 25kW upraveny z puvodnich verzi s vykonem 51-70kW budou mit najednou "prilis velky vykon", co.
Skoro mi to prijde jako nevhodne zvolena formulace. Bohuzel zde plati, ze co je psano, to je dano!
Zajimalo by me proc se opet vydali cestou "snizenych vykonu", kdyz se vi ze se to nedodrzuje.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
To teda zas něco vymysleli, kdyby radši automaticky změnily A18 na A2 tak mi to vůbec nevadí ale takhle