Rád bych slyšel názory zkušených, jelikož je vás zde asi dost a každý ste prošli tím co já teď.
Je mi 18, ted jsem začal dělat papíry na motorku(nemám zatím nic). Rovnou silnější co se dělá od 18. Doma nemáme žádnou motorku, ani nikdo nemá vztah k motorkám kromě mě. Jelikož mám hodně kamarádů kteří je mají. Auto mi absolutně nic neříká, a je to pro mě jen stroj pro převoz z bodu A do bodu B :) proto motorka. Autoškolu bych měl zvládnout, jelikož od 14 jezdím na skutru(což není ale motorka) v provozu, skoro denně(policajti mě chytli jen 1 v 15). Takže návyky už mám. Situace v běžném provozu taky předvídám líp než někdo kdo nejezdil ještě. Občas se sjedu na CBR125 a Aprilii 125rs co mi pujčí, ale to jen málo. Po autoškole bych si chtěl něco koupit. Peníze nehrajou roli. Teď co mě zajmá! nuže.
Jakou motorku? někdo mi říká že pěkně od 125 a zvyšovat. Někdo říká že když jsem už znalý z provozu a mám to v hlavě srovnané, tak je jedno naco sednu. Jen přiznám že je rozdíl jezdit v provozu na motorce s 20kw nebo 4kw automat... Jelikož papíry mě brzdí tak se bavme jen o 125 nebo 250. Co doporučujete? CBR se mi za 1 nelibí, ale na začátek je ideální. Taková vosa si připadám na bomboně :D ta aprilie už je trochu jiné žihadelko, a docela sem si připadal poprvé na ni rychlý, ale po určitém čase normálka. Chtěl bych si ale koupit aprilie 250 RS. Nejezdil sem na ní, ale ale určitě to bude o něčem jiném. Nebo máte snad jiné nabídky? Libí se mi i cagivy mito ale jsou to hrozně drahé stroje :/ díky za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
2 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
já sám jsem se i se svýma asi 5 letýma zkušenostma a 15 000 km na NSR bál přesednout na toho litra, že mě to někde posmyká... není to tak, že ti cukne zápěstí a už sleduješ motorku jak ti ujela zpod prdele... když to budeš držet v nízkých otáčkách a seznamovat se s tím postupně, tak se není čeho bát... a nějaké zkušenosti přecejenom máš i z toho skůtru...
já osobně bych šel do zavřené 600 ccm, už jenom proto, že tu motorku nebudeš měnit po roce, ale ve 21 si ji necháš otevřít (ty supersporty mají myslím kolem 80-90 kW otevřené, což bude zase pořádná porce zábavy) a zase tě bude bavit, ale pořád budeš vědět co máš za motorku, jak ses o ni staral a nebudeš riskovat, že ji prodáš strašně pod cenou (nehledě na to, že můžeš prodávat i půl roku) a koupíš nějakou mrchu co se ti bude jenom srát a ty budeš víc opravovat než jezdit...
stejně většina mladých co si koupí v 16 letech dvoutakt, má ty motorky otevřené na 20 a více kW, takže to takový rozdíl nebude... a naučí se na tom dobře ;)
Máš pravdu :) Já jen mám ze všeho určitý respekt. V autoškole jezdím na jawe 350, má 14kw myslím a jakože se mi to zdá docela dost :D ale to je tak jak jsem sednul na skutra a jel 50 a bál jsem se, ted jedu stím s kopce přes 90 a ještě si stihnu přečíst smsku. Já mám hlavně obavu z toho že to rodičům nevysvětlím. Tatík uvidí na boku nápis 600 a zamkne mi to v garáži, s argumentem že po skutru nemužu sednout na takovou mašinu. Už ted se jim snažím vysvětlovat že to bude mít max 25kw. Jak hledám tak hledám 600 nemužu najít žádnou zavřenou. Kolik to stojí uzavřit?dík
ohledně respektu... to samé jsem byl já... chtěl jsem v 16 zavřenou 125ku na 11 kW, protože jsem do té doby jezdil na fichtlu a měl jsem z toho strach... nakonec měla moje NSR asi 17 kW (taková napůl otevřená)... a po chvilce jsem to otevíral na plný výkon, protože to je furt takový větší fichtl, akorát ve všem o trochu lepší (s nadsázkou) a po nějaké době už mě NSR moc nebavilo, chtělo to něco většího a po taťkovi byl doma litrový Triumph... byl jsem z toho posraný strachy, dyť blbě přidám a motorka mi ujede zpod prdele... a sedl jsem na to a zase žádná hrůza... držíš to v nízkých otáčkách a ono to jede jak NSRo pod plynem, nic šíleného se neděje potom sem tam zkusíš přidat víc a rozpoutat peklo... lekneš se a plyn zavřeš... a tak si pomalu zvykáš až ti to přijde normální
s rodičema to je těžko, mi by doma asi taky jenom tak neprošla větší motorka kdyby nestála v garáži po otci... ale nejdůležitější je je předsvědčit a dostat to domů... jakmile bude motorka doma a poprvé vyjedeš tak už se to hrotit nebude a zvyknou si tak samo to bylo s Triumphem... ani otec (motorkář) mě na něho nechtěl pustit, ale vyjedeš jednou, dvakrát a už to doma nikdo neřeší pokud se nic nestane chce to jezdit hlavou
a držel bych se doma argumentu, že je to sice 600ccm, ale výkon to má jako 125ccm, ale má to daleko lepší podvozek a brzdy, takže je to lepší než koupit malou raketu
ohledně zavření to je různé od značky... měli jsme na to stránky, ale ty už nejedou, to ti bude muset poradit někdo zasvědcenější než jsem já... Kawa to měla snad za 3000?! Honda nebo Yamaha snad i 20 tisíc?! nevím, různí se to od značky a typu motorky...
Naposledy editováno 03.05.2010 18:47:55
No ja původně než jsem se poradil tady, chtěl nějakou 125. Popřípadě 250. Taková Cagiva mito, ojej vypadá krásně a určitě i jede. Jen stěmi díly to bude asi problém. Nemužu se rozhodnout co. Počkám ještě a budu každý den sjíždět inzeráty. I když peníze mám rozhod jsem se do toho nedat víc jak 60-70 tisíc. Novou nechci.
Naposledy editováno 03.05.2010 19:23:42
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
navíc Mito i RSko jsou super motorky, ale obě jsou z Itálie a obě jsou docela dost poruchové... v tomhle zlaté moje NSR, na kterém se nevysralo za 6 let skoro nic, kámoši co měli takhle dlouho dvácu Italku skoro všichni během té doby zadřeli nebo jim tam odcházelo něco jiného...
další věc je, že do dvoutaktní dvácy musíš lít asi litr oleje na 1000 km (zhruba 300-400 Kč za litr) a spotřeba je stejně někde na 7-10 litrech když to točíš (dá se jet i za 5-6 litrů na 100 km, ale to nesmíš vytáčet přívěru, takže jezdíš ani ne na poloviční výkon)... ta šestka by snad víc jak 7 vzít neměla a olej kupovat nepotřebuješ...
a ještě jedna věc je zvuk... ať už se dvoutaktní zvuk někomu líbí a někomu ne, tak furt je to větší sekačka (osobně jsem si na něj zvykl a poslouchal ho rád ), zatímco ta šestka už je velká motorka a bude znít pěkně
je to na tobě... osobně jsem strašně rád, že jsem se na dváce učil, protože mi dala strašně moc, ale jak tady někdo psal... pokud je holka která v životě neseděla na motorce jinde než v autoškole schopná si koupit šestku, která má 25 kW jenom v papírech a nezabije se na tom a naučí se jezdit, tak to asi nebude taková hrůza (nic proti slečnám )
a ještě jednu věc si musíš uvědomit... není to jenom o tom udělat papíry a koupit motorku... tím to teprve začíná a dalším krokem než začneš jezdit je pořádné vybavení, takže kvalitní helma, kombinéza, rukavice, boty, páteřák... to je základ co budeš muset koupit... ono se to zdá, že dáš 60-70 tisíc do motorky, ale ještě to chce počítat tak 20 tisíc na vybavení (a to klidně i z bazaru, ale nejezdit v šusťákovce, riflích a teniskách )... osobně bych už bez kombi a veškeré výbavy nesedl na motorku ani pro jízdu do obchodu pro rohlíky a zpátky, protože tohle všechno ti může zachránit život až ti někdo nedá přednost nebo uděláš nějakou blbost
Naposledy editováno 03.05.2010 19:19:55
edit: Ted koukám na tu tvou motorku a krása, zavidím:) Z těch fotek to NSR vypadá dost podobně jako bráška, ale uplně jiné střely :D
Naposledy editováno 03.05.2010 19:24:37
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
helmy, měl jsem AGV, nějakou z těch nejlevnějších sad, ale helmy Shark mají celkem kvalitní zpracování a dají se pořídit za rozumnou cenu, do začátků bych bral asi tohle... já si teď koupil Scorpion EXO-1000 a taky za solidní peníze, i když s hlučností nejsem nejspokojenější, ale tak holt to není Shoei nebo Arai za 20 tisíc no (a určitě je to daleko lepší než to levné AGVčko) ale jak říkám, hlavně pořeš motorku nejdříve a jenom počítej s tím, že v rozpočtu si musíš nechat zhruba 20 tisíc na výbavu (helma 5000-10 000, kombi 5-10 tisíc, páteřák 1500-2000, rukavice 1000 - 3000, boty 2000 - 5000), tohle jsou tak zrhuba ceny ve kterých by ses pohyboval, ale kromě helmy bych se nebál klidně koupit všechno z bazaru, takže tam se dá v začátcích ušetřit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
jinak boty bych určitě taky pořizoval, to zachrání kotník při pádu, ani nevíš jak
vybrat motorku musíš podle tvého vkusu... jestli spíše Horneta nebo Bandita (naháče) nebo CBR, GSX-R, R6, Ninja (kapotované supersporty), případně nějaké SV 650 nebo Fazer (kapotované naháče)... je to na vkusu a na tom co chceš jezdit... ale to SV i Fazer bude mít asi celkem lineární průběh, takže ty motorky asi nejdříve začnou nudit, ostatní by mělo mít v určitých otáčkách kopanec a průdký nárůst výkonu, ale to by taky museli mluvit asi spíše majitelé motorek než já
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
No prevence je dobrá. Když budou finance hned budu kupovat celou výbavu. + nesmím zapomenout na nějakou udržbu kdyby se náhodou taky něco pototento. A přítelkyně už taky něco mumlá že se těší, takže to vidím na 2x výbavu(i když ...:D).
Radunka83> Tak to smekám:D co první puštění spojky? hned na kawe ještě s instruktorem wow:D. Taky jsem měl tremu i když jsme pakrát už to zkoušel u kámošu... i ted mě to občas kopne:) Jinak tu motorku zavidím R6 bože :))) a dík