globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teplota motoru
 
25.8.2010 v 17:33
Chci se zeptat jak poznám teplotu motoru,nebo spíš oleje když nemám teploměr...mám vzduchem chlazenej 4t a po 20km se mi motor zdá dost rozhicovanej,ale slyšel sem že vzducháče maj hicovat,že je to známka toho že dobře odvádí teplo,ale nechci to zavařit,tak pls poraďte...po kolika km asi bych měl nechávat motor chladnout atd.
Předchozí
1 2
Následující

Teplota motoru

25.8.2010 v 17:42 | Nahoru | #1
tohle vubec neres motory jsou na to staveny, max muze bejt problem ve velkym vedru v kolone, a taky dbej aby si tam mel dost oleje

Teplota motoru

25.8.2010 v 17:43 | Nahoru | #2
A co máš za motorku?

Teplota motoru

25.8.2010 v 17:49 | Nahoru | #3
mno je to čína ,ale motor z hondy

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

25.8.2010 v 17:53 | Nahoru | #4
jezis nestyd se a rekni co mas

(reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 17:55 | Nahoru | #5
wrag> silniční Lifan 125ccm

Teplota motoru

25.8.2010 v 18:00 | Nahoru | #6
tady tohle,ale tady to nevypadá nejlíp v reálu vypadá všechno líp no ale je to dobrá mašina
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

25.8.2010 v 18:01 | Nahoru | #7
Šáhni na chladící žebra válce holou rukou a drž ji tam přesně 10 vteřin. Pokud se ti udělají puchýře, tak je motorka zahřátá akorát. Pokud ti ovšem kůže zčerná, tak nech motorku radši vychladnout, ať ji neutavíš. A pokud jsi posera, tak si kup teploměr oleje místo měrky a prostuduj manuál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 18:03 | Nahoru | #8
charlie.vtx1800> tak to dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 18:05 | Nahoru | #9
-Evžen-> jenže ten teploměr stojí cca 1000 Kč

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

25.8.2010 v 18:11 | Nahoru | #10
...

Naposledy editováno 25.08.2010 18:12:00

(reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 18:12 | Nahoru | #11
wrag> však už sem ti to psal nahoře

Teplota motoru

25.8.2010 v 18:21 | Nahoru | #12
Až zvuk z výfuku zhrubne, začne být hlubší tak je to teprve pořádně zahřáté.

Teplota motoru

25.8.2010 v 18:25 | Nahoru | #13
pokud nestojíš hodinu na místě tak teplotu neřeš .starej se o to aby tam bylo oleje dost .jinak neni co řešit stači jet i 30km/h a uchladíš se ty i stroj vždytˇ je to vzducháč

Teplota motoru

25.8.2010 v 19:45 | Nahoru | #14
pokud máš aspoň trošku citu tak to poznáš

teda ne podle teploty ale podle jízdy (kolona, ve dvou do kopca, déšť....)

Naposledy editováno 25.08.2010 19:45:58

Teplota motoru

25.8.2010 v 19:51 | Nahoru | #15
ja kdyz meril teplotu oleje kdyz jsem zajizdel tak nebyl problem tam met cca 125 stupnu,po zajeti to kleslo o neco,ted kdyz jezdim obcas teren a davam tomu tak tam je tech cca 115-118 stupnu,takze se nemusis bat,poznas to aji kdyz je velky teplo na zvuku motoru,vse se tam ozyva uz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 19:52 | Nahoru | #16

-Evžen->-Evžen-> jenže ten teploměr stojí cca 1000 Kč



A to je víc jak celá mašina

(reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 19:59 | Nahoru | #17
titus> to zrovna ne ale radši ty prachy vrazím do benzínu než do toho teploměru,když tady píšou že to poznám i podle zvuku

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

25.8.2010 v 21:48 | Nahoru | #18
na teplomer se vy..r radsi to projezdi fakt to neres, proste kdyz mas dost oleje a jedes a muze bejt jakykoliv vedlo

(reakce na) Teplota motoru

25.8.2010 v 22:05 | Nahoru | #19
wrag> jjn taky to tak vidím

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

26.8.2010 v 11:12 | Nahoru | #20
Vzduchem chlazenou dvácu při běžným provozu neutavíš. Když bys jel třeba ve dvou nějakej dlouhej prudkej kopec na plnej plyn, nebo cukal ve městě v zácpě, tak jo. Hlavní je mít čistý žebrování, bahnem zalepenej válec není dobrý. Takže při běžný jízdě to neřeš a při nějaký extrémní zátěži, jakmile se se svou mašinu sžiješ, podle zvuku motoru a podle toho, že ten motor "zleniví" poznáš že jí přehříváš a pak stačí podřadit a jet třeba na půl plynu a ono se to uchladí.

(reakce na) Teplota motoru

26.8.2010 v 19:56 | Nahoru | #21
charlie.vtx1800> jj díky moc za radu,tohle přesně sem chtěl slyšet

2 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

29.6.2016 v 20:40 | Nahoru | #22
zdar chlapani,mam bandasku 1200,mam tam ten teplomer na zatce oleje,v zacpe mi to ukazuje i 130 st celsia,vim ze je to asi orientacne,ale kolik je vůbec max teplota oleje co snese,aby pak neztrácel mazaci schopnosti atd????????????????? dik za kazdou odpoved

Naposledy editováno 29.06.2016 20:43:35

Teplota motoru

4.7.2016 v 10:11 | Nahoru | #23
Na dvoutaktním Mitu se teplota drží na 60 stupních a ani ve velkým vedru nevyleze nad 65 stupňů. Je to normální, píšou to i v návodu, dvoutakt je asi lepší držet takhle nízko - není důvod to zahřívat do vyšších teplot.

Naposledy editováno 04.07.2016 10:11:57

(reakce na) Teplota motoru

4.7.2016 v 10:36 | Nahoru | #24

ffait píše: zdar chlapani,mam bandasku 1200,mam tam ten teplomer na zatce oleje,v zacpe mi to ukazuje i 130 st celsia,vim ze je to asi orientacne,ale kolik je vůbec max teplota oleje co snese,aby pak neztrácel mazaci schopnosti atd????????????????? dik za kazdou odpoved



Nerieš, vyber teplomer a daj naspäť pôvodnú zátku. A spávaj kľudnejšie. Bandasku 1200 neprehreješ, možno ak by si s tým vlakovú súpravu ťahal do kopca. Taktiež ten olej nedostáva tak zabrať ako pri napr. 600ccm superšporte vysokootáčkovom.

(reakce na) Teplota motoru

6.7.2016 v 21:03 | Nahoru | #25

ffait píše: zdar chlapani,mam bandasku 1200,mam tam ten teplomer na zatce oleje,v zacpe mi to ukazuje i 130 st celsia,vim ze je to asi orientacne,ale kolik je vůbec max teplota oleje co snese,aby pak neztrácel mazaci schopnosti atd????????????????? dik za kazdou odpoved


Neblázni čéče, 12kilo uhřát? To by si s tím musel orat 20 ha pole Jestli máš dost oleje a funkční chladič, není důvod k obavám
E:Mám taky 12ku vzduch a jsem s tím nadmíru spokojen, žádný pičoviny navíc, rychleji se ohřívá a v zimě asi nezamrzne, za mě vzduch gut

Naposledy editováno 06.07.2016 21:05:58

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

7.7.2016 v 06:55 | Nahoru | #26
Jak je to s rychlostí zahřívání voda versus vzduch? Vzduch musí být dimenzován na vysokou teplotu a proto více hmoty žeber, voda má minimální objem a zavřený termostat nedovolí žádný oběh vody?

(reakce na) Teplota motoru

7.7.2016 v 09:47 | Nahoru | #27

mito7 píše: Jak je to s rychlostí zahřívání voda versus vzduch? Vzduch musí být dimenzován na vysokou teplotu a proto více hmoty žeber, voda má minimální objem a zavřený termostat nedovolí žádný oběh vody?


To asi nepůjde zevšeobecnit, to se bude hodně lišit dle konkrétní konstrukce. Kov má menší tepelnou kapacitu než voda, takže i když je ho víc, tak se nemusí prohřívat déle. Já mám VTX 1800, vodník. Ale má to mohutný žebrování, takže motor opticky vypadá jak vzducháč a chladič je vcelku malej a sahara sepne opravdu jen výjimečně. Ten motor určitě hodně uchladí jen do vzduchu a ohřátí oleje trvá mezi 5-10 km. U menší VTX 1300 sahara spíná naopak poměrně často. A i vzducháč můžeš mít jen s čistě vzduchovým chlazením, nebo s kombinovaným vzduch/olej a i ty chladiče oleje máš různě dimenzovaný - někdy jsou jen symbolický a jindy tam máš chladič rozměrů pomalu jak na vodu - tam je ten přenos tepla olejem zásadní a olej funguje vpodstatě jak chladící kapalina.
Zásadní výhoda vodníka je v menším rozsahu teplot, při kterým motor funguje, resp. že provozní teplota je poměrně jasně daná a málo kolísá, takže můžeš mít menší vůle v motoru s ohledem na teplotní roztažnost. Rychlost prohřátí různých motorů bude hodně individuální bez ohledu na systém chlazení, jen u toho vodníka bude to prohřívání motoru rovnoměrnější.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

7.7.2016 v 23:01 | Nahoru | #28
Jseš si jistej s tou tepelnou kapacitou. Se mě nezdá, že by se 7,8 kg železa ohřálo rychleji než 1 kg vody, což je stejný objem.

(reakce na) Teplota motoru

8.7.2016 v 08:30 | Nahoru | #29

mito7 píše: Jseš si jistej s tou tepelnou kapacitou. Se mě nezdá, že by se 7,8 kg železa ohřálo rychleji než 1 kg vody, což je stejný objem.


ako si došiel na objem?
tepelná kapacita sa ráta z hmotnosti. Koľko J tepla treba na ohriatie 1kg látky. Voda vyhráva s prehľadom.
Ináč charlie.vtx parádny príspevok




1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

8.7.2016 v 09:31 | Nahoru | #30
Litr vody váží 1 kg, litr železa má 7,8 kg. Takže na stejný objem je ta kapacita podobná, přičemž vodník má uzavřený termostat a jiné tepelné ztráty tam nejsou. Vzducháč celou dobu ohřívání už odvádí nějaké teplo žebrama, tak ta teplota nebude narůstat tak rychle, a navíc vody je tam podstatně menší objem, než objem železa na vzducháči.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist