paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
29.4.2010 v 23:25
Pár otázek pro zkušené vlastníky 1Válů.
Možná se zdají malichernostmi, ale chci do detailu ideální cestu jak vést ostřejší enduro jako XR650 na cestě, ostře, i klidně.

Zlatá dvěapůla, na te jsem mohl absolutně cokoliv

1.Otáčky motoru
Dostalo se mi, že motor podtáčím. Prý akorát oddělám klikovku.

Když jedu klidné roviny při konstatní , nižší rychlosti (50/60kmh?), často řadím na 4 kvalt a Otáčky držím na nižším středu . Motor "nezakopává" (na to bacha) jako když podtočím úplně, ale jede tišeji, klidněji a mám pocit že úsporněji (zato bych však krk nedal). Každopádně je to klidnější jízda než při stejné rychlosti na 3.kvaltu (motor je o mnoho hlasitější, neklidný, vibrace jsou zbytečné vysoké, občas i trochu střílí).

Otázka zní: Opravdu musím za každou cenu držet vyšší otáčky ostrých 1Valů (hlavně Xr) i při klidné, pomalé jízdě cestou k babičče pro pár buchet ?



2.Zatáčky, zákruty, kruháče a jiné svinstvo..
..je s otrým motorem občas pěkný oříšek. Motor při zpomalení buďto tvrdě brzdí, nebo dravě tlačí jako zvíře. Podřadit, pomoct si spojkou, i citlivá ruka lecos zachrání, ale není to ono. (možná ani nebude:) V některých zatáčkách je "kousající" zadní kolo vážně trochu problém.

Jak přesně projíždět ostré i pomalé zatáčky na ostrém motoru ?



3. "meziplyn" , nebo-li "vrkání" je nepostradatelné při podřazování a brždění motorem, slyšel jsem ale že i při řazení nahoru

je to pravda ?

prosím konstruktivní odpovědi. Všem účastněným mistrům předem děkuji. Jde o zkušenosti které ovlivní (možná nejen)můj styl.


Naposledy editováno 30.04.2010 01:21:28
Předchozí
1 2
Následující

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

30.4.2010 v 18:46 | Nahoru | #31
Nemam to teda jednobuch, ale brzdí to motorem taky slušně a při podřazování si vrkám jen proto abych vyhnal otáčky nahoru aby při puštění spojky nebrzdilo tolik zadní kolo a netancovaloto tolik to znamená kvůli stabilitě při nájezdu do zatáčky nebo plynulosti brždění.

(reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

30.4.2010 v 19:55 | Nahoru | #32

rhaon>..
Dejme tomu jedu přes republiku dálnicí, kolik držet maximálku abych to neuhnal ? 100-120?



No záleží podle převodu, kdybych se na tom chystal cestovat, tak dám určitě mnohem těžší převod . Se standardním převodem je maximálka kolem 140km/h, ve stovce už točí 5000 ot/min, což už je dost, na dálnici bych v kuse více než 4000 ot/min netočil..

Ale až teď mě napadlo, má XR 650R nebo 650L ? Tam je jiný převod. Rko má 14/48, Lko má 15/45. Kdyby to utáhla (což by měla ) , tak bych dal dopředu klidně 16z místo 14z, na maximálce to udělá 20km/h ale i tak to ve 100km/h už bude točit 4500 ot/min.

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

1.5.2010 v 10:24 | Nahoru | #33
C.J.> Xr 650R. Uvažoval jsem o patnáctce, ale pokud by zvládla i 16 budu jen rád. Na tvrdý offroad se s ní strejně nedostanu. Možná bych si mohl pomoct 15tkou a změnou rozety.

(Známej mi poslal fotky "nadšence" kterej točil Xero po dálnici 150tkou a komplet vyluftoval motor. Díra jako z pece a (nejen) ojnice venku )



Ještě řeším pneu, nejradši bych tam dal Pirelli Scorpion Trail.

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

1.5.2010 v 10:35 | Nahoru | #34
Jeden detail k tomu "meziplynu". Už se to psalo mockrát, ale přeci jen - klasický meziplyn je při řazení dolů u nesynchronizované převodovky u starých náklaďáků (osobák už snad jen veterány), nebo traktorů. Postup: Vyšlápnu spojku, přeřadím na neutrál, pustím spojku, přidám plyn, vyšlápnu spojku a podřadím. Bez tohoto postupu se podřadit nedalo vůbec - rychlost tam nezaskočila, nebo padla rána jak bucharem. Řazení nahoru bylo s dvakrát vyšlápnutou spojkou, ale bez meziplynu. U motorek se nejedná o klasický meziplyn, protože se nevyřazuje do neutrálu, jen se prostě plynem srovnají (zvýší) otáčky motoru na úroveň potřebnou při stejné rychlosti ale nižší zařazené rychlosti, ideálně tak, aby motor při puštění spojky nezačal ani brzdit, ani zrychlovat, protože ty síly přenáší spojka, jako při prokluzu při rozjezdu. Otáčky motoru v okamžiku než začne spojka zabírat a v okamžiku kdy plně sepne by ideálně měly být stejné - jestli to ovšem stihneš postřehnout na otáčkoměru . Čím má motor větší krouťák, tím je to správný dávkování plynu důležitější, jednak se šetří spojka, jednak nehrozí bloknutí kola díky prudkýmu zabrždění motorem. Takže u velkoobjemový dvouválcový potvory smáčknu spojku a přeřadím a zároveň vrknu plynem tak, abych pustil spojku a motorka necukla ani dopředu, ani dozadu - to je ideál. S klasickým meziplynem se dá řadit jen z dvojky na jedničku, když se to umí, tak je to znát - třeba při dojíždění na křižovatkách.

Naposledy editováno 01.05.2010 10:44:19

1 reakcí na tento příspěvek Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 09:53 | Nahoru | #35
Antihopingové spojky umožňují někerým 4t nevrkat. Spojka je spotřební materiál a v terénu neustále potřeba ať už jedeš ostře nebo koch jen přez prohlubeň.Jinak seš za čůráka.Co se týče sinchronů,tak to mně dostalo.U aut, se řadí do sebe zoubky koleček a sinchron ta kolečka umožnuje dostat do stejné rychloti.Také ale zeslabuje ta kolečka mezi kterými se nachází a proto u starých náklaďáků nebo tahačů se nedával.Pak se mačkala 2x spojka a jiné meziplyny,aby se rychlost soukolí stotožnila.Motocykli mají kolečka na ozubené hřídeli a z boků výstupky nebo otvory a vidličky to na těch stromečcích posouvají tak,že to zubům nevadí.Ty jsou totiž neustále na sobě a zabýrá vždy ta sestavička koleček která se do sebe zaklesla.Spojka tedy není důležitá,pokud se to umí.Samozřejmě to žádné převodovce nepřidá,když se to tam bouchá jak chce.I klukům GP alespoň na chvíli vypne zapalování aby to tam mohl mlasknout nahoru při plným plynu a dolů ještě pomůže antihopová spojka,která umí klouznout když dostane zpětnej brzdnej učinek od podřazení a neflokne tak zadním kolem.

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 12:34 | Nahoru | #36
Tohle jsem dřívávějc řešil na VTR 1000SP a ze začátku podřadit bez meziplynu o dva nebo i jeden kvalt znamenalo rozvlnění zadku a blbej pocit.Nicméně tím že budeš jezdit a jezdit zjistíš kdy je to nutný a kdy ne a nakonec zjistíš limity podvozku a pak jsem si doslova tancování zadku užíval jak nikdy.Nakonec se naučíš nahoru řadit bez spojky a někde se dá i dolu tada když máš rychlý a šikovný ruce no pro rejpaly převodovka přežila vpoho.No teď lítám taky na EXC 300 je to sice cvajtakt ale dolu si mušíš vrknout ze začátku se mi často sekalo zadní kolo a to dost brutálně a teď je výsledek takovej že vrkám jak kde a z jaký rychlosti je to o citu,rozjíždím se na dvojku(ze začátku jsem využíval jedničku ale teď skoro netuším na co tam je ale tříkilo je jinde než tvoje XRko)nahoru řadím bez spojky.jezdím teda les a občas enduro trať a to je jiný,nicméně max. na silnici bych řekl 120-140km nebo změň převodovej poměr a máš pokoj A to že do toho budeš ěco muset nacpat to já už neřeším,ale ježdění na 300 EXC něco stojí,ale za ty pocity a zážitky je to dobře uložená měna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 12:37 | Nahoru | #37
sancu> Přesně tak motorka s antihopem je skvělá věc Poprvé jsem jí zkusil na Kawě a pocit při podřezování ze 6tky na trojku rychle po sobě před zatáčkou je mazec,navíc na okruhu meziplynem zbytečně ztrácíš čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 13:15 | Nahoru | #38
GHOST79> A vo vo vo tom to je!

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 13:33 | Nahoru | #39
Tady se řeší věci, který by měl správnej řidič vycítit (jakej motor má provozní otáčky, jak s ním řadit apod.)... nemůžu si pomoci, ale tady je jedinou pomocí PRAXE.

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 14:22 | Nahoru | #40
Navíc sto lidí sto názorů každej jsme originál(až na pár vyjímek co se kopčej a jsou to faaaaakt borci )a stejně jako se každýmu libí jiná holka(sorry někomu kluk ,já osobně teda holky)tak má každej jinej styl učení něco si z toho vem a šetři lowe na díly Ber to z tý lepší stránky já osobně zkurvym radši dvakrát do roka spojku(to že si nadávám do kokotů je věc jiná)než abych to všechno prolil nebo profetoval navíc si myslím,že žádnej koníček nejde převádět na to co to stojí ty věci kolem toho za to stojej určitě Nechci tě tu kárat a chovat se jako děsně dospělej to ne ale holt si z toho vem něco co se ti zdá pro tebe dobrý a hlavně jezdi na podzim to uvidíš ouplně jináč

Naposledy editováno 02.05.2010 14:23:23

(reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 14:25 | Nahoru | #41
sancu> YESSS

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 16:55 | Nahoru | #42
nevim jak může někoho napadnout kopat kvalty dolu bez "vrknutí" jiná věc je, když se chce driftovat jak jste psali, ale tenhle level se tu asi neprobírá, ne? a i v tomhle případě bych řek, že malinko se za plyn cuknout dá, aby tam kvaltík pěkně zapad a pak chvilinku počkat, než točky spadnou k volnoběhu - pak klouzačka takže pěkně zmáčnout spojku a "bruum" (no nebo "whueeem" - u šikmookejch 4hrnečků) a je to.. pěkně plynule a bez těch strašlivejch rázů... kdo s tou motorkou cítí, nemusí tohle probírat...

Naposledy editováno 02.05.2010 16:56:23

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 19:54 | Nahoru | #43
GHOST79> souhlas, hlavní čeho jsem se chtěl vyvarovat je kur*veni motoru z nevedomosti.


Vrkání je samozřejmost pánové, o tom už asi netřeba polemizovat. Kdo s tím nesouhlasí nebo nepotřebuje, ať to nedělá. Já se tady ptal spíš na vrkání při řazení nahoru, už to tady ale bylo nakousnuto a vysvětleno.







Nevíte o nějakém amatérském okruhu nebo místě kde se dá na moravě trénovat ?





.

Naposledy editováno 02.05.2010 20:23:03

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

2.5.2010 v 21:22 | Nahoru | #44
vrkání nahoru nedává smysl... nedělat

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

3.5.2010 v 01:52 | Nahoru | #45
Ještě ohledně otáček: menší otáčky, menší spotřeba, je tak ?

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

3.5.2010 v 18:16 | Nahoru | #46
je tak obecně bych ale řekl, že hned jak budeš motor podtáčet, tak bude spotřeba vyšší než kdybys byl kousek nad podtáčenim... jezdi, vycituješ

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

4.5.2010 v 10:46 | Nahoru | #47
Duc_lover> moc podtočený motor kulhá a skáče, to je bezdiskuze, ale malinko výš jsou otáčky které jedou krásně a jen si tak brumlají do zvuku. Ideální do klidu na roviny a spotřebu. Jediná nevýhoda: když zaberu za plyn, je slyšet že motor při akceleraci nejspíš klepe. To už asi nebude moc dobře..

Naposledy editováno 04.05.2010 10:47:03

Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

6.5.2010 v 08:06 | Nahoru | #48
jediná rada: když seš na takhle nízkejch otáčkách, ale nepodtáčíš a chceš za to bafnout, tak vrkni, kopni kvalt dolu a nandej tomu jinak to na stejnej kvalt roztáhni pomalu...

1 reakcí na tento příspěvek Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

13.9.2010 v 11:27 | Nahoru | #49
Jak to tady čtu, tak většina lidí nemá vůbec páru, co je honda xr650r a pletou si jí s hondou xr600r. Já mám xr600r i xr650r a je to něco úplně jinýho. Kdo mi bude vykládat, že xr650r není ostrá mašina, tak ať mi ukáže něco "ostrýho". To jak se nasere, tak se to snaží urvat pracky na všechny kvalty. Jinak samozřejmě točit tak, aby to necukalo a neskákalo - to by nebyla jen klika, ale i převodovka a samozřejmě podřazovat s meziplynem.

(reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

13.6.2012 v 12:40 | Nahoru | #50
Danismckost> Nojo, ale když točím tak, že motor není skoro slyšet, a jen si tak bublá (samozřejmě klidnou jízdou, když chci rozjet podřazuji) nevím, zda je mu to k radosti, nebo jestli jsou zdravější mírně vyšší otáčky, na úkor spotřeby paliva.

Naposledy editováno 13.06.2012 12:40:39
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 tom_bouda 6 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 Oi69 6 15.7.2019 v 14:08 blondak39
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE flája 8 17.6.2019 v 06:48 Humusus
Honda XR 650 R Honda XR 650 Jardasonyx 3 7.12.2018 v 02:41 krokoš
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 Riderr 35 21.11.2018 v 22:17 Left


TOPlist