mám freewinda a měl bych prosbu o radu. Motorka mi po bouračce jede doleva, je to vidět když rádoby srovnam řidítka, tak přední kolo je zatočené mírně vlevo(odhadem tak 5 stupňů), težko říct zda to je řidítky nebo vidlema nebo brejlema(možná že to bude vším :( ). Potřeboval bych radu jak a kde se to měří. Jestli musim skutečně vyndat vidle a proměřit uchylkoměrem(řidítka teda nevim ani jak proměřit), nebo na to je nejaky fígl jak to udělat na motorce. Nebo pokud to jde srovnat jen v krku řízení, jak se to dělá? Mám servisní manual a nejaky čas hrat si s tím, takže to nechci hned strkat do servisu. Bouracka byla v 50km/h, motorka se otřela o předek auta které bylo šikmo přes silnici. Levá vidle cela odřena utrhlá stupačka a proste levy bok odrbaný, jak jsem mu z ty jeho vykopavky utrhnul znacku s kusem předniho narazniku. Pak moto (i se nnou) padla na pravou stranu, ale co šlo pobral kufr a řidítka. Stalo se to v 50km/h, takže se mi nezda že by to byl tak extrémní náraz, nevím na co jsou tyhle motorky dělaný ale tohle by snad mohli vidle vydržet, hlavně když jak říkám to nebyl čelní náraz, ale jen jsem se sklouznul po předku toho auta. Za rady jak na to díky
nejspíš jo tak srovnat , nebo koupit nový HDcom a pod, bacha některý jsou na hovno , nějaký motoscout, nebo motopuuzle, teď nevim
pak zjistit jestli jsou ohlý brejle, buď srovnat nebo zkusit poskládat jak velkej vliv tomá
pak zjistit jednostopost stroje a kdyžtak rovnání rámu
a když už budeš u krku řízení tak se mrkni jestli není narařenej a ohlej , to taky nechat rovnat
někdy stačí povolit brejle a sesadit je tak ja k to patří , pokud nebudou naražený vidle nebo rám
Do cca 15-20 by ti měla motorka vydržet přímý náraz, pak se deformuje. Vidle jsou dimenzovány, že v cca 70 se při přímém nárazu "střihnou", krk se deformuje ještě dřív.
Před dvěmi lety jsem v cca 35 (podle znaleckého posudku) doklouzal pod auto. Nebyl přímý náraz, pneu, kotouč a vidle postupně deformovaly práh auta. Ráfek byl v poho s malou rejhou, kotouč roztrhl práh a když se motka začala zasekávat o vidle, pokračovala světlem a budíkama napřed. Byly v tahu obě šavle (viditelně). Po opravě se pak zjistilo, že spodní brýle s ložiskem krku jsou taky na výměnu a rám je lehce mimo tolerance ve dvou z (myslím) šesti os, ve kterých se měří.
Neporadíte někdo kde prodavaji nahradní díly neorigo? Potřebuju stupačky i s držáky, stupačky jakž takž přežily, ale jeden držák uplně ohnutej a druhej ma teda jen vylomeny plisek(coz je asi pojistka aby to pobralo energii narazu a neudelalo paseku v rámu). Asi me nemine to koupit originalni, ale treba znate nekdo nejake vrakoviste nebo nejakou druhovyrobu. Jo a díky za příspevky