globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit - Povinné výstražné vesty pro motorkáře

20.7.2010 v 10:15
Policie / ministerstvo uvažuje o povinnosti nosit výstražné vesty na motorkách. Jaký na to máte názor? Oblékli byste si takovou vestu přes svojí drahou kombi od PSÍ?

Další článek, kde se hovoří i o vestách. Problém je ten, že L. Tržil (ředitel služby dopravní policie) si odporuje sám. Ve 3. odstavci řekl, že by motorkáři měli nosit reflexní vesty, ale hned ve 4. odstavci zároveň řekne, že je těžké u smrtelných nehod posoudit zda k nim došlo proto, že došlo k přehlídnutí motocyklisty... Mají v tom bordel sami, tak jsem zvědavej jakou novelu zákona vymyslí...

Naposledy editováno 21.07.2010 11:20:00
Anketa: Vozili byste na sobě takovou vestu?
Ano
20%
113
Ne
80%
466

20.7.2010 v 16:24 | Nahoru | #241

FiZzeR>krom toho, už by se v týhle zemi mohli zamyslet, a zkusit věci řešit jinak než ZÁKAZAMA a PŘÍKAZAMA (a následnou výnosnou represí) v duchu bolševické evropské uhnije.

přesně tak!!!

20.7.2010 v 16:28 | Nahoru | #242

20.7.2010 v 16:36 | Nahoru | #243

Pavouk106>Beztak to bude napsaný tak, že máme mít "vestu opetřenou reflexními prvky" a to ta moje má

takže odstřihnu z kombošky rukávy a budu mít vestu s reflexními prvky, vyřízeno

3 reakcí na tento příspěvek edit - Povinné výstražné vesty pro motorkáře

20.7.2010 v 16:36 | Nahoru | #244
Zajímavý je, jak se neustále namísto odstranění příčin řeší následky.

Pominu-li idioty za volantem kteří nekoukají vlevo nebo v pravo, je příčinou hlavně dnešní konstrukce aut která zcela propadla mánii pasivní bezpečnosti na úkor té aktivní.

dnešní "normální" auto má 2 tuny, výhled vzad skoro nulový a bez parkovacího asistenta se už ani nedá couvat a za A i B sloupky se schová i náklaďák.

a tady nám pánové a dámy nepomůůže ani helma s majáčkem.

povinně mě nikdo nedonutí jezdit ve vestě - seru na ně. Beru to jako další z mnoha krůčků k na cestě k totální diktatůře

PS: jinak moc děkuji aktivním blbcům pořádající reflexní víkend apod. média už to překroutí tak, že to vlastně sami chceme

20.7.2010 v 16:41 | Nahoru | #245
Hurá vesta nás zachrání Přidal bych ještě návlek na přilbu jako na ploché dráze

20.7.2010 v 16:44 | Nahoru | #246
kua nato jsem si koupil žlutou kombu abych byl vidět tady to je absurdistán jak sfiňa,nakonec budou smět motorky jezdit jen s červenýma pneu a max 25 km/h

20.7.2010 v 16:49 | Nahoru | #247
toranaga> Přesně, tanky s pidivýhledem spoza střílny mě také dost serou, zejména ty s kosočtvercem vepředu... Nechápu jak v tom někdo může jezdit, to je auto bez řidiče

Vestu nikdy a za hurá akce nakokot též pěkně děkuju Ale ostatně s expertem VUMLem na ministerstvu těch perel padne se obávám ještě mnohem víc.

20.7.2010 v 16:51 | Nahoru | #248
Já jsem pro, rozhodně vidím světélkujícího motorkáře lépe než hocha v běžných barvách. Sám jezdím ve vestě pořád, speciálně ještě v policejní vestě (jen mám odstraněné nápisy) a nemůžu si to vynachválit Mnohdy jde vidět, že mají ostatní vozidla z dálky respekt

20.7.2010 v 17:00 | Nahoru | #249
"No to nejsme, jsme ..."

Nevim proč, ale nějak mi k tomuhle tématu ta věta sedí... Fakt tu bude brzo demokratická diktatura (to zní ale divně, co?)

Tenhle příspěvek nemá nikoho urážet, ani na nikoho poukazovat, jen jsem si na tu větu vzomněl, tak se s váma chci podělit... Jo, je to off-topic, a to dost, ani se nebudu divit, pokud to třeba Medvěd smaže... Ale budu doufat, že se na to taky podívá a taky se u toho pobaví

20.7.2010 v 17:19 | Nahoru | #250
Vesta je super vec, pouzivam stale a auta si vic vsimaju, menej mi lezu do cesty a su v strese, ze sem policajt. Tu kriklavo zlutu/zelenu farbu podvedome zaregistruje skoro kazdy sofer na kilometr
Kdo si tu zaklada na nejakej kombineze, tak nech sa v ni necha aj zahrabat, aj ze vseckyma trapnyma nasivkama Hlavna je bezpecnost, az potom potom pochybna estetika

20.7.2010 v 17:26 | Nahoru | #251
nechapu, proc se radeji neresi napriklad zpřísněnim "homologace" ochranného oděvu - kdo to myslí vážně , nepojede v trenkách, tak proč neni dáno, že pokud je bunda určena na motku , musí mít X reflexních ploch - přeci neni takový problém pro výrobce dozdobit kombošku 3m folii do švů...a nebudu v tom vypadat jak popelář

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit - Povinné výstražné vesty pro motorkáře

20.7.2010 v 17:33 | Nahoru | #252

Mluvíš mi z duše.

Nevím, kdo mi bude chtít nařizovat, jaký oblečení si mám vzít na sebe. Ať jde pan ministr se svými ožralými poradci do prdele a nebo ať se zkusí zamyslet v čem je u nás ta nehodovost. Rychlostí to určitě není, jinde se jezdí rychleji a bezpečněji. Problém je ve stavu komunikací, které svým technickým zpracováním a stavem neodpovídají normě pro rychlostní komunikace a dálnice, tudíž je například vybírání jakéhokoli zpoplatnění protizákonné. Výtluky na silnicích všeho druhu jsou takové, že se jezdí těsně kolem dělící čáry, protože jinak si na krajnici utrhneš kolo. Pak chybí už jen málo k tomu, aby se auta cpala do protisměru.

20.7.2010 v 17:50 | Nahoru | #253
FiZzeR>

20.7.2010 v 18:19 | Nahoru | #254

MilanR1>Mluvíš mi z duše.

ale hovno. chceš říct, že ten borec co nedávno napalil bez helmy...nebo se vysekal v te plzni když jel 170 atd..to zavisi na silnicich?
Ano silnice sou spatny, ale to ze se zabilo 30 motorkaru od zacatku roku treba urcite neznamena ze 29 kvuli tomu, ze vjeli do diry.

Jinak se hlasim k vestařům..vždy, všude, i jen 5km do práce..ale svobodná volna..nenařizovat spíš zesílit měření rychlosti například o 20km a více za hodinu

Naposledy editováno 20.07.2010 18:20:24

20.7.2010 v 18:22 | Nahoru | #255
Mám černou motku a černý hadry, boty, rukavice. Jen na blembě pár bílejch fleků. Tak nějak s tím obecně počítám že mě někdo přehlédne ( a občas se tak i stane... ).
Vestu (žlutozelenou z autoshopu za 3 pětky) mám pod sedadlem. Vozím ju na vyjížďky na srazech, pokud jedeme v partě a já jedu první nebo poslední a pak taky po dálnici. C o jsem zhubnul už se mi nerozepíná a následně nevlaje ani při 200 km/h. Předminulý týden jsem se v pátek odpol. potřeboval rychle přesunout k Vyškovu. Tak jsem ju radši voblík rovnou u baráku, bo okolo Brna na D1 jsou kvůli uzávěrám pruhů kolony. Kupodivu všici uhýbali, kromě rakušáka na kterým už byl patrnej Alzheimer + Parkinson. Tomu bylo nutno otočit zrcátko, bo zavazelo v projetí aj motorkám bez kufrů. Za mnou se vyvezlo několik motorek.

Za mě:
- Zrušit povinné denní svícení pro vícestopá vozidla a nebo ho nechat jen na zimní čas (donedávna to tak bylo). Motorkáři se hned zviditelní a v zimě nás tolik nejezdí.
- Když už nařízenou vestu, tak za snížené viditelnosti - třeba od astronomického západu a východu slunce. Nebo to kombinovat - motooděv s prvky pasivní bezpečnosti (např. 3M páska ve švech) nebo přes něj povinně vesta nebo pás přes ramena.
- Ustanovit ve vyhlášce možnost projetí jednostopých vozidel kolonou dopředu např. k semaforu, aby motorkáři nekolabovali z hicu (vloni jsem jednoho v Praze křísil). Trotl v autě s klímou nepochopí co biker zažívá za vedro ve stojící koloně když se mu tam nasere aby ho nemohl předjet a tím neutrpělo jeho ego a nezkrátil se mu vocas.

Třeba mě ještě něco napadne

Naposledy editováno 20.07.2010 18:46:31

20.7.2010 v 18:38 | Nahoru | #256

sory chlapče...ty si jezdiš bez vesty, já si můžu pořádat jaký akce chcu

Naposledy editováno 20.07.2010 18:38:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit - Povinné výstražné vesty pro motorkáře

20.7.2010 v 18:55 | Nahoru | #257

špilas>sory chlapče...ty si jezdiš bez vesty, já si můžu pořádat jaký akce chcu

20.7.2010 v 19:03 | Nahoru | #258
Jasně...To je asi to samý,jako celoroční svícení u aut...Co to vyřešilo,akorád ho_no...Jen si namastí kapsu výrobci reflexních vest. Máme tam laďáky,jezdíme kolikrát přes den na dálkový a stejně nás někdo sejme,myslí si,že to ta vesta vyřeší? A nebo,že když někdo nezvládne řízení a zahučí někam do lesa,pomůže mu ta vesta? Podle mě je to jen sprostej vopruz.

Naposledy editováno 20.07.2010 19:06:27

20.7.2010 v 19:06 | Nahoru | #259

OnePercenter>Rozdíl je v tom,že svejma demonstračkama s vestou ty hovada nahoře přímo nabádáš k uzákonění tý zvrhlosti.

přesně tak

Jezděte si ve vestách dle liosti, i já sám v ní občas jedu, ale nikdo mi to nebude kurva přikazovat!

20.7.2010 v 19:23 | Nahoru | #260

vonZahn>Já vestu vozím furt, udělal jsem si radost a mám asi tu nejlepší co se dá koupit, je speciálně na moto. Auta víc uhejbaj a ve městě si mě pletou s policií
Doporučuju

velmi zpravny nazor.souhlasim.

20.7.2010 v 19:24 | Nahoru | #261

toranaga>Zajímavý je, jak se neustále namísto odstranění příčin řeší následky.

a tady nám pánové a dámy nepomůůže ani helma s majáčkem.

hele,jezdi v kratasech a tračku.je to tvuj problem.cype

20.7.2010 v 19:27 | Nahoru | #262
ja si myslim že bezpečnosti vesta muže pomoci a odvratit nejakou sražku nebo nejake nebezpeči.to je muj nazor.každopadne mi neubliži.

20.7.2010 v 19:35 | Nahoru | #263
Omg, taková diskuse a stejně nic podobného neschválí

Jinak, jak jsem psal jinde, já proti vestě nic nemám. Sice nad 250km/h mě to chce uškrtit, ale na jawě je to OK.

2 reakcí na tento příspěvek edit - Povinné výstražné vesty pro motorkáře

20.7.2010 v 19:35 | Nahoru | #264
Je to picovina...akorat dalsi podnet k moznosti represe a postihu, tot vse......At zrusi denni povinnost svitit pro vicestopa vozidla....je to k hovnu a tam kde premysli,to jiz davno zrusily...viz Rakousko......duvody mely dva.....jeden byl ekologie,a druhy duvod ten podstatny byl az neuveritelne znevyhodneni urcitych druhu skupin v silnicnim provozu(sance prehlednuti)....chodci ,cykliste a neposledne i motorkari.....
Denni sviceni bych nechal povinne jen v zimnim obdobi....
...ale co chcete v tomto prdelnim state,kde nefunguje temer nic.....takze verim,ze kokoti z ministerstva to navrhnou a parlament to uzakoni......a jak tu jiz nekdo psal....urcite to byl popud,nebo to k nemu velmi pomohlo,diky chytrakum,kteri v tech vestach jezdi a poradaji a nabadaji k ruznym akcim je nosit......

Otazka pro ne...,na co ma obleceni vyrabene pro motorkare,reflexni prvky.....vy co jezdite s vestama ,prosim o odpoved....

Naposledy editováno 20.07.2010 19:55:26

20.7.2010 v 19:40 | Nahoru | #265

kodlisko>kreténi, stačilo nezavádět povinné denní svícení pro všechny a motorky by pořád zůstaly vidět...

asi tak nějak
jen doufám že ten návrh nebo co to teď je neprojde, protože ve vestě fakt jezdit nechci a nebudu

20.7.2010 v 19:46 | Nahoru | #266
Nejsem o tom 100% přesvědčen. Ve městě je to SUPER ,ale mimo město vás přikrčeného na motorce v zrcátku plechovkář uvidí stejně blbě,jako bez vesty. Jsem proto,aby každý oděv na moto měl nějaké reflexní prvky,ale i když budete svítit jak krypton,stejně se najde debil,který vás přehlédne,třeba za slunného dne.

P.S.Vozím někdy baťoh zabalený reflexním nepromokem,který si půjčuji od dcerky z její aktovky

20.7.2010 v 19:51 | Nahoru | #267
vonZahn> kolik stala ta vesta??

20.7.2010 v 19:53 | Nahoru | #268
asfald> jezdím až na vyjímky zásadně v plný polní.

Jak to tady tak čtu, tak jsem proto aby se vesty zavedli. Příští rok se pak může v zájmu ochrany života zdraví prosadit omezovač rychlosti napojen na GPs na dejme tomu 90 km/h a další rok, kdo ví třeba omezení obsahu na 125 kubíků.
stejně se rychle jezdit nesmí a my jsme hovada bez vlastního rozumu

doufám ,že pak budete všichni spokojení s tím jak se o vás náš hodný stát stará.

20.7.2010 v 20:02 | Nahoru | #269
Já jezdím delší trasy ve špičce s reflexníma kšírama, taky asi připomínám poliše, ale nesouhlasím, aby to bylo povinné! Mirďa má pravdu, za chvíli nám dají na motorky omezovače a budeme se odrážet nohama!

[img]

20.7.2010 v 20:08 | Nahoru | #270
Pro ty co se ptali na mojí vestu.
Výrobce je Icon Motorsports
Vesta stojí 55 USD + poštovný necelejch 10 USD
Maj jí na ebay, třeba tady. Mimochodem, Icon dělá i pěknou reflexní helmu nebo batoh