globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XT 600 začlo kouřit...
31.7.2010 v 12:58
Nedávno jsem kupoval válec po výbrusu i s pístem a do dneška mi to nebralo vůbec olej ani to nějak extrémně nekouřilo a dnes přidu k mašině,nastartuju,nechám chvíli zahřát,protůruju a kouří jak prase...Myslel jsem že se mi to jen zdá tak jsem to i projel a pořád hodně kouří...Vůbec nechápu jak může motorka ze dne na den začít kouřit Včera jsem jezdil a vše Ok a dnes tohle... Napadlo mě že by mohly být KO gufera na ventilech ale newm no protože ty jsem měnil před zimou...Každopádně to budu muset rozebrat a podívat se nato z vnitřku...Dnes to ještě někam dál projedu a pak změřím olej jestli nějak extrémně neubylo...Nevíte o někom komu se už něco takového přihodilo..?

Naposledy editováno 31.07.2010 12:58:29

XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 14:02 | Nahoru | #1
Jakou barvu má kouř?

XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 14:48 | Nahoru | #2
Modrou,a jde cítit po oleji...byl jsem to projet asi takových 10km + poježdění v lese a oleje neubylo... A někdy to nekouří vůbec a někdy zas docela hodně...Nebo třeba když chvíli stojí,pak ji nakopnu a hned protůruju tak vůbec žádný kouř ani nic,ale potom zase začne kouřit...Jsem stoho úplně v prdeli... Ještě mě napadlo že by někde prosakovalo kolem těsnění pod hlavou...

XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 15:27 | Nahoru | #3
no a ten pist s krouzkama byl spravnej rozmer na ten vybrus? je to vzduchac, takze pokud to stoji nebo dostava kartac v nizke rychlosti, tak jak se prehreje, tak zacne kourit ale to by nemelo pokud to mas novy. takhle to dela, kdyz mas treba krouzky v prdeli. simerinky jsi menil, takze tam by to byt nemelo.... tesneni pod hlavou tezko rict ale nikdy nerikej nikdy...

XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 16:43 | Nahoru | #4
Když to kouří modře tak to prostě rozebrat musíš

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 19:02 | Nahoru | #5
Ahoj,to vypadá že jsi to v těch vedrech lehce přimáznul,ani o tom nemusíš vědět.Je to jen náporem vzduch.Záleží na Tobě, jaký jsi perfekcionál,ale možná bude stačit jen odškrábnout grot na drážkách pístu,aby mohli kroužky volně pracovat.A opatrněji zajet.Poradit si a nestát frontu ve vedrech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

31.7.2010 v 20:19 | Nahoru | #6
nazlobenej>

Ale ten píst a válec by měl už být zajetý dávno... Sundal jsem výfukový svod a nastavil výdukové ventily tak aby byly otevřené a čumnul se na ventily a jsou od oleje,takže nejspíš gufera KO...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

1.8.2010 v 23:04 | Nahoru | #7
jawson> výfukové ventily by neměly být od oleje ,protože teplota výfukových plynů olej prostě spálí.Pokud máš ty ventily zakarbonované od spáleného oleje nemusí to být nutně,jedině a pouze stírátka-gufera ventilů .Ten olej se do válce může dostávat i kolem kruhů jestli´s to přidřel....... V každém případku rozebrat a zjistit co se děje..... Je to pech....

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

1.8.2010 v 23:07 | Nahoru | #8
raw>

Tak dnes jsem vyměnil gufera a je to stéjné... Tak nejspíš budou zapečené pístní kroužky...

XT 600 začlo kouřit...

1.8.2010 v 23:34 | Nahoru | #9
Co leješ do motoru za sračky. Já jsem si takto dokurvil motor tak, že jsem scháněl olej Castrol a protože ho prodejce neměl tak mi nabídl jinou značku oleje. A od té doby mi motor také kouří po startu. Hrozně to smrdí a dělá to bílou mlhu jak z dýmovnice. Po ohřátí to ustane.

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

1.8.2010 v 23:43 | Nahoru | #10
pořád hodně kouří...Vůbec nechápu jak může motorka ze dne na den začít kouřit ..... každá se to jednou naučí ....

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

1.8.2010 v 23:59 | Nahoru | #11

MilanR1>pořád hodně kouří...Vůbec nechápu jak může motorka ze dne na den začít kouřit ..... každá se to jednou naučí ....


Nechápeš protože jsi ještě mladej kluk. Já vím na 100 pro, že mi to začlo kouřit druhý den po výměně oleje. Jiná značka ojeje. Kouřilo to tak silně, že soused přiběhl s hasičákem protože si myslel, že mu hoří kůlna. Celá zahrada zamořená kouřem a smradem. Postupem času toto zamořování ustávalo a při dolití oleje opět znova. Už jsem dal zase castroj a budu testovat.

XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 07:23 | Nahoru | #12
Dbej na specifikaci oleje,ne na značkářství.Tyto motory nemají nucené chlazení a podle toho se s nimi musí zacházet.Dej tam poloviční syntetiku 10/40 pro motocyklové motory kvůli mokré spojce.

2 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 11:00 | Nahoru | #13
Specifikace: JASO T 903:2006 MA; API SJ
Po výměně motor kouřil jak dýmovnice při bojovém cvičení. Zároveň stoupla i spotřeba oleje.
nazlobenej: já to nechápu a ty? Prodejce se dušoval, že to je jeden z těch lepších olejů pro ten můj motor. Ale ten můj motor to prostě neskousl. Původně jsem si myslel, že došlo k promíchání dvou olejů. Nový se zbytkem toho starého /jiná značka/ ale v tom to nebylo.

Naposledy editováno 02.08.2010 11:03:40

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 11:09 | Nahoru | #14
Ládínek.>

Mám tam Castrol 1GPS 10W-40....Ale jestli mi to zase začne žrár olej jak to žralo kdysi tak tam zase začnu lít olej po 40,-

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 11:34 | Nahoru | #15
Jak to jednou začne žrát olej tak se toho jen tak lehce nezbavíme.

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 15:51 | Nahoru | #16
Ládínek.>

Přesně tak...Já mám problémy stím že mi to žere olej a kouří už od začátku co jsem koupil XT... A slova bývalého majtele zněly: "Olej vůbec nežere,maximálně jednu,dvě deci za sezonu" A za týden mi sežrala 1L oleje...Dobrí ne..?

Naposledy editováno 02.08.2010 15:53:01

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 19:04 | Nahoru | #17

Ládínek.>Specifikace: JASO T 903:2006 MA; API SJ
Po výměně motor kouřil jak dýmovnice při bojovém cvičení. Zároveň stoupla i spotřeba oleje.
nazlobenej: já to nechápu a ty? Prodejce se dušoval, že to je jeden z těch lepších olejů pro ten můj motor. Ale ten můj motor to prostě neskousl. Původně jsem si myslel, že došlo k promíchání dvou olejů. Nový se zbytkem toho starého /jiná značka/ ale v tom to nebylo.

Postupuju tak,že splním specifikaci z chytré knížky k danému typu motocyklu.Takhle podanou specifikaci neumím zařadit,nemám tabulky a neprodávám oleje ani jsem je nestudoval.Má logika a zkušenost mi říká -dali jste tam olej řidší,než tam měl předchozí majitel,více žere olej-je řidší,snadněji protéká,má větší zabíhavost,což je dobré jen pro motory s malými vůlemi,mají menší nosný film,což není dobré pro větší vůle,(velký jednoválec bude mít vždy větší vůle než víceválec stejného objemu.Váš motor navíc pracuje ve vyšších teplotách,nemá stabilní teplotu danou nuceným chlazením.Dejte olej buď dle manuálu,nebo olej určený pro vyšší teplotní zatížení,myslím 15/50.V zimě tedy třeba 10/40.Jaso opsat z manuálu.Prodejce klidně nemusí vědět co prodává,obecní povědomost vzhledem k novým typům motorů považuje za ,,lepší" olej řídké oleje.A pak problém.Přesnou,konkrétní radu na vhodný olej nemám,jen takto.Pokud ale jsou kroužky nikoli tzv.zapečené,ale přidřený hliník jím brání v pohybu(máznuté),tak se to olejem ani přísadami samo neopraví.Zkuste pohledat sami,u výrobců olejů,vzpomínám si,že třeba Fuchs má srovnávací tabulky a nějaké čtení.

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 19:36 | Nahoru | #18
nazlobenej>

jj kdysi jsem měl olej od FUCHSe na uvolnění pístních kroužků a brutálně mi to kouřilo a prokluzovala spojka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

2.8.2010 v 21:50 | Nahoru | #19
nazlobenej> jsi chytrej kluk . Škoda, že tě neznam. Ale řekl bych, že jsi se narodil dávno před rokem 89 a určitě ne v Praze jak reklamuješ.
Viskozitu jsem dodržel vždy, konkrétní specifikaci jsem možná lehce podcenil a nechal se okouzlit kouzelným slůvkem prodavačů. Polo a plná syntetika. Zatim tomu nechávam volný průběh. Času na laborování mam dost.

Naposledy editováno 03.08.2010 02:03:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 08:40 | Nahoru | #20
kluci když se narodilo to XT, tak castrol pover 1 gps jeste nebyl na svete. do tehle motorky fakt prijde neco hustsiho. nerikam, ze se to tim opravi ale ten motor je uz z jine doby.

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 10:45 | Nahoru | #21
mateshasic> Tak v tom máš pravdu. Já mam XTčko z roku 2003 ale musim počítat, že tem motor je už skoro 30let technicky zastaralej. Ale tak je to i s olejema, těžko budu schánět olej stejný jako před 30ti lety. Vždy když přijde výrobce na trh s novým olejem tak tvrdí, že plně nahradí ten starý a naopak je ještě mnohem lepší. Mě výrobce doporučuje Castrol 10-40 třídu API: SE, SF, SG. Olej pro starší motory. Takovou třídu jsem u Castrolu nenešel protože ty nové moderní oleje je mají plně nahradit.
Kouřivost XTček po nastartování motoru je celkem známá nepříjemná věc. Jinak ten motor šlape jak hodinky.

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 13:18 | Nahoru | #22
Tak dnes jsem sundal válec a píst v něm má totálné vůli... Tak jsem aspon vyměnil pístní kroužky a zatím spoko loko...

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 16:16 | Nahoru | #23
něco podobného se teď řeší u kamaráda, taky enduro jednoválec a dobádalo se po drahém a zdlouhavém zkoušení, že to berej olej spodem...ničím jiným to už být nemůže...hlavu má novou...zahulí vždy když to roztočí a zavře plyn, tak při doběhu do volnoběžnejch otáček to zadýmí ... a sežere tak litr na 100km...teď se čeká na výbrus tak snad budeme moudřejší...mimochodem také mu to začalo hulit po namontování přebroušenýho válce a pístu k němu...teď se to zadalo jinam a čekáme...

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 18:28 | Nahoru | #24
Bandaska> dík za info. Až budeš mít další čerstvé zprávy tak napiš. Já to zatím kuchat nebudu. Mam v plánu zkusit ještě dva oleje. Protože mě to začlo kouřit taky den ze dne ale po výměně oleje, když jsem to druhý den nastartoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 18:36 | Nahoru | #25
jawson> tak jsem zvědav co napíšeš za týden. Zda se to zlepšilo nebo ne. U těch starých kroužků jsi pozoroval nějaké opotřebení? Byly volně na pístu?

(reakce na) XT 600 začlo kouřit...

3.8.2010 v 20:24 | Nahoru | #26
Ládínek.>

Jj taky jsem zvědav na jak dlouho to zas vydrží tak extremně nehulit...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
závity ve válci Yamaha XT 600 Hanz_XT600 4 1.10.2023 v 20:19 Rolda89
válec XT 600 43F Yamaha XT 600 Hanz_XT600 1 21.9.2023 v 11:45 ja1
Nová zadní guma Yamaha XT 600 Bugi111 30 28.8.2023 v 16:55 krokoš
Start páka Yamaha XT 600 Yamaha XT 600 Michal729 2 31.5.2023 v 13:37 Michal729
Nenažrané XT 600 2kf, karburátor, s... Yamaha XT 600 Markoš89 3 2.5.2023 v 11:22 Markoš89


TOPlist