Ale trochu uvažuju i nad Jawou (nejvíc se mi zamlouvá 639). Nejsem moc nadšenej z váhy - zrovna rambo nejsem , kladívka , jo a neprošel bych s ní z garáže kolem auta!
Motorku chci pro dopravu z místa na místo, ale i pro odpolední výlety po okolí. Aby to nějak extrémně moc nežralo a díly by mohly být za nějakou rozumnou cenu, ideálně i velká nabídka použitých. Většinu oprav pořeším doma. Prostě ať to zvládnu uživit.
Co mi poradíte ? Přesvědčíte mě pro Jawu, MZ nebo něco jiného ? Za rady dík všem!
// Tak a je doma! http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=54602
Naposledy editováno 15.01.2011 08:40:18
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
memphis.unv>fakt netuším co tady všichni proti jawě mají, asi někde slyšeli že jawa je špatná, áno
Jawa není špatná ,ale když si můžu vybrat bral bych MZ ETZ 251
Jezdil jsem obě ale MZ Je hravější a živější ,pro mladýho kluka ideálka
A s tou spojkou ,ona je naražená na klice na konusu a proto se občas protočí,ale já neměl problém , s brzdovou pumpou taky ne a elektrika origo jenom jsem vyměnil dobíjecí relé ze škodovky a dal tam přerušovač blinkrů s feldy.
A jeden rok jsem jezdil na ní i sklukama co měli japonce a stíhala docela ,jen táhlý kopce tam jsem ju musel honit za 4 .
Vidle netekly a gumy jsem měl obutý CONTICITY teďka ContiGo a parádička.
Za mě MZ 251 a ještě líp ETZ 301 ,to je střela, 350 si ani neprdnou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?
c.j.>vibrace se dají jednoduše z většiny eliminovat jednudýchým vložením silenbloku mezi motor a rám na předním úchytu
a pak se začnou trhat úchyty vzadu.
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
Jawy a mzty řešil táta před 30 lety, páč na japonce nebylo a nebyli ani tak dostupný.
A jezdil ve škodě 120.
Já ve 23 letech jezdím v starší octávce a pořídil jsem si stařičkou Suzuki GSX.
Na co bych jezdil na Jawě a ve škodě 120 když už je dostupný lepší materiál?
Jawu nehanim...je to srdcová značka....nostalgie....ale na poježdění nic moc.
Zvuk nic moc....kouř a smrad...dehet z vejfuků...
Jo a já začínal na 3 pinckách,pařízku,simsonu,250 bizonu,250/559 panelce,čz250/455,mz150,jawě 350/640 tramp.
Takže nějaké zkušenosti s těma prdlánama mám a už bych je asi nechtěl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?
Robinsson>a pak se začnou trhat úchyty vzadu.
Mám tak najelo 65tis km a nic se netrhá
Jinak, MZy byly popředu do uvedení 640tek, ty už rozhodně nemají žádné problémy s hádáním válců (bezkonakt jako MZ), už dobře brzdí a že by nějaké jawy s 12V altíkem měly problémy s elektrikou, to slyším prvně.. S problematickou spojkou u MZ mám zkušenost z praxe, v kámošově jsme kvůli tomu měnili motor. )ale zase místo 150 jsme tam dali 250, takže OK )
MZ má tedy výhodu v 5q a točivému modernějšímu motoru, při sólo jízdě jede určitě lépe než jawa 350, ale chybí jí krouťák a mě třeba nevyhovuje posaz.
Abych to shrnul, MZety byly o dost lepší až do doby, co jawa začala dělat 640ky, ty jsou už bezproblémové a bezúdržbové. Proto jsem se po pár letech k jawám vrátil, měl 3 starší modely (632 s 6V dynamem, 634 a 634 s 633 motorem), se všema bylo dost klasických jawackých problémů, o kterých píšete.. Ale 640ka už je úplně jinde.. První GO motoru jsem dělal v 65tis km, jinak tam jen liju benzín
Na delší cesty je jawa pohodlnější, protože je větší a není to takový kostitřas jako MZ. Na popojížděčky a do města bych bral MZ, protože je divočejší.
No měl by jsis projet obě, 350-639 bych ale rozhodě nevolil (kladívka a nic moc brzda), to raději MZu, jawu jedině 640 s VAPE bezkontaktem (ne Ducati..), 640-1 ideálně.
Jinka k tématu, MZ 251 měl kamarád a když jsme spolu jezdili tak jsem ho nikdy nestíhal..jen na zatáčkách, ale to nebylo motorkama. Dnes by to bylo naopak MZ jede prostě lépe. Hrozně jsem mu jí záviděl dokud mu nepadl motor. Nevím jak je to dnes s ND na MZ, ale tehdy ty ceny na MZ byl děs.
Naposledy editováno 11.07.2010 23:22:25
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
Jinak já bych měl v tvé otázce jasno, hned bych šel do třindy, taková pěkná kývačka je kus hezké a hlavně české motorky
Barney>wilik> Díky Pořád bych ale raději MZ, ale kvůli té spojce bych se vyhnul 251 a bral bych 150. Jaký je rozdíl v jízdě na 150 a 250 ? Ve dvou jezdit nebudu a když si to mimo město budě umět udržet těch 80 - 100 (aby mě nepředjížděl každej vůl ve favoritu) tak budu šťastnej jak blecha Myslím že by mi na nějakou dobu zase mohla stačit. Žádný střelec nejsem.
neřeš spojku já na MZ251 najezdil 30000km a spojka ůplně v pohodě nedám na tu motorku dopustit
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |