Jinak je docela sranda jak dnes všichni obdivujou třeba tu napodobeninu Benelli, kterou pan Honda kopíroval asi 7 let, Hondu CBX1000!
Údajně to je prý ten legendární šestiválec...
Na závodním poli tomu není příliš jinak
, když pan Honda asi po pěti letech dokázal konečně okopírovat (nejprve v malém samozřejmě, co kdyby se to nepovedlo
) jeden z prvních šestiválcových motocyklů vůbec, závodní MV-Agustu
, musela to být pro něj velká sláva...
Ovšem tím pádem se všechny tehdejší závodní úspěchy značky Honda tak trochu ruší a lze je nejspíš přisuzovat spíše jezdům a evropským předlohám jeho strojů...
Není to ale samozřejmě tak snadné, člověk si může říct že okopírovat a vydávat to za své by dokázal každý
, ale já myslím že ne...
Zde sehrála velkou roli právě ta z našeho pohledu až nepochopitelná Asijská mentalita, ta píle, pracovitost, to bezmezné odhodlání něco dokázat za každou cenu!
To jim může celý západní svět jenom závidět...
Bohužel ale to co Asijaté nikdy neměli je vlastní "nápad"
, jejich civilizace je o tisíce let starší než ta naše, a přesto nedokázali přijít téměř na nic sami...
A v tom je také ten problém, bohužel Asijatům není cizí přisvojit si nápady druhých (mnohdy i pod ochranou patentového úřadu)
, a pokud si už nemohli přisvojovat cizí technická řešení, tak alespoň vesele dál kopírovali koncepty ostatních značek...
Je to vidět např. i na příkladu WSBK v devadesátých letech, po úspěchu Ducati se okamžitě vyrojila spousta Japonských sportovních dvouválců, které měli za úkol Ducati konkurovat, ovšem po zjištění, že v motoru ten úspěch nebude
, se Japončík opět rychle vrátil k zaběhlému konceptu MV-Agusta...
Mimochodem už ten fakt, že celá Japonská čtyřka jede na jedné a té samé koncepci, je mírně úsměvný - jak si pak má u nich někdo vybrat když je to jedna motorka jako druhá?!
Škoda že u spotřebitelů vyhrála jejich nizší cena a větší kvantita nad tradicí a originalitou...
Mnoho tradičních a letitých západních značek krachlo jen kvůli nekalým praktikám těchto Asijských napodobitelů...
Dnes už možná Japončíci staví originálnější stroje a už také nemají tolik za potřebí okrádat druhé o jejich nápady, ale ta pachuť minulosti tam už zůstane stále...
A proto bych si já osobně už Asijskou motorku kupoval velice nerad...