Téma: Ze silnice na okruh
 
1.10.2009 v 09:36
Zásady jízdy na okruhu

Při jízdě po okruhu je třeba v zájmu zachování maximální bezpečnosti dodržovat některá základní pravidla bezpečné jízdy po okruhu. Zde je základní desatero, jehož dodržování vám zajistí bezpečný návrat z okruhu domů:

1. Při vjezdu na dráhu nesmíte ohrozit ostatní. Na dráhu vjíždějte tak, abyste nekřížili dráhu jezdcům, kteří již jedou po okruhu obvykle mnohem vyšší rychlostí než vy. Jejich možnosti při vyhýbání jsou omezené. Platí jednoduché pravidlo – držte se vpravo.
Ohlédni se za sebe!! Přeci jen na cílovce má skoro každej maximálku...

2. Začněte pomalu. Obětujte jedno až dvě kola na začátku na zahřátí pneumatik vašeho motocyklu a nesnažte se ihned lámat osobní rekordy. Bez zahřátých pneumatik bude mít vaše rychlá jízda ještě rychlejší konec.

3. Sledujte dění na dráze před sebou a zapomeňte na zpětná zrcátka (nejlepší je zrcátka sklopit či odmontovat). Co se děje za vámi vás nezajímá, to sledují ti za vámi. Snažte se jet tak, abyste pro ně byl co nejvíce čitelný. To znamená…

4. Držte zvolenou stopu (i když není ideální) a neprovádějte náhlé a nečekané změny směru jízdy. Můžete tím ohrozit rychlejší jezdce, kteří jedou za vámi, snaží se odhadnout vaši stopu a nejsou připraveni reagovat na náhlé změny směru vaší jízdy.

5. Na rovinkách se snažte držet rychlost a neohrožujte za vámi jedoucí jezdce nečekaným bezdůvodným zpomalením.

6. Čili jak v zatáčkách, tak na rovinkách jeďte plynule a předvídatelně. Na rychlosti nezáleží. Pomalý jezdec, který jede plynule je méně nebezpečný pro ostatní než nevyzpytatelný střelec často měnící styl jízdy.

7. V případě, že vás postihne nehoda nebo technická závada, tak nezůstávejte na dráze nebo ve výjezdové zóně, ale co nejrychleji opusťte dráhu či výjezdovou zónu a odejděte i s motorkou za svodidla. Odvoz nepojízdného stroje zajistí obsluha okruhu!!!

8. Zastavení na dráze je přísně zakázáno. Ohrožujete tím ostatní jezdce. Zastavení není dovoleno ani v případě, že vidíte zraněného jezdce či chcete pomoci s odstraněním havarovaného stroje. Tyto činnosti zajišťuje lékařská služba a obsluha automotodromu a jsou koordinovány přímo z dispečinku, který sleduje pomocí kamerového systému dění na dráze.

9. Věnujte maximální pozornost vlajkové signalizaci traťových komisařů a zapamatujte si význam základních vlajek. Řiďte se pokyny a příkazy traťových komisařů. Vlajková signalizace je jediným prostředkem mezi traťovými komisaři a jezdci, proto průběžně sledujte stanoviště komisařů podél trati.

10. K jízdě slouží pouze závodní dráha. Ostatní komunikace v areálu mají svá pravidla pro pohyb osob a platí na nich pravidla pro provoz na silničních komunikacích. Maximální povolená rychlost je 20 km/h. Pohybujte se pouze ve veřejných zónách areálu a pokud není výslovně povoleno je přístup do prostoru za boxy zakázán.

Význam vlajek


Červená vlajka:
Jestliže je závod nebo trénink přerušen, musí být máváno červenou vlajkou na všech postech traťových komisařů a červená světla kolem trati musí být rozsvícena. Jezdci se musí pomalým tempem vrátit do boxů.
Také se nesmí předjíždět!


Modrá vlajka:
Je ukazována v pohybu pomalejšímu jezdci, který je blízko předjetí rychlejším jezdcem. Pomalejší jezdec nesmí překážet rychlejšímu jezdci.
... je to informace pro jezdce, že bude předjet rychlejším. Pro něj to znamená, aby o to více dbal na to, aby držel zvolenou stopu a neměnil směr jízdy..


Žlutá vlajka:
Signalizuje nebezpečí ve předu nebo blízko trati. Musí s ní být máváno nejméně na dvou stanovištích traťových komisařů před nebezpečím. Jezdci musí zpomalit a být připraveni zastavit. Předjíždění je zakázáno až k místu, kde je vyvěšena zelená vlajka, výjimka je o moc pomalejší jezdec.

* Jakékoliv porušení tohoto pravidla během tréninku bude mít za následek zrušení času kola, během kterého k porušení došlo.
* Jakékoliv porušení tohoto pravidla během závodu bude potrestáno „RIDE TROUGH“ penalizací.
* V obou případech smí být uloženy další tresty (jako třeba uložit pokutu).
* Jestliže si ihned po předjetí jezdec uvědomí, že porušil pravidlo, musí zvednout ruku a nechat se předjet jezd(cem)ci, které předstihnul. V takovém případě nebude trest uložen.


Zelená vlajka:
Trať je volná.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů v prvním kole každého tréninku a ve warm-upu, v seznamovacím kole a v zahřívacím kole.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na stanovišti traťových komisařů následujícím bezprostředně po incidentu, který si vyžádal použití jedné nebo více žlutých vlajek.
Touto vlajkou musí mávat startér signalizující start do zahřívacího kola.


Černá vlajka se startovním číslem:
Vyvěšuje se bez pohybu na všech stanovištích společně se startovním číslem. Diskvalifikace jezdce (vyloučení ze závodu). Jezdec musí zajet do boxů na konci probíhajícího kola a nesmí znovu odstartovat. Tato vlajka musí být použita až poté co byl informován jezdcův tým.


Bílá vlajka:
Na trati je pomalu se pohybující vozidlo, ambulance nebo podobné vozidlo. Vlajka je ukazována na dvou stanovištích traťových komisařů dopředu před vozidlem a signalizuje, že jezdec se setká s tímto vozidlem v tomto nebo příštím úseku trati. Jezdcům je zakázáno předjíždět jiného jezdce během vyvěšení bílé vlajky, výjimkou je o hodně pomalejší jezdec a než předjel vozidlo. Předjíždění pomalu jedoucího vozidla je povoleno. Jakmile takové vozidlo zastaví na trati, musí zůstat vyvěšeny bílé vlajky a k nim musí být vystaveny ještě žluté vlajky.


Černá vlajka s oranžovým kruhem (ø 40 cm):
Tato vlajka spolu se startovním číslem jezdce značí mechanickou závadu na jeho stroji (např. unikající olej apod.), která může ohrozit jiné jezdce. Jezdec musí okamžitě opustit trať.


Žluto červená pruhovaná vlajka:
Snížená přilnavost trati (na trati je voda, olej, hlína apod.). Je ukazována bez pohybu.


Bílá vlajka s diagonálním červeným křížem:
Kapky deště v této části trati. Tato vlajka musí být ukazována bez pohybu na stanovištích traťových komisařů.


Šachovnicová vlajka:
Mávání touto vlajkou na cílové čáře v úrovni trati značí konec závodu nebo tréninku.
Šachovnicovou vlajkou musí být máváno současně s modrou vlajkou vystavenou bez pohybu na cílové čáře v úrovni trati jestliže jezdec (jezdci) projíždějí těsně před vedoucím jezdcem během posledního kola před cílovou čarou.

Převzato zde + doplnění


.................................. SAFETY CAR

Podstata aneb pravý význam SC...
Jde o to, že pokud dojde k nějaké události, při které se objeví překážka na trati, tak SC vyjíždí pro bezpečí nejen jezdců, ale i traťáků. To znamená, že účel je, aby se celé startovní pole seřadilo za ním, pomalu objelo tu překážku a traťáci pak mohli s čistou hlavou uklízet tu vzniklou paseku než všichni objedou kolo aniž by museli přemýšlet, zda jede nějaká opozdilá skupinka...

SC při endurance:
- jakmile najede na trať, na všech věžích je žlutá vlajka a cedule SC
- nikdy nesmíš předjet SC
- nikdy nesmíš předjet jezdce
- pokud blikají světla na SC, vždy musíš jet za ním, i kdyby jel ven z trati do boxů
- pokud v průběhu kola SC přestane blikat, v tomto kole zajede do boxů (ty za ním nepojedeš :) )
- pokud vidíš ceduli SC a vlajky, ale auto ne...nezpomaluješ, ale jedeš dál a snažíš se dojet vláček motorek za SC, můžeš narazit na pomalého jezdce nebo toho, kdo tohle neví... bohužel ho nesmíš předjet, čili jedeš za ním a doufáš, že auto dojedete
- jakmile auto vyjede ven.. na věžích se objeví zelená vlajka a zmizí cedule SC
- ale POZOR (tohle se porušuje skoro při každém závodě.. :/ ) i když je zelená vlajka, předjíždět se smí začít až když mineš cílovou čáru, NE dříve!


Naposledy editováno 01.10.2009 21:48:28
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 22:55 | Nahoru | #91
Asi déšť + crash...... ale měli by v tom případě vlajku doplnit tabulkou SC.....

Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 22:57 | Nahoru | #92
Změna počasí je jiná vlajka

Žluto – červená pruhovaná – změna adheze v tomto úseku dráhy (olej, voda atd.).

Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 23:04 | Nahoru | #93
Nebylo to naopak? Bila s cervenym krizem? Ta napr. v Indycar znaci sanitku...

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 23:10 | Nahoru | #94


Takováhle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 23:18 | Nahoru | #95
Harry_RnK>
Dawe02> Byla prostě červená a v ní diagonální bílej kříž
radi5> když ta na déšť má ty barvy obráceně.. a nepršelo

Naposledy editováno 30.05.2010 23:26:55

(reakce na) Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 23:30 | Nahoru | #96
mikitka> tak takovou neznam. Kdyby ten diagonalni kriz byl zluty, pak by to mohla byt uzavrena pitlane... Nebyla na tom praporu nakonec i Fatra?

Ze silnice na okruh

30.5.2010 v 23:36 | Nahoru | #97
[URL= with [URL=

Ze silnice na okruh

23.6.2010 v 20:44 | Nahoru | #98
Někdy, když vidím někoho jet tak si řííkám že by se z toho měli dělat zkoušky

Ze silnice na okruh

29.9.2010 v 09:03 | Nahoru | #99
Mohlo by vás zajímat..

Jak funguje autodrom

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

29.9.2010 v 12:24 | Nahoru | #100
Míšo ten článek je naprosto

(reakce na) Ze silnice na okruh

29.9.2010 v 12:44 | Nahoru | #101
LosKarlos> Co se ti na tom nezdá, Kájo?

(ať vim na co se mám zaměřit a čemu nevěřit, až to budu číst )

Ze silnice na okruh

30.9.2010 v 12:31 | Nahoru | #102
Neřikám že je tam nepravda,ale nic podstatnýho tam neni .Třeba proč jsou ty ceny takový a makový ...

Ze silnice na okruh

30.9.2010 v 12:40 | Nahoru | #103
Ono co se týče těch čísel, tak ten článek je krapet nepřesnej..
Myslím si, že na "obyčejných" akcích (volný ježdění, agentury..) to tam vypadá trochu jinak něž jako při něčem "velkém"...

Ale ohledně toho co a jak funguje je to celkem názorný..
Pro někoho, kdo přichází "ze silnice ne okruh" - proto jsem to sem dala

Ze silnice na okruh

30.9.2010 v 21:06 | Nahoru | #104
No to máš pravdu Míšo,ale kdybych se prvně chystal na okruh tak by mě určitě zajímalo kolik to koštuje a za jak dlouho . Proč je to tak drahý a tak ? Brno nabízí víc a je levnější tak jak je to možný? Kažopádně mám Most rád .

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

2.3.2011 v 22:25 | Nahoru | #105

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ze silnice na okruh

3.3.2011 v 08:35 | Nahoru | #106
mikitka> to vypadá vážně hezky ... můžu i když nemám okruhovku?

(reakce na) Ze silnice na okruh

3.3.2011 v 08:48 | Nahoru | #107
rezetka> stopro vítanej je každej, kdo má tu atmosféru kolem okruhů rád..

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

3.3.2011 v 16:58 | Nahoru | #108
okruhari uz byli davno ne

(reakce na) Ze silnice na okruh

18.3.2011 v 16:53 | Nahoru | #109
Tým vznikl loni

V roce 2010 Okruháři.cz ve své historicky první sezoně vyhráli celý šampionát v závodech Czech endurance cup 2 v kategorii Supersport

Letos dostal web novej kabátek -> tak to bylo myšleno
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist