globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Střelba do vejfucku
12.6.2010 v 19:51
Zdavím všechny motorkáře co sedlají Hondu VTR Firestorm. Mám takovej problémek a to, že když přijíždím třeba ke křižovatce a podřazuju tak to čas od času střelí do vejfucku... Co by to mohlo bejt (svíčky,karburátory,trysky)?
Díky za každej názor...

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 20:02 | Nahoru | #1
Ahoj,nejprve proč to střílí po "ubrání plynu"

- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku

- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.

Zcela legitimní dotaz je - zda jsi zasáhl do systému - např. instalací nových "zvučných / laděných" tlumičů výfuku.

Tlumič výfuku není pouze požírač krásných zvuků spalovacích motorů, ale má i vliv na výplach motoru (může být pozitiví i negativní) která se projevuje na účinnosti motoru a tím i na výkonových parametrech ...

Takže ve své podstatě "jednoduchá " motorářská fyzika - termodynamika

Takže má odpověď proč to střílí je ve výše uvedeném textu.

A teď jak na to - jsou dvě cesty jako v každé pěkné pohádce
- zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu v motoru nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části
- zajistíš aby se směs nedostala při decelerci pod hranici zážehu, tedy nedojde k hlubokému ochuzení směsi.

Takže to je má troška do motorářského mlýna

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 20:09 | Nahoru | #2
KZM>goldi
pěkná pohádka jen co je pravda, ale v konečný fázi co stím???

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 20:39 | Nahoru | #3
počti ještě tady a kdyby nestačilo..

goldi>Zcela legitimní dotaz je - zda jsi zasáhl do systému - např. instalací nových "zvučných / laděných" tlumičů výfuku.

Tlumič výfuku není pouze požírač krásných zvuků spalovacích motorů, ale má i vliv na výplach motoru (může být pozitiví i negativní) která se projevuje na účinnosti motoru a tím i na výkonových parametrech ...



kdyžtak přizpůsobit sání + karburaci výfukovému potrubí, ale to chce někoho kdo ví co a jak..

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 21:20 | Nahoru | #4
Me to spravilo sestelovani karbcu. Nechal jsem si to seridit v Honde v Budejkach.

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 21:37 | Nahoru | #5
Možná že je to nevkusná amatérská připomínka, ale neni to náhodou hezký když to přiměřeně občas střílí do výfuku?

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 21:38 | Nahoru | #6
každopádně to pro motor není nic zdravýho

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 21:59 | Nahoru | #7
No, ale co potom "dvoujiskrové" zapalování, kdy zapalování hodí jiskru i ve střihu. Pokud se nemilim, tak už se to tu někde taky řešilo, že proto pěkně střílí některé hárleje do výfuku.
Vlastně chci akorád říct že je hezký když to střílí do výfuku, ale netvrdím že je to správně seštelovaný.

Střelba do vejfucku

12.6.2010 v 22:24 | Nahoru | #8
jiskru ve střihu hází asi všechny motory

Střelba do vejfucku

13.6.2010 v 01:01 | Nahoru | #9
Je to naprosto normální,vyjádření servisu BMW mě to dělá od novoty.

Střelba do vejfucku

13.6.2010 v 01:10 | Nahoru | #10
No a laicky bych rekl ze ti netesni nektery vyfukovy ventil

Střelba do vejfucku

13.6.2010 v 08:19 | Nahoru | #11
Seřídit na jednotce dynojet...seřírit bohatost směsi a součinnost karburátorů...dělalo mi to taky po nasazení otevřených výfuků V&H,teď už méně,ale to je daň výraznému zvuku,motoru to neškodí

Střelba do vejfucku

13.6.2010 v 14:18 | Nahoru | #12
U gs s origo vyfukem to nedělala dám ladák a dělá. A teď u SV to střílí taky a jak a neřeším to. Podle mě to dělá ten ladák. Asi se směs spálí ve vyfuku a že v ladáku není žadná přepážka tak to hold střelí.

Edit: Jestli by za to mohl ten rychlejši výplach. Nevím.

Naposledy editováno 13.06.2010 14:19:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist