Díky za každej názor...
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku
- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.
Zcela legitimní dotaz je - zda jsi zasáhl do systému - např. instalací nových "zvučných / laděných" tlumičů výfuku.
Tlumič výfuku není pouze požírač krásných zvuků spalovacích motorů, ale má i vliv na výplach motoru (může být pozitiví i negativní) která se projevuje na účinnosti motoru a tím i na výkonových parametrech ...
Takže ve své podstatě "jednoduchá " motorářská fyzika - termodynamika
Takže má odpověď proč to střílí je ve výše uvedeném textu.
A teď jak na to - jsou dvě cesty jako v každé pěkné pohádce
- zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu v motoru nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části
- zajistíš aby se směs nedostala při decelerci pod hranici zážehu, tedy nedojde k hlubokému ochuzení směsi.
Takže to je má troška do motorářského mlýna
goldi>Zcela legitimní dotaz je - zda jsi zasáhl do systému - např. instalací nových "zvučných / laděných" tlumičů výfuku.
Tlumič výfuku není pouze požírač krásných zvuků spalovacích motorů, ale má i vliv na výplach motoru (může být pozitiví i negativní) která se projevuje na účinnosti motoru a tím i na výkonových parametrech ...
kdyžtak přizpůsobit sání + karburaci výfukovému potrubí, ale to chce někoho kdo ví co a jak..
Vlastně chci akorád říct že je hezký když to střílí do výfuku, ale netvrdím že je to správně seštelovaný.
Edit: Jestli by za to mohl ten rychlejši výplach. Nevím.
Naposledy editováno 13.06.2010 14:19:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 75 | 9.1.2024 v 16:55 djbell |
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 8 | 25.9.2023 v 08:00 krokoš |
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 0 | 10.8.2023 v 09:20 ujec76 |
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 1 | 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko |