Zdroj HZS Zlínského kraje:
Dne 29.5.2010 v 16:32 hod. byli hasiči požádáni o pomoc po tragické dopravní nehodě u obce Střílky.
Na místo vyjela jednotka profesionálních hasičů z Morkovic-Slížan s jedním zásahovým vozem, kterou posílily jednotky dobrovolných hasičů z Koryčan a Sřtílek. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že na křižovatce hlavního tahu I/50 došlo k velmi těžké a následně tragické dopravní nehodě mezi osobním autem zn. VW Golf a motocyklem zn. Honda CBR.
V prostoru křižovatky došlo ke střetu osobního auta, které jelo od Kroměříže, s motocyklem jedoucím po hlavním tahu z Brna na Uherské Hradiště. Po nárazu došlo k velmi těžkému zranění spolujezdce v osobním autě. Řidič motocyklu skončil po srážce s vážným zraněním za svodidly a jeho spolujezdkyně letěla vzduchem asi patnáct metrů a byla následně zraněná nalezena hasiči v křoví u silnice. Řidič osobního auta vyvázl bez zranění.
Ze záchranářů na místo jako první dorazili dobrovolní hasiči z nedalekých Koryčan. Okamžitě se začali starat o zraněné, prioritně o spolujezdce v osobním autě. Osmnácitletý mladý muž s hasiči komunikoval jen dvě minuty, než upadl do bezvědomí. Hasiči okamžitě začali s jeho resuscitací, a to až do příjezdu prvního vozidla zdravotnické záchranné služby z Kroměříže.
Lékař si převzal těžce zraněného pacienta do své péče, ale i přes dlouho trvající oživovací pokusy se nepodařilo mladého muže přivést k životu. Mladík tak svým těžkým zraněním podlehl na místě. Následně na místo přijela také druhá posádka zdravotnické záchranné služby z Uherského Hradiště a přistál zde i vrtulník zdravotníků z Brna.
Motorkář a jeho spolujezdkyně se tak dostali do péče lékařů, kteří je museli ošetřit a poskytnou jim nezbytnou první pomoc. Oba utrpěli mnohačetné zlomeniny a další zranění. Motorkář byl do nemocnice v Brně přepraven letecky, jeho spolujezdkyně byla za ním převezena sanitkou.
Dopravní nehoda znamenala značné dopravní omezení na hlavním tahu a část dopravy byla odkláněna na objízdnou trasu. Vyšetřování tragické události se protáhlo do večerních hodin. Hasiči zajistili vraky proti případnému požáru a úniku provozních kapalin.
Naposledy editováno 29.05.2010 21:26:23
Opravdu si nemyslím že máš v těhle názorech pravdu. Ono jezdit přes horizont 200 je naprostá blbost od toho řidiče. Teď se nevyjadřuji k nehodě v hlavičce. Vím něco o brzdné dráze. Jen pro přestavu sem zkopíruji něco co jsem psal do jednoho auto fóra. Týká se to brzdné dráhy a její skutečné maximální brzdné dráhy v reálných podmínkách z určité rychlosti. Citace:
Délka se matematicky určí takto: s=v*v/2a
Čas t=v1-v2/a
Zpomalení a=v*v/2s
Trocha faktů. Minimální brzdné zpomalení (a) osobního auta je 5,8 m/s*s (plně naloženého dle vyhlášky). Pro představu o výkonu brzd:
Vozidlo s hmotností m = 1 500 kg, rychlost v = 80 km/h (22,2 m/s), brzdné zpomalení a=5,8 m/s*s (del vyhlášky), kinetická energie Ek = 1/2*m*v*v, výkon brzd P = ?
Ek = 1/2*1500*22,2*22,2 = 739 260
P = Ek/a = 739 260/5,8 = 127 459 W = cca 127 kW! Výkon brzd obyčejné Fabie aby mohla být provozována v ČR.
Doba brzdění: t = v1-v2/a = 22,2-0/5,8 = 3,8 sec
Celková brzdná dráha z rychlosti 80 km/h s jednosekundovou reakční dobou a prodlevou brz:
s =v0*t+v*v/2a = 22,2*1+22,2*22,2/2*5,8 = 22,2+492,84/11,6 = 22,2 + 42,5 = 64,7 metru
Při zpomalení a=5,8m/s*s ubyde za každou jednu sekundu účinného brzdění 21 km/h z rychlosti jízdy. Účinné zpomalová tedy v rychlosti 80 km/ na nulu trvá 3,8 sekundy a počítejme prodlevu a reakci řidiče 1 sekundu. Tudíž celou jednu pětinu celkové brzdné dráhy vozidlo vůbec nezpomaluje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Číkus>babajezi> koukám doleva/doprava po celou dobu provádění manévru. Nestane se abych jednu sekundu neměl přehled o dění na hlavní, kam právě najíždím.
...ale stane, jednou k tomu dojde a ani nebudeš vědět jak - přesně enhle tvůj pocit neomylnosti k tomu vede...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Naposledy editováno 30.05.2010 17:38:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Bubrak ZX10R>hlavne vy co ste to CBR videli ze jede normalne, tak to u ty policie dosvedcte, ono je hrozne jednoduchy rict, ze motorka jela rychle, rika to kazdej vinik nehody s moto
Neboj se, policajt nás všechny obcházel a zapisoval si iniciály svědků.
1 reakcí na tento příspěvek 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Číkus - s tvojima teoriema jdi už do hajzlu, ty sám umíš hovno a ne předvídat, tak běž odevzdat papíry jako první
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
pro upřesnění, bylo to v Ově, auto vyjíždělo z vedlejší co vede od Hladnova a moto jelo z vrchu od věznice.
1 reakcí na tento příspěvek 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Změň si nick na DOKONALÝ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Číkus>babajezi> koukám doleva/doprava po celou dobu provádění manévru. Nestane se abych jednu sekundu neměl přehled o dění na hlavní, kam právě najíždím.
tohle si myslela spousta kluků, co maj dneska pomníčky kolem silnic
Číkus>fockewulf> ále hovno
ale, najednou, protože si neuměl předvídat, co ten před tebou udělá-proto jsi do něho napálil, zítra je úřední den, takže nepromarni svoji šanci a dopřej nám bezpečnější silnice bez dalšího exota, co nepředvídá....
Béďa>proč ten borec brzdil , do teďka nevím , ale jel semnou kámoš na druhé motorce a prý před ním vůbec nic nebylo , zadupl jen tak asi ....
buď ti to udělal schválně nebo chtěl, abys byl co nejrychlej před ním. už se mi to stalo xkrát, že někdo předemnou chtěl moje předjíždění řešit za mě, protože si mylel, že ho na poslední chvilu předjedu a přitom já sem se řadil za něho. jenže když už brzdím a řadím se za auto a někdo předemnou začne brzdit taky, tak místo, že mi pomůžu.... a je to v ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
ducatista>Neboj se, policajt nás všechny obcházel a zapisoval si iniciály svědků.
Dobry.
ducatista>Neboj se, policajt nás všechny obcházel a zapisoval si iniciály svědků.
Dobrá práce kluci, díky
Hej ale fakt, neubrzdíš ani prd, navíc jeli dva což je ještě horší jak manévrovatelnost tak setrvačnost. jestli je extrémně krátká brzdná dráha a poslal jim to přímo před čumák, tak by neubrzdil ani v padesátce, takže debaty o rychlosti jsou asi mimo. Jestli jel přesně 70 nebo 110 tam není pro dání přednosti tak podstatné, pokud vyloženě neletěli vidět se museli. Ale někdy se holt tak blbě stane, jedeš a sleduješ, díváš se do očí a přesto si druhý zase řekne on jede dlouho, to ještě stihnu. A tohle se i sakra blbě odhaduje Chudák kluk, teď ať aspoň ti dva (a oba spolu) se z toho dostanou. A napíší nám jak to celé bylo...
Zdravím,nově jsem se registrovala, takže nemůžu reagovat na foru,tak píšu aspoň tobě. Já jsem "ta" spolujezdkyně z fareblada z podbuchláků (29.5.). Všem dík za podporu, snad už budeme oba v pořádku, přítel je na tom hůř, má sešroubované obě ruce, ale na tu hrůzu jsme ok. Toho kluka je nám oboum líto, ale bohužel s tím nic nenaděláme, stejně jako onen den. Řidič osobáku nám měl dát přednost stejně jako nám dávali protijedoucí, kteří odbočovali přes náš pruh, bohužel nedal. Proč, visí ve vzduchu a pochybuju, že nám to řekne... Jestli si tam byl, u mě, nebo u přítele tak fakt díky, všichni tam byli straně fajn a hlavně mi hodně pomohli, že se mnou pořád mluvili. To udělá fakt hodně... My teď jen doufáme že budeme brzo ok a že to dopadne dobře. Jestli můžeš, dej to i na forum, prosím, že všem moc děkujem :) jsme ještě na razovce v Brně, ale snad už ne dlouho... Zdravím - Jana z příkopu pod buchlákama :)
Přeju brzký uzdravení
1 reakcí na tento příspěvek 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 29.5.2010 smrtelná nehoda pod Buchláky
Dolík....>kotyla> ono to šířil i koryčanský pan starosta v novinách, že se 3 lidi zabili a chtěl nechat zakázat průjezd horama na motorce...
To je dement. To mel nechat zakazat spis autum ne?