paolo_novy Přidat reklamu

Téma: MZ nebo Jawa ?
Vybírám motorku za pár peněz (okolo 15 - 18 000). Víceméně jsem rozhodnuty pro MZ. Líbí se mi že je menší, lehčí, 5. kvalt.

Ale trochu uvažuju i nad Jawou (nejvíc se mi zamlouvá 639). Nejsem moc nadšenej z váhy - zrovna rambo nejsem , kladívka , jo a neprošel bych s ní z garáže kolem auta!

Motorku chci pro dopravu z místa na místo, ale i pro odpolední výlety po okolí. Aby to nějak extrémně moc nežralo a díly by mohly být za nějakou rozumnou cenu, ideálně i velká nabídka použitých. Většinu oprav pořeším doma. Prostě ať to zvládnu uživit.

Co mi poradíte ? Přesvědčíte mě pro Jawu, MZ nebo něco jiného ? Za rady dík všem!

// Tak a je doma! http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=54602


Naposledy editováno 15.01.2011 08:40:18
Anketa: MZ nebo Jawa ?
MZ
51%
72
Jawa
49%
69

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 13:32 | Nahoru | #31
hele taky jsem se rozhodoval co po simsonu , mel jsem na vyber taky MZ 251 a 350/369, a jsem rad ze jsem si vybral mz i kdyz tu mz musis tocit aby jela, ale prvni jizda po simsonu byla takova ze jsem si myslel ze to jede jak raketa

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 13:39 | Nahoru | #32
fakt netuším co tady všichni proti jawě mají, asi někde slyšeli že jawa je špatná, áno

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 14:11 | Nahoru | #33

memphis.unv>fakt netuším co tady všichni proti jawě mají, asi někde slyšeli že jawa je špatná, áno


Jawa není špatná ,ale když si můžu vybrat bral bych MZ ETZ 251
Jezdil jsem obě ale MZ Je hravější a živější ,pro mladýho kluka ideálka
A s tou spojkou ,ona je naražená na klice na konusu a proto se občas protočí,ale já neměl problém , s brzdovou pumpou taky ne a elektrika origo jenom jsem vyměnil dobíjecí relé ze škodovky a dal tam přerušovač blinkrů s feldy.
A jeden rok jsem jezdil na ní i sklukama co měli japonce a stíhala docela ,jen táhlý kopce tam jsem ju musel honit za 4 .
Vidle netekly a gumy jsem měl obutý CONTICITY teďka ContiGo a parádička.
Za mě MZ 251 a ještě líp ETZ 301 ,to je střela, 350 si ani neprdnou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 16:35 | Nahoru | #34

c.j.>vibrace se dají jednoduše z většiny eliminovat jednudýchým vložením silenbloku mezi motor a rám na předním úchytu



a pak se začnou trhat úchyty vzadu.

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 20:17 | Nahoru | #35
Nevim no.....dneska už je doba kdy si můžeš pořídit daleko lepší stroj než je Jawa VS Mz.
Jawy a mzty řešil táta před 30 lety, páč na japonce nebylo a nebyli ani tak dostupný.
A jezdil ve škodě 120.
Já ve 23 letech jezdím v starší octávce a pořídil jsem si stařičkou Suzuki GSX.
Na co bych jezdil na Jawě a ve škodě 120 když už je dostupný lepší materiál?
Jawu nehanim...je to srdcová značka....nostalgie....ale na poježdění nic moc.
Zvuk nic moc....kouř a smrad...dehet z vejfuků...
Jo a já začínal na 3 pinckách,pařízku,simsonu,250 bizonu,250/559 panelce,čz250/455,mz150,jawě 350/640 tramp.
Takže nějaké zkušenosti s těma prdlánama mám a už bych je asi nechtěl...

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 20:20 | Nahoru | #36
Ondrero> za 15000 těžko seženeš nějakýho slušnýho japonce obzvlášť jestli z těch peněz má zaplatit i přepis a pojištění

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 20:24 | Nahoru | #37
Já měl doma MZ150 a spokojenost. Svižná, lehká, po městě ovladatelná, mimo město trochu chyběla větší top speed, jinak při podřazení v otáčkách bombově smykovalo zadní kolo.

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 21:20 | Nahoru | #38
Robinsson> Nezačnou měl sem to tak a bylo to znatelně lepší a k tématu měl sem 640 a odpych měla stejný jek kámošova mz251 na maximálku sem mu ujel cca 150kmh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 22:02 | Nahoru | #39

Robinsson>a pak se začnou trhat úchyty vzadu.



Mám tak najelo 65tis km a nic se netrhá

Jinak, MZy byly popředu do uvedení 640tek, ty už rozhodně nemají žádné problémy s hádáním válců (bezkonakt jako MZ), už dobře brzdí a že by nějaké jawy s 12V altíkem měly problémy s elektrikou, to slyším prvně.. S problematickou spojkou u MZ mám zkušenost z praxe, v kámošově jsme kvůli tomu měnili motor. )ale zase místo 150 jsme tam dali 250, takže OK )

MZ má tedy výhodu v 5q a točivému modernějšímu motoru, při sólo jízdě jede určitě lépe než jawa 350, ale chybí jí krouťák a mě třeba nevyhovuje posaz.

Abych to shrnul, MZety byly o dost lepší až do doby, co jawa začala dělat 640ky, ty jsou už bezproblémové a bezúdržbové. Proto jsem se po pár letech k jawám vrátil, měl 3 starší modely (632 s 6V dynamem, 634 a 634 s 633 motorem), se všema bylo dost klasických jawackých problémů, o kterých píšete.. Ale 640ka už je úplně jinde.. První GO motoru jsem dělal v 65tis km, jinak tam jen liju benzín

Na delší cesty je jawa pohodlnější, protože je větší a není to takový kostitřas jako MZ. Na popojížděčky a do města bych bral MZ, protože je divočejší.

No měl by jsis projet obě, 350-639 bych ale rozhodě nevolil (kladívka a nic moc brzda), to raději MZu, jawu jedině 640 s VAPE bezkontaktem (ne Ducati..), 640-1 ideálně.

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 23:21 | Nahoru | #40
c.j.> měl jsem 640 r.v. 94 a pak po ní 639 r.v 91, když ty mota srovnám tak jasně desingově zvítězila 640, ale jinak v nich kromě ceny rozdíl není. Ani jedna neměla VAPE a starty u obou OK. Jediné závaday, když nepočítám lanka atd. tak mě na 640 odešel přerušovač k blinkrům a spojka, kterou odrovnal předchozí majitel jinak nic... a to jsem jezdil každý den. Kotoučovky bych neřešil..plovoučka je dobrá věc, ale i ta stará fungovala celkem solidně.

Jinka k tématu, MZ 251 měl kamarád a když jsme spolu jezdili tak jsem ho nikdy nestíhal..jen na zatáčkách, ale to nebylo motorkama. Dnes by to bylo naopak MZ jede prostě lépe. Hrozně jsem mu jí záviděl dokud mu nepadl motor. Nevím jak je to dnes s ND na MZ, ale tehdy ty ceny na MZ byl děs.

Naposledy editováno 11.07.2010 23:22:25

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 23:26 | Nahoru | #41
pokud člověk není úplná lama, tak si předstih a kladívka seřídí, ale už jen to, že se to musí seřizovat, může leckoho odradit, nemluvě o tom, že kladivka odcházejí, takže na delší cestu vozit s sebou náhradní, odchází i kondíky, starty jsou s kladívky lepší, bezkontakt má výhodu jen v naprosté bezůdržbovosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 23:35 | Nahoru | #42
c.j.> no jo no...to máš pravdu. Já to sebou vozil permanentně, ale nikdy jsem to nepoužil. Asi jsem patřil k těm šťastnějším. Třeba u 250/353 co měl bratr tam to umíralo často.

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 23:39 | Nahoru | #43
trigr> Kladívka s pertinaxovýma palcema vydrží v pohodě, jen se musí občas namazat vačka a plsť. Stejně tak staré kondíky Tesla se nekazí. Bohužel ale dnešní nové kondíky PSL nevydrží nic a stejně tak i kladívka s plastovýma palcema. řesení je jednoduchý - sehnat kvalitní díly ze starých zásob - třeba na vrakáči z nějaký starý škodovky.

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 23:39 | Nahoru | #44
Jawa !!!
Náhradních dílů přehršel a opraví ti jí každý druhý důchodce......

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 11:36 | Nahoru | #45
MZ 250 rozhodně není výkonnější (21k vs. 27k u 638), to radši ani nemluvím o krouťáku, je menší a lehčí (kdo v autoškole nedal 350 na stojan byl sr.č, jelikož to zvládaly i holky), další výhodou je ten 5tej kvalt, to je celý. Na rozjezd je horší, v kopcích je taky horší, podvozek ani nemluvě - ten banán se kroutí víc jak jawka. Na 350 638 jsem najel cca 50000 a jediná závada byly kladívka - ulomený palce, ale nahradil jsem to klacíkem a vesele dojel na oba válce domů. Ve dvou jede taky javka o dost líp a urazit se na ní dá i 400km za den. Seřízení předstihu žádný problém, žrala od 3 do 5, a jezdila cca 135 s větším pastorkem asi 150. Kouřila podle oleje co jsem do ní lil a na stejným oleji kouří úplně stejně jako MZ.

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 12:31 | Nahoru | #46
Na zabavu si kup MZ ten motor je opravdu jinak kategorie oproti JAWce. Na kazdodenni jezdeni i v nepohode si kup JAWU. Je to pracant a absolutne blbuvzdorna motoka. Ja na ni najel i 200 kilaku v podstate bez prestavky (krome koukani do mapy) a bylo to v pohode. Spotreba neni tak tragicka - pokud ji nezenes na plnej kotel, to si pak vezme patricnej podil z nadrze. Vibrace, ano vibracema trpi, ale jsou ve snesitelny mire. Takze na blbnuti MZ uz jen kvuli jejimu motoru, jinak JAWU 350. A kup s kotoucovkou tam uz je brzdnej ucinek znatelnej.

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 12:33 | Nahoru | #47
MZ 251. Bez diskuze. Měl jsem obě(150 a 250)a jakékoliv srovnávání se 20 strší technikou Jawy je plýtvání časem.

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 16:15 | Nahoru | #48

radimsuchanek>MZ 251. Bez diskuze. Měl jsem obě(150 a 250)a jakékoliv srovnávání se 20 strší technikou Jawy je plýtvání časem.



Pravda, ale o to smutnější je, že MZ není lepší.

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 16:43 | Nahoru | #49
Měl sem 15 let Jawu 350/638. Nová (tehdy..1991). Naježděno 19 tkm. Závady: jediná výrobní - kondenzátor. Z mojí blbosti: při kravinách s klukama sem odkurvil spojkový lamely. Výměny dílů: 2x spojkový lanko, 1x brzdový, zadní guma, vepředu i vzadu brzdový vobložení, žárovky (kontrolkový pětky se sraly), řetěz, rozeta. Spotřeba 4,5 l/100 km (a to sem byl ještě mladej pubík, motorku sem rozhodně nešetřil). Jinak běžná údržba jako každej dvoutakt. Nevýhoda byl velmi nekvalitní lak a kroutící se plasty. Tolik moje zkušenost s Jawou.

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 18:24 | Nahoru | #50
MZ

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 18:34 | Nahoru | #51
Jawa

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 18:34 | Nahoru | #52
MZ

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 18:35 | Nahoru | #53

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 21:14 | Nahoru | #54
MZ ETZ 301 Kanuni

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 21:22 | Nahoru | #55
640

MZ nebo Jawa ?

12.7.2010 v 23:06 | Nahoru | #56
Ahoj, měl jsem MZ 150, je to dobrý a hodně zábavný stroj, ale na cestování tak maximálně bez baťůžka. Je to lehoučký a krásně ovladatelný. Jinak jak ti radí hned v druhém příspěvku, jdi asi radši do dvaapůly
Jinak já bych měl v tvé otázce jasno, hned bych šel do třindy, taková pěkná kývačka je kus hezké a hlavně české motorky

MZ nebo Jawa ?

13.7.2010 v 16:52 | Nahoru | #57
onehdy před pár tejdny jsme a pár lidma jeli trasu cca 260 km, jeli jsme já na XJ600, pak GS500, CBF600 a jako první jel kluk na MZ251 a vůbec nijak nás nebrzdil, než jsme najeli na dálnici tak běžným cestovním tempem byl na úrovni japonců. Za mě rozhodně MZ

MZ nebo Jawa ?

13.7.2010 v 19:30 | Nahoru | #58
Já se přidávám na stranu JAWA, třeba tato, rozumná cena a je to fešanda www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/427557-350-640.html Za ty peníze žádnou východoněmeckou zázračnou zbraň nenajdeš Takže za mě Jawu

MZ nebo Jawa ?

13.7.2010 v 20:00 | Nahoru | #59
Hezký vzhled ale není všechno

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

13.7.2010 v 21:01 | Nahoru | #60

Barney>wilik> Díky Pořád bych ale raději MZ, ale kvůli té spojce bych se vyhnul 251 a bral bych 150. Jaký je rozdíl v jízdě na 150 a 250 ? Ve dvou jezdit nebudu a když si to mimo město budě umět udržet těch 80 - 100 (aby mě nepředjížděl každej vůl ve favoritu) tak budu šťastnej jak blecha Myslím že by mi na nějakou dobu zase mohla stačit. Žádný střelec nejsem.



neřeš spojku já na MZ251 najezdil 30000km a spojka ůplně v pohodě nedám na tu motorku dopustit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 HaaS 33 23.9.2024 v 11:55 Nukin
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 simon123 7 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 Marec222 39 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 Pitr73 1 4.8.2024 v 14:53 Frantas
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 Kolose 0 4.8.2024 v 13:45 Kolose

TOPlist