globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2T nebo 4T
 
16.7.2010 v 12:26
Čau , chci se zeptat na nekonečné téma a to 125 2t vs. 250 4t.Ale tedka bych rád slyšel vaše názory né o výkonu ale o udržbě a ceně údržby.Od toho že do 2t se lije kupa oleje a 4t je zase dražší na opravu jaká mašina na tom vyjde lépe když to všechno spočítáme dohromady?

Uzavřeno 18.07.2010 v 10:48 uživatelem Honza73

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T

16.7.2010 v 12:35 | Nahoru | #1
2T prakticky se na tom nemá co zkazit ;)

2T nebo 4T

16.7.2010 v 12:40 | Nahoru | #2
Ono záleží na tom co pak budeš sedlat za stroj... 2T v dobrým stavu vydrží taky dost...takže jediný za co platíš víc je ten olej do benzinu (nějaký ty Jawy a MZ), ale fakt záleží na kusu. U těch novějších 4T je sice menší poruchovost, ale když už to hodíš jednou za rok na údržbu, tak to nějakej ten tisíc sežere. 2T většinou opravíš doma a levně.
Třeba já jsem student a jezdím už 3 roky na MZ 250, jak jsem ji koupil tak jsem do ní nacpal 12000 na generálku a od tý doby sem nekupoval nic dražšího...
Jak říkám... u těch 2T záleží na kusu

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T

16.7.2010 v 12:42 | Nahoru | #3
Omlouvám se zapoměl sem že se jedná o krosku.

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T

16.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #4
Obecně vyjdou levněji čtyřtakty. Já mít 2t, tak mám už aspoň jednu generálku za sebou

(reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:00 | Nahoru | #5

Mr.FiFI>Obecně vyjdou levněji čtyřtakty. Já mít 2t, tak mám už aspoň jednu generálku za sebou



řikal krosku kémo. takže mi vychází levnějc 2T, to bych radši vzal 450ccm 4T protože to nemaš šanci uštvat

2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:02 | Nahoru | #6
125-2t tě naučí nejvíc

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:10 | Nahoru | #7
JJ, vym dobrá ale mě zajímá jak to vychází cenou oproti 250 4t

(reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:14 | Nahoru | #8

Honza73>JJ, vym dobrá ale mě zajímá jak to vychází cenou oproti 250 4t


Upřímně,každá rada drahá.Předpokládám ,že budeš kupovat starší a tam do motoru nikdo nevidí.Spíš než o počtů taktků,to bude o tom jak to předchozí majitelé opravdu servisovaly.
Na hezký plasty to nejezdí

2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:24 | Nahoru | #9
Zase není 4T jako 4T. Moje XR250 (není to tedy kroska, ale enduro) má po 17ti letech pořád originální píst, na motor se nemuselo sáhnout. Ale u moderních fakt ostrých krosek se dělá preventivní rozborka a sborka motoru každou zimu..

Takže otázka, co vlastně chceš? A k čemu?

2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:31 | Nahoru | #10
tAk bych vám to upřesnil ..kroska na motocrsros normál ...tak aby sedla do kategorie 125ccm ..víc co od každé čekat výkonově,... ale cena každej má jinej názor tak se ptám vás jaké náte skušenosti ..klidně zde muže napsat někdo kdo má 125 2t kolik za to dá dohrohady prostě udělat takovou malou fakturu za co a kolik do toho dá to stejný jinej vlastník 2504t at se to muže porovnat.diky

(reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:47 | Nahoru | #11

motokuba>2T prakticky se na tom nemá co zkazit ;)



A taky to je prakticky furt zadřené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 20:52 | Nahoru | #12
Honza73> mám exc 200,takže v podstatě údržba jak dváca.. sečteno podtrženo rok provozu cca 27 000Kč bez pohonné hmoty :)Je to cena za běžnou údržbu (olej do převodovky,destičky,pneu atd. )
Nejezdím na trati,ale enduro,takže když si ještě něco přihodíš,tak orientačně víš na čem jsi :)Z větších oprav jsem dělal jenom přední tlumiče a měnil píst... motor jsem nepůlil..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 21:40 | Nahoru | #13

Deryck>Honza73> mám exc 200,takže v podstatě údržba jak dváca.. sečteno podtrženo rok provozu cca 27 000Kč bez pohonné hmoty :)Je to cena za běžnou údržbu (olej do převodovky,destičky,pneu atd. )
Nejezdím na trati,ale enduro,takže když si ještě něco přihodíš,tak orientačně víš na čem jsi :)Z větších oprav jsem dělal jenom přední tlumiče a měnil píst... motor jsem nepůlil..



by mě zajimalo kolik toho za rok najezdíš že nacpeš do oleje a destiček 27klacků. to se jedeš o vikendu projet jen tak na dakar a zpět ne?

dokonce jenom za olej do převodovky tak to seš borec to davaš novej každejch 10minut provozu né?

Naposledy editováno 16.07.2010 21:41:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 21:53 | Nahoru | #14
DiegoGSX-R> jo přesně toto jsem čekal! Kolik toho najezdím? nevím přesně cca 150 mth. KTM má 10 roků ať chcu nebo nechcu... Jestli sis nevšiml,tak jsem tam napsal atd. takže jsem nevypsal úplně všechno co jsem kupoval... To jsou všechny prachy co jsem do ní za rok dal. Kdybych měl větší příjem,tak bych měnil víc věcí,které by se hodily už vyměnit..
Nikomu moji údržbu nevnucuju.. odpověděl jsem na otázku a chtěl jsem pomoct někomu,kdo se na to ptal... toť vše...
Ty máš zkušenosti s takovou motorkou? Na kolik výjde servis tobě?

(reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 22:13 | Nahoru | #15

Deryck>DiegoGSX-R> jo přesně toto jsem čekal! Kolik toho najezdím? nevím přesně cca 150 mth. KTM má 10 roků ať chcu nebo nechcu... Jestli sis nevšiml,tak jsem tam napsal atd. takže jsem nevypsal úplně všechno co jsem kupoval... To jsou všechny prachy co jsem do ní za rok dal. Kdybych měl větší příjem,tak bych měnil víc věcí,které by se hodily už vyměnit..
Nikomu moji údržbu nevnucuju.. odpověděl jsem na otázku a chtěl jsem pomoct někomu,kdo se na to ptal... toť vše...
Ty máš zkušenosti s takovou motorkou? Na kolik výjde servis tobě?



měl jsem yamahu yz 125 r.v. 93. po koupi něco schroupala to jo ale to nepočitam do běžný každoroční udržby, tu odhaduju na to moje hobby ježdění kolem 7 tis. i s pistem, guferama a něakejma ne novejma gumama

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T

16.7.2010 v 22:23 | Nahoru | #16
jo tak to si pak už rozumíme... já se hádat nebudu..vezmu na sebe i to,že jsem se špatně vyjádřil... já jsem započítal i náhradní díly,což ty asi ne.. v tom bude kámen úrazu...
Započítal jsem je tam,protože si myslím,že autor tohoto vlákna potřebuje mět představu o celkové částce a ne kolik stojí olej a píst.. na to se může podívat na netu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

16.7.2010 v 22:57 | Nahoru | #17

Deryck>jo tak to si pak už rozumíme... já se hádat nebudu..vezmu na sebe i to,že jsem se špatně vyjádřil... já jsem započítal i náhradní díly,což ty asi ne.. v tom bude kámen úrazu...
Započítal jsem je tam,protože si myslím,že autor tohoto vlákna potřebuje mět představu o celkové částce a ne kolik stojí olej a píst.. na to se může podívat na netu...



no dobrá tak by mě zajimalo co dal měníš každej rok v hodnotě 20 000Kč. jestli to jezdíš závodně tak to chapu, ale proč na ježdění po lese cpat 30 000Kč do motorky každej rok?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

17.7.2010 v 13:36 | Nahoru | #18

DiegoGSX-R>no dobrá tak by mě zajimalo co dal měníš každej rok v hodnotě 20 000Kč. jestli to jezdíš závodně tak to chapu, ale proč na ježdění po lese cpat 30 000Kč do motorky každej rok?


Ono se to naskládá... na motorce jsem toho dost vyměnil za tento první rok...proto je ta částka tak veliká... kupoval jsem věci,které doufám že nebudu kupovat každý rok...Snad nechceš,abych ti tady vypsal úplně všechno co jsem kupoval.. např: pumpa na spojku, chránič spojky...bohužel to nejsou malé částky... Pokud se letos nevysere motor,převodovka nebo spojka,tak do moto snad narvu od dost míň...
Já se tady nechci dohadovat...myslím,že autor vlákna je ve stejné situaci ve které jsem byl já před rokem... nemá páru o údržbě,životnosti dílů... chtělo by to,aby se vyjádřil i on...proto tady ta debata je... Jak starou mašinu chceš? Pokud to bude rok starý stroj,tak náklady budou čistě teoreticky nižší než na 10-15 let staré mašině...
Moje KTM v servise nebyla..kdyby byla,tak je ta částka zase někde jinde..Plno věcí se dá na 2T udělat doma,ale když se mně vysype třeba převodovka,tak nevím nevím...
Pokud budu počítat jenom opravdu běžnou údržbu,tak bych se dostal tak na cca 12 - 13 tisíc,ale přesně to spočítané nemám...Osobně nevěřím tomu,že za rok se ti na krosce nic nevysere...
Proč rvat do mašiny na jezdění po lese 30 ročně? Dám do toho tolik,aby ta motorka byla spolehlivá a já jezdil a ne lepil pořád věci doma v garáži... takových lidí na lepení je tady u nás víc než dost a pak proč se na krosové endura/krosky tak nadává...?
Každá sranda něco stojí...:)
Lepší počítat s 27 000 Kč za první rok a dát do ní třeba 15 než se 7 a dát do ní 30...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T

17.7.2010 v 19:25 | Nahoru | #19

Deryck>Ono se to naskládá... na motorce jsem toho dost vyměnil za tento první rok...proto je ta částka tak veliká... kupoval jsem věci,které doufám že nebudu kupovat každý rok...Snad nechceš,abych ti tady vypsal úplně všechno co jsem kupoval.. např: pumpa na spojku, chránič spojky...bohužel to nejsou malé částky... Pokud se letos nevysere motor,převodovka nebo spojka,tak do moto snad narvu od dost míň...
Já se tady nechci dohadovat...myslím,že autor vlákna je ve stejné situaci ve které jsem byl já před rokem... nemá páru o údržbě,životnosti dílů... chtělo by to,aby se vyjádřil i on...proto tady ta debata je... Jak starou mašinu chceš? Pokud to bude rok starý stroj,tak náklady budou čistě teoreticky nižší než na 10-15 let staré mašině...
Moje KTM v servise nebyla..kdyby byla,tak je ta částka zase někde jinde..Plno věcí se dá na 2T udělat doma,ale když se mně vysype třeba převodovka,tak nevím nevím...
Pokud budu počítat jenom opravdu běžnou údržbu,tak bych se dostal tak na cca 12 - 13 tisíc,ale přesně to spočítané nemám...Osobně nevěřím tomu,že za rok se ti na krosce nic nevysere...
Proč rvat do mašiny na jezdění po lese 30 ročně? Dám do toho tolik,aby ta motorka byla spolehlivá a já jezdil a ne lepil pořád věci doma v garáži... takových lidí na lepení je tady u nás víc než dost a pak proč se na krosové endura/krosky tak nadává...?
Každá sranda něco stojí...:)
Lepší počítat s 27 000 Kč za první rok a dát do ní třeba 15 než se 7 a dát do ní 30...



OK to beru

2T nebo 4T

17.7.2010 v 19:39 | Nahoru | #20
tak to si toho 4t nekupuj, bo by tě vyšel na 150 000,- ročně :D :D :D

2T nebo 4T

18.7.2010 v 09:50 | Nahoru | #21
Jako, nová by nebyla ale stáří 7 let zhruba ...ted ně spíš zajímá cana urrždy 2t vs 4t v katerogorii MX2 neboly 1252t a 2504t.

2T nebo 4T

18.7.2010 v 09:51 | Nahoru | #22
řekněme ža vezme stejmě stare mašiny , jete nej pár závodu hobby .. která bude stát celkově na udržbu víc 2t či 4t to je otázka na kterou sem nikde nedostal jednoznačnou odpověd.

(reakce na) 2T nebo 4T

18.7.2010 v 10:35 | Nahoru | #23

DiegoGSX-R>OK to beru


Jsme lidi,tak se přece domluvíme ne?
Honza73> na to neexistuje jednoznačná odpověď..proto ji tady nikdo neřekne Třeba tě vyjde levněji 4T a třeba 2T, záleží co to bude za mašinu... do toho člověk nikdy stoprocentně nevidí a je to loterie..pokud bys sehnal 4T od známého, kde opravdu víš co na ni dělal a jak se o ní staral,tak ok... jinak já osobně bych šel radši do dváci 2T..

2T nebo 4T

18.7.2010 v 10:47 | Nahoru | #24
Díky to mi pomohlo.asik to tu zavřu.dikes všem
Téma je zamknuto


TOPlist