globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna gufer ve vidli.
 
13.7.2007 v 11:10
Zdárek mládeži. Tak jelikož mi trochu slintá vidle na Fejzříkovi chci se pozeptat jak se správně vymění gufero, zdali to zvládně průměrně zručný občan ČR a nebo jestli je na to potřeba nějákýho speciálního vercajku. Popřípadě rámcový postup by se taky hodil. Děkuji za info. *yes*

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 12:13 | Nahoru | #1
No,měl bys mrknout do manuálu - v něm najdeš všechny potřebné informace *yes*
V podstatě jde pouze o to,mít pořádnej vercajk,abys povolil spodní šroub v noze a abys řádně narazil nový gufero do kluzáku.
Vyšmátrávání gufera drátem a narážení pomocí šroubováku a kladiva je prasečina *yes*
Toť můj názor :)

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 12:37 | Nahoru | #2
Tak šroub v noze povolíš asi normálně imbusem ne? Nové gufero jsem se naučil narazit přes to staré, tj. nejřív dám nové a navrch to staré a pak kladívkem to tam naklepnu no a staré pak normálně stáhnu, popř. si udělám dřevěný klínek se širokou špičkou.

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 12:48 | Nahoru | #3
Na šroub v noze potřebuješ pneumatickou vrtačku jako maj např v pneuservisu myslim... ona ta pružina je na něm totiž jen tak našroubovaná a když to povoluješ normálně tak se ti to logicky celý protáčí... Ale slyšel sem že to jde prej zkusit i s příklepovou vrtačkou...

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 12:53 | Nahoru | #4
Aha, já myslel ž ne šroub je je vevnitř v tý noze že je potřeba něco hooodně dlouhýho :D no v manuálu z toho nejsem vůbec moudrej. :D

2 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:01 | Nahoru | #5
Když se to protáčí, je potřeba velice moc extra speciální dřevěný štýlko ze smetáku, který je na konci velice přesně (odhaduju asi "takhle") zakulacený a stačí ho speciálně podžet rukou, proti tomu imbusu. Pak z toho akorád při zametání kape speciální olej, ale co už, zas to dýl vydrží :thmubup: :lol: :lol: :lol:

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:01 | Nahoru | #6
jde to i bez pneupovolováku

většinou stačí nerozdělaná vidlice , povolit, pak vyšroubovat tu matku nahoře a rozebrat (pružina má předpětí tak bacha)

a když to nejde tak buď násada , nebo jse m vzal šroubovicu na ni kontramatky do toho 12tihranu a šloto taky , to ae spíš při skládání

(reakce na) Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:02 | Nahoru | #7
D.C.>
*yes*
:lol:

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:07 | Nahoru | #8
No i s dřevěnym udělátkem sem to doma dělal skoro den, páč to bylo od výroby utažený tou pneumatickou vrtačkou... Abych nekecal blbosti tak sem tam měl takhle přišroubovanou ne pružinu, ale tlumič... sice je tam matka, aby se to dalo chytnout z druhý strany, ale ani vořech se mi do tý vidle nevešel, natož ho tam pak nějak udržet aby se neprotáčel. Když sem tohle řikal servisákum tak se mi smáli až se za břicho popadali :D Prej u nich práce komplet na hodinku ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:12 | Nahoru | #9
Jinak, dej tam origo Yamaha, dával jsem Ariette nebo jak a po 3,5 to teklo zas... sundat vrchní prachovku, drátovou segrofku, nahoře špunt, vylejt, pobrat co vypadne (a dívat se po pořadí :D ), nechat pořádně vytéct, povolit spodek (můžeš i před sundáním vrchu, líp to povolí), a vykvákat to ven, totéž opačně a <strong>novej</strong> olej obsahově dle manuálu, udělat obě vidle, jedna nemá smysl. Když to budeš mít venku, koukni na trubce na vrypy, jestli ti to gufero nelikvidují a koneckonců i na rovnost, semtam je čemu se divit :rolleyes: :D .

Hodně štěstí *yes*

(reakce na) Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:26 | Nahoru | #10
Jojo, max. hoďka :) na přední vidle já jsem odborník :shy: :rolleyes: zrovna už je mám nejak dlouho v cajku (klepklepklep), tak vlasně slavím takový vidlácký vánoce :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:42 | Nahoru | #11
Nemám rád improvizaci,takže když slyším o dřevěných klíncích a násadách od smetáku,ježí se mi chlupy na těle - a že jich mám :)
Každá motorka si zaslouží při údržbě slušnej přístup a taky je dobrý vědět,jak to dělat.
Spodní šroub se ti pravděpodobně podaří vyšroubovat,když to uděláš ještě před odšroubováním horního šroubu nohy.
Ten horní šroub budeš muset oddělat,abys vylil olej z nohy (pravděpodobně nemáš vypoušťák) .Povol si ho,dokud máš nohu v brejlích,tj na motorce.Povol uchycení v horních brejlích a povol šroub.Pak bys to mastil bůhvíjak ve svěráku *no*
Je zbytečný tahat z toho ven střeva,jen vylej olej a zašroubuj to z5.
Spodní šroub už tam taky není,takže teď musíš trháním kluzáku a trubky od sebe vytrhnout gufero.
Sundat starý gufero,nasadit nový,PŘÍPRAVKEM ho nabouchat do kluzáku,složit nohu,utáhnout spodní šroub.
Teď znova odšroubuješ horní šroub,naleješ olej,zašroubuješ,nasadíš nohu do brejlí,utáhneš spodní brejle,utáhneš šroub nohy,utáhneš horní brejle a hotovo.
Pamatuj,že dobrá práce se pak chválí sama :)

(reakce na) Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:45 | Nahoru | #12
Camča_v>Hezkej postup, ale ne univerzální... Si piš, že sem ten spodní šroub zkoušel vymontovat už na motorce se zavřenym hornim víčkem-dá se tim totiž i krásně vypustit oil... Ale bohužel, ani tohle nepomůže... Takže sme zpět u dřevěný násady :D

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:54 | Nahoru | #13
ne,jsme z5 u rázovýho utahováku :)

(reakce na) Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 13:55 | Nahoru | #14
na svoje apsajdy sem si při rozborce udělal všechny dva přípravky,který sou potřeba :)

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 14:05 | Nahoru | #15
Camča_v
Jojo, už v příručce na péráka psali, že bez potřebných přípravků nelze moto opravovat :) :shy: ... to by bylo na dlouhou debatu... takže, máš pravdu, ALE...

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 14:16 | Nahoru | #16
už několikrát sem opravoval motorku po někom,kdo vyznává tuhle filosofii "ALE" :)

Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 14:48 | Nahoru | #17
:)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ve vidli.

13.7.2007 v 23:13 | Nahoru | #18
>simisim:Chceš poradit? :D :D

(reakce na) Výměna gufer ve vidli.

14.7.2007 v 07:14 | Nahoru | #19
hOndRa>>
Už si to dělal cukříku? :D Nemyslim sex, ale ty vidle. :D

Výměna gufer ve vidli.

13.8.2007 v 13:43 | Nahoru | #20
Ja to delal ted o vikendu , vidli jsem povoloval jak tu padlo vyse zavitovkou s kontra matkama na klic c. 30 ve vidli sire 43mm (nevim jestli to je vsude stejna velikost , nebo si to vyrobci delaji kazdej jinak) , za tu zavitovku a 4 matky jsem dal 130 Kc , takze vcelku zadarmo a je to lepsi nez tam rvat smetak a nabrousit si do vidle drevo...

Vytahnout gufero a stiraci krouzek slo pak uz snadno , jemnym trhanim trubky a kluzaku od sebe.

Bohuzel jeste nevim jak jsem dopadl a jestli jsem to cele zvladl , protoze uz to mam slozene , ale jeste jsem na tom poradne nejel , pouze to parkrat properoval a vyzkousel...

No uvidime co to udela na tech nasich tankodromech , kterym nase vlada rika silnice...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist