Uzavřeno 23.10.2010 v 18:01 uživatelem Haesty
1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?
okolo 20 koní. Logicky - když už byla v roce 1911 na světě motorka schopná jet přes 175 km/h, proč byl rychlostní rekord v té době jen 124 km/h? Vlastně rychlosti okolo 175 km/h bylo dosaženo až speciálním motocyklem, v roce 1923 Nechci se hádat, ale nevěřím tomu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
No a ty rychlostní rekordy, já se v jejich histori neorientuji, ale vím že to má svá pravidla, a můžese stát i to,že absolutně nejrychlejší vozidlo(motocykl) nedosáhne rychlostního rekordu. Takže zase logicky mohl existovat motocykl, který byl schopen jet rychleji než byl rychlostní rekord.
1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
petr38>Hoff - Krásný stroj, na takovém vyhrál Kučka Zbraslav - Jíloviště v novém rekordu!
, to jsem nevěděl, nemáš o tom něco bližšího?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
hoff>, to jsem nevěděl, nemáš o tom něco bližšího?
Něco málo bych věděl, bylo zajímavé, že ve 20tých a 30tých letech minulého století byly závody do vrchu stejně populární a navštěvované jako okruhy. Ona celá historie závodu Zbraslav-Jíloviště by si zasluhovala knižní zpracování, něco o tom možná i vyšlo, ale kompletní kniha i se všemi výsledky zřejmě ne, já o ní aspoň nevím! Závod měl obrovskou popularitu v celé Evropě a jak v motocyklech, tak v autech vždy přilákal nejlepší konkurenci. Přitom trať byla pouze z válcovaného štěrku, velice špatně udržovaná a plná děr, což tenkrát nikdo neřešil. Dosahované průměry byly koncem 30tých let skoro 100 km/h a to bylo vzhledem k obtížnému stoupání, těžkým zatáčkám, mizerné silnici a motocyklům, které byly k dispozici, skoro neuvěřitelné! Jezdily se třídy podle objemu motoru, jak v motocyklech, tak i v automobilech, kde bylo ještě další rozdělení na sportovní a závodní. Návštěvy diváků byly obrovské, např, v roce 1929, bylo kolem trati, která měřila 5,6 km/h přes 100 000 diváků!!! Ve 20 letech vynikali náš jezdec Chlad, který jezdil na NEW IMPERIAL 1000 nebo INDIAN, pak Karner z Rakouska na Sunbeamu, držitel rekordu trati a který překonal v roce 1925 kpt. Kučka na stroji Brough Superior a který vyhrál na stejném stroji i o rok později. První zajel čas pod 3 minuty Němec Stegman na BMW v roce 1929, který se o rok později zabil na Zbraslavi při tréninku. Poslední ročník se jel v roce 1931 a padl tam rekord 2:45,5, který zajel Švýcar Oitler na Motosacoche, který byl jen o necelé tři vteřiny horší. než rekord 7 litrového závodního Mercedesu Rudolfa Caraccioli. V různých třídách vynikali známí jezdci Turek, bratři Pohlové, Štěpán atd. Z cizinců Bauhofer, Runtsch, Schneider a další. V automobilech jezdila přední "esa" té doby v různých kategoriích vítězili i naši jezdci např. manželé Junkovi, Knapp a jiní. Poprvé se jelo v roce 1908 - 1913, po 1 světové válce se jelo znovu, s několika vynechanými ročníky, až do roku 1931.
Naposledy editováno 26.04.2010 21:40:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
Naposledy editováno 26.04.2010 22:39:06
fotoman46>AKRO> Ahoj,kniha vyšla v roce 2008 . Vydal ji bývalý automobilový závodník Karel Řepa. Má 240 stran , formát A4 .Je plná dobových fotografií a výsledky jsou tam taky. Koupil jsem si ji na loňské jarní schůzi Svazu závodníků veteránů a přišla mě na 200Kč. jo a jmenuje se Závody do vrchu - Zbraslav - Jíloviště
Ahoj, to je dobrá zpráva, pokusím se ji někde sehnat! Jak se ti líbila?
1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
Naposledy editováno 28.04.2010 22:25:26
[img]
Naposledy editováno 29.04.2010 19:08:47
2 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý mašiny.No neni to nádhera?
hoff> Jenom doplním. McEvoy-JAP 8, 980cc, 45 koní,r.v. 1928. Za povšimnutí stojí karburátor s dvěma plovákovými komorami. Jinak se tento motocykl prodal loni na aukci za 108 000 liber.
Ty motory JAP jsou pěkné a dost se používaly v závodních motorkách. Četl jsem, že se dělaly od 250ccm až do 1000 ccm.
1 reakcí na tento příspěvek Starý mašiny.No neni to nádhera?
AKRO>Ty motory JAP jsou pěkné a dost se používaly v závodních motorkách. Četl jsem, že se dělaly od 250ccm až do 1000 ccm.
tak tak,jsou velice pěkné,fabrika Jap byla speciálka na motory, mnoho tehdejších výrobců motocyklý osazovaly své výrobky prestižními motory Jap. No a pro nás zlaté české ručičky může být potěšujicí že počátek existence našich motorů a motocklů ESO, je spojen s motory Jap pro plochou dráhu, pan Simandl nejdřív vyráběl náhradní díly pro tyto motory, a pak už to všichni známe...