globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zase řidičáky na motorku
 
21.7.2010 v 07:49
To jsem zvědavej,co vymyslí.
zprávy z novinek
Předchozí
1 2 3
Následující

zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 10:02 | Nahoru | #61
Připoutaný, s helmou, s vestou, rychle nebo pomalu? Vždyť je to tak jednoduché - je tady nějaká norma, podle které by se měli všichni řídit - dojde-li k problému a vyšetřovatel nezjistí porušení této normy, zaplatíme všichni jako společnost. Když ale vyšetřovatel zjistí, že nebyla norma dodržena, jsem pro, aby veškeré náklady s následným problémem platil ten, který porušil normu.
Jezděte si rychle, nepřipoutaní, klidně i bez helem, ale neste za toto nezodpovědné chování zodpovědnost - když se nic nestane, tak bych to vůbec neřešil, ale po medializaci případů, kdy porušení normy stálo třeba rodinu motorkáře milionové částky na lékařskou péči, kdy jedna blbá frajeřina likviduje celou rodinu, kdy budete vědět, že jinému nadosmrti platíte regres, protože díky tomu, že jste ho při nehodě zmrzačili není schopen se sám živit a společnost to na základě vyšetření hodí vám na hrb,asi by hodně ze zdejších pisatelů raději vzalo pár stokorun a jelo se vyřádit na okruh nebo motokrosovou trať. Vyšlo by vás to levněji a ostatním, kteří by normu dodržovali, by se žilo na silnicích lépe.
Také jsem jezdil jako pako, fláknul několikrát motkou o asfalt, a okolí se utěšovalo tím, že z toho vyrostu - ano, vyrostl jsem z toho. Ale dorostli další a kruh je uzavřen - jenže zvýšení provozu, oproti let kdy jsem začínal jezdit já, je cca 4-5x, a někteří ještě na tuto skutečnost nestačili zareagovat.
A věřte, že mrtvej frajer je úplně na hovno. Sejde z očí, sejde z mysli - potom si vzpomenou jen ti nejbližší a nikdo už si neřekne JÓ PEPA - TO BYL BOREC

2 reakcí na tento příspěvek zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 12:29 | Nahoru | #62
Jako ty vole jak chtějí v autoškole někoho učit jezdit na motorce?? To je přece úplná píčovina.
Tam jedeš s tlustym chlápkem, co má 100kg, řekne ti ať za to moc netaháš a probíhá to tak, že se projedeš párkrát 40km/h po městě. (na A21 se v lepším případě dělá 1x 45min jízda a 1 ještě mnohem kratší jízda s komisařem) Tam se člověk naučí jenom jak s tim jet ve 2 přes křižovatky, aby to nespadlo na zem, nic víc.
Za 2 hodiny srandy na A21 zaplatíš 3000,- a hotovo, to musí bejt docela dobrej byznys...
Když jsem dělal v 18ti na Ačko, tak to probíhalo podobně, jen se jezdilo na jawce 350 pár jízd 60km/h po okreskách, kde potkáš 3 auta za hodinu, zase naučíš se max. zastavit na stopce a dávat přednost zprava.

Naposledy editováno 22.07.2010 12:37:48

1 reakcí na tento příspěvek zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 19:30 | Nahoru | #63
lidská debilita nejde omezit zákonem a proto se bude umírat víc a dál...

zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 19:52 | Nahoru | #64

Němec>nárok :) tohle je průběžnej systém, tady si sám sobě nešetřím na nic



Není, průběžnej je důchodovej systém. Zdravotní systém je normální pojištění, tak jako každé jiné. To že je ze zákona povinné, ostatně jako celá řada jiných pojištění, to z něj nedělá ani zdravotní daň, jak se někteří snaží interpretovat, to že je poněkud deformovanej te je sice pravda, ale je to daný tím, že celý roky se část politiků brání vpustit do systému více individuality.

prackarr>....Nezapnutými světli ohrozuji ostatní,ale nezapnutím pásu jen sebe. Není to trochu jen moje věc?



No právě že není. Tak jako u jiných pojištění Ti pojistitel může nařídit, a v rámci Všeobecných pojistných podmínek také nařizuje, celou řadu omezení co smíš a nesmíš, tak i tady Ti pojistitel, v tomto případě stát, může nařídit, jak se máš chovat, aby jsi riziko vzniku pojistné události omezil, nebo následky pojistné události zmírnil.
Když Ti někdo vykrade barák a pojišťovna zjistí, žes ho měl odemčenej, tak dostaneš prdlajs.
Když budeš lyžovat ve volným terénu a dojde ke zranění tak jakbysmet. Nicméně tady existuje možnost připojištění, nebo speciálního pojištění, že když pojedeš úplně mimo a klidně jak debil, tak Ti poišťovna jakejkoliv úraz zacáluje. Fór je ale právě v tom, že máš možnost toho individuálního pojištění.
Kdyby tohle fungovalo u zdravotního pojištění, tedy že by se ze Všeobecnýho pojištění neplatily úrazy, náklady na léčbu úrazů by hradil viník úrazu, zároveň by byla možnost připojištění se na léčbu úrazu, tak potom byla samozřejmě jen a jen Tvoje věc, jestli jseš v aut přikurtovanej či nikoliv, jestli jedeš s helmou nebo s kulichem a pod.
Toť ale jen z pohledu problematiky zdravotního pojištění.

Jinej úhel pohledu: jako viník nehody odpovídáš i za následky nehody, v případě zranění se od jeho závažnosti odvozuje "Tvoje trestní sazba". Proč by si měl zbytečně pykat za to, že nějakej vejvrat je línej se v autě přikurtovat? Stejně tak helma a další. Mimochodem: ve vztahu k rychlosti i k pásům se to třeba dost řešilo u Hlinkovi havárky, tam se Krůšek celkem snažil a rozhodně nebyl bez šancí prokázat, že za následky může z určité části i oběť nehody.

naprcccs>... kdyby všichni začínali na 125kách, 250 atd tak si myslím, že těch mrtvých, co nezvládli řízení bude určitě méně!!!



Jo, tak s tímhle stopro souhlas. Ne že by se nedalo zrakvit i na tý stopětadváce, ostatně znám "invaliďák" i z fichtla, ale životnost těch, co si to prošli po krůčkách od píky je znatelně větší, to je prostě fakt. Jenomže tohle lidem nevysvětlíš a tak jinejm nezbývá než vymýšlet kraviny typu vesta, protože už nikdo neví jak to udělat, aby se každej víkend pár motorkářů nezmrzačilo nebo nezabilo. Přitom to rozhodně není jenom jejich věc, protože každej, včetně motorkářů-střelců, furt huláká, že chce aby na silnicích bylo bezpečněji.

Naposledy editováno 22.07.2010 19:53:50

(reakce na) zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 22:09 | Nahoru | #65

Spazik>Jako ty vole jak chtějí v autoškole někoho učit jezdit na motorce?? To je přece úplná píčovina.
Tam jedeš s tlustym chlápkem, co má 100kg, řekne ti ať za to moc netaháš a probíhá to tak, že se projedeš párkrát 40km/h po městě. (na A21 se v lepším případě dělá 1x 45min jízda a 1 ještě mnohem kratší jízda s komisařem) Tam se člověk naučí jenom jak s tim jet ve 2 přes křižovatky, aby to nespadlo na zem, nic víc.
Za 2 hodiny srandy na A21 zaplatíš 3000,- a hotovo, to musí bejt docela dobrej byznys...
Když jsem dělal v 18ti na Ačko, tak to probíhalo podobně, jen se jezdilo na jawce 350 pár jízd 60km/h po okreskách, kde potkáš 3 auta za hodinu, zase naučíš se max. zastavit na stopce a dávat přednost zprava.



Zrovna u A neomezenýho se dost předpokládá, že člověk doopravdy od 18 jezdil a má něco najeto, takže se tý jedný jízdě ani nedivím.

(reakce na) zase řidičáky na motorku

22.7.2010 v 22:28 | Nahoru | #66
asi ano.

Naposledy editováno 22.07.2010 22:29:05

3 reakcí na tento příspěvek zase řidičáky na motorku

23.7.2010 v 16:24 | Nahoru | #67
Tak mi jentak řekněte,jak se má člověk něco v autoškole naučit když za to nemůže ani zatahnout.Potom vyleze z autoškoly,umí velký hovno,koupí si třeba šestkovýho bandita kterej stejně jede 200 ale nedá mu to tak zkusí co to umí,najednou přijde zatáčka a je hotovo...to se prostě člověk musí naučit až praxí.Zavedl bych to stejně jako je to třeba u papíru na ultra light...musíš nalítat cca 200 hodin než tě pustí ke zkouškam.Sice by cena trochu jinde ale aspoň by si zase nedělal papíry každej namachrovanej kretén kterej si chce akorát honit péro že má erjedničku.A nějaký zasraný vesty?Tak na tu jim z vysoka seru protože se nenecham buzerovat kvůli takový píčovině jako je popelářská vesta.

zase řidičáky na motorku

23.7.2010 v 17:33 | Nahoru | #68
Já jsem pro do 40 let jezdit maximálně 125ku od 40 do 55 maximálně 250 a když budeš bez nehody tak na důchod vyšší obsah.

(reakce na) zase řidičáky na motorku

23.7.2010 v 18:46 | Nahoru | #69
vevixt> A jak bys za to chtěl v autoškole tahat? Snad existujou rychlostní limity a autoškoly mají v popisu práce naučit žadatele jezdit podle předpisů. Nevím jak ostatní, ale já v autoškole normálně těch 50 město, 90 mimo jezdil, samozřejmě když to odpovídalo "stavu pozemní komunikace a povětrnostním podmínkám"
Co se hodin týče, tak už dneska je přece předepsáno kolik jízd máš odjezdit. Můžeme se sice bavit, jestli je množství odpovídající, ale to je tak všechno. I když jich bude sebevíc, stejně se nepodaří eliminovat případy, kdy žadatel odjezdí půlku a instruktor doplní tabulku fiktivními jízdami, zvlášť když je to pro oba výhodné.

zase řidičáky na motorku

23.7.2010 v 21:26 | Nahoru | #70
klidně vesty ad sou povinné snížit rychlost motorek mimo obec na 70 f opci na 40 , kdo překročí rychlost, pokuta 100 000,- sebrat papíry na šecko, zabavit stroj , dobře nam tak čuraci dělame si to sami, noufiraci, bubraci, grazlové a jini střelci tak dlouho budou chodit se džbanem, až ucho dopiče pude, poserte se , kecate tady jaci nejste střelci, jak rychle jezdite, na net vylepujete traťové rekordy f silničním provozu, myslite si, že na to čumime jen my tady ? ste normalní piče a ty sankce sou kvuli vam podobnym takže dříf než si stačite rozbyt tlamu o přežvykujici srnku nebo jinou kundu co vam vleze do cesty z nas fšech uděla zakon uplne čuraky a sedumdesatiletej duchodce na ukrajině bude smět jezdit rychlejc než motorka

zase řidičáky na motorku

23.7.2010 v 22:21 | Nahoru | #71
To by mě zajímalo co ten plechovkář uvidí z té vesty, když lehnu na nádrž a když už někoho předjíždím tak na ni většinou ležím , Rukávy, kokos a boty jsou vidět, nic víc.

(reakce na) zase řidičáky na motorku

26.7.2010 v 22:28 | Nahoru | #72

vevixt>Tak mi jentak řekněte,jak se má člověk něco v autoškole naučit když za to nemůže ani zatahnout.Potom vyleze z autoškoly,umí velký hovno,koupí si třeba šestkovýho bandita kterej stejně jede 200 ale nedá mu to tak zkusí co to umí,najednou přijde zatáčka a je hotovo...to se prostě člověk musí naučit až praxí.Zavedl bych to stejně jako je to třeba u papíru na ultra light...musíš nalítat cca 200 hodin než tě pustí ke zkouškam.Sice by cena trochu jinde ale aspoň by si zase nedělal papíry každej namachrovanej kretén kterej si chce akorát honit péro že má erjedničku.A nějaký zasraný vesty?Tak na tu jim z vysoka seru protože se nenecham buzerovat kvůli takový píčovině jako je popelářská vesta.



Máš tam nesmysly a navíc nechápeš smysl autoškoly:
Autoškola Tě má naučit dostat se z místa A do místa B pro Tebe i okolí co nejbezpečnějším způsobem za respekktování včech pravidel silničního provozu a zásad bezpečnosti. Přitom rychlost přesunu je zcela nepodstatná, tedy neučíš se bravurně zvládat krizovky, jako spíš se vůbec do krizovek nedostat, a rozhodně se neučíš excelovat co by motocyklový přeborník.

Piloťák na UL má předepsáno dvacet hodin, obchodní pilot pětačtyřicet, takže těch dvě stě je nesmysl. I když: pro piloťák jsou předepsaný nejen odlítaný hodiny, ale taky náplň jednotlivých hodin a dokonce jedna mezizkouška, podmínka pro dlaší pokračování ve výcviku. Dokonce i při těch jednotlivých lekcí Ti instruktor doporučuje či nedoporučuje jestli máš přistoupit k další fázi výcviku. Ani u řidičáků by to určitě nebylo od věci kdyby autoškola měla takovuhle osnovu výcviku. Na druhou stranu je jasný jak by asi dopad ten kdo by něco takovýho chtěl zavést, jak by se ho adepti snažili rozcupovat jak nahrává rejžování autoškol a pod.

vevixt>...Potom vyleze z autoškoly,umí velký hovno,koupí si třeba šestkovýho bandita kterej stejně jede 200 ale nedá mu to tak zkusí co to umí,najednou přijde zatáčka a je hotovo...


Jo tak s tímhle absolutní souhlas. Pouze by to chtělo důrazně připomenout pokaždý všem těm co tvrdí, že začátečník může začít na čemkoliv, že je důležitý jak to má srovnaný v hlavě a podobný nesmysly. Ano když ta motorka jede tak ji každej zkusí protáhnout, a to hlava-nehlava. Proto žádnýmu začátečníkovi nepatří ostrá šestka, nebo nedej Bože něco ještě silnějšího, do rukou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zase řidičáky na motorku

28.7.2010 v 19:03 | Nahoru | #73

vevixt>Tak mi jentak řekněte,jak se má člověk něco v autoškole naučit když za to nemůže ani zatahnout.Potom vyleze z autoškoly,umí velký hovno,koupí si třeba šestkovýho bandita kterej stejně jede 200 ale nedá mu to tak zkusí co to umí,najednou přijde zatáčka a je hotovo...to se prostě člověk musí naučit až praxí.Zavedl bych to stejně jako je to třeba u papíru na ultra light...musíš nalítat cca 200 hodin než tě pustí ke zkouškam.Sice by cena trochu jinde ale aspoň by si zase nedělal papíry každej namachrovanej kretén kterej si chce akorát honit péro že má erjedničku.A nějaký zasraný vesty?Tak na tu jim z vysoka seru protože se nenecham buzerovat kvůli takový píčovině jako je popelářská vesta.



V autoškole se neučí, jak za to zatáhnout, k tomu musí každý dojít praxí. V seriozní autoškole by každého měli naučit, jak správně zvládnout jízdu na motocyklu dané skupiny a to při dodržení platných předpisů a především zásad bezpečné jízdy. K tomu jednoznačně nestačí odjet jednu či dvě jízdy s tím, že to už žák umí a že může jít ke zkoušce a pak se vyjezdí. Je hodně lidí, kteří jdou do AŠ s tím, že už něco mají najeto a chtějí jen papíry, aby mohli jezdit ofiko a na co nejsilnější mašině. Vím to z vlastní zkušenosti - mám svojí autoškolu. Když k přijdě žák s tím, že už umí jezdit a že by to chtěl mít rychle hotové, tak mu většinou již při první jízdě v provozu dokážu, že nic neumí. Že jediné, co zvládne, je mačkat páčky, přidat plyn a udržet rovnováhu. Ale to má k umění jezdit hodně daleko. Takový žák většinou nezvládá jízdu podle pravidel provozu, neví, co má kdy dělat, jak se pohybovat v jízdním pruhu, kam si najíždět atd. A to se pak musí naučit. Pokud je to člověk rozumný, nechá si to vysvětlit a postupně se to naučí nebo se alespoň tak chová.

Neříkám, že jsou všichni žáci takoví, ale je jich dost. Ono také ale záleží na tom, jak ke zkouškám přistupují zkušební komisaři a co od žáků vyžadují. Pokud mají laxní přístup, tak se to odráží i v přístupu autoškol k výcviku. Tam, kde jsou komisaři zodpovědní a chtějí, aby žák při zkoušce předvedl zvládnutí základních dovednosti na motorce, tak tam je i výcvik odpovídající. Vše je jen v lidech.

Nesmíme také opomíjet další vzdělávání a získávání zkušeností. Existují u nás firmy, které nabízí zdokonalovací kurzy pro motorkáře, jen je třeba těchto nabídek využít. Ono nestačí říkat já se vyjezdím, ale je vhodné nechat si poradit od zkušených instruktorů, jak se má řidič motorky chovat v různých situacích a také si v takových kurzech osvojit zvládání vlastní motorky, ne cvičné motky s učitelem v AŠ.

Druhou stránkou je pak vlastní chování řidičů na silnicích. To platí nejen o čerstvých držitelích ŘO, ale i o starších řidičích. Svou roli hraji i dohled policie a samotná represe, tedy postih za přestupky. Nemalý vliv má rovněž i kvalita silnic, ale to už se dotávám někam jinam od tématu.

Honza

(reakce na) zase řidičáky na motorku

29.7.2010 v 11:01 | Nahoru | #74

HonzaČ>... Ono také ale záleží na tom, jak ke zkouškám přistupují zkušební komisaři a co od žáků vyžadují. Pokud mají laxní přístup, tak se to odráží i v přístupu autoškol k výcviku. Tam, kde jsou komisaři zodpovědní a chtějí, aby žák při zkoušce předvedl zvládnutí základních dovednosti na motorce, tak tam je i výcvik odpovídající. Vše je jen v lidech.
... Honza



Neodvážím se hodnotit dnešní přístup zkušebních komisařů, poslední autoškolu jsem dělal přad více jak třiceti lety, nicméně dovolím si jeden postřeh právě z té doby:
Dělal jsem nejdřív řidičák na fichtla, v roce 1975, přesně v edn svých sedmnáctin jsem dělal zkoušky na motorku. A teď odzadu: v autoškole na motorku nás byly snad dvě třetiny lidí, který rozšiřovali z fichtla a na tom fichtlu dva, tři i více let jezdili. Z toho taky vycházela zkouška: kdo rozšiřoval ten udělal jen kolečko nebo slalom na parkovišti, jenom ti co dělali poprvé, tak se s nima komisař projel po městě. Jednoduše se vycházelo z toho, že žáci mají zkušenosti z normálního silničního provozu.
Jízdy na fichtla i zkouška se tenkrát dělaly jen na uzavřeném parkovišti. Jednak autoškoly vůbec neměly fichtly upravený pro jízdy, jako např. motorky, druhak k autu stejně každej dostával fichtla jako bonus, bez jízd, bez zkoušek. A i tady přistupoval jeden, podle mého, dost duležitý faktor: jedním z běžných dopravních prostředků bylo kolo, kolo na kterém lidi nejezdili po žádných speciálních cyklostezkách a podobných nesmyslech, ale na kterím jsme se pohybovali opět v normálním siliničním provozu od dvanácti, deseti i méně let. Takže v autoškole jsme si pak jen prohloubili znalosti z pravidel silničního provozu začali jsme jezdit na něčem, na čem se nemuselo šlapat ani do kopce, když teda nebyl moc strmej.

Je pravdou, že ti samí komisaři, kteří takhle laxně přistupovali k motorkám, přičemž se ale pořád pohybovlai v rámci tehdejších předpisů, pak nic nedarovali při zkouškách na auto a proklepli tě na všech možnejch chytákách, který jim vždy daný město nabízelo. Motorka se prostě nebrala zdaleka tak nebezpečně a předpokládalo se, že adept na řidičák na jakýkoliv jednostopý vozidlo není úplný laik, že s nim má už nějaký zkušenosti. Navíc snad neznám ze svejch vrstevníků nikoho, kdo by si šel udělat první řidičák na motorku třeba ve třiceti, spíš naopak: z těch co se mnou dělali řidičák, nás pak někdy v pětadvaceti jezdilo na motorce už jen minimum. A podle mého je i dost možný, že někteří komisaři ke zkouškám přistupují, z určitý setrvačnosti, pořád stejně.

(reakce na) zase řidičáky na motorku

29.7.2010 v 19:55 | Nahoru | #75

Spazik>Jako ty vole jak chtějí v autoškole někoho učit jezdit na motorce?? To je přece úplná píčovina.
Tam jedeš s tlustym chlápkem, co má 100kg, řekne ti ať za to moc netaháš a probíhá to tak, že se projedeš párkrát 40km/h po městě. (na A21 se v lepším případě dělá 1x 45min jízda a 1 ještě mnohem kratší jízda s komisařem) Tam se člověk naučí jenom jak s tim jet ve 2 přes křižovatky, aby to nespadlo na zem, nic víc.
Za 2 hodiny srandy na A21 zaplatíš 3000,- a hotovo, to musí bejt docela dobrej byznys...
Když jsem dělal v 18ti na Ačko, tak to probíhalo podobně, jen se jezdilo na jawce 350 pár jízd 60km/h po okreskách, kde potkáš 3 auta za hodinu, zase naučíš se max. zastavit na stopce a dávat přednost zprava.



Nebo se taky dá najít autoškola kde má učitel 75kg v plný výbavě, na okreskách tě nechá kolem kila, veme tě na dálnici do 140, na cvičišti tě naučí motorku ovládat v minimální rychlosti, pořádně brzdit, provádět úhybný manévry atd. Základ je nechodit do autoškoly pro řidičák, ale proto, že se chci něco naučit a důležité je umět si tu "správnou" autoškolu vybrat (ne jen podle ceny nebo kde to mám nejblíž...)

Rozšíření z omezený na neomezenou dělám za 1200,- a tomu žákovi se věnuji minimálně dvě spíš tři hodiny. Pokud si myslíš že je to dobrej byznys proč si nezaložíš autoškolu?

Naposledy editováno 29.07.2010 19:59:29
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist