Jen tak namátkově:
5. července - Motorkář zemřel v zatáčkách na Blanensku
15. července - Motorkář v Ostravě nezvládl vysokou rychlost a zabil se
16. července - Mladý motorkář se střetl s passatem, byl na místě mrtev
17. července - Motorkář se zabil při předjíždění
18. července - Další mrtvý motorkář, zabil se o strom
19. července - Dvě nehody motorkářů jen 100 metrů od sebe, jeden nepřežil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
Takhle nemůžeš přemýšlet protože by ses dostal k tomu jak mít svůj život 100% pod kontrolou neexistuje a co pak?
-vodník->No takže pokud bych měl shrnout důvody, které mě donutily uvažovat o tom, že motorka už není pro mě, tak na 1. místě je strach z druhých. Tak jak už jsem psal výše, nebaví mě za každou zatáčkou čekat nějakou zradu, hromadu štěrku, díru, odstavený traktor nebo v protisměru se řítícího motorkáře.
2. strach sám ze sebe - není to až tak dávno, cca 3 roky, kdy jsem utekl hrobníkovi z lopaty - doslova. Pozitivum bylo to, že jsem to přežil a zároveň se přesvědčil, že nejsem nesmrtelný a že každá motorka má své limity.
3. zmiňované vysvětlování a opovrhování okolím. Když jsem na velkých motorkách začínal, tak byla situace poněkud jiná, než teď. Na motorku sis musel v 99% případů vydělat. Neexistovalo nic, jako úvěr nebo leasing na mašiny, protože leasingovky zastávaly názor, že s tím práskneš o zem, přestaneš platit a oni si na tobě ani nic nevezmou, protože rozbitá motorka je jim k ničemu a systém exekucí nebyl ještě tak rychlý, jako je dnes. Prostě motorku neměl každej kunda, ale jen ten, kdo ji opravdu od srdce chtěl, kdo si na ni poctivě ty peníze odkládal a podle toho to vypadalo i na silnicích. A také podle toho vypadaly i stavy motorek - každý se snažil o stroj co nejlépe starat, aby vydržel co nejdéle... samozřejmě s výjimkama, vždycky byly i ojebávači, kteří na to srali a izolačka byla jejich jediným nástrojem na opravy všeho... Tenkrát, když jsi řekl, že jezdíš na motorce, tak jsi nebyl za čuráka, jako je tomu dneska. Tenkrát jsi od lidí, co věděli o co jde, sklidil uznalé pokývnutí hlavou. Dneska je situace naprosto odlišná. Když někde řekneš, že jsi motorkář, tak se na tebe každý dívá rovnou jako na mrtvolu, vraha, požírače dětí, toho co jezdí jako prase a totálního pitomce. Sám jsem se přistih, když vidím někoho prasit ve městě na mašině (ale i v autě samozřejmě) že si říkám "Zab se, cype". Když se někde stane nějaká bouračka, tak je to hned v televizi (s tím souhlasím, ať každej vidí případné důsledky svého počínání a teď prosím všechny aby se podívali na začátek tématu na soupis těch nehod, ke kterým bylo tohle téma založeno, než začnou zase nadávat na plechovkáře). A když už je něco v televizi, tak je pravda, že áááno. Takže pomalu každé druhé ráno vysvětluješ v práci i všude jinde, kde tě automaticky dávají do jednoho černého pytle s tím zabitým nebo zmrzačeným motorkářem, že já jsem opravdu jiný, jezdím už s rozumem, přiměřenou rychlostí (všimněte si té formulace - nepíšu, že jezdím předpisovou, ale PŘIMĚŘENOU rychlostí, což je dle mého subjektivního názoru rychlost taková, abych při ní nikoho neohrožoval, neomezoval a nenasíral a zároveň byl co nejméně nebezpečný i sám sobě. Tady bych se rozepsal možná i více, ale ono to je jako házet perly sviním, protože si z toho stejně nikdo nic nevezme a každý to pochopí tak, že jsem pozér a dám na to, co si o mě myslí druzí.
4. rodina. Asi to bude znít jako klišé (čti "sračky"), ale v životě většiny zdravých jedinců nastává v určité době potřeba se množit, zachovat tady něco ze sebe. U někoho tato potřeba přichází s dvanáctým rokem (všichni víme o kom je řeč), u někoho o něco později a u racionálně uvažujících jedinců dost pozdě, tudíž až v době, kdy má člověk stálého partnera, kterého miluje nade vše, má kde bydlet, stálou práci a celkově zázemí, které již je vhodné pro výchovu dítěte. Tenhle případ myslím pomalu nastává u mě a nerad bych, aby děcko bylo bez táty...
5,6....atd : netřeba jmenovat. Nedostatek volného času, strach o papíry (jako obchodník je potřebuji k obživě), jiné aktivity a v neposlední řadě i finančí stránka celé věci jsou důvody, které mě přesvědčily o tom, že při porovnání negativ a pozitiv jsem zjistil, že těch negativ je přece jenom více. Ano, motorka mě baví, mám baťůžek se kterým za jízdy dokážu splynout tak, že pojezdím ve dvou půlku svého okolí kteří jedou sami a ...? to je bouhžel všechno, na co si teď vzpomenu z "pozitiv" a to je trochu málo... věřím, že až půjde Gixxer z domu, tak to obrečíme (chtěl jsem napsat jak želvy, ale asi by to nebylo to pravé ) ale život jde dál. Teda pokud neskončí někde u stromu, svodidel, kamionu....
Rád se k mašině zase jednou za pár roků vrátím, uvažoval jsem o motardu, ale určitě ne do provozu. Maximálně nějaká uzavřená trať.
A teď do mě...
Tak rozepsals se pekne Kdybych to mel zhodnotit u sebe (ty tvoje bodiky), tak:
ad 1.
souhlas, taky se bojim druhych, obzvlast po tom, co jsem zazil stret s autem na vlastni kuzi (vinou toho auta)..., ale na druhou stranu ten strach nedokaze prebit touhu jezdit
ad 2.
ze sebe strach nemam, troufam si rict, ze jezdim opravdu bezpecne, rychlost drzim vzdy primerenou (dle tve definice, navic v obci prekrocim max. o 5-10 km/h), mimo tak max. do 15 km/h, na dalnici taky tak o 10km/h, pac mi to stejne jede do 180 km/h a honit motorku nad 140 nebo 150 km/h mi prijde zbytecny a ani me to nebavi.
ad 3.
vysvetlovani jinym vubec neresim. Kamaradi to o me vedi, a jelikoz me znaji, tak me nikdo neodsuzuje a nehazi do jednoho pytle s bezmozky. Co si mysli cizi lide, mi je v podstate sumafuk, takze tohle pro me neni duvod k tomu, abych uvazoval nad koncem jezdeni (v provozu). Co se tyka vztahu samotnych lidi, co vlastni motorku, k jejich masine, mas recht, dnes ji ma kazdy kokot, co ji dostal od fotra za (taky koupenou) maturitu na soukr. skole anebo pres lizacku a vetsina z nich ji kurvi a nemaj k ni spravny vztah jako opravdovy motorkar. Ja si na sve motorky vydelal vsechno sam a opravdu se o ne staram (myslim, ze je to videt i z mych stroju v profilu...i kdyz komp klame, v realu to muze u nekoho byt horsi, coz vsak u me neplati)
ad 4.
rodine jako duvodu rozumim snad ze vsech uvedenych nejvic. Je to skutecne o strach pri kazdem sednuti na masinu myslet na to, co se stane kdyz...a pak zustane zena sama s detmi.
Ja to nastesti resit nemusim, pac jsem svobodny a bezdetny. Rodice si uz zvykli, nic jineho jim nezbylo, ale je fakt, ze se pravidelne cukaj. Vzhledem k tomu, ze u nas jezdi na masine i bracha, tak je to stejne bezpredmetne (myslim jako snazit se me odradit od jezdeni).
ad. 5, 6.
vol. cas je problem, ano. Stejne jako finance. Neni to levny konicek. Ale ktery dneska je??? kdyz chces delat taky neco jinyho, nez chodit do prace, vydelavat a spat, tak ty prachy proste musis vydat.
Suma sumarum: u me prevazuji pozitiva, ale chapu, ze u tebe naopak.
Proc bych mel do tebe jit? Chtel jsem jen pochopit tve duvody a to se stalo, takze ano, v tve situaci bych mozna uvazoval stejne.
Mej se.
stráťa>-vodník-> A kdy ten svůj život máš jen ve svých rukách? Můžeš vylízt z baráku a přejede tě na chodníku auto...
Takhle nemůžeš přemýšlet protože by ses dostal k tomu jak mít svůj život 100% pod kontrolou neexistuje a co pak?
Ale vždyť víš, jak jsem to myslel. Samo, že bych pak nemohl vyjít ani před barák, ale prostě mám pocit, že na té motorce jsem opravdu nejvíc zranitelný. Já už ani na kole nejezdím po cestách a to mě cyklistika baví hodně, radši skočím někam do lesa :)
PS: víš kdy máš život z větší části ve svých rukách? Když si držíš pistoli u hlavy. Ale zase koho by bavilo takhle chodit do práce nebo do sámošky, že? Taky ten kvér něco váží ...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
Deadman>Chtělo by to změnit řidičáky. Motorku nad 350ccm až po 3 letech vlastnictví slabší motorky (a řidičáku současně) bez ohledu na věk. Magoři by se sice zabíjeli stejně, ale ty ostatní by to donutilo jezdit na něčem slabém lehkém a ovladatelném, aby se něco naučili, než si koupí první šestku nebo litra, který chyby neodpouští.
Kategorie 25kW je výsměch, když ten výkon nemůže zkontrolovat silniční hlídka. A věková hranice je taky blbost. Ve 30-ti je začátečník stejným začátečníkem, jako ve 20ti.
Kurz ovládání motocyklu by měl být součástí autoškoly. Já jsem za celou autoškolu na motorce ujel 200 metrů kolem bloku a hned mě poslal ke zkouškám. Kdybych si nejezdil sám na černo po polňačkách, nedovedl bych se skoro ani rozjet. Řídit jsem se musel učit sám celý další rok. A ovládat spolehlivě motorku i v rozličných krizovkách jsem začal dostatečně zvládat až tak po 50 tisících km.
Sice člověk bude mít řidičak a motorku s menšim obsahem ale skoro nani nic nenajezdí ty 3.roky utečou jak voda a poté si bude moc koupit nějakou s velkym obsahem................
Bych zavedl že zaty 3.roky by musel najezdit třeba 50 000km nebo bez těch 3.roků.
a až po najetí těch 50tis.km by mohl teprv řídit silnější moto.
c.j.>ještě, že mě normálně zprávy nezajímají, to je mazec :D
Krizový plán na nová vedra: Nižší rychlost na dálnicích
Teplota vyleze nad 30st a na dálnici vyběhnou maníci s cedulí max. rychlost 90km/h, přijde mrak, tak ji zase schovají
To je jak stou zimní výbavou když nebude sněžit má se ta značka pootočit když bude tak se má vrátit zas do původní polohy.....(když to poprvé v TV řikaly tak jsem si plně představil jak vždy s vypětím všech sil ktěm značkám bude běhat aby to stihnul otočit)
Přitom by bylo jednodušší vytvořit předpis že v zimě musí být na autech zimní pneumatiky. když už se zavedlo povinné svícení po celý rok.
frr82>Sice člověk bude mít řidičak a motorku s menšim obsahem ale skoro nani nic nenajezdí ty 3.roky utečou jak voda a poté si bude moc koupit nějakou s velkym obsahem................
Bych zavedl že zaty 3.roky by musel najezdit třeba 50 000km nebo bez těch 3.roků.
a až po najetí těch 50tis.km by mohl teprv řídit silnější moto.
Teda netuším, jaké podnebné pásmo je u vás v Brodě, ale řeknu ti, nalítat za 3 roky 50.000km, toby muselo být hodně sluníčka nebo hodně cest za ním.... Podle inzerátů tady nemá většina desetiletých mašin 30.000km a ty bys chtěl skoro dvojnásobek za třetinový čas? Nehledě na to, že ti to nikdo nedokáže, kdo s čím kolik najel. Zas je fakt, že by naše stroje, které mají víc jak 50 na budíkách, stouply v ceně, co?
Já si myslím ,že se moc babráme v tom, jakou kdo může řídit mašinu, věk a podobně. Když se podíváš na poslední nehody, tak jsou to vesměs kluci, co už mají neomezené papíry a věk od 22 - cca 40let. Takže bych chybu hledal v tom, že pokud někdo jede kudlu, musí čekat, že se pořeže...
1 reakcí na tento příspěvek V poslední době je toho opravdu hodně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
RIKORR>nenech se zmást to je medializace a další věc je ta že v současné době je tu mraky motorek a tím pádem více mrtvých motorkářů na silnicích je prostě narváno tak že lepší už to nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
frr82>Sice člověk bude mít řidičak a motorku s menšim obsahem ale skoro nani nic nenajezdí ty 3.roky utečou jak voda a poté si bude moc koupit nějakou s velkym obsahem................
Bych zavedl že zaty 3.roky by musel najezdit třeba 50 000km nebo bez těch 3.roků.
a až po najetí těch 50tis.km by mohl teprv řídit silnější moto.
Ano, ikdyž člověk bude muset 3 roky vlastnit slabší motorku, než dostane papíry na velkou, pak je tu ještě možnost, že jí bude ty 3 roky sušit v garáži a pak si koupí litra a vyrazí. Ale jaká je pravděpodobnost, že když bude mít doma motorku, že na ní nebude alespoň občas jezdit? To nikdo neodolá. Ikdyby za ty 3 roky najezdil jen 5000km, pořád je to 100x lepší, než když sedne rovnou na šestku. Zákon prostě nemůže ošetřit všechny situace, neměl by ale umožnit snadné obcházení jeho účelu. Navíc by to odradilo pozéry, které neláká jízda a motorku pořizují jen pro image na frajeření.
Dříve každý začínal na Jawách, protože koupit hned velkou si téměř nikdo nemohl dovolit. Imagelisty motorky nezajímali, v kurzu byla natuněná auta. Dnes by regulace byla na místě, když lidi nemají rozum. Nicméně motocyklista neovládající svůj stroj není statisticky tak nebezpečný svému okolí, aby bylo nutné to řešit. Nezkušení řidiči kamiónů jsou nebezpečnější.
Nezvladatelná situace v ČR s romy se vyřešila stylem informovat jen o tom jak jim kdo ubližuje!Je to menšina ale v mediich o nich byli informace ve většině! Viz Natálka! Je to tragedie to určitě ano, ale každodení vysílání a záběry ve mě vyvolali spíše odpor než lítost!Další záležitost krize, tak jo je krize, utáhnem si opasky je to přece v mediich je to pravda.Nebudem utrácet, budem šetřit na horší časy.
Těmito heslovitými příklady se snažím naznačit jak nás někdy media zkresleně informují o dění a jaký obrovský mají vliv díky tomu jaky jsou češi "ovce".Tak se u těch zpráv zkuste zamyslet a nehltejte jen informace, popř někde počíst popátrat jestli je to opravdu tak.Určitě jsou tyhle problémy na delší lokty a řešilo se to všude milionkrát.Tak mě nechytejte za slova.Dík
Včera mi tragicky umřel nejlepší kámoš, nepřeji to zažít největšímu nepříteli světa!Informace z medii jedna velká lež a hnus číst komentáře od těch hyjen co si tam chladí žáhu kvůli randálu pod okny.Novináři co napsal že "dostal smyk" bych naliskal.Byli tam svědci kteří vypověděli o naftové skvrně na které mu nejspíš podjelo přední kolo.Tak proč ku*va neřeknou jak to bylo a hodí tam svoje výmysly aby to bylo líbivější na čtení?Nedivte se pak nenávisti ostatních vůči motorkářům, prostě je v mediich že všichni jezdí rychle, umírají jich každý den desítky,vraždí kolemjdoucí nevinné děti a je to nezvladatelná situace tudíš problém.Pravda a pozitiva nikde.A lidi prostě nemají rádi problémy.Řešení?Není....Se počká, a až to bude hodně velkej problém tak se bude psát o něčem jinym co zas budou ty OVCE hltat nebo kupovat...
Všeobecný bordel v tomto státě nemá obdoby a jestli má, tak mě nazajimá že tam jsou na tom hůř a tam jsou na tom líp!Já žiju tady a chci aby to tady fungovalo!!!
Jinak souhlasím s Želva2 a Vodník a jejich příspěvky....
1 reakcí na tento příspěvek V poslední době je toho opravdu hodně
1 reakcí na tento příspěvek V poslední době je toho opravdu hodně
Naposledy editováno 20.07.2010 16:39:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
RR_Lucy>K-A-T-A-S-T-R-O-F-E !!!!! Stojím si za tím, co jsem napsala o několik bodů dříve... Prostě kdyby to v rukách neměl kdejaký rozmazlený trouba, kterému to zrovna koupí fotřík na narozeniny nebo za maturitu, mohlo by být líp! Tím mluvím o motorkách a samozřejmě i o autech! Protože kdo je většinou viníkem nehody auto vs. motorka??? Pitomec v autě, který někomu nedal přednost - a to je většinou typ ,,teplý" řidičák, ,,vyhoukaná" ženská nebo důchodce vracející se z Lidlu !!!
A 22 letá holka na fireblade je podle tebe o.k.?
Možná jsi skrytý talent,ale co většinou vidím,tak holka na litru zápasí,jak boxer se smrtí...
jinak proc by holka nemohla kocirovat farose? kdyz se na to citi? proc ne :)
kdyz uz pravidla tak pro vsechny, jak pro zisknani not na masinu tak i pro auta, a mozna i psychotesty
tak a jdu na pivo
videla jsem to na vlastni oci, dosti neprijemne...
tady tyto valy nejsou podle me o rychlosti, ale o bezohlednosti, pac hodne ridicu automobilu dela spoustu naschvalůůůůůů
jinaků ten ridic skutru byl tata od rodiny mozna i deda, ovsem mel smulu, potkal curaka ....
1 reakcí na tento příspěvek V poslední době je toho opravdu hodně
za všechny motorkáře, kteří na nás už koukají jen a jen (možná) shora......
Ale u téhle příležitosti jsem se zamyslel a navštívil pana Googla: Ani nepamatuju, že by se psalo o mrtvým cyklistovi! Že by autocenzura zelenejch teroristů v novinářslejch seslích, nebo jsou cyklisti tak opatrní - i ti co např.zákaz nezákaz jedou jak šílenci ze Sněžky dolů, nebo bez odrazky, kočičího oka se sunou po silnici I. třídy z hospody domů???
Pomožte mé stařecké paměti
edit pÝsmenka
Naposledy editováno 20.07.2010 18:16:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V poslední době je toho opravdu hodně
pesastor-> Ale u téhle příležitosti jsem se zamyslel a navštívil pana Googla: Ani nepamatuju, že by se psalo o mrtvým cyklistovi! Že by autocenzura zelenejch teroristů v novinářslejch seslích, nebo jsou cyklisti tak opatrní - i ti co např.zákaz nezákaz jedou jak šílenci ze Sněžky dolů, nebo bez odrazky, kočičího oka se sunou po silnici I. třídy z hospody domů???
Nevím, jakou verzi googla používáš, tak jen pro zajímavost:
1 cyklista 10 cyklistů další a další... ještě je ti to málo? tak si dej nášup tady máš dalšího "ekoteroristu" předposlední... a poslední....
Tak a teď mi řekni o co ti jde. Přes stromy není občas vidět les, co? A nežer tak toho D-Fense, je to poslední dobou nejen kvůli jeho názorům na cyklisty pěknej čurák.