Po desetileté odmlce, kdy jsem naposledy blbnul s pionýrem a stopětasedmou, bych si chtěl pro radost a povyražení pořídit nějakou pěknou motorečku. Silně se mi zamlouvá CB500. Ale než si v bazáru nějakou vyberu, chtěl bych se dotázat jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými modelovými roky, zda není lepší se některému ročníku vyhnout příp. jaké jsou zkušenosti. Zatím jsem jen zaregistroval že od r. 1997 je vzadu použitá kotoučovka.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky
CB je skvělá, ale malá. (mám 183cm a 86kg)
Moje doporučení: Kup už rovnou něco většího a silnějšího.
Vyrabely se tri zakladni provedeni - nahac, "eSko" polokapotka a obcas je k videni i okruhovej model "cup" ze zavodu ve Francii. Technika vsech je stejna, krome polokapoty a s tim souvisejiciho rozdilneho svetla a budiku a plastu na nadrzi jsou u eSka zrcatka chyceny na trmenech drzaku pacek, kdezto u nahaty verze jsou vice vepredu, primo v drzacich pacek (jakoby pred riditkama).
Pak jsem objevil jeste rozdily v ulozeni motoru - predni drzaky jsou na nekterych modelech na ramu privareny, na jinych sroubovany. S cim tahle zmena souvisi, netusim (myslim vyrobne, jakeho roku se to tyka a tak), ale v realu to muze znamenat rozdilne uchyceni padacich ramu.
Co se tyka vyberu, zrejme neni rozdil v urovni zpracovani mezi jednotlivymi rocniky, prestoze kotouc pusobi modernejc, buben odvadi svoji funkci taky dobre, takze je to jen o pocitu. Nekolikrat se menilo barevne provedeni, od barevnych verzi az po jednobarevne pastelove s decentni peruti na nadrzi.
Vykonove byly do sveta vypousteny 3 vykonove varianty:
43kW/58k, 37kW/50k, 25kW/33k - jednotlivy verze se lisi jen v hlavni trysce a clonkach v sani (resp. pouzitim prirub s clonkou nebo bez). V jake verzi motorka opustila fabriku lze vycist z VIN, ale smerodatny to neni, s ohledem na oblibenost tehle motorky mezi zacatecnikama je prubezne priskrcovani a nasledne otvirani spis pravidlem nez ojedinelym jevem.
Vic me z teoretickyho infa nenapada... kdyztak si procti http://happ.me.cz/ , bohuzel tam nefunguje forum, ktery kdosi kdysi hacknul a happ ho uzamknul. Bylo tam dost uzitecnych informaci :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
Kdybych ale já teď kupoval moto na začátek, tak bych volil jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
Takze pokud bys ted volil SV do zacatku, mam pocit, ze CB pro tebe byl trochu krok vedle, ergonomie i styl jizdy je dost jiny, vhodnost (a tim padem pohodli pro pilota) pro jednotlivy rezimy jizdy taky. V tyhle souvislosti me napada otazka, proc jsi tedy sel do CB a ne do SV? Bylo to z nedostatku informaci? Rozdil v cene prakticky neni, obe motorky jsou hojne rozsireny u nas i za hranicema, takze na nedostatek exemplaru na vyber bych to taky nevidel....
Neberu to jako negativum, vnimam to tak, ze si proste motorka dokaze rict, co se ji nelibi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
Já ji koupil, protože jsem se větších motorek "bál".
Můj pocit z motoru
Pod 4000 ot/min nemá cenu motor držet.
4-6 taková turistika
6-7,5 kapku zrychluje ale vybruje
7,5-9,5 když to držím v tomto pásmu tak si připadám jako the doctor :)
Pod 4000 ot/min nemá cenu motor držet - pokud to neni na prvni dva kvalty pri propletani se mestem nebo popojizdeni.
4-6 taková turistika - naprosty souhlas, tady motor plni presne to co chces a jeste ti dava najevo, ze to zvlada levou zadni
6-7,5 kapku zrychluje ale vybruje - v tomhle pasmu nema smysl hlavne na vyssi kvalty moc trapit, je tam vykonova dira, kterou se mi povedlo zmirnit porizenim vzduchace DELO z louise (10 euro), sice tam porad je, ale rozhodne ne tak znatelna (tyka se to verze 43kw, u ostatnich se to muze projevovat jinak). Vibrace bych tady zvyseny neresil, pouze prakticky presne po dosazeni 6000 otacek dojde k jakysi lehky rezonanci (u me kupodivu hlavne do sedla) a s dalsim zvysovanim otacek to hned ustava. Zneuzivam tohodle jevu pro indikaci "stropu" kam az muzu aniz bych jel "moc rychle" ... proste zavrni do zadku, uberu :)
7,5-9,5 když to držím v tomto pásmu tak si připadám jako the doctor :) - tady bych to trosku poupravil - proste nad 7 tis je najednou z turisty sportovec :) tim je receno vse...
... narozdil od jinych motorek ma cebo tyhle dve pasma znatelne oddeleny prave zminovanou diru v plynu, nekomu to muze vadit, ja to povazuju za vyhodu ...
Jinak pokud jsi na nicem jinym nejezdil, chapu ten strach z "velky" motorky... nicmene ve stejny situaci (nebo podobny) je tedka IBM... a pokud se na ostrejsi motorku neciti, rek bych, ze mu cebo udela dobrou sluzbu.
1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky
Jenze soucasna situace je takova, ze diky absenci ojetin je jejich cena stejna nebo vyssi, nez u petikil
Váhal jsem mezi ER5, CB500 a GS 500 - jenomže na mých 188cm výšky bylo všechno malé, perfektně sedla až nová CBF500 která je už dělaná líp a je větší, jenomže ojeté nebyly a nová byla tehdy za 169.000,- (dnes už je to lepší).
Proto jsem skončil u Hyosunga což byla po CBF druhá motorka na kterou jsem se pohodlně vešel a navíc za dobrou cenu.