globalmoto_kveten





Téma: Starý mašiny.No neni to nádhera?
 
30.1.2010 v 18:11






Uzavřeno 23.10.2010 v 18:01 uživatelem Haesty

1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

23.4.2010 v 21:48 | Nahoru | #901
Hoff - Já vím, napsané to tam je, ale v roce 1911, tedy před 99 lety.... A rychlost okolo 175 km/h! Navíc ten rám vypadá jako hybrid mezi motorkou a kolem. Jak říkám, napsané to tam je, ale ta rychlost by odpovídala na něco přes 100 km/h a ten výkon, když hodně, tak
okolo 20 koní. Logicky - když už byla v roce 1911 na světě motorka schopná jet přes 175 km/h, proč byl rychlostní rekord v té době jen 124 km/h? Vlastně rychlosti okolo 175 km/h bylo dosaženo až speciálním motocyklem, v roce 1923 Nechci se hádat, ale nevěřím tomu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

24.4.2010 v 00:50 | Nahoru | #902
AKRO> já se taky samozřejmě nechci hádat, ten odkaz jsem tu hodil proto, že jsem z něj vycházel a neplácal jsem technické parametry stylem "jeden odborník v hospodě říkal".Jinak můj názor-rám v té době běžný standard,do motorky velmi daleko,spíš trochu robustní bicykl.To samé pneu.Motor-když se na to podíváš z konstrukčního hlediska,tak už jsou tam řešení,kterými by ten výkon nebyl nereálný.Já se nedívám na to že to byl rok 1911-1917,že v té době půllitr měl 5 koní a litr 9 horsepower, ale vidím rozvod OHC, který umožnil motoru pracovat v tehdy nevídaných otáčkách,hemisferický(polokulovitý) spalovací prostor, který pak měly výkonné motory pár let později a v podstatě v různých modifikacích dodnes. A taky určitě tam nelili nějaký benzín z lékárny, ale něco hodně antidetonačního, takže si konstruktér mohl dovolit vysoký kompresní poměr(na tu dobu).Teoretické předpoklady tu jsou,osobně taky uvěřím, až uvidím graf z brzdy.
No a ty rychlostní rekordy, já se v jejich histori neorientuji, ale vím že to má svá pravidla, a můžese stát i to,že absolutně nejrychlejší vozidlo(motocykl) nedosáhne rychlostního rekordu. Takže zase logicky mohl existovat motocykl, který byl schopen jet rychleji než byl rychlostní rekord.

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

24.4.2010 v 10:21 | Nahoru | #903
hoff>

Starý mašiny.No neni to nádhera?

24.4.2010 v 14:47 | Nahoru | #904
Norton International M 40, 350 ccm,r.v. 1936

[img]

Starý mašiny.No neni to nádhera?

24.4.2010 v 17:30 | Nahoru | #905
Hoff - Souhlasím s tebou!

Starý mašiny.No neni to nádhera?

25.4.2010 v 00:46 | Nahoru | #906
Polovina 30.let, cca 55-60 HP

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

25.4.2010 v 22:21 | Nahoru | #907
Hoff - Krásný stroj, na takovém vyhrál Kučka Zbraslav - Jíloviště v novém rekordu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

26.4.2010 v 12:11 | Nahoru | #908

petr38>Hoff - Krásný stroj, na takovém vyhrál Kučka Zbraslav - Jíloviště v novém rekordu!

, to jsem nevěděl, nemáš o tom něco bližšího?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

26.4.2010 v 17:10 | Nahoru | #909

hoff>, to jsem nevěděl, nemáš o tom něco bližšího?



Něco málo bych věděl, bylo zajímavé, že ve 20tých a 30tých letech minulého století byly závody do vrchu stejně populární a navštěvované jako okruhy. Ona celá historie závodu Zbraslav-Jíloviště by si zasluhovala knižní zpracování, něco o tom možná i vyšlo, ale kompletní kniha i se všemi výsledky zřejmě ne, já o ní aspoň nevím! Závod měl obrovskou popularitu v celé Evropě a jak v motocyklech, tak v autech vždy přilákal nejlepší konkurenci. Přitom trať byla pouze z válcovaného štěrku, velice špatně udržovaná a plná děr, což tenkrát nikdo neřešil. Dosahované průměry byly koncem 30tých let skoro 100 km/h a to bylo vzhledem k obtížnému stoupání, těžkým zatáčkám, mizerné silnici a motocyklům, které byly k dispozici, skoro neuvěřitelné! Jezdily se třídy podle objemu motoru, jak v motocyklech, tak i v automobilech, kde bylo ještě další rozdělení na sportovní a závodní. Návštěvy diváků byly obrovské, např, v roce 1929, bylo kolem trati, která měřila 5,6 km/h přes 100 000 diváků!!! Ve 20 letech vynikali náš jezdec Chlad, který jezdil na NEW IMPERIAL 1000 nebo INDIAN, pak Karner z Rakouska na Sunbeamu, držitel rekordu trati a který překonal v roce 1925 kpt. Kučka na stroji Brough Superior a který vyhrál na stejném stroji i o rok později. První zajel čas pod 3 minuty Němec Stegman na BMW v roce 1929, který se o rok později zabil na Zbraslavi při tréninku. Poslední ročník se jel v roce 1931 a padl tam rekord 2:45,5, který zajel Švýcar Oitler na Motosacoche, který byl jen o necelé tři vteřiny horší. než rekord 7 litrového závodního Mercedesu Rudolfa Caraccioli. V různých třídách vynikali známí jezdci Turek, bratři Pohlové, Štěpán atd. Z cizinců Bauhofer, Runtsch, Schneider a další. V automobilech jezdila přední "esa" té doby v různých kategoriích vítězili i naši jezdci např. manželé Junkovi, Knapp a jiní. Poprvé se jelo v roce 1908 - 1913, po 1 světové válce se jelo znovu, s několika vynechanými ročníky, až do roku 1931.

Naposledy editováno 26.04.2010 21:40:03

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

26.4.2010 v 20:40 | Nahoru | #910
AKRO>díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

26.4.2010 v 22:38 | Nahoru | #911
AKRO> Ahoj,kniha vyšla v roce 2008 . Vydal ji bývalý automobilový závodník Karel Řepa. Má 240 stran , formát A4 .Je plná dobových fotografií a výsledky jsou tam taky. Koupil jsem si ji na loňské jarní schůzi Svazu závodníků veteránů a přišla mě na 200Kč. jo a jmenuje se Závody do vrchu - Zbraslav - Jíloviště

Naposledy editováno 26.04.2010 22:39:06

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

26.4.2010 v 23:52 | Nahoru | #912

fotoman46>AKRO> Ahoj,kniha vyšla v roce 2008 . Vydal ji bývalý automobilový závodník Karel Řepa. Má 240 stran , formát A4 .Je plná dobových fotografií a výsledky jsou tam taky. Koupil jsem si ji na loňské jarní schůzi Svazu závodníků veteránů a přišla mě na 200Kč. jo a jmenuje se Závody do vrchu - Zbraslav - Jíloviště



Ahoj, to je dobrá zpráva, pokusím se ji někde sehnat! Jak se ti líbila?

1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

28.4.2010 v 10:51 | Nahoru | #913
Tady ukázka s p.Kučkou

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

28.4.2010 v 20:57 | Nahoru | #914
fotoman46> Díky, pěkné fotky, ta kniha bude asi taky pěkná! Jinak při pohledu na ty telegrafní sloupy už chápu, proč na Zbraslavi Knappovi, který jezdil závodní auta přezdívali "DŘEVAŘ"!

Naposledy editováno 28.04.2010 22:25:26

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

28.4.2010 v 22:40 | Nahoru | #915
AKRO> Ty sloupy určitě žádnou jezdeckou chybu neodpustily. Jinak jsem vyhrabal foto závodního Brough Superior SS 100, r.v. 1925 s motorem Jap, se speciální přední vidlicí a "speciálníma brzdama"(přední buben je menší než zadní).Něco podobného měl podle fotek od Fotomana Vladimír Kučka. Podobného proto,jelikož každý vyrobený stroj Brough Superior byl originální kus vyrobený na zakázku dle objednávky zákazníka.

[img]

Starý mašiny.No neni to nádhera?

29.4.2010 v 19:04 | Nahoru | #916
Hoff - Tedy na 85 let starý motocykl to vypadá moc hezky! Jen se divím, že závodníci té doby používali tak slabé brzdy. Význam dobrých brzd museli přece v závodech poznat! A tlumiče nebo spíš pérování skoro žádné. I ta přední vidlice a vlastně celý rám mě připadá hodně subtilní.

Naposledy editováno 29.04.2010 19:08:47

2 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

29.4.2010 v 19:34 | Nahoru | #917
Přidám další"superbike" té doby

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

29.4.2010 v 23:32 | Nahoru | #918

Desmik>Přidám další"superbike" té doby


Taky krásný stroj!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

30.4.2010 v 14:57 | Nahoru | #919

Desmik>Přidám další"superbike" té doby

Jenom doplním. McEvoy-JAP 8, 980cc, 45 koní,r.v. 1928. Za povšimnutí stojí karburátor s dvěma plovákovými komorami. Jinak se tento motocykl prodal loni na aukci za 108 000 liber.

Naposledy editováno 30.04.2010 14:58:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

30.4.2010 v 15:21 | Nahoru | #920

hoff> Jenom doplním. McEvoy-JAP 8, 980cc, 45 koní,r.v. 1928. Za povšimnutí stojí karburátor s dvěma plovákovými komorami. Jinak se tento motocykl prodal loni na aukci za 108 000 liber.


Ty motory JAP jsou pěkné a dost se používaly v závodních motorkách. Četl jsem, že se dělaly od 250ccm až do 1000 ccm.

Starý mašiny.No neni to nádhera?

30.4.2010 v 20:45 | Nahoru | #921
Jedna stylová .

[img]

Starý mašiny.No neni to nádhera?

30.4.2010 v 20:51 | Nahoru | #922
Tak jsem trochu zažertoval tady je jiná.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

30.4.2010 v 21:03 | Nahoru | #923
Překrásný Montgomery s motorem British Anzani

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

1.5.2010 v 00:14 | Nahoru | #924

AKRO>Ty motory JAP jsou pěkné a dost se používaly v závodních motorkách. Četl jsem, že se dělaly od 250ccm až do 1000 ccm.

tak tak,jsou velice pěkné,fabrika Jap byla speciálka na motory, mnoho tehdejších výrobců motocyklý osazovaly své výrobky prestižními motory Jap. No a pro nás zlaté české ručičky může být potěšujicí že počátek existence našich motorů a motocklů ESO, je spojen s motory Jap pro plochou dráhu, pan Simandl nejdřív vyráběl náhradní díly pro tyto motory, a pak už to všichni známe...

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

7.5.2010 v 16:31 | Nahoru | #925

Desmik>Překrásný Montgomery s motorem British Anzani



Toho Montgomeryho bych chtěl někdy vidět na vlastní oči.Nádhernej stroj

Starý mašiny.No neni to nádhera?

9.5.2010 v 18:52 | Nahoru | #926
Indian Scout

[img]

Starý mašiny.No neni to nádhera?

9.5.2010 v 18:54 | Nahoru | #927


[img]

1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?

13.5.2010 v 00:16 | Nahoru | #928
Je to asi OT ale mýho táty strejc měl starýho Indiána v garáži a dřív na něm i jezdil, ale c povídal táta, řadilo se na něm rukou, bylo tam prostě něco jako řadička v autě je to možný ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

13.5.2010 v 00:27 | Nahoru | #929
blahi> To je normální.

Ukázka:

(reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?

13.5.2010 v 00:30 | Nahoru | #930

_zdenda_>blahi> To je normální.

Ukázka:



jo díky paráda v tomhle se moc nevyznám, alespoň vim, jaký máme (meli jsme) v rodině voly když to řeknu sprostě a ted nevim jestli brečet nbo se tomu smát rači víc nerozepisovat
Téma je zamknuto


TOPlist