Téma: Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?
 
21.8.2007 v 22:48
Zdravim, takže moto už je doma, jede jak z praku a teď co mu dát, aby to to tak zůstalo?
Jezdim enduro, takže žádnej hardcore a prachů rozhodně neni na rozhazování tak hledam nějaký alternativy, že dovolit si kupovat do toho Castróla fakt nemam...

Olej do převodovky? Jakej? Jak často cca měnit?

Motorovej olej? Stačil by např. Repsol Moto Syntético 1:50?

Chladící kapalina? Používáte destilku nebo nějakou přímo pro chladící okruhy určenou koupenou?

Edit: A ještě váš postup při mytí a napouštění vzducháče? Čim ho potom napouštíte?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

21.8.2007 v 22:55 | Nahoru | #1
Carlos Rider>No do crossa i ja si do Endura leju Mobil 2T racing a jeste jsme nezadreli.Myslim ze je dobrej,treba s k tomu tady nekdo vyjadri nevim. Na enduru mam na nem nalitano 25kkm v pohode a crossu ted nevim.

EDIT: i kdyz si myslim ze GASik by se s timhle asi nespokojil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

21.8.2007 v 23:08 | Nahoru | #2
Susak11> Myslis, ze by se Gas nespokojil s Mobilem plnou syntetikou za 300/litr? Nevim, v manuálu je napsáno plná syntetika 1:50ti tak vybíram podle toho.... A to splňuje i ten pitomej Repsol

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 06:07 | Nahoru | #3
takze do prevodovky predepsanej prevodovej olej pro mazani mokre spojky asi tma budes met 10w30 nebo 10w40 cena je kolem 180/L menit tak po 20 hodinach.
Do benalu sem ja u 2t pouzival Shell Advance (plnou) 300/l ale uz nejakou dobu jezdim 4t tak se treba neco zmenilo .. ale kamosi s 2t tedka hodne pouzivaji Motul 710 a vsichni si ho chvalej ... (ani se jim nedivim kdyz ho kupujou za skoro polovicni cenu :D ) jinak myslim ze dobra bude jakakoliv plna syntetika(od nejake ´znacky´) a mazani jak pises 1:40 nebo 1:50 je osvedcene a nic se tim zkasit neda. Chladici kapalinu pouzivam normalne destilku s nejakou nemrznouci kapalinou..

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 08:00 | Nahoru | #4
Ja na YZ 250 a stryk na GAS EC 300, 06 pak 07 jezdíme na olej STIHL 1:40 *yes*
1l / 170Kč

1 reakcí na tento příspěvek Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 08:40 | Nahoru | #5
Mám s Motulem 710 zatím jen ty nejlepší zkušenosti, jezdím 1:50 a naprosto to stačí. Dřív jsem tam lil Motul 800 ale přece jen ta cena je dost nehorázná, 710 úplně stačí, jenom trošku víc karbonuje než 800, ale maže to pro hobby podmínky naprosto stejně. V převodovce nějakou polosyntetiku 10W40 do 4T (třeba Motul 5100) nebo přímo převodovej olej (Tedˇ mám Bel - Ray), měním tak po 300 - 400 km. Do chladiče lépe přímo spešl nemrznoucí kapalinu (např. Motul innugel, stojí to do dvou stovek a nějaký výměny tam pak vůbec neřešíš, takže nemá cenu šetřit, navíc - i když to zní možná blbě) jí v případě že teče tam kam nemá díky zelený barvě i líp identifikuješ). A s filtrem...vytáhnout, naložit do čistícího přípravku (třeba od Denicolu), promáchat a nechat cca 10 minut v něm, pak z něj vymačkat zbytky toho čističe, dát do teplý jarový vody, opět promáchat, vymačkat a prolejt obyč. studenou vodou + nechat samozřejmě důkladně oschnout...chce to mít filtry aspon dva abys mohl peřhazovat a nemusel čekat než jeden vyschne. Když je suchej tak ještě nejlépe profouknout kompresorem (nějaký menší částečky tam po vyprání stejně zůstanou), nebo s ním klepat o čistej papír z odou stran...uvidíš co ještě vypadá bordelu. No a pak namazat olejem na filtry...používám Motul a spokojenost. Někdo to maže z tý vnitřní strany, což je podle mě pitomost. Já to dávám z venku tak, že na něj trochu kápnu a pak to rozmažu rukou (jsou na to udeální ty rukavice co visej u pumpy), takhle postupuju až je celej na pohled namazanej a nemá nikde žádný suchý místo. Někdo vyjeje celej ten olej do nádoby a filtr v něm vymáchá, ale to si myslím že je pak zas nasáklý až moc...nevím no, taky záleží na typu oleje, některý jsou hustý a táhavý (třeba ten Motul), jiný zase řídký (Denicol). nakonec ještě tím olejem (nebo vazelínou) namazat kovovou přírubu na kterou filtr v sání dosedá, našroubovat a pár minut počkat než natočíš :cool: . Dělám to takhle asi pět let a nikdy jsem neměl problém že by se mi něco dostalo do sání :)

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 09:46 | Nahoru | #6
ohledne toho filtru .. prani je asi jasny ale to namaceni delam ja tak ze vemu igelitovej sacek do nej dam filtr a naleju tam decentne toho oleje (pouzivam denicol-mnozstvi casem odhadnes :) ) a pak to v tom sacku zavru a mackam to v rukach az je celej filtr hesky nasaklej .. pak to vyndam nasadim na zeleza prasknu s tim do boxu a nez to zavru a basadim sedlo tak je to ready :)

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 09:58 | Nahoru | #7
Já ten molitan po vyprání natírám zvenku širším plochým štětcem :thmubup: Dřív jsem používal olej ve spreji. Je to nejjednoduší, ale plechovka se víc vyplatí. ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 10:57 | Nahoru | #8
Carlos Rider>Mno ten Mobil je dobrej ze ma celkem priznivou cenu.I kdyz prodavame ho na dobrisi za 250 litr a mizi teda pred ocima.No Aprilia ho doporucovala do svejch 2T tak bude asi dobrej no.No ja s nim jsem zatim spokojenej.Jezdim ho v novy YZ 125 a v mym enduru ;) Ale co vim tak tady celkem hodne lidi jezdi na ten Motul 710. Zkus co se ti nejvic zamlouva ;) Ale kdyz rikas ze nejezdis zadnou palbu tak myslim ze at koupis to nebo to tak vedle neslapnes ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 12:37 | Nahoru | #9
Susak11> No, otázkou je,co je to příznivá cena :) Já bych si představoval něco tak za dvě kilča no :( ale těcj 250 by se taky dalo překousnout... víc do toho fakt dávat nechci... Navíc když slyšim, že tady týpci lejou do toho olej od Stihlu za 170 a taky to jezdí....

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 12:48 | Nahoru | #10
Carlos Rider>No ten STIHL mam doma flasku ,lejeme to do motorovky.No tyhle oleje jsou nekonecny tema,je to tezky.... no muzu ti rict ze jsme meli doma Kawu KX 500 (urcite znas ;) ) a lili jsme do ni Castrlo TTS v pomeru 1:30. TO byl potom zrout penez ;) Ja nevim ja bych na to oleji zase moc nesetril,je to vlastne skoro to nejdulezitejsi,ale je treba mozny (i kdyz nepravdepodobny) ze Stihl bude lepsi nez Mobil nebo Motul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 14:18 | Nahoru | #11
Ten STIHL je fakt kvalitní olej, kamarád jezdí už rok KTM MX 350, stryk na tom GASU EC 300 jezdi cross-country na slovensku ja to davam do toho YZ a nemůžu si stěžovat. Optimální je míchat 1:40 do ostrého 2T. Napřed jsem zkoušel Denicol ale cena 345,- za 1l neni moc příznivá, pak jsem přešel na IGOL 295,- za litr a ted jezdím ten STIHL za 170,- a spokojenost ze začátku jsem měl taky pochyboval, ale zkusil jsem a nelituju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 14:35 | Nahoru | #12
xt_600>Ten Stihl-co je to za olej? To je ten červenej do motorovejch pil? Jak karbon? Nezasírá se svíčka / přívěra?

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 15:10 | Nahoru | #13
Ja pouzivam Texaco Motex 2T a je to v poho

1 reakcí na tento příspěvek Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 15:53 | Nahoru | #14
Já a každej koho znám jezdíme Motul 710 - po rozebrání je motor jako novej - na všem je takovej film - prostě bych neměnil.

Jinak k tomu filtru je velkej problém když ho peru jenom v benzínu

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 16:14 | Nahoru | #15
Já používám na CR250 710motul za 310kč, do převodovky 5100motul a chladící používám innugel modrozelenou. Na filtry používám spešl čistič-jednou dvakrát vymáchnu a jednou jarová voda a nazdar.Hodím to do pračky vyždímat,a na slunku je pak za hodinu suchej. Do sáčku naleju trošku fitr.oleje a pak pohahňám,jak psal tuším jorael,a hotovo.Suchý místo,-je-li náhodou,tak dostříknu sprayem. Všechny tyto sr.ačky mám Motul. Destilku bych nelil,ke konzervaci je lepší kapalina a to,že 710karbonuje je blbost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 16:38 | Nahoru | #16
Karbonuje ti každej olej, a většinou ten rozdíl v ceně je danej tím že drahej mín...viz. třeba rozdíl mezi Motulem 710 a 800. Neříkej mi že když sundáš dejme tomu po roce ježdění hlavu tak nemáš na dně pístu žádnej karbon :lol: . Není to ale nic tragickýho, když jsem jezdil Agip 2T Racing tak to dělalo víc, i na přívěře.
Mytí filtru v benzínu nebo arvě nedoporučuju, ten filtr tím zvětšuje objem. Když koupíš za pětikilo tu čtyřlitrovku čustiče od Denicolu tak ti vydrží minimálně na tři roky, protože se dá používat dlouho dokola, dokud to není totálně zasraný. ten čistič slouží hlavně na rozpuštění oleje na filtru, jinak se to stejně musí doladit tím jarem.

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 16:46 | Nahoru | #17

PetrTM píše: Karbonuje ti každej olej, a většinou ten rozdíl v ceně je danej tím že drahej mín...viz. třeba rozdíl mezi Motulem 710 a 800. Neříkej mi že když sundáš dejme tomu po roce ježdění hlavu tak nemáš na dně pístu žádnej karbon :lol: . Není to ale nic tragickýho, když jsem jezdil Agip 2T Racing tak to dělalo víc, i na přívěře.
Mytí filtru v benzínu nebo arvě nedoporučuju, ten filtr tím zvětšuje objem. Když koupíš za pětikilo tu čtyřlitrovku čustiče od Denicolu tak ti vydrží minimálně na tři roky, protože se dá používat dlouho dokola, dokud to není totálně zasraný. ten čistič slouží hlavně na rozpuštění oleje na filtru, jinak se to stejně musí doladit tím jarem.


S tím čističem máš recht,s karbonem asi taky,jen podotýkám,že hobík karbonuje více,jak profík... 2T agip jsem používal a potvrzuji,že karbonoval více,jak600 nebo 710

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 16:56 | Nahoru | #18
Carlos Rider>Ten olej na filtr jde nastříkat i obyč. mech rozprašovačem na kytky

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 19:10 | Nahoru | #19
Dobrě, takže zatim to asi vidim na Motul 5100 do převodovky, do benzínu budu lejt Stihl-teď sem mluvil s kámošem, co ho taky leje, koupim si nějakej ten olej na filtr-to je asi jedno co, ale co sem mluvil s týpkem, tak prej ten čistič vůbec neni třeba-že už to pere jenom v tom jaru, páč to mělo naprosto stejnej účinek a prej sou to vyhozený peníze... Takže děkuju vám všem za příspěvky *yes*

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 19:15 | Nahoru | #20
Jo je to ten červeny. S karbonem problém nemám, jeden kluk od nás jezdí na Husqvarnu ten zelený a to karbonuje teda pěkně, ale ten STIHL je opravdu v pohode. Nechci ti nic vnucovat, ale ja jezdim celkem casto a proste se mi to prodrazi kupovat Motul nebo Denicol, kdyz s tim Stihlem to jede taky, kdyby to bylo svinstvo tak si myslim ze uz jsem zadrel, jezdim na YZ soft MX trat jinak enduro, vyjezdy v lese atd....

Ja peru filtr v teple vode a servosamponu, necham odmocit pak properu v ciste vode, vystrikam kompresorem a necham dukladne uschnout. Olej na filtr davam obyc Valvoline do 4T zatim v pohode brody po kolena a zije. olej mam v mysce tam cely filtr ponorim a pak vyzdimu necham chvilku okapat a nasadim.

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 19:29 | Nahoru | #21
tkaže benzín je *no* , ale nejde mi dohlavy, že tu pere filtr pár lidí jenom ve vodesjarem (např). Jak se zbavíte toho voleje - já když hodim filtr do vody tak se na mě tak vesele usmíhá jak tam plave, ale volej se ani nehne - nehledě na to, že to schne nechutně dlouho - když ho peru v benzínu a chvátám tak ho po vyprání nechám chvilku ovětrat a nasadim ho bez voleje spátky a našlápnu motoku a filtr je rázem suchej (dělal sem to teda jednou, ale funguje to), pak dám volej, vazelínu na lem a jedu :D

Takže se zeptám ještě jednou co konkrétně je špatně na benzínu

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 19:42 | Nahoru | #22
ja periem najprv v benzíne,potom v jarovej vode ;)

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 20:30 | Nahoru | #23
No benzín působí na tu pěnu agresivně...za čas se ti ten filtr jakoby začne "nafukovat", a tím se zvětšujou ty pory kterejma jde vzduch a který zachytávaj ty prachový částečky....jinými slovy ti tam pak jde víc bordelu. Hlavně jsem se zarazil tím jak píšeš žes dal neuschnutej filtr do motorky a našláp a za chvíli byl suchej...to sice jo, ale zase ti to vesele všechen bordel co v něm byl tím benzínem rozpuštěnej poslalo do motoru...proto se to pak ještě domejvá tím jarem, aby tohle zmizelo. Samotnej jar ti myslím ten olej nerozpustí, taky jsem to zkoušel ale nefungovalo to. Myslím že jestli čtyři litry toho čističe stojej nějakejch pět stovek a můžeš to používat strašně dlouhou dobu tak se vyplatí to koupit a neexperimentovat. A jak někdo píše že ten filtr maže obyč olejem do motoru...to je taky celkem zvěrstvo...no každej jak umí a jak myslím, ale na tomhle se řek bych šetřit nemá, ono píst a nicasil pak stojí o dost víc než olej na filtr a čistič. Já taky zrovna prachama nehejřim, ale když je ten filtr někdy už po jednom ježdění plnej prachu tak se prostě nedá nic dělat a musí se to udělat, fakt šetřit na tomhle je blbost. Nehledě na to že je docela řádnej rozdíl jet na motorce se zasraným nebo čistým filtrem... :)

Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 20:40 | Nahoru | #24
jeste bych podotknul ze taky pouzivam benal .. ale k tem cisticum cvzdy je dobre mit cistic od stejne znacky jako olej na filtry.. protoze precejenom sam vyrobce vi nejlepe jak rozpustit svou sracku na filtry .-)

1 reakcí na tento příspěvek Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 20:53 | Nahoru | #25
takže víceméně se nic moc neděje - krom toho že tam teda potom sou větší prostupy, ale zase od toho je tam ten volej ne - když ten filtr udělám, tak se mi zdá že z krz to ani vzduch projít nemůže. Já sem totiž nikdy žádnej čistič neviděl - všichni od nás perou v benzínu, zase se mi nezdá že se to dá prát do nekonečna
Na filtr potřebuju cca 1,5 l benzínu, aby se dal solidnějš vyprat - v tom se rozpustí cca deci voleje z filtru a benzín je totálně zelenomodrej + poslední deci a půj je zahodit bo je v tom rozpuštěno všechno bahno, trávy a pod. Při častým ježdění cca 4x do týdne se filtr pere min 2x mě těch 1,5 litru vydrží cca na 10 vyprání - pak už to nemá ani moc konzistenci benzínu. taky filtr pořádně nevyždímeš vzdycky ti tam něco zůstane. Takže pokud správně počítám tak mi 4 l benzínu vydrží na 4 měsíce, tak nevim o kolik by byl ten čistič lepší.

Jinak jedinej dobrej poznatek o kterej se tu můžu podělit je, že není marný si filtr při praní otočit na ruby :D

(reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 21:06 | Nahoru | #26
mno s tim benzinem ti teda nevim 1,5l ? WOW :) me staci tak pul litru .. :)

1 reakcí na tento příspěvek Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 21:24 | Nahoru | #27
To peru v kyblíku :D - jinak je pravda že by ho stačilo asi míň, ale zase takhle ho nemusim furt máčet v těch šlemech co se začnou usazovat na dně :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 21:30 | Nahoru | #28
Otazkou je, kde oleje kupujete? :) U pumpy zbytecne drahy, tak na netu, ale nenasel jsem obchod, kde by meli kvalitni vyber...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 21:35 | Nahoru | #29
Jezi>Taky peru v tech.benzínu a pak jarovou vodu.Olej používám Q8 jak do benzínu plnou syntetiku 1:50 cena 265kč.Na filtr taky Q8 za 150kč.Do převodovky používám polosyntetiku mogul forte GX za 100kč .Je to olej do motorů automobilů,poradil mi to jeden bývalí soutěžák.Jinak olej do motorových pil bych do ostrého 2t asi nedával,protože je dělaný aby mazal hlavně ve vysokých otáčkách.Nekteří kluci ještě u nás jezdí repsol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostrý 2T: Provozní kapaliny, oleje?

22.8.2007 v 21:38 | Nahoru | #30
hAjPR>u sponzora :P :lol:
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist