globalmoto_kveten





Téma: Udělat nikasil nebo dojet píst?
 
4.11.2010 v 18:20
Tak jsem dával válec na přeměření a bylo mi řečeno, že mi na pístu zbývá ještě 0,015mm. To znamená, že by ještě takovejch 20 mth mohl vydržet, takže nevim jestli do dát zase dohromady a nebo radši udělat nikasil a dát novej píst. Nikasil už je totiž taky na hraně, takže novej píst do něj už nemá cenu. Takže řešim dilema. Když to tam vrátím, tak budu jezdit v podstatě půl sezony zadarmo s ohledem na vršek motoru , ale dávat si v půlce sezony třeba 2 měsíce pauzu není nic moc ...a jinak..dali byste kdyžtak kdybych nedělal ten válec nový těsnění, nebo byste nechali starý? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:22 | Nahoru | #1
proc 2 mesice ? vdit vymena pistu je zalezitost 2 hodin.

Jo aha nikasil, hmm no to je na tobe, a to je ten nikasil na tom tak bidne ?

Naposledy editováno 04.11.2010 18:23:08

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:24 | Nahoru | #2
Joraell> no..asi tak jak ten píst. Je to ještě originál a v tom třetí píst.

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:28 | Nahoru | #3
original vydrzi nejvic jak to jednou nechas udelat uz to bude navzdy blato.

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:35 | Nahoru | #4
Joraell> to jo, ale prostě už to na novej píst není no. Nebo je tady ještě další možnost.. prostě jezdit a ten píst by tu sezonu třeba aji vydržel, ale je to celkem o hubu a nejsem takový prase , ale stejně nevim kolik toho příští rok kvůli škole najezdim

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:37 | Nahoru | #5
Nějak mě to hlava nebere,já dávám za sezónu tři (A) písty a při přeměření maj jen stovku mínus.Nikasil je stále jako při prvním našlápnutí beze změny ,tak kde se poděl tobě?Jakou vůli máš teď oproti normě?Já mám díru ve válci beze změny v celém prostoru a ty písty byly jen v místě čepu vyleštěné a kdyby tam byly dobré kroužky tak je není důvod ani měnit.Staráš se o filtr(před každou jízdou oční kontrola)+ dobrý airfilter oil a jakej olej máš v benálu(poměr)?Tři písty při správném servisu nemůže být konec nikasilu pokud nenabereš bahno,nebo nesereš na údržbu!

Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:39 | Nahoru | #6
zkus se poptat v prodejně kde nakupuješ kolik stojí origo nový válec+píst.

u mé ktm jsem byl poměrně překvapený,že celá sada origo válec+píst se dá sehnat už kolem 15 000kč.neříkám,že je to málo,ale až příjde doba,kdy budu muset řešit nový nikasil,tak nad tím budu silně přemýšlet...,protože jsem taky z více stran slyšel,že "dělaný"nikasil stojí za prd,někdy se dokonce loupe a pod,čekáš na něj minimálně měsíc a i spístem vyjde na cca 7500kč..

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:41 | Nahoru | #7
Jedu čtvrtej píst a po přeleštění nicasilu vydrží i pátej.Odešlo ti to nějak brzo.

2 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:41 | Nahoru | #8
A co je na tom o hubu u dvoutaktu? muzes jeste jezdit a az se to zadre tak se stejne nestane nic hroznyho, tak jako tak vymenis pist, nechas udelat nikasil a bud udelas i zbytek motoru nebo to nechas a muzes zas chvilu jezdit

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:49 | Nahoru | #9
marko> no taky nezapomeň, že je to motorka z roku 2000 a že je tam třetí píst soudím podle toho, že jsem z ní vyndával druhej příbalovej píst, kterej měl vůli slabou desetinu a jeden origo jetej píst jsem dostal k motorce spolu s další haldou podobnejch věcí jako nová sada těsnění, vata do vejfuku a podobně, Takže myslim, že podle toho a i stvau ve kterým jsem ji koupil můžu skutečně věřit tomu co má najeto, to znamená minulou zimu novej (třetí) píst. A filtr měnim před každou jízdou a používám Denicol olej na filtry, takže zanedbanou údržbu by fakt mít neměla a jestli ty měníš píst při setinovým opotřebení, tak potom se i ten válec opotřebovává míň, protože čím větší vůle, tim rychlejc jde do kytek. Jinak jsem slyšel, že životnost toho válce je skutečně něco kolem těch tří pístu, tak nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:54 | Nahoru | #10
pavlos55> taky záleží, jestli to máš 2T nebo 4T... to, že je ten válec už na nikasil řikal ten chlápek co to měřil, přesný čísla nevim, protože s ním mluvil táta, ale letmo se mi něco honí hlavou, že ovalita byla minulej rok asi 0,02mm. Je možný, že kdybych to nechal přehonovat, tak by tam ještě nákej píst šel, ale záleží jestli by taky ještě byl ten rozměr

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 18:54 | Nahoru | #11
Vojta_410> no když se to jen zadře, tak by to taková tragédie nebyla, horší kdyby praskl píst...

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 19:11 | Nahoru | #12

Vojta_410>A co je na tom o hubu u dvoutaktu? muzes jeste jezdit a az se to zadre tak se stejne nestane nic hroznyho, tak jako tak vymenis pist, nechas udelat nikasil a bud udelas i zbytek motoru nebo to nechas a muzes zas chvilu jezdit

No nevím čoveče že by se při zadření zase až tak moc nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 19:22 | Nahoru | #13
Bohužel co jsem tak vypozoroval tak u japonskejch motorek nikasil zdaleka nevydrží tolik co na evropskejch (myšleno nicasil z výroby). Třetí píst a dělat válec je sice málo, ale kdoví jak dlouho tam ty písty jezdily. Měním píst po 60ti hodinách (GG 300), teď tam mám čtvrtej, hodin celkem 190 a válec je sjetej asi o 1 - 2 stovky, takže myslím že ještě tři písty určitě snese . K tvé otázce: pokud nějak extra nebazíruješ na výkonu, nechal bych to asi ještě bejt...i když na druhou stranu...ono stejně vlastně nic neušetříš, protože za čas tě to čeká. To jsem ti moc neporadil, co

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 19:32 | Nahoru | #14
PetrTM> no neporadil no , ale s tím, že neušetřím bych zas tak nesouhlasil, protože když to udělám až potom, tak budu teď ještě jezdit na starej píst třeba půl roku, ale když udělám nikasil, tak ten "zbytek" toho pístu v podstatě vyhodim . A GG300 jas něco trochu jinýho, to CR se přeci jen možná víc "nadře" ...větší točky a tak, ale nevim. Myslim, že to tam zas vrazim spátky a pak se uvidí třeba ani těch 20mth nenajedu a nikasil budu dělat až příští zimu
ale otázka jestli měnit těsnění pod válcem nebo ne, vypadá zachovale

Naposledy editováno 04.11.2010 19:32:44

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 19:52 | Nahoru | #15
Tak poslouchej jestli je tam od r.v. 2000 třetí píst tak to asi na scifi nevěříme že.Takže tady bude ten zakopanej pes.To bych spíš typoval už na druhý nebo třetí nikasil a né píst.Kolik to má mít mth.?Jinak ovalita dvě stovky je konečná pro nikasil a udělá ji pozdě měnící vytlučený píst.Doporučuji poslední záchranu zajít na honovačku(tam kde to ale dělají a maj reference) a poleštit stovku nikasil ve válci,pokud se neobjeví hliníkové tělo válce(nikde!!!)tak to nasadíš a jezdíš s patřičným pístem -66,34 máš A a po stovce to jde postupně B,C,D ,ty budeš potřebovat o šest stovek menší než bude válec po vyhonování(měřeno pod kanálema)66,4 jsi měl válec původně.No a jestli to už nevýjde tak nový výbrus a nikasil,doporučuji p.Procházku Strakonice(dlouholeté zkušenosti)válec je ojehlený a přehonovaný na původní velikost(většinou,pokud se nenajdou hluboké vrypy).

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 19:59 | Nahoru | #16
marko> no tak jako chápu že tomu nevěříš, ale já jo, protože sem ji kupoval přes známýho, kterýmu ji dohodil jeho známej.. je to po jednom starým chlápkovi, kterej ji kupoval novou a jezdil na ní veterány, pak ale onemocněl a ta motorka asi 5 let stála až ji nakonec prodal kvůli tomu zdravotnímu stavu

1 reakcí na tento příspěvek Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 20:00 | Nahoru | #17
a zajímalo by mě kolik teda fakt vydrží ten originál nikasil, když třeba na dva roky starejch motorkách už je dělanej

Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 20:13 | Nahoru | #18
Vydrží věčně pokud dodržuješ jisté návyky od samotnýho mytí ,oleje,filtry a výměny pístu(a není jedno jakého).Pokud to pět let stálo tak to zní sice nedůvěřivě ale budiš to by už možná šlo.Kolik mth to tedy má?

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 20:16 | Nahoru | #19

pospa5>a zajímalo by mě kolik teda fakt vydrží ten originál nikasil, když třeba na dva roky starejch motorkách už je dělanej



No ja mam teda tu zkusenost ze nikasil jsme pokazde delal jenom kdyz se zadrel motor a nikasil se poskodil. Nikdy jsem jej jinak nedelal, pokazde byl ok.

Udělat nikasil nebo dojet píst?

4.11.2010 v 20:46 | Nahoru | #20
kolik má mth nevim, ale když sem z ní vyndával ten druhej píst, tak už to bylo na hraně a těžko říct, kdy byl měněnej ten první. Na tom novým pístu mám cca 40mth. V podstatě je jedno jestli je to pravda nebo není, ale já tomu věřím a i ty písty by mohli sedět, protože ten jeden píst tam mohl klidně mít 2 roky, takže v roce 2004 mohl byjt ten druhej píst KO a pak těch 5 let stála něž jsem ji koupil já. A pochybuju, že by tam mezitím dával ještě nějakej jinej, protože k tý motorce sem od něj dostal úplně všechno co měl doma a týkalo se to motokrosu, takže mám několik jetejch rozet z jeho předchozi Yamahy + nějaký ty drobnosti k ní, jednu zachovalou řetězovku z toho CR, jedny gufera z vidlic, nějaký lanka, asi 5 dobrejch řetězů, oleje atd. takže fakt nevim, ale třeba můj strejc když koupil KX, tak měla mít taky nějaký 3 písty a dělal na tom nikasil. Těžko říct
a zejtra bych měl mít přesný hodnoty co naměřil, tak kdyžtak podám zprávu

Naposledy editováno 04.11.2010 20:47:37

(reakce na) Udělat nikasil nebo dojet píst?

5.11.2010 v 17:25 | Nahoru | #21

pospa5>pavlos55> taky záleží, jestli to máš 2T nebo 4T... to, že je ten válec už na nikasil řikal ten chlápek co to měřil, přesný čísla nevim, protože s ním mluvil táta, ale letmo se mi něco honí hlavou, že ovalita byla minulej rok asi 0,02mm. Je možný, že kdybych to nechal přehonovat, tak by tam ještě nákej píst šel, ale záleží jestli by taky ještě byl ten rozměr



Bavíme se o dvoutaktu. Tak pochopitelně na dvoutaktu. 250 EXC.

Udělat nikasil nebo dojet píst?

5.11.2010 v 19:15 | Nahoru | #22
tak sem se dozvěděl, že píst se sjel jen o 0,015mm, takže by tam ještě aspoň jednou tolik mělo bejt, takže ho tam normálně vrátím a ten rok by ještě měl vydržet

Udělat nikasil nebo dojet píst?

5.11.2010 v 19:24 | Nahoru | #23
konec dobrý všechno dobré

Udělat nikasil nebo dojet píst?

5.11.2010 v 19:29 | Nahoru | #24
přesně tak

Udělat nikasil nebo dojet píst?

6.11.2010 v 16:59 | Nahoru | #25
Já teď nedávno koupil RM 250 a borec říkal že by asi chtěloo vyměnit píst protože on ho za tu dobu co to měl neměnil,tak jsem chtěl ten píst vyměnit co nejrychleji,pojezdil jsem dva týdny a dopadlo to takhle..:

[img]

Udělat nikasil nebo dojet píst?

6.11.2010 v 17:00 | Nahoru | #26
... Teď čekám na new píst a budu dělat i nikasil..

[img]

Naposledy editováno 06.11.2010 17:01:03

Udělat nikasil nebo dojet píst?

6.11.2010 v 18:13 | Nahoru | #27
no to je hezký a odsrala to i hlava, ale to se dá přežít

Udělat nikasil nebo dojet píst?

7.11.2010 v 08:24 | Nahoru | #28
Nj ale to ti nejspíš ukápla z nějakýho důvodu svíčka, alespoň to tak vypadá. nastavená moc xhudá směs...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist