globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: při brzdení odskakuje predni kolo.
13.9.2010 v 15:30
Zdravim, pri prudsim brzdeni mi zacne odskakovat predni kolo ( malem crash)nevim proc. dal jsem nove desky a myslel ze to pomuze ale vubec. brzdi to dobre ale nekde se mi stane ze zacne tak desne vybrovat riditka. koukal jsme na kotouce a trochu maji vakl. nevim jestli to je tim. nebo to muze delat lozisko v krku? nebo co jeste? nechci se zabit gumou to asi taky neni. na starem Gsxr jsem mel vakl na kotoucich jako prase a nic to nedelalo. stojim o radu a ne o nejakyho chytrolina kterej me odkaze na tlacitko "hledat" diky moc Martin
Předchozí
1 2
Následující

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:37 | Nahoru | #1
Viděl bych to na křivé kotouče.

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:38 | Nahoru | #2
tak nic

Naposledy editováno 13.09.2010 15:41:26

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:39 | Nahoru | #3
vakl to ma mit to je spravne me odskakuje guma pri prudkym brzdeni kdyz mam malej tlak, kdyz je dobrej tlak tak se i stavi na predek... zkus kouknout na tlak a na gumu jestli uz neni oskakana...

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:43 | Nahoru | #4
Vakl na kotoučích nevadí, jsou plovoucí, ale jeden z nich máš křivej...ložisko v krku by nemělo mít tu odezvu co ty popisuješ. Ostatně na stojící motorce si zamáčkni přední a zahejbej s motorkou, pokud ti v krčku nemlátí a nelupe ložiska sou v poho

1 reakcí na tento příspěvek při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:49 | Nahoru | #5
ok zkusim. ja si myslim ze to muze bejt kotouc no. kolik by mel mit mm ?? aby byl jeste pouzitelny. ze bych sehnal nove rovnou. pokud by to bylo tim.

(reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:55 | Nahoru | #6
Maiff> kotouče se daj rovnat, jen se rádi vracej do původní polohy

1 reakcí na tento příspěvek při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:55 | Nahoru | #7
ok je teda mozny ze uz byl rovnanej a proste se to vratilo? ale 8tis km nic az ted

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 15:58 | Nahoru | #8
Maiff> sou to tisíciny mm...tak je to možný

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:00 | Nahoru | #9
ja myslel jako sirka kotoucu...jako kdyz jsou hodne sjety tak se pak pokroutej ne?...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:02 | Nahoru | #10

SCANDAL>Maiff> sou to tisíciny mm...tak je to možný



co jsou tisiciny mm ??

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:02 | Nahoru | #11
moc kotoučů sjetých pod 4mm sem fakt neviděl, tak nevim co pak dělaj

(reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:05 | Nahoru | #12
Dawe02> slovní obrat

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:12 | Nahoru | #13
me to delalo to ze nekdo predemnou strikal kola a pak dal ty kotouce naopak,,,heheh nejdriv sem myslel ze sou to loziska v krku

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:18 | Nahoru | #14
krive kotouce jsou skoro kazde, kdyz uz jsou moc krive ma obvykle brzda dlouhej chod a pri lehkem brzdeni vibruje.. kdyz se brzdi hodne tak to ustane...

kdyz to pri prudkem brzdeni stale vibruje tak je casto nestejnomerne sjety kotouc.. duvod bejvaj zatuhly pistky..

kazdopadne to ale muze byt i cokoliv dalsiho ze zminenych veci a jejich kombinace.. pneu, rafek, tlumice, loziska....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:19 | Nahoru | #15

Dawe02>co jsou tisiciny mm ??



miliontiny m ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:29 | Nahoru | #16

assassin>miliontiny m ?



Ne ne, tady jen slovni obrat.

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:47 | Nahoru | #17
já bych to taky viděl na zatuhlej pístek v brzdiči vyndej to a zkus jestli všechny choděj jak maj.

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 16:54 | Nahoru | #18
Jestli ti kolo odskakuje, jdi po tlumičích.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 17:36 | Nahoru | #19
Dawe02> Tak abych to upřesnil, ten kotouč by neměl mít větší vůli jak 0,15mm u některých motorek to ale může být v poho i při 0,25mm...mám něco dál vysvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 17:40 | Nahoru | #20

SCANDAL>Dawe02> Tak abych to upřesnil, ten kotouč by neměl mít větší vůli jak 0,15mm u některých motorek to ale může být v poho i při 0,25mm...mám něco dál vysvětlit?



ted zas nemas napsany jakou vuli... v kterem smeru... btw spousta suzucich kotoucu je mimo toleranci a tohle nezpusobuji... v vuli bych problem nevidel..

(reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 17:47 | Nahoru | #21

assassin>ted zas nemas napsany jakou vuli... v kterem smeru... btw spousta suzucich kotoucu je mimo toleranci a tohle nezpusobuji... v vuli bych problem nevidel..



No já sem pevně převědčenej, že víš o který vůli mluvim, pouze co nejjednodušeji, tedy laicky sem mu chtěl poradit, nee tu slovíčkařit

No nevim, ale mě při křivejch kotoučích pulsuje brzda a odskakuje kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 18:24 | Nahoru | #22
SCANDAL> No vidis, to vypada hned jinak, nez setiny mm \
Nicmene i tato cisla jsou k diskuzi, pokud jsi tedy myslel celkove celni hazeni!

Suzuki napr. stanovuje 0.3mm jako povoleny freeplay axialniho smeru jen v nytech plovoucich kotoucu. Cili muzes namerit tutez hodnotu i u kotouce velmi rovneho, jen posunuteho na nytech.
Moje zkusenosti mi ukazaly ze ani 0.5mm celkoveho celniho hazeni nemusi delat neplechu, ale jiny kotouc s hazivosti do desetiny naproti tomu muze. Pri cca stejne "rychlosti" teto deformity pri rotaci.

Kopani tedy zjevne nezpusobuje axialni vule v nytech ani celkove celni hazeni plochy pod deskami, jak by se mohlo zdat. Tyhle deformity byvaji obvykle "pomale" a jejich fce pri rotaci je prvniho, maximalne druheho radu... a dusledkem je rozhazovani desticek.

To popsane tazatelem byva mnohem casteji nestejnou tloustkou kotouce, tzv. vybrzdenim. Cili musi se merit tloustka, nikoliv jen hazeni. Takze dva uchylkomery naproti sobe a tolerance do cca 5 stovek. Proto jsem se ptal jake stovky mas na mysli

Toto tu presne popsal assassin nade mnou.

Samozrejme se muze objevit kotouc ktery bude zpusobovat problemy tohoto druhu (buzeni, kopani) svym celnim hazenim , ale vsadim se ze ten musi mit lokalni kopanec od padu nebo narazu apod. Neni to typicke poskozeni opotrebenim.

Dale to muze byt nefunkcni tlumeni, rafek, hlavova sestava, pneu atd. atd. Chce to brat postupne.

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 19:05 | Nahoru | #23
Chlapi chtěl jsem se zeptat. Mám asi ten sám problém. I když musím brzdit dost brutálně aby to vibrovalo, takže takhle ani nebrzdím. Ale chtěl bych se naučit zvednout zadní kolo a prostě to neudělám, protože mí to začne škubat a zastavi se. Je to ten sám problém?

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 19:28 | Nahoru | #24
Dareckov - konec popisu spíš vypadá jako probržděný přední kolo...to pak když se nesmekne bokem, rádo střelí ránu nazpět. Začátek popisu vypadá na některou z výše uvedených věcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 19:45 | Nahoru | #25
Dawe02> Standart u Suzuki je 0,2mm, ale servisní limit sou 0,3mm u čelního házení, ale samozřejmě je to o diskusi...má odpověď byla úměrná otázce

1 reakcí na tento příspěvek při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 19:47 | Nahoru | #26
Ahoj,tak jak to popisuješ tak je to volnej krk řízení.Dělá to jen někdy,ale intenzívně,nebezpečně.To právě odlišuje od zvlněných kotoučů.Postav se vedle motocyklu,dej ji prosimtě ze stojanu,vem pevně řidítka,silně zmáčkni přední brzdu,a koukej z boku při tahu tam a zpět kde se co hýbe.Zaměř se na uložení krku řízení nahoře i dole.Má být bez viditelné vůle,jen tak,aby šly lehce řidítka.Pokud je tam vůle-dej na stojan,přední kolo ve vzduchu,povol středovou matici bez ojebání,povol svorníky u vrchních brýlí,povol dvě kontramatky do leva,nejdříve vrchní,spodní dotáhni lehce klíčem nebo doklepni měkkým materiálem(hliník),následně povol,dotáhni znova pouze rukou nebo spíš skoro jako rukou doklepni hliníkem,tak aby netáhly řidítka,dotáhni horní matku kontramatku,zkontroluj jestli netáhne znova krk,pokud ano zopakuj postup s jen o něco větší vůlí.Pak sklepni brýle,dotáhni středovou matici-a jako poslední svorníky vidlí.Lepší trochu vůle než aby krk táhl,ale ne zas tak velká aby se objevil Tvůj problém.

při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 20:36 | Nahoru | #27
asik bych začal u gumy, to je nejjednodušší, dyž pak vyměniš ložiska f krku nic tim neskurviš pač to je stejně stara plečka ne ? ja nekoukal co to maš zač, tak si tu jistotu zaslouži po těch letech, pak tlumiče, druhej olej, přetěsnit, pokud nepomuže skončiš u brzd, to asi bude nejdražší varianta ale jezdi ta motorka rychle tak dyž se nechceš připlesknout měl by byt podvozek f cajku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 20:48 | Nahoru | #28

nazlobenej>Ahoj,tak jak to popisuješ tak je to volnej krk řízení.Dělá to jen někdy,ale intenzívně,nebezpečně.To právě odlišuje od zvlněných kotoučů.Postav se vedle motocyklu,dej ji prosimtě ze stojanu,vem pevně řidítka,silně zmáčkni přední brzdu,a koukej z boku při tahu tam a zpět kde se co hýbe.Zaměř se na uložení krku řízení nahoře i dole.Má být bez viditelné vůle,jen tak,aby šly lehce řidítka.Pokud je tam vůle-dej na stojan,přední kolo ve vzduchu,povol středovou matici bez ojebání,povol svorníky u vrchních brýlí,povol dvě kontramatky do leva,nejdříve vrchní,spodní dotáhni lehce klíčem nebo doklepni měkkým materiálem(hliník),následně povol,dotáhni znova pouze rukou nebo spíš skoro jako rukou doklepni hliníkem,tak aby netáhly řidítka,dotáhni horní matku kontramatku,zkontroluj jestli netáhne znova krk,pokud ano zopakuj postup s jen o něco větší vůlí.Pak sklepni brýle,dotáhni středovou matici-a jako poslední svorníky vidlí.Lepší trochu vůle než aby krk táhl,ale ne zas tak velká aby se objevil Tvůj problém.



Si myslím, že vůle v krku ne. Při prudkým brzdění se kolo jakoby posune s klepnutím dozadu(do polohy jako když je pření kolo ve vzduchu) a tam při intenzivním brzdění zůstane. Vůle v krku se projevuje při mírným brzdění (jedním prstem) na nerovným povrchu. Když jede kolo z díry tak se posune vzad a klepne ložisko, když jede do díry posune se vpřed, protože proti němu působí menší odpor.

(reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

13.9.2010 v 21:19 | Nahoru | #29

SCANDAL>Dawe02> Standart u Suzuki je 0,2mm, ale servisní limit sou 0,3mm u čelního házení, ale samozřejmě je to o diskusi...má odpověď byla úměrná otázce



Ano, 0.3mm je limit, jak jsem psal. Ty jsi psal o setinach mm coz je udaj nikoliv umerny ale neumerny diskusi predchazejici. Ja jen aby tu zase priste nekdo nehazel cisla jako "slovni obraty"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brzdení odskakuje predni kolo.

14.9.2010 v 00:06 | Nahoru | #30
hiffson> Nesprávná teorie.Průběh který popisuješ je při teoretické zpátečce.Vibrace při vůli rozhazujou řízení tak,že je neřiditelné.Zažil jsi pouze malou vůli.Navedl jsem Maiffa správným směrem.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist