globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Správné podřazování
 
21.8.2010 v 10:40
Situace: Rozjetá motorka z rovinky, blíží se hodně zavřená zatáčka (dle situace) je třeba důrazně brzdit a šoupnout tak o dva kvalty dolů. Když jdu rychle dolů, je nutný meziplyn, který už ovšem nestihnu dát protože musím brzdit. (slyšel jsem, že to někteří dělaj tak, že i během brždění přední jsou schopni otočit plynem, ale to je asi nad mé síly, nebo mám malou ruku, nebo to prostě takhle nedám) Výsledek situace? Zatáčku jsem projel se spojkou, jelikož jsem to vyhodnotil jako to lepší (i když dost špatné) řešení situace.


Zjednodušeně: nejsem schopný zároveň brzdit, a házet kvalty dolů s meziplynem

Řešení?

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:33 | Nahoru | #31
erpětka> Abych se jen neposmival. Tak motorka se neridi jen riditkama ale i plynem nebo brzdama. Proste jedes k zatacce zaklapnes plyn, brzdis (a podrazujes) pak pustits brzdy. Jeste nez se ti zvednou vidle tak to rychle sklopis. Az uz mas dostatecnej naklon tak otevres plyn aby se to uz dal nesklapelo a drzis tak aby motorka moc nezpomalovala. Sledujes bod limitu jakmile vidis ze se to otvira tak uz to poradne otevrit. Nevim jak to chces provozovat kdyz mas vymacklou spojku?

Nekdo brzdi i do zatacky ale ja nevim taky to obcas delam ale treba v te sosnove se mi lip jezdi bez toho. Proste muzu zacit driv pridavat...

Naposledy editováno 21.08.2010 14:44:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:37 | Nahoru | #32

SVSkritek>Ano to je samozrejme spatne. Podrazuje se vzdy jen o 1 rychlost. Na 4 valci to tolik nevadi jako na 2V ale i tak to je spatne. Asi nejezdite moc velkou pilu. Kdyz jedete rychle tak nemas cas si hrat s nejakym pozvolnym poustenim spojky a sledovat jak moc tim brzdis kolo....



Jsi vedle jak ta jedle. Jednak se tu neda generalizovat a jednak i velmi rychli jezdci si prave spojkuji pri najezdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:41 | Nahoru | #33

pylot>Zkus to na okruhu na dvouvalci bez meziplynu a uvidis proc.



věř mi že zrovna s SV 650 na okruhu nemusíš podřazovat s meziplynem do každé zatáčky, maximalně tak v mostě do te vyfikundace po startu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:42 | Nahoru | #34
Dawe02> Mas pravdu s tim generalizovanim jsem to prehnal. Vim ze pri zavodech nebo velke strelbe se i spojkuje. Ale to uz clovek vi co a proc dela a nepta se tu na foru. Ale doporucil by jsi to nekde na normalni ceste, prumernemu jezdci podradit si o 3 kvalty dolu bez meziplynu a pak poustet spojku? Ja se rad necham poucit sam jsem zacatecnik.

Naposledy editováno 21.08.2010 14:58:59

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:44 | Nahoru | #35

seikos>Já doporučuju trénovat nanečisto



musím si u toho trénování taky zaříznout trencle mezi půlky???

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 14:45 | Nahoru | #36
Jojo, taky jsem po asi 200km divil co všichni do toho vrkaj před kruháčem apod. Pak mi to kámoš vysvětlil a teď to dělám pořád, klidně ani nemusím jet agresivně a stejně to mám zažité už. Chce to cvik a pak je to automatika, s efektem Navíc to má smysl, při střelbě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:48 | Nahoru | #37

dareckov>Jojo, taky jsem po asi 200km divil co všichni do toho vrkaj před kruháčem apod. Pak mi to kámoš vysvětlil a teď to dělám pořád, klidně ani nemusím jet agresivně a stejně to mám zažité už. Chce to cvik a pak je to automatika, s efektem Navíc to má smysl, při střelbě



když jedeš fakt kudlu tak na meziplyn čas prostě neni

Naposledy editováno 21.08.2010 14:49:34

Správné podřazování

21.8.2010 v 14:56 | Nahoru | #38
nejdřív brzdi, a když už víš že máš zatáčku pod kontrolou tak podřaď na správnej kvalt. Když víš že jsi to přepísknul tak zmáčkni spojku a brzdi dál a do zatáčky postupně povoluj brzdu. Dobrý je naučit se brzdit až do zatáčky abys těm krizovkám předcházel. Jinak brzdit a podřazovat s meziplynem se dá, ale při hodně prudkym brždění to budeš mít hůř pod kontrolou, proto nejdřív zpomal tak abys věděl že to projedeš a pak ubírej tlak na brzdě a podřazuj.

Letos jsem toho moc nenajel tak už skoro teoretizuju ale myslím že takhle to celkem funguje.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 16:09 | Nahoru | #39

DiegoGSX-R>věř mi že zrovna s SV 650 na okruhu nemusíš podřazovat s meziplynem do každé zatáčky, maximalně tak v mostě do te vyfikundace po startu

Ja mel na mysli okruh typu Sosnova nebo Mejto. Tam se jedou rychlosti 123 a obcas 4. A z dvojky na jednicku pred zatackou bez meziplynu je jasnej lehanec.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 16:18 | Nahoru | #40

DiegoGSX-R>když jedeš fakt kudlu tak na meziplyn čas prostě neni



Asi si nerozumíme. U mě kudla je trochu jiná kudla než u litra. Ale rozhodně už nechcu aby mi šmikovalo kolo...Když jsem začínal jezdit tak se mi to stalo a málem sem sebou fláknul, teď už se mi to prostě s meziplynem stát nemůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 17:56 | Nahoru | #41

Hummer>Fakes> Jedu rychle , Jdu na přední brzdu, máčknu spojku sklepnu o 2-4 kvalty dolu dle poloměru otáčky a pak pozvolna pouštím spojku a tím supluju zadní brzdu, kterou stejně nepoužívám. Když cítím, že kolo už brzdí tak spojku pouštím, tak akorád jdu do náklonu a uvolňuju přední brzdu, (brzdím i na začátku náklonu a pokud trafím rychlost tak od půlky otáčky už zase pomalu přidávám). Vše tak nějak časově slazeno, nic necuká, nemlátí. Nevím, ale mě to tak funguje.

dělám to nějak podobně-žádný meziplyn.....ale pochybuju,že je až taaaaaak hrozné podřadit o více jak 1 stupeň....Jáa to tedy dělám i směrem nahoru...1-2-3-někdy i 4 a rovnou 6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 18:06 | Nahoru | #42
KRM> A podrazujes taky nekdy v takovejch otackach ze po pusteni spojky se ti motor roztoci pres 9000? Nejlip jeste na brzdach ze mas nadlehceni zadni kolo? Jestli se ti ani pri tomhle bez meziplynu nesmykne zadni kolo tak budto umis poroucet fyzice a nebo kecas. Jinak razeni nahoru sem netahej to nema s meziplynem a brzdenim vubec nic spolecnyho.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 18:10 | Nahoru | #43

Hummer>Fakes> Jedu rychle , Jdu na přední brzdu, máčknu spojku sklepnu o 2-4 kvalty dolu dle poloměru otáčky a pak pozvolna pouštím spojku a tím supluju zadní brzdu, kterou stejně nepoužívám. Když cítím, že kolo už brzdí tak spojku pouštím, tak akorád jdu do náklonu a uvolňuju přední brzdu, (brzdím i na začátku náklonu a pokud trafím rychlost tak od půlky otáčky už zase pomalu přidávám). Vše tak nějak časově slazeno, nic necuká, nemlátí. Nevím, ale mě to tak funguje.



Dělám to stejně. Na to moje cajdání naprosto dostačující způsob :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 18:29 | Nahoru | #44

pylot>KRM> A podrazujes taky nekdy v takovejch otackach ze po pusteni spojky se ti motor roztoci pres 9000? Nejlip jeste na brzdach ze mas nadlehceni zadni kolo? Jestli se ti ani pri tomhle bez meziplynu nesmykne zadni kolo tak budto umis poroucet fyzice a nebo kecas. Jinak razeni nahoru sem netahej to nema s meziplynem a brzdenim vubec nic spolecnyho.

řazení nahoru sem tahám proto,že se tu tvrdí,že to dolů škodí.....čemuž nevěřím.Napíšu ti příklad....předjíždím kamion před kruháčem.....mimo město(u Holic).....takže mu dávám a a potřebuju jít na brzdy a bych neprojel kruháč rovně....takže.....po zařazení se do pruhu.....přední brzda+spojka-podřazení třeba o ty dva stupně a spojku pouštím až před najezdem na kruháč....kde už mám rychlost na podřazený stupeň....takže žádné řvaní motoru.....asi špatně....ale těžko se to už přeučím

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 18:57 | Nahoru | #45
KRM> takhle to beru ale se sportovni jizdou kdy podrazjes jeste na brzdach a podrazujes tak abys projel zatacku a nevylezl z idealnich otacek to nema moc spolecnyho. Strasne zalezi do jakejch otacek to poustis. Kdyz do 5000 tak je to pohudka ale kdyz do 9000 tak to uz trosku pilotaze vyzaduje.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 19:03 | Nahoru | #46

Ladis1>myslíš jako po omezovač jo ?


No to už se otočí určitě. Myslím, že si ale poklepou na čelo. Tak nevím kde je ta míra?

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 19:13 | Nahoru | #47

SVSkritek>Ano to je samozrejme spatne. Podrazuje se vzdy jen o 1 rychlost. Na 4 valci to tolik nevadi jako na 2V ale i tak to je spatne. Asi nejezdite moc velkou pilu. Kdyz jedete rychle tak nemas cas si hrat s nejakym pozvolnym poustenim spojky a sledovat jak moc tim brzdis kolo. Nehlede na to ze ta spojka se opotrebovava rychleji a je to vic nebezpecne.


Tak na to nemám čas. To bych musel brzdit tak o 100 metů dřív, abych měl čas třeba z pětky na čtyřku a přitom si vrknout pak ze čtyřky na trojku a pak z trojky na dvojku pokaždý pustit spojku aby se neničila . No asi nejezdím pilu když brzdím o 100metrů dál sklepu dolu kvalty pustím spojku projíždím otáčku a přidávám plyn. No proto jsem asi momalej nó.

3 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 19:35 | Nahoru | #48
Já tomu moc nerozumím tak mi hned nekamenujte, ale meziplyn má vliv i na to jestli se ti utrhne zadní kolo bo ne?! Je mi jasné, že při vysokých otáčkách dát nížší kval je lepší s meziplynem (pomůžu synchru), ale jakmile pouštím spojku tak už tam kvalt přeci mám a je jedno jestli jsem předtím dal meziplyn bo ne ne?!

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 19:40 | Nahoru | #49

Swenus>Já tomu moc nerozumím tak mi hned nekamenujte, ale meziplyn má vliv i na to jestli se ti utrhne zadní kolo bo ne?! Je mi jasné, že při vysokých otáčkách dát nížší kval je lepší s meziplynem (pomůžu synchru), ale jakmile pouštím spojku tak už tam kvalt přeci mám a je jedno jestli jsem předtím dal meziplyn bo ne ne?!



Taky myslim..podle me na to ma vliv jenom jak rychle poustim spojku a necham srovnat otacky motoru a prevodovky..

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 19:42 | Nahoru | #50
Swenus> Kdyz poustis spojku tak se musej srovnat otacky motoru a kola a pokud je ten rozdil velikej tak je to dost velika sila ktera ti muze utrhnout kolo ze silnice.

Správné podřazování

21.8.2010 v 19:58 | Nahoru | #51
tyvole nechápu jakej je problém při brždění dávat meziplyn a rychle to skopat dolů

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 20:07 | Nahoru | #52

Swenus>Já tomu moc nerozumím tak mi hned nekamenujte, ale meziplyn má vliv i na to jestli se ti utrhne zadní kolo bo ne?! Je mi jasné, že při vysokých otáčkách dát nížší kval je lepší s meziplynem (pomůžu synchru), ale jakmile pouštím spojku tak už tam kvalt přeci mám a je jedno jestli jsem předtím dal meziplyn bo ne ne?!


No to je jasný, ale tady stím neuspěješ . Tady jsou samí střelci a mi co jezdíme pomalu to nechápem.

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 20:14 | Nahoru | #53
Ja uz nevim. Ja prvnich 300 km jel tak ze jsem brzdil se spojkou a podradil si o vic stupnu a pak ji pustil jak tady pisete. Je pravda ze jsem napsal blbost v tom ze vic kvaltu najednou je pomalejsi. Vsude jsem se ale docetl ze je to spatne (street riding). Pomale pousteni spojky odvadi pozornost, zatezuje lamely a retezovou sadu, riskujes bloknuti kola atd. Ted po dalsich 5500km se tu doctu ze to mam delat jako ja na zacatku. Nevim mne je jedno jak to delaj zavodnici. Ale necetl jsem jedinej zdroj kterej by tohle
radil pro street riding. Ale jem otevren vzdelavani.

Swenus,Hummer > Plynem nebrnkas kvuli synchru v prevodovce (ty myslim motorky ani nemaj?) ale kvuli tomu aby se srovnaly otacky motoru a kola aby jsi pak zadni kolo nebrzdil.

Navod :


Naposledy editováno 21.08.2010 20:52:23

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 20:36 | Nahoru | #54

SVSkritek>Dawe02> Mas pravdu s tim generalizovanim jsem to prehnal. Vim ze pri zavodech nebo velke strelbe se i spojkuje. Ale to uz clovek vi co a proc dela a nepta se tu na foru. Ale doporucil by jsi to nekde na normalni ceste, prumernemu jezdci podradit si o 3 kvalty dolu bez meziplynu a pak poustet spojku? Ja se rad necham poucit sam jsem zacatecnik.



Na normalni jezdeni na silnici staci vedet, ze mas ubrat, zmacknout spojku a podradit. Drobnosti si pak doladi kazdy podle sveho citu, jizdnich preferenci apod.
Ja jsem dospel do stadia, kdy na okruhu pred zatackou nakopu velmi rychle postupne na rs ktery chci a vyspojcim to dle potreby. Vse s minimem "vrkani". At si to antihop prebere (a on si to prebere). Ze pri tom trochu ci vic tancuje zadni kolo je jasne a vetsinou i ta zabavna cast jezdeni, kdyz si to umis uzit. Kuba Smrz treba poctive "vrka", Lukas Pesek spojci vic jak ja...takze opravdu kazdy podle sveho gusta

Správné podřazování

21.8.2010 v 20:45 | Nahoru | #55
Takovejch pitomostí jako tady jsem nečetl za celej rok !

Správné podřazování

21.8.2010 v 20:57 | Nahoru | #56
kdybyste jezdili porad na jednicku jako ja tak neresite picoviny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 21:29 | Nahoru | #57
SVSkritek> Pokud si brnkneš plynem a ubereš tak jen odlechčíš převodovce při přeřazení a otáčky ti stejně spadnou a brzdíš motorem. U stříkačky Ti spadnou otáčky než se naděješ. Já občas jen trochu uberu plyn, ale né úplně (cca 3000-5000 1/min jak se to povede )a pak řadím dolu jako po másle a pod mírným plynem projíždím otáčku, ale jen pokud to dobře trefím. A to nejni vždy na 100%. A někdy jsem rád že to brzdí.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 21:46 | Nahoru | #58
Hummer> Otacky ti nespadnou kdyz to delas ve spravnem proradi, dostatecne rychle a dostatecne plynu. A pak motorem nebrzdis, kdyz to prezenes tak te to muze i nakopnout. Viz video. Ale Dawe02 ma pravdu uz nikomu nic nevnucuju at si dela kazdej jak mu to vyhovuje

Naposledy editováno 21.08.2010 21:56:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 21:52 | Nahoru | #59
Hummer> Kdyz ti spadnou otacky tak to delas spatne.

Správné podřazování

21.8.2010 v 23:26 | Nahoru | #60
Napište Ianu Hutchinsonovi,že ho ty meziplyny zpomalují,on vyhrál jen poprvé v historii v jednom ročníku všech pět závodů Tourist Trophy.2010.Dolať si na spojce chybu,ale záměrně je to nedostatek Kopyta.Můžeš dávat dobré meziplyny jen pohybem palce a brzdit celou rukou.Kontakt s řidítkem je pořad dobrý,jen si každej nese na zádech setrvák jako barák převzatých představ.Ono totiž ze začátku je to tak nezvyklé,že to jentak každý neskousne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist