MCN
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
Michal1011>Tady je Jawař tělem i duší. Ale je zrovna na dovolený, až se vrátí, určitě jeho srdce zalije pocit blaženosti
ty si kůň
Občan>Trochu trapné pro "kdysi technickou velmoc"... hlavně ta poslední věta. Škoda
to teda jo, srovnávat Jawu s čínou
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
natysmoto>Hele, vzdyt to pochvalili a ta posledni veta neni srovnavani s cinou. Proste ta cena je stejna jako u nejake ciny, tak tam pisou dobra motorka za dobre prachy, vyber si jestli tohle nebo cinskou 250.
Přesně .Je to tam,ale musíte číst mezi řádky .
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa je zpět
Skalda>Deadman> karlos650> a bude hur... (s "normalizaci" v ramci EU)
Ja to rikam porad. Za chvili budou normy i na rozmery zachodovyho prkynka
Naposledy editováno 18.12.2010 08:09:55
New 350 Sport
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
jsem si jistej ze je to zajimave cteni
Jawa ještě staví tradiční dvoudobý roadster s výrazným nádechem klasiky. Je k dispozici ve Velké Británii a Irsku a právě jsem si jeden koupil ...
Jako majitel několika východníoevropských strojů Jawa, ČZ a MZ byl jsem nadšen z otevření obchodního zastoupení Jawa v Irsku po mnoha letech. V minulosti jsem vlastnil různé modely Jawa, 634 a 638, ale jediný nový, jaký jsem kdy měl, byl 638, který jsem koupil od East End Motorcycles v Belfastu v roce 1988. Když jsem slyšel, že Jawa Ireland prodává Jawu 640, byl jsem opravdu potěšen. Po mnoha návštěvách, telefonátech a e-mailech byla smlouva na nový motocykl uzavřena. K předání došlo u Jawa Ireland v Blanchardstownu v Dublinu.
Když jsem si přijel motocykl vyzvednout, přivítali mě vlastníci firmy. Motocykl měli perfektně připravený. Jen zářil. Vybral jsem model Classic s elektrickým startérem a odděleným mazáním (oilmaster). Motocykl jsem si vybral černý, vybavený displayem Puig, chromovanými zrcátky, 21-litrovými bočními kufry GIVI a zadním nosičem s top casem GIVI. Na nádrži jsou klasické bílé pruhy. Po šálku kávy jsem byl vyzván ke zkušební jízdě kolem obchodního centra. Vyzkoušel jsem, jestli je vše v pořádku a předali jsme si peníze. Všechny papíry byly předem připraveny a vše bylo v pořádku. Transakce proběhla opravdu hladce. Motocykl byl naložen do mé dodávky, přivázán a připraven na cestu na jih, kde bydlím v Dungarvan v hrabství Waterford.
I když jsem se nemohl dočkat, až si Jawu pořádně vyzkouším, rozhodl jsem se vše odložit až na ráno, kdy jsem chtěl udělat zkoušku těsnosti a všechno zkontrolovat. Následující ráno bylo sucho a slunečno, a tak jsem začal s prohlídkou stroje. Našel jsem jen jednu volnou matici na zadním blatníku. Jawa používá samojistící matice všude, kde je to možné.
Motocykl je vybaven novým digitálním tachometrem / otáčkoměrem s (konečně) hodinami! Přední vidlice jsou velmi pěkně zhotovené a zakončené chromovanými kryty na vrcholu. Vidlice jsou také výškově nastavitelné. Velký chromovaný světlomet opravdu vypadá dobře a ještě důležitější je jeho dobrá účinnost v noci. Brzdnou sílu poskytuje velká (300 mm) přední kotoučová brzda, stejná jako je montována na modely Jawa 650 a vzadu velmi stará (160 mm) bubnová brzda. Olejová nádrž se nachází pod sedlem před zadním světlem a olej je hadičkami veden k dávkovacímu čerpadlu na levé straně straně motoru. Motocykl je vybaven elektronickým zapalováním VAPE a zapalovacími svíčkami české výroby Brisk (dříve známými jako Pal) NR 15C s dobře přístupnými gumovými koncovkami, které dobře odolávají obávané vlhkosti.
Výfuky jsou zahnuté nahoru, přepážky jsou přinýtovány oproti šroubování. chtěli odstranit šestihranné hlavy šroubů, které vyčnívají ze strany výfuku, aby dosáhl čistšího vzhledu. To znamená, že při čištění budu muset nýty odvrtat a poté znovu přinýtovt. Dva zadní tlumiče jsou nastavitelné do pěti poloh. Jawa má dobře vymyšlený zcela uzavřený řetěz. Sedlo je uzamykatelné a je pod ním uloženo nářadí.
Chromovaná paprsková kola jsou vybavena pneumatikami české výroby Mitas. Mimochodem, Mitas jsou největší výrobce motocyklových pneumatik v Evropě. Přední pneumatika je přesná replika pneumatiky Barum. Barum se nyní soustřeďuje na pneumatiky pro čtyřkolová vozidla, obě společnosti jsou na tom velmi dobře. Kvalita laku a celkové provedení motocyklu vypadá velmi dobře. Takže dost bylo kontrol, jdeme na první projížďku ...
Otevřít palivový kohout, sytič, stisknout tlačítko startéru a motor poprvé naskočí. Je to skvělý doplněk ten elektrický startér. Jak člověk stárne, startování se stane nudným (řadicí páka, která slouží i jako nožní startér, když je to potřeba, je součástí motocyklů Jawa po mnoho let. Řadicí páku je nutné stisknout dovnitř asi o 6 mm, otočit dozadu a pak sešlápnout). Čekal jsem několik vteřin, vypnul sytič a motor začal hezky tikat, jak to známe u dvoutaktů Jawa. První převodový stupeň jsem zařadil s hlasitým klapnutím, uvolnil jsem spojku a rozjel jsem se. Spojka jde lehce. Když jsem zrychlil a podíval se do zpětného zrcátka, vida, žádný modrý kouř! Možná je to tím, že používám plně syntetický 2T olej, a to v poměru 50:1 a nebo tím, že na mé staré 634 míchám olej v nádrži na 33:1 a ještě něco pro štěstí! Nejsem si jistý ...
Zrychlení je hladké, řazení jde dobře. Řidič se na motocyklu cítí opravdu dobře. Sedlo je pohodlné a obávané vibrace, který jsem byl svědkem do rukou u 638, nejsou. Vzhledem k tomu, že motocykl je nový, držím otáčky nízko. Zpětná zrcátka jsou velmi pevná a zobrazení je vynikající. Přede mnou je Puig display, který je montován za příplatek (stojí navíc 85 Euro). První jízdou chci dostat motorku do ruky.
Přední brzda je vynikající, ale zadní bych popsal jako adekvátní. Motorka je dobře ovladatelná, jízda i řazení je pohodlné. Moje první projížďka měřila celkem 70 km a domů jsem se vrátil velmi šťastný. Postavil jsem morku na centrální stojan a rychle se podíval, jestli někde neprosakuje olej, ale vše bylo suché. Vymontoval jsem jednu ze zapalovacích svíček a všiml si, že má pěknou písečně hnědou barvu. Po první jízdě jsem byl příjemně překvapen a s motorkou velmi spokojený. Je to přece jen motocykl z roku 1990 s velmi málo změnami.
Následující den jsem vzal svou manželku Margaret na projížďku, byl jsem zvědavý, jak se pojede na motocyklu ve dvou. S top casem GIVI za zády se cítila příjemně a útulně. Motorka jela pěkně a čistě, i se dvěma lidmi se ovládala velmi dobře. Na některých hrbolatých silnicích šla motorka na dorazy zadních tlumičích, což pravděpodobně odstraním nastavením zadních tlumičů. Po návratu domů (opět cca 70 km) se Margaret motorka zdála velmi pohodlná a i ona si jízdu užila.
Pokud by Jawa měla na motocyklu změnit jednu věc, navrhoval bych nahradit zadní buben kotoučovou brzdou. Je to ovšem nepravděpodobné, neboť čas tohoto modelu se samozřejmě chýlí ke konci.
V současné době čekám až si sednou brzdové pakny, abych zjistil, zda se zlepší brzdný účinek. Pokud se tak nestane, nahradím původní brzdové pakny sadou od EBC. To by mělo stav zlepšit, tak jako u mé Jawy 634. Jednou z dalších menších stížností je přepínač směrovek, který se stále musí vracet co střední polohy posunutím doprava nebo doleva po každém použití.
Držím palce a hodně štěstí na cestách!
Ger D.
Durgarvan
Irsko
překlad Google a Bert RealClassic.co.uk - 24.5.2010
Naposledy editováno 05.07.2011 11:37:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa je zpět
Taky jsem mu z ČR posílal pár dílů na jeho renovaci Zetky 477.
Každopádně se o Jawu v Irsku hodně zajímá, pořádá různá setkání a mimo jiné vydává i měsíčník o Jawách – http://www.jawacz.com/. Docela si pochvaloval i jízdu na Sportardu, kterého měl taky zapůjčeného. Každopádně se mu hodně líbil prototyp Califa, na kterém teď v Jawě pracují.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa je zpět
a k tomu clanku v MCN...rok a pul stara zalezitost a jednalo se o clasicke motorky,kam jawa jiste patri...a k tomu 350sportu?....co je na nem oskliveho?? takhle se tam prodavaji a par lidi v cechach jim to zavidi.....
nejtek píše: jirin.sv> ....a ze pokud ma na superba tak si jiste mohl koupit kdejakeho japonce ale presto koupil neco co se mu libi ...a pro takovi jako je on se stale vyrabeji..
Přesně tak, ona celkově Jawa má v Británii / Irsku velmi dobrou pověst a Britové milují jednoduchost 2T motorů ideálně jednoválců. Krásně to třeba bylo vidět na takovém hybridu Zetky – model 250/485. Primárně byl určen na trh do Iráku, Egypta a Turecka, ale protože to byla motorka s vlastnostmi, co jsem vyjmenoval, tak se taky velmi dobře prodávala v Británii. Přitom by člověk řekl, že v té době byly k dispozici daleko lepší stroje, že?Jinak Ger loni koupil takového ubožáka Zetku, teď už je celkem v cajku. Já mu na ní právě posílal díly na repas a dokonce se kvůli němu něco i vyrábělo na zakázku (kontrolky) .
1 reakcí na tento příspěvek jawa je zpět
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |