globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řidičák + první moto
 
12.9.2010 v 20:27
Ahoj , na jaře si chci udělat řidičák na moto. V životě sem žádnou neřídila a tak chcu poradit.. Už se to tady několikrát řešilo, ale tak furt nevím, jestli je dobrý nápad dělat si hned pro začátek řidičák na střední moto do 250ccm, nebo radši začít na lehké moto do 125ccm. Mám 170cm a 60 kilo, tak bych snad střední zvládla, ale nevim nevim,.. Řidičák na auto mám už 3roky, takže provoz znám.. a zatím naštěstí bez nehod až na pár ťukanců a jednu srnku . Jedná se mě spíš jestli střední moto zvládnu a nebude na mě moc těžká.

S tím souvisí taky výběr první moto, kde se pomalu rozhoduju jakou a jak silnou.. Nejvíc mě zaujaly asi: Ducati Monster 696, Honda CBR600F a Kawasaki ER-6n
Tak mi prosim poraďte ohledně řidičáku i moto. Dík

(reakce na) řidičák + první moto

13.9.2010 v 14:27 | Nahoru | #31

JirkaXJR1200>-vodnik- hele jako fakt pěkná prdel



ty vole víš jakej byl problém se do těch "trenek" nasoukat... mám skoro 90 kilo....

řidičák + první moto

13.9.2010 v 15:24 | Nahoru | #32
Mám super krizovku s mladým hustokrutoborcem ze včera kterýmu chyběla sekunda a mohl ležet jen díky své debilitě že nepoužíval zrcátka.No prostě sme si to s klukama šinuli jako vždy od trampa dolů že se projedem ale byly tam rozsekaný dvě mašiny takže sme se u motransu otočily a že jako pojedem zpět posedět pak se za náma připletl klučina 18roku kawa zxr 400.Jela sem za ním protože sme to už nechtěli hnát.Ale kluk ač sice si myslel že se s ním možná chci nahánět ikdyž to tempo bylo dost pomalý spíš hodně výletnický.Byly dva stoupací pruhy a on jel pořád v tom levým ikdyž sem se mu lepila na záda-prostě neuhnul.Až naznal že nemá smysl mě brzdit chtěl najet do pravýho pomalejšího ale co se nestalo prostě slepej asi protože jeho zadní kolo šlo tak 10-20cm od předního kola auta.Borec v autě troubil a brzdil že svištěli gumy a boreček jel vesele dál.Řidič auta však nasraný mě z motorky málem shodil ikdyž ten dement jel předemnou takže bacha na hustokrutostřelce

edit: tím chci říct že v autoškole naučej hovno není dobrý hned sednout na pětikilo-byl zralej to někde zahodit

Naposledy editováno 13.09.2010 15:25:29

2 reakcí na tento příspěvek řidičák + první moto

13.9.2010 v 16:23 | Nahoru | #33
Taky přidám svoji troškou do mlýna :) Řidičák mám přesně dva roky, motorku přesně rok. Nikdy jsme na žádné moto neseděla, natož řídila. Hned jsem si udělala papíry na neomezenou. Jezdila jsme na gs 500, první hodina (hodina a půl čistého času) jsem si sama jezdila na cvičáku. Rozjezd, zastavit a pořád dokola. Potom dalších 5 hodin jen po městě (Hradec Králové). Po roce jsem se také rozmýšlela co si koupím a volba padla na gs 500. Mám 168cm a 56kg. Motorku řelka bych, že zvládám, samozřejmě jsme si koupila padáky a hned je otestovala :) v nulové rychlosti jsem se jenom zkácela na zem, takže na moto žádná škoda. Takže můj nároz je, že papíry určitě na neomezenou a pro začátek klidně vybírat z nějakých pětistovek...

(reakce na) řidičák + první moto

13.9.2010 v 16:53 | Nahoru | #34

Adel> Takže můj nároz je, že papíry určitě na neomezenou a pro začátek klidně vybírat z nějakých pětistovek...



řidičák + první moto

13.9.2010 v 17:19 | Nahoru | #35
jako asi jo, ale zase si říkám, že ta pětistovka je v podstatě záležitost na jednu sezonu :/ zda nejít do nějaký přivětivý šestky jako je to CBF...

řidičák + první moto

13.9.2010 v 17:59 | Nahoru | #36
Tak ja mam gsku jednu sezonu a rozhodne nepocituju ani nejmesi potrebu kupovat neco silnejsiho. Podle me by se na tom clovek mel naucit poradne jezdit a tzv. "se vyjezdit" a to se za jednu sezonu nestane.

řidičák + první moto

13.9.2010 v 18:17 | Nahoru | #37
já nevím, mě přišlo GSo tak po dvou měsících takový... slabý... né že bych s ním jezdil rychle nebo tak... ale spíš, když jsem potřeboval předjet tak to bylo takový... jak s autem... když jsem to potřeboval, tak to nezrychlovalo nějak extra moc... (u rychlostí kolem 120)

řidičák + první moto

13.9.2010 v 18:34 | Nahoru | #38
To mas pravdu, u rychlosti 120 jsem uz taky zjistila, ze to moc velky zrychleni nema :) ale me osobne ta petistovka staci a urcite jeste minimalne dve sezony stacit bude, ale taky beru, ze pro nekoho je ten vykon malo

1 reakcí na tento příspěvek řidičák + první moto

14.9.2010 v 08:55 | Nahoru | #39
Nemá být od nového roku rozdělení skupin podle zkušeností? Páč z toho důvodu si ho dělám už letos (30.září zkoušky) a v AŠ mi řekli to samé. Tak aby slečna nebyla překvapená.

řidičák + první moto

14.9.2010 v 09:24 | Nahoru | #40
Řešila jsem letos v květnu stejný problém. Nikdy jsem na motorce nejezdila, kolu taky nefandím, ale přes lamenty okolí jsem si udělala neomezený řidičák, koupila 650ccm a rozhodně nelituji. Kawa ER6 je vynikající, mohu jen chválit - váha cca 160kg, někdy mám pocit, že sedím na skútru do té doby, než naklopí za hranici a já jí neudržím co vím Bandit je do začátku taky dobrej a mezi Suzankami se najdou nizoučké. Nezapomeň na padáky, ušetří Ti hodně peněz Je to ve velké míře o hlavě.

A i když jsem nezvolila postup, který Ti radí Švagr , rozhodně s každou jeho větou maximálně souhlasím!!

Držím palečky, stojí to za to

Naposledy editováno 14.09.2010 09:27:20

řidičák + první moto

14.9.2010 v 09:33 | Nahoru | #41
mě dycky dojmou ty řeči, jak stačí rozum a kdesi cosi, jak sou pětikule douválcové slabé atd atd, a nedej bože ty sklony k "šetření peněz", jakože kup větší, za rok ti ta pětistovka nebude stačit apod., tož nevím, nesedím na motorce chvílu a vím, že není kam spěchat, jak při jízdě tak při výběru motorky.
dnešní generace si furt musí plnit sny, nejpozděj do 25-ti musí byt splněno..
a co potom?až si na sen zvykneš a začne nudit? nebo potom co ti dojde žes to nezvládl,
fyzika platí pro všechny stejně, a když nevíš kde ty její hranice leží, je o jen otázka času, u hustokrutých killerů bohužel spíš dosavadního štěstí, které to jednou nestihne a je zas o jednu slivkodárnou trnku u cesty míň a všichni brečí jak byl klučina suprkluk...
jak řekla jedna cérka nade mnou z vlastní zkušenosti, papíry klidně na velkou (držím palec),
a koupit nějakou malou, dvácu asi nee, spíš 250 cbf, nebo GSo apod. odložení motorky za 40 tě nebude tak srát.
a postupně se v klidu zlepšovat, a zároveň si užívat ten přechod na lepší, silnější, dyť každý rozumný ví, že těšení se je to nejlepší
tak rozum do hrsti holka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 12:39 | Nahoru | #42
Mám podobné zkušenosti - jen věk je u mně nesrovnatelný s většinou z Vás
Začala jsem jezdit na GS500,samozřejmě že se mi podařilo při prvních jízdách vyzkoušet padáky na místě (jsou pekelně dobré ). Nenapadlo mě před koupí radit se tady na fóru, prostě mi přišlo, že takovou motorku nějak zvládnu. Nějak jsem ji zvládla, mám po třech měsících najeto 6000km,ale kdybych začala na slabší, vůbec by mi to nevadilo.
Jediné, co je pro mě výhodou, že nebudu měnit! Její výkon mi na moje cestování bohatě stačí...co radit? To, co bylo řečeno už mockrát - neomezený řidičák, vyzkoušet si různé typy a kubaturu a pak se rozhodnout! Přeji hodně štěstí při zkouškách v motoškole a pak při výběru....následně spoustu šťasných kilometrů.
JO ještě ta motoškola - ani já se tam naučila jen rozjíždět a brzdit! Z každé jízdy jsem šla s brekem a s rozhodnutím,že už nepřijdu! Tolik sprostých slov od chlapa na moji osobu jako od instruktora v motoškole jsem do té doby neslyšela Zkušenosti nasbíráš až v provoze, což je neskutečná chyba - dlouho jsem jezdila na cvičák a v areálu garáží, než jsem vyjela do provozu

řidičák + první moto

14.9.2010 v 12:57 | Nahoru | #43

(reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 12:58 | Nahoru | #44
Bohunka> Naprostý souhlas!! Prvních 250km jsem dala na letišti v Mimoni a Panenském Týnci. Osaháš si motorku, zjistíš, jak reaguje, získáš nějakou tu stabilitu... každý tam najetý kilometr, na silnici potom jak když najdeš... protože až pak vyjedeš do provozu, budeš toho mít nad hlavu

řidičák + první moto

14.9.2010 v 15:40 | Nahoru | #45
já bych si teda určo udělal rovnou řidičák na velkou, pak koupil do začátku něco menšího a sama pak poznáš, kdy bude dobrý přesedlat na silnější, ale myslim, že i taková 250 ninja (jen příklad), tě bude bavit pěkně dlouho

1 reakcí na tento příspěvek řidičák + první moto

14.9.2010 v 15:46 | Nahoru | #46
Až na to že po novém roce si papíry na velkou bez předchozích zkušeností na slabší moto neuděláš :) aspoň tolik mé informace od majitele autoškoly

řidičák + první moto

14.9.2010 v 16:23 | Nahoru | #47
Díky za rady , vypadá to, že si pořídím Hondu CBR 125 nebo 250.. do silnějších pro začátek radši nepůjdu, jak se znám tak by to nemuselo dobře dopadnut

(reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 16:27 | Nahoru | #48

Blood_Raven>Nemá být od nového roku rozdělení skupin podle zkušeností? Páč z toho důvodu si ho dělám už letos (30.září zkoušky) a v AŠ mi řekli to samé. Tak aby slečna nebyla překvapená.



Budu si to muset zjistit, dík za upozornění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 18:33 | Nahoru | #49

kodlisko>Až na to že po novém roce si papíry na velkou bez předchozích zkušeností na slabší moto neuděláš :) aspoň tolik mé informace od majitele autoškoly


těžko, to nestihnou... vypadá to špíš až na rok 2013

1 reakcí na tento příspěvek řidičák + první moto

14.9.2010 v 18:34 | Nahoru | #50
Já svoje 4 kilo nevyměním ještě 2 sezony a to vím napevno. I když to mám 4 vál, tak je to něco jiného a je to trochu výkonější než Geesa a cb500, které jsou po sezoně už nudné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 18:35 | Nahoru | #51

MATY2>těžko, to nestihnou... vypadá to špíš až na rok 2013



jak ty zkušenosti zjistí proboha?

řidičák + první moto

14.9.2010 v 18:57 | Nahoru | #52
proč dělat ridičák na několikrát.. jak bylo receno, udelej maximum co vzhledem k veku muzes, to se nestrati, muzes s tim ridit klidne padesatku, ale mas klid od autoskoly.. :) kdyby nejaka inteligence zmenila zakony , omezeni nebo neco..

ja bych doporucil YBR 250

Naposledy editováno 14.09.2010 19:07:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 19:42 | Nahoru | #53

dareckov>jak ty zkušenosti zjistí proboha?


zkušenosti nezjistí, ale mluví se o tom že na velké A bude nutné držení omezeného A po dobu 2let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 19:48 | Nahoru | #54
MATY2> nejake ofiko info se nekde uz da najit.. ? nebo zatim jen zvazuji premysli.. ? aspon ze uz ridicak mam :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:05 | Nahoru | #55
tuffy> hod si do googlu smernice EU ES126/2006

řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:12 | Nahoru | #56
a jeje.. EU... zkusenosti to zas neproveri.. moh nekdo mit RP a nejezdit, ale jo ... mohlo by to bejt k necemu.. proctu to jestli to nema nejakej hacek uvidime..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:35 | Nahoru | #57

MATY2>tuffy> hod si do googlu smernice EU ES126/2006



No tak to ratši budu jezdit na silnější než co mám mít(i když mě se to týkat už nebude) a budu platit pokuty, jak můj kámoš tedka co jezdi s A omezené a má bawo 1300

řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:36 | Nahoru | #58
uvidíš až budeš jezdit v autoškole a pak se rozhodneš pro mě by 125 nestačila koupil sem to co mám a sem spokojený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:46 | Nahoru | #59

dareckov>No tak to ratši budu jezdit na silnější než co mám mít(i když mě se to týkat už nebude) a budu platit pokuty, jak můj kámoš tedka co jezdi s A omezené a má bawo 1300


vůbec nechápu souvislosti

řidičák + první moto

14.9.2010 v 20:49 | Nahoru | #60
no spis me znervoznuje moznost pri konci platnosti prikazat nejaky zkouseky, overeni dovednosti atd... na coz celkem muzou reagovat v souvislosti s tou fraskou testovani ridicu cr.. nebo jak se to menovalo v televizi.. neprehledny otazky, mnoho moznosti, mnoho veci ktery dotazovany nemuze posoudit... vysmech.. EU
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist