chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).
Dík za rady.
M.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
Naposledy editováno 08.06.2010 21:49:56
2 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
tigerbou>Až se ti to samovolně smekne na hraně tak tam je doraz . Tak OK já ti pomůžu přední pneumatiku abys měl tak sjetou 0,5cm od kraje tam by to mělo být ještě bezpečný ale uvažuju o pořádných race gumách
Mě se to gtřeba smeká každou chvíli, už jsem si na to zvykl , je to tedy k nevíře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
nepřijedeš nás potrápit ted radši do Brna? 25.6 se tam jedou nejukrutnějšínejhustšínejlepší závody této sezony
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Michal1011>Mě se to gtřeba smeká každou chvíli, už jsem si na to zvykl , je to tedy k nevíře
to plátno na té gumě už blbě drží co
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
LukyCat>to plátno na té gumě už blbě drží co
néé, jsou jako nový. Už aby byly v prdeli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Michal1011> néé, jsou jako nový. Už aby byly v prdeli
jako správný čech je někomu prodej,když jsou taky dobrý já ti pak prodám nějaké lepší z okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
LukyCat> nicméně guma dá vždy předem vědět kde je její limit jak nová tak jetá a to pomalou,ale jistou ztrátou adcheze
Pokud to nebylo bráno jako žert tak si tím s dovolením dovolím nesouhlasit, už mě předek dvakrát ustřelil zcela nečekaně a bez varování, pravda že to bylo opravdu na hraně když už jsem měl stupačku sklopenou a guma nebyla asi ještě dost zahřátá, nebo tam byl kamínek či tak něco...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
MATY2>Pokud to nebylo bráno jako žert tak si tím s dovolením dovolím nesouhlasit, už mě předek dvakrát ustřelil zcela nečekaně a bez varování, pravda že to bylo opravdu na hraně když už jsem měl stupačku sklopenou a guma nebyla asi ještě dost zahřátá, nebo tam byl kamínek či tak něco...
nebylo to bráno jako žert
guma ti neujede samo od sebe hned,ale dá ti vědět,kde je její limit(a že dál už to nepůjde) a je jen na tobě,jak si s tím dokážeš poradit:)
však si sám napsal že ti ustřelila bez varování a to bud,že nebyla zahřátá-což se snad ani divit nemůžeš nebo byla nečistota na silnici-pak už to není o gumě,ale jiných okolnostích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
A na leve strane jezdim gumu az ke kraji (zadni) a rekl bych, ze mam jeste docela maly naklony, stupackama jeste neskrabu... Timto padem a z tohoto duvodu se mi nejak nezda, ze bych limit poznal tim, ze gumu dostanu na okraj - viz Hiffson.
Netvaruje se pak nahodou jeste ta guma trochu? Nebo se proste zmensi stycna plocha a na kraji gumy muzu jet v ruznem naklonu? Jen uz to nebude drzet treba od kraje az do stredu, ale spis jenom na tom kraji...?
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
[img]
LukyCat>nebylo to bráno jako žert
guma ti neujede samo od sebe hned,ale dá ti vědět,kde je její limit(a že dál už to nepůjde) a je jen na tobě,jak si s tím dokážeš poradit:)
však si sám napsal že ti ustřelila bez varování a to bud,že nebyla zahřátá-což se snad ani divit nemůžeš nebo byla nečistota na silnici-pak už to není o gumě,ale jiných okolnostích
jj u zadku mi to tak funguje ten se začne lehce houpat, smekat a zase chytat a dá se stím pohrát (zvládnout to), ale že bych cítil že je předek na limitu adheze a šlo to ještě zachránit (mluvím o limitních náklonech ne o brzdění) se mi ještě nestalo, buď drží, nebo ustřelí, nic mezi tím jsem zatím ještě nepoznal, a nejsem zas takový masochista že bych to za každou cenu zkoušel a zkoušel, i když tréningu není nikdy dost... Samozřejmě jsem viděl videa kde borci projíždí zatáčku kontrolovaným bočním smykem na obou kolech, dokonce se mi to jednou taky nechtěně povedlo v zatáčce pár metrů od baráku (jak jinak), jelikož už se stmívalo tak jsem na silnici nic neviděl a najednou jsem cítil jak jde motorka lehce bokem - obě kola ve smyku a já už plánoval jak si ustelu, pak se to naštěstí zase chytlo a ustál jsem to, že tam bylo během odpoledne čerstvě zaštěrkováno jsem zjistil až ráno...
vsh>Ja sem si kridou caru na gume udelal.
A na leve strane jezdim gumu az ke kraji (zadni) a rekl bych, ze mam jeste docela maly naklony, stupackama jeste neskrabu... Timto padem a z tohoto duvodu se mi nejak nezda, ze bych limit poznal tim, ze gumu dostanu na okraj - viz Hiffson.
Netvaruje se pak nahodou jeste ta guma trochu? Nebo se proste zmensi stycna plocha a na kraji gumy muzu jet v ruznem naklonu? Jen uz to nebude drzet treba od kraje az do stredu, ale spis jenom na tom kraji...?
Já bych řekl že pokud je guma u kraje tak jsi na limitu náklonu, ale nemusí to být limit adheze - změnou těžiště by se třeba dalo z té gumy vymáčknout víc, ale to je spíš teorie, nejsem závodník... Co to je za motorku? Jsou tam správné gumy? Nemáš ze stupaček odšroubované "hlásiče náklonu"? U většiny nesupersportovních strojů by se měla stupačka ozvat přibližně ve chvíli kdy se dostaneš s předepsanou pneu ke kraji. Na to, že se guma na hraně ještě nějak zmáčkne bych raději nespoléhal.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
myslim ze to je to proc lidi jezdi na sportech, posouvaji limity, s tim jak to mas vic v ruce vic odhadnes, takze jen trenovat... kdyz uz si myslis ze lepsi uz to nebude tak zacit o tom premejslet, o tezisti, posezu atd atd..