1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
Naposledy editováno 25.08.2010 18:12:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru
-Evžen->-Evžen-> jenže ten teploměr stojí cca 1000 Kč
A to je víc jak celá mašina
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
2 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
Naposledy editováno 29.06.2016 20:43:35
Naposledy editováno 04.07.2016 10:11:57
ffait píše: zdar chlapani,mam bandasku 1200,mam tam ten teplomer na zatce oleje,v zacpe mi to ukazuje i 130 st celsia,vim ze je to asi orientacne,ale kolik je vůbec max teplota oleje co snese,aby pak neztrácel mazaci schopnosti atd????????????????? dik za kazdou odpoved
Nerieš, vyber teplomer a daj naspäť pôvodnú zátku. A spávaj kľudnejšie. Bandasku 1200 neprehreješ, možno ak by si s tým vlakovú súpravu ťahal do kopca. Taktiež ten olej nedostáva tak zabrať ako pri napr. 600ccm superšporte vysokootáčkovom.
ffait píše: zdar chlapani,mam bandasku 1200,mam tam ten teplomer na zatce oleje,v zacpe mi to ukazuje i 130 st celsia,vim ze je to asi orientacne,ale kolik je vůbec max teplota oleje co snese,aby pak neztrácel mazaci schopnosti atd????????????????? dik za kazdou odpoved
Neblázni čéče, 12kilo uhřát? To by si s tím musel orat 20 ha pole Jestli máš dost oleje a funkční chladič, není důvod k obavám
E:Mám taky 12ku vzduch a jsem s tím nadmíru spokojen, žádný pičoviny navíc, rychleji se ohřívá a v zimě asi nezamrzne, za mě vzduch gut
Naposledy editováno 06.07.2016 21:05:58
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
mito7 píše: Jak je to s rychlostí zahřívání voda versus vzduch? Vzduch musí být dimenzován na vysokou teplotu a proto více hmoty žeber, voda má minimální objem a zavřený termostat nedovolí žádný oběh vody?
To asi nepůjde zevšeobecnit, to se bude hodně lišit dle konkrétní konstrukce. Kov má menší tepelnou kapacitu než voda, takže i když je ho víc, tak se nemusí prohřívat déle. Já mám VTX 1800, vodník. Ale má to mohutný žebrování, takže motor opticky vypadá jak vzducháč a chladič je vcelku malej a sahara sepne opravdu jen výjimečně. Ten motor určitě hodně uchladí jen do vzduchu a ohřátí oleje trvá mezi 5-10 km. U menší VTX 1300 sahara spíná naopak poměrně často. A i vzducháč můžeš mít jen s čistě vzduchovým chlazením, nebo s kombinovaným vzduch/olej a i ty chladiče oleje máš různě dimenzovaný - někdy jsou jen symbolický a jindy tam máš chladič rozměrů pomalu jak na vodu - tam je ten přenos tepla olejem zásadní a olej funguje vpodstatě jak chladící kapalina.
Zásadní výhoda vodníka je v menším rozsahu teplot, při kterým motor funguje, resp. že provozní teplota je poměrně jasně daná a málo kolísá, takže můžeš mít menší vůle v motoru s ohledem na teplotní roztažnost. Rychlost prohřátí různých motorů bude hodně individuální bez ohledu na systém chlazení, jen u toho vodníka bude to prohřívání motoru rovnoměrnější.
1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru
mito7 píše: Jseš si jistej s tou tepelnou kapacitou. Se mě nezdá, že by se 7,8 kg železa ohřálo rychleji než 1 kg vody, což je stejný objem.
ako si došiel na objem?
tepelná kapacita sa ráta z hmotnosti. Koľko J tepla treba na ohriatie 1kg látky. Voda vyhráva s prehľadom.
Ináč charlie.vtx parádny príspevok