globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba řetězu
 
24.5.2010 v 14:31
Ahoj draci,chci se zeptat,nastříkala jsem řetěz na doporučení známého sprejem Chainlube Racing s teflonem od firmy Motorex.Na řetězu se udělala souvislá vrstva lepivé hmoty,na kterou se nabaluje bordel a když bych chtěla sprej vyčistit a stříknou znova,spotřebuji celou pixlu Cain clean 611 od téže firmy.Mám problém i s tím že nemám centrální stojan a výfuk i na levé straně,tím pádem se to špatně udržuje,pže k řetězu skoro nemůžu.Nejsem si zcela jista jestli sprej který jsem použila je vhodný pro tento typ motorky.Můžete mi poradit co se vám osvědčilo za spreje na řetězy?Mám chopera a vzhledem k nedostatku času toho moc nenajezdím,snažím se jezdit jen za sucha i když se stane že člověk občas trochu zmokne.Díky za odpo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 22:58 | Nahoru | #61

Stev>Bornys, Gerry> nerozčiluju se, je mi to jedno, ale když vezmu ten sprej od Motorexu tak má takovej rozptyl že je úplně jedno jestli stříkám 2x na každou stranu nebo jednou doprostřed, navíc nesouhlasím s tím že na válečkách je k ničemu, ale nic moc to neřeší tak je zbytečný se nad takovou blbostí dohadovat, důležitý je vyčistit, nastříkat, a zbytek setřít.



Tím Motorexem to stříkám taky doprostřed, fakt se to rozchlustne všude. Neodlítává, není na řetězu skoro vidět

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:01 | Nahoru | #62
Nemam zkusenosti s zadnym cisticem zatim. Cistil jsem jen petrolejem zatim a hadrou. Takto vypada retez mazany Shellem po desti. Rekl bych ze brusna pasta je vic nez evidentni. Opravdu dokaze cistic odplavit vsecky ty male kaminky..proste uplne docista?
Jo jinak..proc po nastrikani maziva a zaschnuti retez jeste utirat? Odcakavat by to nemelo tak ani tak ne?

[img]

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:10 | Nahoru | #63
špilas>
Přesně takhle vypadá úplně blbě namazanej řetěz. Máš to všude tam kde je to zbytečný a kde to má být tam to nejni . Je krásně vidět, jak nebyl namazanej tam kde měl a proto se zahříval tak, že Ti vytéká mazivo z pod ókroužků. Takhle půjde řetěz brzo do kopru . Teď už chápu proč někomu vydrží řetěz třeba jen 10 000 Km . A navíc jezdit s takhle zasranou motorkou bych se tada styděl .

Naposledy editováno 25.05.2010 23:18:49

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:16 | Nahoru | #64
no ja vim no...hodlam s tim hned neco delat jak dojedu dom! Jinak cakam to tycinkou zevnitr na obe strany..namazane to je urcite dobre..jak sem daval na obrazku na zacatku

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:18 | Nahoru | #65
Ladis1> tak to taky strikas na hovno,jestli to strikas doprostred......pod ty valecky na ktery to strikas doputuje jen uplne minimum.......a ty tam potrebujes dostat maximum,tzn,strikat to do kraju ,kde valecky maji "vuli" a je "videt" na cep. Je to tezky pochopit? Uz to tu pisu asi potreti......

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:19 | Nahoru | #66
špilas> Strikas to dobre...,ale hned po namazani to utri.....necekej, az to zaschne...a budes mit retez v cajku....

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:21 | Nahoru | #67
Zajimalo by me teda jestli zmizi i ten prach malinky kaminky...proste to co tam vypada jak pisek...po procaknuti tim cisticem.
Vlastne jakej je rozdil kdyz retez proplachnu petrolem nebo cisticem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:31 | Nahoru | #68
špilas> pokud je v takovem stavu jako jsi ho nafotil,tak vezmi petrolej ,stetec....a pekne ho cely natri petrolejem...,idealni je stetcem "tupovat".....,ja na to mam potom takovy special kartacek na retez,ale lze pouzit napr zubni(hlavne aby nebyl moc ostry)...tim vycistis...a utres do hadru(poradne)...,pote to prostrikas cisticem a opet utres...retez bude jak novy.....a potom podle navodu jak jsem psal mazat...a timto zpusobem zasranej ho uz nikdy mit nebudes.....jeste jednu vec.....ten Shell vezmi postav ho na zem a kopni do nej at leti daleko,ze ho uz nenajdes..je totalne na hovno!!! Kup Motorex,nebo neco podobneho..... Shell dela hutnou penu a to je na picu...potrebujes nejdrive aby to bylo tekuty a vsude to zateklo a az potom "tuhlo"....

Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:33 | Nahoru | #69
S tím naděláte ... Já to dělám takto každé dva roky:

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 23:36 | Nahoru | #70
Bornys> hm je tak je tak. Ten shell byl krok vedle. Hned se na to vrhnu jak prijedu dom

Naposledy editováno 25.05.2010 23:36:27

2 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

26.5.2010 v 00:18 | Nahoru | #71
Jezis vy z toho delate vedu Ja bych skoro tvrdil ze je uplne a totalne sumak jak mazat retez, jiste jste si vsimli, ze mazivo zatece okamzite naprosto vsude Taky nevim proc se zduraznuje mazani valecku, uvedomte si ze neni zadny teoreticky duvod, proc by se mel na pouzdru otacet. Prakticky tam asi nejaky skluz je, ale nic co by stalo za rec, ostatne mazivo se dostane opravdu vsude.

Naposledy editováno 26.05.2010 00:19:15

(reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 00:46 | Nahoru | #72
špilas> Jj,jestli ti nevyhovuje mazadlo, tak ho vymen.Ja mam treba dva spreje od Ma-Fra a jeden je levnejsi a druhy ten nejlepsi a je tam velky rozdil.Za prve v tom, ze ten levnejsi je takovy cerveny,zasere retez,bali se na to bordel a odstrikuje na kolo.Ten lepsi je pruhledny(bily), bordel se na to lepi mnohem min a neodstrikuje na kolo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 01:06 | Nahoru | #73
PetrVTR_new> To asi nemyslis vazne cos napsal....,ze ne..? Videl jsi nekdy retez v rezu...??? Pokud ano tak jiste vis kde a kdy se "valecek",pod ktery je potreba dostat mazivo(primazavat), otoci....a pokud ne, tak si sedni k motce...toc kolem a sleduj jeden cep retezu,kdyz nabehne napr. na zacatek rozety...a kdyz z ni "vybiha"....to samy plati u pastorku,valecek ktery je ve styku s rozetou,ci pastorkem je v ni "fixovany" a pouzdro uvnitr se pootoci ....uz vidis ten teoreticky duvod..???? Chces napsat jeste neco chytreho..????
Edit....
A pominu toceni,kdyz je retez unasen pres vodici listu na kyvce a nabeh cepu do rozety a pastorku....

Naposledy editováno 26.05.2010 01:41:26

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

26.5.2010 v 01:30 | Nahoru | #74
Pro neverici Tomase:

www.google.cz/imgres

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 05:47 | Nahoru | #75

PetrVTR_new>Jezis vy z toho delate vedu Ja bych skoro tvrdil ze je uplne a totalne sumak jak mazat retez, jiste jste si vsimli, ze mazivo zatece okamzite naprosto vsude Taky nevim proc se zduraznuje mazani valecku, uvedomte si ze neni zadny teoreticky duvod, proc by se mel na pouzdru otacet. Prakticky tam asi nejaky skluz je, ale nic co by stalo za rec, ostatne mazivo se dostane opravdu vsude.



přesně tak, kdyby se mazivo nedostalo všude, tak ho nestříkám jen zezadu na rozetu, též je to v návodu Ty válečky nevím jistě, nejsem technik, ale myslím si že kdybych měl namazaný čistě jen ty vzývaný místa mezi destičkou a válečkem a zbytek suchej, tak to jednak dělá randál a druhak se mi rychlejc obrousí převodová kola. Shrnul bych to tak že to co je zvnějšku má bejt suchý a co zevnitř namazaný, fakt je zbytečný z toho dělat vědu.

(reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 06:51 | Nahoru | #76
Bornys> Naprostej souhlas s tebou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 08:03 | Nahoru | #77

Bornys>PetrVTR_new> To asi nemyslis vazne cos napsal....,ze ne..? Videl jsi nekdy retez v rezu...??? Pokud ano tak jiste vis kde a kdy se "valecek",pod ktery je potreba dostat mazivo(primazavat), otoci....a pokud ne, tak si sedni k motce...toc kolem a sleduj jeden cep retezu,kdyz nabehne napr. na zacatek rozety...a kdyz z ni "vybiha"....to samy plati u pastorku,valecek ktery je ve styku s rozetou,ci pastorkem je v ni "fixovany" a pouzdro uvnitr se pootoci ....uz vidis ten teoreticky duvod..???? Chces napsat jeste neco chytreho..????
Edit....
A pominu toceni,kdyz je retez unasen pres vodici listu na kyvce a nabeh cepu do rozety a pastorku....



Picovina

EDIT:

k pootoceni nedojde mezi valeckem a pouzdrem, ale mezi pouzdrem a cepem, tedy u treci dvojice kde je uzavreno mazadlo o-krouzky. Najdi si nejaky zdroje o retezovych prevodech, tim myslim strojarsky texty, ne clanky na internetu o peci o motoretez. Krom toho si skutecne nedovedu predstavit, jak by se vubec mal retez mazat, aby se to mazadlo pod valecky nedostalo

Naposledy editováno 26.05.2010 08:20:05

Údržba řetězu

26.5.2010 v 09:58 | Nahoru | #78
Bornys má pravdu, zvenku na válečkách je to opravdu na prd.Řetěz se vytahuje tím, že se tvoří mezery mezi osičkama, článkama a válečkama.Tzn. nechat co nejméně třít tyto tři elemety řetězu. Mazánní válečků zvenku podle mě spíš pomáhá životnosti rozet(vykousání)ale nefandím tomu, že nějak moc akutně.

Údržba řetězu

26.5.2010 v 10:00 | Nahoru | #79
Dotaz pro ty, co používají Kettenmax:
Co do něj lejete jako čistidlo? Prosím poznatky z praxe.

Údržba řetězu

26.5.2010 v 10:07 | Nahoru | #80
A PetrVTR má taky trochu pravdu, ale to mazivo má takovou vizkozitu(dle mýho názoru) že tím kroužkem (ať už je to O, X, B, D, Y,Z,Ž ) provzlíná.
Před tím jsem měl ZRX1200 a to byl řetězo žrout - mazal jsem bez hubičky na sprey, a občas nechal vyčistit řetěz ...myslím že celý jádro pudla tkví v tom, nenechat ho suchej a špinavej.To jestli stříkám z leva nebo z prava, nebo z jinejch úhlů už v otázce životnosti nebude mít asi moc velkou roli.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

26.5.2010 v 15:22 | Nahoru | #81
Co Arva na odmaštění rětězu??

(reakce na) Údržba řetězu

26.5.2010 v 16:34 | Nahoru | #82

horyn>Co Arva na odmaštění rětězu??



a co na to gumové těsnící kroužky

Údržba řetězu

26.5.2010 v 19:14 | Nahoru | #83
Tak ja volim nazor ze moc mazani skodi. Mazu az kdyz je retez opravdu suchej a napinam taky velmi zridka. A vzdycky mi vydrzel to samy co klukum ktery kazdych 300km retez cisti a mazou. Na GSX1400 jsem ho menil v 18 tis km a to preventivne. Jeste by neco vydrzel.

Údržba řetězu

26.5.2010 v 19:27 | Nahoru | #84
Cca 40tis km používám Xeramic Chain White Wax - je to vosk, dělají ještě olej, ale ten na řetězu dvakrát nedrží. Vosk má podobné skupenství jako nivea, takže neodlítává ale nelepí bordel jako třeba Motul. plati tam samoozřejmě nastříkat a nechat 20min v klidu. Než jsem se k tomu propracoval, zkoušel jsem asi 4 podobný srágory - tohle mi přijde jako rozumná střední cesta. dělají i čistič řetězu na mým CB 1300 mi čistič vystačí cca na 3-4 čistění. Mažu cca po 300km, nebo po větším dešti když se řetěz opláchne. Při mití motorky umeju nejen čističem ale i vodou - pořádně otřu hadrem, nechám vyschnout a namažu...

pokud se nepletu, téměř shodný vosk dělá i ProTec, ale zde zkušenost nemám.

cena vosku tuším 230kč (relativně velká piksla - minimálně 10-15 festových mazání)
cena čističe někde kolem 160Kč
prodává to AutoPrima

Údržba řetězu

26.5.2010 v 20:33 | Nahoru | #85
Dle mých zkušeností je asi nejlepší na čištění kerosin / letecký petrolej /
používám ho už spoustu let a ničim jiným řetež nevyčistím tak jako kerosinem.

Údržba řetězu

26.5.2010 v 20:43 | Nahoru | #86
S100 - weisses Kettenspray. Hayabusa docela jede, přesto nikde ani kapka odstřiku, když to nevyjde, mažu někdy až po 1000km a řetěz není nikdy na sucho, ani po pořádným dešti. Čistím petrolejem a štětcem, lepší než spreje. Akorát ho teď nemůžu sehnat.

Údržba řetězu

26.5.2010 v 21:15 | Nahoru | #87
Na čištění používám kapalinu do mycích pultů Jmenuje se to vznešeně, ale v podstatě je to petrolej

Údržba řetězu

27.5.2010 v 01:47 | Nahoru | #88
jj petrolej se objevuje v diskuzích dost často - na arvu či jíný odmaštovadla bych se stopro vybodl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

27.5.2010 v 11:39 | Nahoru | #89
Stev> Zkusím vám sdělit moje zkušenosti:
- na motorkách mám najeto přes 150 tis.km, takže řetězovek jsem měnil víc než dost
- nejdřív jsem byl fakt vyplašenej a staral se o řetěz jak o svý děcko (mazání přesně po 500km, nebo po jízdě v dešti, po každým druhá mazání jsem ho čistil...)- výsledek do výměny řetěz vydržel 26 000km (Varan)
- u druhé řetězovky jsem to už tak nepřeháněl (hlavě s tím čištěním) a vydržel 24 000km
- u dalších to beru hákem a kromě občasnýho namazání a vyčištění tak jednou za sezónu na to kašlu a řetězovky vydrží + - pořád stejně - s tím vásledkem , že ušetřím hromadu peněz za předražený mazadla a čistidla
Takže jsem přesvědčenej, že se kolem údržby řetězovek dělá zbytečnej povyk.Jedinej důvod proč řetěz čistit je ten aby z něho nelítalo svinstvo.Jinak O,W,Z kroužkový řetězy jsou tak kvalitní, že není potřeba údržbu přehánět.Nikomu můj názor nenutím, ale je to moje zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

27.5.2010 v 12:23 | Nahoru | #90
Šemík> a jen tak pro zajímavost,kolik si najel bez údržby?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist