globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: začátečník s plnou hlavou po 7 dnech
 
24.4.2010 v 18:43
přeji všem hezký den a celou sezónu.
budu kupovat novou (po vašem) MOTKU a tak jsem se tu přihlásil abych se nejdřív něco o motce kterou chci dozvěděl a také samozřejmě poučil z chyb jiných a byl tak lepším motorkářem po dlouhých 7 dnech mám hlavu jako škopek.

POZOR ZMĚNA chci cestovat ve dvou žádná rychlost hlavně bezpečí a pohodlí.......proto jsem vybral i po malé konzultaci: V-strom 1000 50% nebo V-strom 650 ABS 50% .podotýkám že jsem jezdil na 175čz skůtr a nikdy jsem nespadl. ale proč píšu pár věcí nevím nebo nechápu ...

1 proč abs není tak dobré když slouží bezpečí ???? VYŘEŠENO ABS ANO pro začátečníka

2 na co si mám dát pozor myslím něco co normálně člověka hned nenapadne ..???

3 při koupi stroma 1000 jaký rok v. a proč ??
650 s ABS jaký rok v. a proč ??

všem moc děkuji za příspěvky a připomínám eště jednou nehledám na litru rychlost ani adrenalin ale nejezdil jsem 18let a tak jsem trochu spátečnický ale sen je sen ....


Naposledy editováno 26.04.2010 21:39:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:08 | Nahoru | #181
mr.bob> No po přečtení tohodle vlákna mám pocit že ty bys neměl lízt ani na tu šestku ale měl bys koupit na sezónu něco co nejlehčího pokud si z nás neděláš prdel. Zatím ti chybí i základní znalosti jako že bílý čáry kloužou...
Nějaký návyky jak zacházet s motorkou budou chybět stoprocentně.
Pokud si z na ničem 18 let neseděl tak ti zezačátku přijde že i pětikilo hrozně letí (i ve dvou).

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:10 | Nahoru | #182
Repulsion - já AT nevnucoval, není to jeho typ to velké přední kolo které sežere díry v asfaltu. Já jen při mém výběru k ní dospěl a koupil jsem si 1993 za 52k pro začátek. Stejně si ale vybrat bude muset nakonec sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:11 | Nahoru | #183

mr.bob>Ozzy_> ????? bys mě svezl??? a na které straně?? beroun už vidím .....už jsem se mohl svést víckrát ale aby mi někdo dokázal že to hrabe a jede 200 tak jsem to radši vždy odmítnul ...... nechtěl jsem urazit 600 ...



Ale tady nejde o urazeni. Tady jde o presvedceni ze "jak to neni litr tak to je slabe", a "aby mi to stacilo" a ty lidi proste netusej o cem mluvi. Jako rozhodne CBF nebo VSTORM jsou relativne rozumne litry, mozna i rozumnejsi nez supersport seska ... ale porad pro cloveka kterej na motorce sedel naposled pred 18 lety mi to prijde jako mirnej hazard. Masina je tezsi, vzteklejsi a hur se na ni odhadujou brzdy nez na lehci a slabsi, pricemz tvrdit ze ti za dva roky na cestovani nebude stacit ?

Ja jezdim na fazeru 4 sezonu, predtim jsem jednu jezdil na hornetu (oboji sestky) a ted me to tahne ke sportovnejsi motorce. Ale zase sestce. Protoze ty co rikaj ze sestky nejedou, tak jen neumi (nebo nechcou) radit.

A to se bavime o vysokootackovych ctyrvalcich sprevodovanych do rychla, na vstrormu nemusis moc radit ani na ty 650ce (dvouvalec se zatahem od spoda a zprevodovanej do tahu). Navic rozumnych 220 kilo pohotovostni hmotnosti, narozdil od litru.

Jen muj nazor, najdou se jiny lidi co rok jezdi na CB500 a pak musijou mit R1. No myslim si o tom svoje.

PS: Jak je kurnik mozny, ze ted s DAckama v moste ma zase nejlepsi cas Mrtvola na sestce, a ne nekdo s tech 40 pritomnejch litru ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:12 | Nahoru | #184
Stráťa> tak to budu muset asi přehodnotit ... ale prase nebilo taky nijak lehké v 18l. a o bílích čárách jsem nic nevěděl a nespadl jsem ani jednou ...

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:18 | Nahoru | #185
Ozzy_> to neřazení .... u 2v mě taky vychází pohodlnější než točit otáčky ale s tou 650 jsem to tu vyčetl jinak ... ale jsi už tak pátý takže asi svézt a zkusit jinak to nevidím
hazard ne ale spíš vyčtený z motodatabáze .....
dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:18 | Nahoru | #186
mr.bob> Prase má 130kg na malejch kolech (nízký těžiště) a ty tady přemýšlíš o mašině co bude mít naložená s manželkou za tebou něco kolem 300-350kg s těžištěm docela dost vysoko.

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:22 | Nahoru | #187
Stráťa> v 18 mi přišla jako 200kg....
ale to asi nebude dost dobrá výmluva ....
ale je to fakt ...ta váha je dost ...

1 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:30 | Nahoru | #188
mr.bob: proste ... nikdo nerika ze si nemuzes litra koupit a nezvladnes ho ! Ale proste to neni rozumny. Proc myslis ze se piloti stihacek ucej litat na vrtulovejch cesnach ? A ver ze tenhle primer DOST SEDI.

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:33 | Nahoru | #189
Ozzy_> na tom něco je ...... ale když vyloučíme poblázněného mladíka posedlého závodem a s radami od vás jakou mám šanci ...?? s tím litrem .. třeba.

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:43 | Nahoru | #190
MOC DĚKUJI VŠEM ZA RADY A PŘIPOMÍNKY snad jsem odpověděl nebo aspon podekoval všem
určitě jsem si z toho něco pozitivního odnesl....
jdu spát tak zítra budu se těšit ....

1 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 00:55 | Nahoru | #191
Vem to co se ti bude víc líbit, ono oboje má svoje, nehledej v tom vědu, rozum máš, tak si vem to, co ti sedne, po koupi zajeď někam na parplatz, vyzkoušej si trošku jak to brzdí a jak se to chová, ať máš trošku přehled, no a pak už začni norálně (opatrně) jezdit.

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 01:06 | Nahoru | #192
CharlitoCZ> na to jsem čekal celí den .... děkuji ... aspon vím že to jde ...
vím že tu mají zkušenosti s těma mladýma závodníkama ...

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 01:19 | Nahoru | #193
Mr.bob: V-Strom 1000 ani CBF 1000 pro tebe jako začátečníka nejsou uplně vhodné motorky. V-Strom je zhovadilost, moc krouťáku, tvrdý chod, velký brzdný moment motoru, silné reakce na změnu zatížení, velká těžká motorka, prostě kravina, přímo o držku. CBF 1000 se nezdá, ale taky je dost silné, an začátek až moc. Mám známého co na něj přesedlal z 600 endura a hned zkraje to zahodil do pole, protože neměl zažitý ovládání litrové silniční motorky v krizové situaci. Tvé "zkušenosti" před xyz lety s prasetem neberu, to nemá s jízdou na moderní motorce nic společnýho. Vidlicovým 2-válcům bych se raději vyhnul, zaměř se na hodnější řadové 4-válce objemu 600. Pokud chceš cestovat s manželkou, ideální se mi jeví Honda CBF 600S. ABS velmi doporučuju, i mne už několikrát zachránilo před jistým pádem a to mám už něco najeto. Pokud ti z jakéhokoliv důvodu přijde CBF 600 slabé nebo se ti nelíbí, můžu doporučit ještě Suzuki Bandit 650S (vodou chlazený), je trochu silnější, ale stále hodný a vrcholem co do objemu bych viděl Yamahu TDM 900. Sice je to dvouválec, ale řadový a je to celkem hodný motor. Motorka jede i odspodu, což 4-válcovým 600kám trochu chybí (hlavně nabalené se spolujezdcem), málo žere a je pohodlná a i relativně lehká. Přes to všechno bych stejně doporučil Hondu CBF 600S, ta je opravdu klasicky "honďácky" vstřícná a spoustu začátečnických chyb ti odpustí. Několik sezón ti určitě vydrží a přeci jen tak rychle neomrzí jako 50k pětistovky (ty jsou moc drobné a nejsou uplně vhodné na cestování). Až ti CBF 600 nebude stačit výkonově, můžeš přesedlat na CBF 1000, rozdíl je to opravdu markantní a budš opět nadšen. Hůavně zezačátku ale budeš unešen i z té CBF 600. S nulovými zkušenostmi budeš i tady mít výkonu až moc a nebudeš vědět co s ním

Naposledy editováno 25.04.2010 01:20:52

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 05:53 | Nahoru | #194
Tak sem si početl a za mě bych ti doporučil pokud teda chceš cestovat po republice sem tam ven tak TA650 jak již někdo navrhoval nebo toho vstroma650, litr opravdu nevyužiješ a jak sám říkáš nechces jezdit pilu(rychle)bude ti 650 stačit na dlouho.Neposlouchej machry s litrama co melou ze 6ta nejede jede pekne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 08:02 | Nahoru | #195
BagoBorec> draku, jak vidím, jsi jeden z těch, kteří jen díky tomu, že se narodili o 1000km východněji, nebojují dnes o bednu spolu s Rossim a Stonerem. Máš pravdu. Pro lidi jako ty je ABS úplně k ničemu.

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 09:17 | Nahoru | #196
Je to nesmysl - litr na začátek je prostě strašně moc. Spousta lidí, včetně tebe, říká, že si moto pořídí na celý život. Tak rovnou hupsnou do něčeho velkýho a silnýho.

Akorát že si neuvědomují, že ti, co píšou v testech o 600ccm jak jsou to líné motorky a jak se musí točit, jezdí už spoustu let a většinou na sportovních mašinách.

Taky ti řeknu ještě jednu věc. Opravdu minimum lidí na první pokus trefí přesně to, co jim sedne. A každý říká, že tohle bude prostě jeho mašina snů a že tu bude mít až do konce života. To je prostě nesmysl! Ze všech lidí, co znám, nemá nikdo svojí první mašinu a věř mi, že všichni si tu první kupovali s tím, že to je přesně to, co se jim líbí.

Já jsem na tom stejně. Kupoval jsem XTčko s pevným rozhodnutím, že to bude prostě ono. Na konci druhé sezóny jsem si jel pro Suzuki DR400 a baví mě to na DR 1000x víc. Mám doma tedy obě a XT jsem si nechal hlavně z toho důvodu, že jsem ji kupoval jako funglovku a ztratil bych na tom opravdu moc. Jinak všimni si, že jsem s 660ccm "spokojen nebyl" a s 400ccm je to super. Není to tedy jen o vysokém objemu.

Stejně to asi dopadne tak, že si koupíš to, co se ti líbí a nedáš na rady ostatních. Až teda budeš mít doma litra, tak ti přeji "příjemnou" první sezónu (protože si stejně nezajezdíš a budeš se na tom akorát trápit) a snad má tvoje manželka dobrou práci a ty dobrou pojistku, když by to nedopadlo úplně dobře.

1 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 09:24 | Nahoru | #197
Obě jsou v pohodě......sílu máš v hlavě..........jen musíš vědět co chceš....pro poznatky se obrat na ty,co to vlastní..........a dají ti fundované recenze..dobře vyber

Ps:každá ryba chválí svůj ocas

1 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 09:28 | Nahoru | #198
Ahoj, jsem dalek tomu abych někomu radil, ale napíšu jak jsem na tom byl já když jsem v roce 2006 sedl na moto po 24leté přestávce v řízení motocyklu. Syn byl ve věku kdy moc toužil po motorce a tak jsem mu koupil dle jeho přání čopra. No a to byl právě ten problém. Občas jsem si ho půjčil, svezl se, no a už jsem v tom lítal. V té době oby synové ještě studovali a tak jako živitel rodiny jsem si zašel do obchodu a koupil novou Kawasaki ER5 abych se hned nezabil. Přesto, že je to jen obsah 500ccm a má jen 50 koní, zdálo se mi, že je to raketa a zažil jsem i svojí blbostí pár horkých chvilek a to jsem jezdil sám. Ve dvou je to ještě úplně o něčem jiném. Za rok jsem najezdil 23000km a koupil CBF 600S. ER5 jsem věnoval mladšímu synovi. Na CBF jsem koupil kufry a hurá do Alp. Projeli jsme opravdu kus Evropy. Za další rok na CBF 600S asi 28000km. Po sezóně jsem ji nechal staršímu synovi a koupil lehce ojetou CBF 1000 s ABS. Nyní máme spolu najeto 23000km, dovolená D,CH,F,I,A, a letos se chystáme 30. Května na Korsiku. Tuhle motorku už jen tak nevyměním. Moje cestovatelské choutky uspokojuje s přehledem a ABS už jsem využil na zvlhlé silnici a tak vím, že funguje a vzhledem k mému cestování už bych se ho nevzdal. Jediné co mi na CBF 1000 vadilo je měkké přední odpružení s nemožností nastavení. To vyřešili pružiny s větším předpětím. V-Stroma jsem nikdy nejel a tak nemohu porovnávat. Já bych asi rovnou do litra nešel, ale na mě nedej, já jsem posera. Ti co tu píší, že je to holka hodná a má sametový zátah mejí sice pravdu, ale když si správně podřadíš před zatáčkou a při výjezdu za ni vezmeš tak bys koukal jak tě z té zatáčky vystřelí. Chci tím jen říct, že se s ní dá jet hodně sportovní jízda, ale také poklidná kochačka bez nutnosti, díky krouťáku, řadit. Na šestku se v pohodě sbírá od 55/km/hod. Prach a broky to jsem se rozepsal, omlouvám se všem za tak dlouhý příspěvek a tobě přeji šťastnou ruku při výběru a spoustu krásný zážitků v sedle tvé nové lásky.

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 09:51 | Nahoru | #199
cau hodně lidi ti radi horneta 600,četl jsem ještě tdm,obě mužu doporučit tdm je podle mně na cestování pohodlnějši,a o te vaze jestli chceš těžkou velkou motorku na cestovani na které nemusíš moc řadit mrkni na xjr 1200 nebo 13000 ale upozornuju že poměrne žerou jako většina moto nad litr,jo a do toho vtr 1000 bych určitě nešel neodpoušti chyby a spotřeba jak prase jinak mně se ale vtr libi a ma krasny zvuk nerad bych aby to vyznělo že je na hovno ale nebrat

2 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 09:58 | Nahoru | #200
mr.bob> Ruce pryč od litrů a vyber něco menšího, jak už tu zaznělo, ten Transalp by byl nejideálnější, hodnej bezpohlavní motor, spolehlivej, na cestování paráda a podvozek na naše žalostný silnice jako stvořený, líp vybrat nemůžeš.

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 10:05 | Nahoru | #201
Tom_Riddle> jo a navic sediš jako člověk a ne jako my na tech sportech po 200km žily na rukach jak provazy a kdyš si daš kafe tak pul vyliješ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 10:57 | Nahoru | #202

Tom_Riddle>mr.bob> Ruce pryč od litrů a vyber něco menšího, jak už tu zaznělo, ten Transalp by byl nejideálnější, hodnej bezpohlavní motor, spolehlivej, na cestování paráda a podvozek na naše žalostný silnice jako stvořený, líp vybrat nemůžeš.

Ještě je tu jedna možnost-Versys.Já dělal autoškolu na moto přímo nad 25kw-bez předchozích zkušeností-maximálně s olpranem .Jako začátečník můžu jen doporučit a výkonu pro nás začínající ažaž.Za peníze,které do toho chceš vrazit,koupíš krásný kousek i s ABS a ještě ti zbyde na hadry.Jo a město zvládá i na tu šestku.

Naposledy editováno 25.04.2010 10:58:16

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 11:14 | Nahoru | #203
Mr.Bob - Ahoj, rozhodne nejsem v pozici, abych Ti do toho kecal, letos s motorkou teprve zacinam (ve 24 bez jakychkoliv predchozich zkusenosti), ale trochu vidim to, co se honilo v hlave me... :) Natesenej jak maly dite jsem procetl co se dalo s pocitem, ze cokoli pod 6kovyho fazera nebo horneta nejede a byla by ztrata casu, protoze mam prece 6 let odjezdeno v aute, tak me nejakych 100 kobylek nerozhaze... Navic budem jezdit prevazne ve dvou... A muzu Ti rict, ze prvni jizda na vydechly petikuli me vzala vitr z plachet, protoze to docela utika i se 100kg chlapem za zadama, natoz az budu jezdit s 50kg pritulkou
Na to, jit defacto do prvni motorky litra bych nemel koule a nestydim se za to - kdyz zacnu na necem slabsim, nebudu muset mit takovej respekt z toho za to vzit, ubude starost s kilama navic. A to ze to nepojede tak rychle... tak dorazim pozdejc a alespon toho cestou vic uvidim Sorry za dlouhej spam, jen tim chci naznacit, ze bych si fakt zkusil na Tvym miste na toho malyho Storma sednout, treba uvidis, ze starost o vykon ve dvou je zbytecna :)

Naposledy editováno 25.04.2010 11:35:20

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 12:44 | Nahoru | #204

BagoBorec>tak to se kurevsky pleteš



Chlape, nevím,co si tady dokazuješ mistifikací nováčka. Taky nevím,na čem s ABS jsi to jel a i když ani netuším,jak schopný jsi brzdař na svém enduru....prosím,než začneš někoho důvěřivého mistifikovat , aspoň si o problematice něco přečti.

Nebudu tady psát já jsem řídil toto a ono,já můžu být hovno jezdec a nikdo mi to nemusí věřit, proto použiju údaje z testu ABS publikovaném v Motocyklu 06/2009.

Myslím,že základní data budou stačit,jde o brzdnou dráhu na absolutně ideálních podmínek,nová guma,hladký,suchý,vyhřátý asfalt:

-PROFESIONÁLNÍ jezdec bez ABS : 39,7m
-s ABS : 41,0m
-ZKUŠENÝ (!!redaktor časopisu!!) jezdec bez ABS : 42,4m
-s ABS : 41,0m

Tak a teď mi k tomu řekni, kdo se tady kurevsky plete!
Nebo,že by tvoje endurko s tebou za řidítky bylo až taková profesionální kombinace??
Uznávám,že pocit z ABS není nic moc,ale čísla mluví za vše. Jen si vzpomeňte,co se říkalo o ABS v autech....taky se našli hrdinové,co to přece nepotřebujou a bla bla bla....

Takže mr.bobe...vzhledem ke všemu,co jsi tady psal,nad motkou bez ABS vůbec neuvažuj,později by sis to mohl vyčitat.

Naposledy editováno 25.04.2010 12:46:23

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 12:56 | Nahoru | #205

scalla>BagoBorec> draku, jak vidím, jsi jeden z těch, kteří jen díky tomu, že se narodili o 1000km východněji, nebojují dnes o bednu spolu s Rossim a Stonerem. Máš pravdu. Pro lidi jako ty je ABS úplně k ničemu.


Asi tak.
Je třeba taky dodat,že až ti tam něco vjede,vletí atd....budeš hovno myslet na dávkování,mez adheze atd...budeš tu páčku drtit,co to dá,protože tvoje hlava bude chtít zastavit HNED a TADY a TEĎ, to je třeba si taky uvědomit....krizové brždění není o hlavě,ale o reflexech a pudech. Dá se to natrénovat,ale i tak,známe české cesty a práci našich silničářu...nikdy nevíš,kdy tam bude kupka štěrku,díra,listí kobylinec....

1 reakcí na tento příspěvek začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 13:29 | Nahoru | #206
MOC DĚKUJI ZA PŘÍSPĚVKY I KDYŽ JSEM TU NEBYL MOC MI TU POMÁHÁTE PŘED PRVNÍ JÍZDOU ......
třeba jsem jen strašpitel ale aspon s rozumem ....
ABS vidím na začátek jako super pomocníka určitě nebudu mít tolik citu abych poznal hned kde je ta mez mezi bloknutím kola a max. bržděním a asi nebudu jediný a natož v krizové situaci...

(reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 13:31 | Nahoru | #207
pitbullter> z těch poznatků jsem také vycházel ...
klidný pohodový svezení
na těch 600 také něco bude .....

začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 13:35 | Nahoru | #208
musím jít na procházku s přítelkyní (pěšky ) ale pište budu jen rád .....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 13:39 | Nahoru | #209
mr.bob> ABS určitě jo ale ne v težkým litrovým cesťáku. Hledal bych co nejlehčí mašinu s ABS, o výkon se neboj. Třeba ten Versys s ABS co tu zazněl vypadá jako dobrá volba, je to lehký, síly to pro tebe má dost, ABS ti určitě pomůže...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečník s plnou hlavou po 7 dnech

25.4.2010 v 13:43 | Nahoru | #210
KRM> vypadá dobře přímí posez ale koukám 206 kilo stejně jako strom
technická ..... když budu dávat mín plinu na1000 mám uplně stejné motorky????
jaký je jízdní rozdíl mezi nimi při stejné váze ????

děkuji ....
slohové práce nevadí rád se nechám poučit čím víc tím líp.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist