paolo_novy Přidat reklamu

Téma: CB500 - ročníky
 
7.8.2007 v 15:34
Zdravím!
Po desetileté odmlce, kdy jsem naposledy blbnul s pionýrem a stopětasedmou, bych si chtěl pro radost a povyražení pořídit nějakou pěknou motorečku. Silně se mi zamlouvá CB500. Ale než si v bazáru nějakou vyberu, chtěl bych se dotázat jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými modelovými roky, zda není lepší se některému ročníku vyhnout příp. jaké jsou zkušenosti. Zatím jsem jen zaregistroval že od r. 1997 je vzadu použitá kotoučovka.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky

7.8.2007 v 16:26 | Nahoru | #1
Ahoj, i já si jako první motorku v 29 letech koupil CB 500 (mám ji od jara). Předtím jsem na ničem jiném nejezdil a řidičák na moto jsem si dělal v 17.

CB je skvělá, ale malá. (mám 183cm a 86kg)

Moje doporučení: Kup už rovnou něco většího a silnějšího.

(reakce na) CB500 - ročníky

7.8.2007 v 16:37 | Nahoru | #2
IMB>od roku 98 je kotouč

CB500 - ročníky

7.8.2007 v 17:49 | Nahoru | #3
Prakticky u CB je to hodne jednoduchy. Do 96 (oznaceni PC26) byla vyrabena v Japonsku, brzdy Nissin, vepredu kotouc, vzadu buben. Pak se vyroba presunula do Italie (oznaceni PC32), s tim je spojena zmena brzd - prechod na brembo (vcetne pumpy na riditkach a nadobky na brzdovku) , kotouc je vepredu i vzadu. Predpokladam, ze k presunu vyroby doslo behem roku 96 nebo 97, ale protoze je v inzeratech zpravidla uveden rok uvedeni do provozu, je mozny, ze nekecaj ani ti, co uvadeji 98 s bubnem (ale to radsi proverit). Krome te brzdy jsou prakticky vsechny komponenty stejny. Tusim ze nekde kolem roku 01 nebo 02 se zacaly delat kola ve zlate barve misto dosavadnich stribrne sedych, ale to se zrejme tyka jen modelu oficialne dovezenych k nam nebo do nemec - uz jsem videl (tusim dotazeno z Fr.) zlata kola na verzi s bubnem a tvarilo se to jako originalni barva.

Vyrabely se tri zakladni provedeni - nahac, "eSko" polokapotka a obcas je k videni i okruhovej model "cup" ze zavodu ve Francii. Technika vsech je stejna, krome polokapoty a s tim souvisejiciho rozdilneho svetla a budiku a plastu na nadrzi jsou u eSka zrcatka chyceny na trmenech drzaku pacek, kdezto u nahaty verze jsou vice vepredu, primo v drzacich pacek (jakoby pred riditkama).

Pak jsem objevil jeste rozdily v ulozeni motoru - predni drzaky jsou na nekterych modelech na ramu privareny, na jinych sroubovany. S cim tahle zmena souvisi, netusim (myslim vyrobne, jakeho roku se to tyka a tak), ale v realu to muze znamenat rozdilne uchyceni padacich ramu.

Co se tyka vyberu, zrejme neni rozdil v urovni zpracovani mezi jednotlivymi rocniky, prestoze kotouc pusobi modernejc, buben odvadi svoji funkci taky dobre, takze je to jen o pocitu. Nekolikrat se menilo barevne provedeni, od barevnych verzi az po jednobarevne pastelove s decentni peruti na nadrzi.

Vykonove byly do sveta vypousteny 3 vykonove varianty:
43kW/58k, 37kW/50k, 25kW/33k - jednotlivy verze se lisi jen v hlavni trysce a clonkach v sani (resp. pouzitim prirub s clonkou nebo bez). V jake verzi motorka opustila fabriku lze vycist z VIN, ale smerodatny to neni, s ohledem na oblibenost tehle motorky mezi zacatecnikama je prubezne priskrcovani a nasledne otvirani spis pravidlem nez ojedinelym jevem.

Vic me z teoretickyho infa nenapada... kdyztak si procti http://happ.me.cz/ , bohuzel tam nefunguje forum, ktery kdosi kdysi hacknul a happ ho uzamknul. Bylo tam dost uzitecnych informaci :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

7.8.2007 v 17:55 | Nahoru | #4
ttonda500> vetsi uz mas v petikilech akorat CBF, coz je nastupce CB. ER je krapet mensi (stejne jako jawka 640, jen ma delsi nadrz) a GS je jeste mensi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

7.8.2007 v 18:08 | Nahoru | #5
Sim>Vím. CBčko je z nich nejlepší a mám na něm najeto od jara přes 6 000km.
Kdybych ale já teď kupoval moto na začátek, tak bych volil jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

7.8.2007 v 18:17 | Nahoru | #6
ttonda500> a jak? ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

7.8.2007 v 20:09 | Nahoru | #7
Sim> SV 650 :)

1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky

7.8.2007 v 21:23 | Nahoru | #8
ttonda500: no nevím, pro začátek je podle mě lepší CBčko... prostě taková motorka co snese všechno, od podtočení po brždění v zatáčce, když to přeženeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

8.8.2007 v 10:42 | Nahoru | #9
ttonda500> ono je to vsechno o tom, co chces. Ja SV povazuju za povedenou motorku, ale i pres stejne zarazeni mezi "dvouvalcove nahace stredni tridy" to rozhodne neni primy konkurent. Zamerenim jsou to motorky mnohem odlisnejsi, nez treba CB5 a CBR6 (rocniky kolem 96), ty se v podstate lisi jen chovanim nad 6 tisic, ale ergonomie, odstupnovani a celkove pocity z motorky v cestovnim rezimu jsou prakticky stejny.

Takze pokud bys ted volil SV do zacatku, mam pocit, ze CB pro tebe byl trochu krok vedle, ergonomie i styl jizdy je dost jiny, vhodnost (a tim padem pohodli pro pilota) pro jednotlivy rezimy jizdy taky. V tyhle souvislosti me napada otazka, proc jsi tedy sel do CB a ne do SV? Bylo to z nedostatku informaci? Rozdil v cene prakticky neni, obe motorky jsou hojne rozsireny u nas i za hranicema, takze na nedostatek exemplaru na vyber bych to taky nevidel....

(reakce na) CB500 - ročníky

8.8.2007 v 10:50 | Nahoru | #10
Jindra (4846)> cece, nechci vyvolavat nejakou hadku, ale podtoceni motoru je jedna z veci, co prave cebo (na rozdil od spousty jinych motorek) dava dost najevo, ze nema rado :/

Neberu to jako negativum, vnimam to tak, ze si proste motorka dokaze rict, co se ji nelibi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

8.8.2007 v 16:52 | Nahoru | #11
Sim>CBčko je skvělé a je to dobrá volba na začátek.

Já ji koupil, protože jsem se větších motorek "bál".

Můj pocit z motoru
Pod 4000 ot/min nemá cenu motor držet.
4-6 taková turistika
6-7,5 kapku zrychluje ale vybruje
7,5-9,5 když to držím v tomto pásmu tak si připadám jako the doctor :)

(reakce na) CB500 - ročníky

8.8.2007 v 17:03 | Nahoru | #12
ttonda500> v podstate souhlas, jen doplneni meho nazoru...

Pod 4000 ot/min nemá cenu motor držet - pokud to neni na prvni dva kvalty pri propletani se mestem nebo popojizdeni.

4-6 taková turistika - naprosty souhlas, tady motor plni presne to co chces a jeste ti dava najevo, ze to zvlada levou zadni

6-7,5 kapku zrychluje ale vybruje - v tomhle pasmu nema smysl hlavne na vyssi kvalty moc trapit, je tam vykonova dira, kterou se mi povedlo zmirnit porizenim vzduchace DELO z louise (10 euro), sice tam porad je, ale rozhodne ne tak znatelna (tyka se to verze 43kw, u ostatnich se to muze projevovat jinak). Vibrace bych tady zvyseny neresil, pouze prakticky presne po dosazeni 6000 otacek dojde k jakysi lehky rezonanci (u me kupodivu hlavne do sedla) a s dalsim zvysovanim otacek to hned ustava. Zneuzivam tohodle jevu pro indikaci "stropu" kam az muzu aniz bych jel "moc rychle" ... proste zavrni do zadku, uberu :)

7,5-9,5 když to držím v tomto pásmu tak si připadám jako the doctor :) - tady bych to trosku poupravil - proste nad 7 tis je najednou z turisty sportovec :) tim je receno vse...


... narozdil od jinych motorek ma cebo tyhle dve pasma znatelne oddeleny prave zminovanou diru v plynu, nekomu to muze vadit, ja to povazuju za vyhodu ...

Jinak pokud jsi na nicem jinym nejezdil, chapu ten strach z "velky" motorky... nicmene ve stejny situaci (nebo podobny) je tedka IBM... a pokud se na ostrejsi motorku neciti, rek bych, ze mu cebo udela dobrou sluzbu.

CB500 - ročníky

8.8.2007 v 17:39 | Nahoru | #13
Sim: jasně, já jsem to myslel vzhledem k véčku, že ti to třeba neblokne kolo...

1 reakcí na tento příspěvek CB500 - ročníky

8.8.2007 v 19:19 | Nahoru | #14
Nemyslím si, že bych se bál o něco silnější motorky. Na SV650 jsem měl možnost na rozdíl od CB se trošku povozit bylo to příjemné. Ale netoužím po zdolávání rychlostních rekordů, a chtěl bych motorku na takovou "příměstskou turistiku". V autoškole jsem jezdil na GSX400 a měl jsem pocit, že pro moje ježdění by bohatě dostačovala. Dokonce se přiznám, že jsem původně chvíli uvažoval i o něčem jako je CB250 nebo YBR250, ale nejvíc mě to táhne k tý pětistovce. 250-ky nechám asi dorostu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB500 - ročníky

8.8.2007 v 19:53 | Nahoru | #15
IMB> mno, mozna to bude znit divne, ale ja osobne bych si sam sebe klidne doved predstavit na 250 - prave CBF 250 nebo YBR 250 jsou mi hooodne sympaticky. Je fakt ze v nalozeni dvema lidma a obtezkani baglama by to na dalnicni presuny nebylo, na stranu druhou me porad laka rozdil hmotnosti v urovni pytle cementu ve prospech ctvrtlitru...

Jenze soucasna situace je takova, ze diky absenci ojetin je jejich cena stejna nebo vyssi, nez u petikil

CB500 - ročníky

9.8.2007 v 16:30 | Nahoru | #16
řešil jsem podobné dilema předloni, CBF 250 jsem dokonce měl možnost zkoušet i se spolujezdcem - a jelo to jen nepatrně lépe než ČZ175 :/ což je nic moc.
Váhal jsem mezi ER5, CB500 a GS 500 - jenomže na mých 188cm výšky bylo všechno malé, perfektně sedla až nová CBF500 která je už dělaná líp a je větší, jenomže ojeté nebyly a nová byla tehdy za 169.000,- (dnes už je to lepší).
Proto jsem skončil u Hyosunga což byla po CBF druhá motorka na kterou jsem se pohodlně vešel a navíc za dobrou cenu.

CB500 - ročníky

9.8.2007 v 16:35 | Nahoru | #17
Co např. ještě NTV 650 :)

(reakce na) CB500 - ročníky

9.8.2007 v 16:44 | Nahoru | #18
Sim>ja sem si na zacatek vybral CBF250 a nelituju (ale na dovolenou ve dvou to neni, coz je kazdymu jasny :) ) - naopak byl sem rad, ze mam mensi a lehkou motorku (i tak sem se zapotil pri prvnim parkovani v garazi - mit stroj o 50 kg tezsi, tak nevim... chce to proste cvik)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist