Než začneš zbytečně povolovat ty osmičky matičky (Které nebývaly dvakrát přístupné),abys vyndal karburátor,tak začni sundáním hadičky s kohoutu.Pokud poteče,tak bych nasadil zpět a poťukal držadlem šroubováku víčko plovákové komory.Nevim jak 639,ale starší kousky mely cupovák.Tím se dalo přeplavit a pak párkrát šlápnout bez zapalování.Pak zapnout zapalování a hamstnout rychle. Pokud nechytí,mrkni na svíčky.Když budou suchý,tak povol víčko plovákové komory.Stávalo se že jehla plováku,když stoupal s hladinou,aby pak zavřel-se sekla vtom víčku.Takže to nemohlo natýct.Někdy stačilo pobouchat.Jindy pomohlo až když se povolily ty dva šroubky od víčka,kam je píchlej druhej konec benál hadičky.Pokud bude komora do půlky plná a benzím teče a svíčky budou suchý a tryska na boku čistá,tak až potom bych vyndaval pracně karbec.Myslim že trysky u Jikovu byly z boku,takže hned se nemusí dolovat a vysouvat karbec.Bude tam už asi ten modernější patent,kdy se pouze baňka plováku opřela o takový mosazný pantík a ten zatlačil čudlík co to zavřel,aby to nepřetékalo.Někdy ale čudlík zůstal zatlačenej,a vůbec se mu nechtělo vyskočit.Pokud budou svíčky mokré a je to důsledkem nezavření toho kohoutu a plováku.Bude toho už pod klikou tolik,že se to nejlépe dostane ven proběhnutím se s Jawkou na dvojčičku,za střídavého koktání motoru,dokud se to za velkého dýmu nedostane do otáček.(Pomohlo za stálé drženého plynu Jawku naklopit na bok a ona se pak vyčistila a rozeběhla.Samozřejmostí úspěšného proběhnutí,je mít zaplé zapalování.Občas na to běžec v zoufalství zapomene a přijde na to až když už nemůže.Tryska co byla uvnitř karburátoru mela díru jak do ..,takže se ucpávala večinou ta mosazná dlouhá svině co je přístupná z boku.Bejvala tam něco jako tříska,nebo vlas.Profouknout a juknout proti světlu.To bohatě stačilo,aby to chytlo,ale nešlo přidat.Sázel bych na ucpanej kohout,nebo ten seklej plovák.Občas i hajzl vyskočil mimo a to bylo ještě horší.Ani když je tam moc velká hladina,důsledkem neuzavření přítoku plovákem a jeho jehlou to nechytne.Taky se stalo že plovák netěsnil,natekl do něj benzín a zůstal sedět na dně komory.Jak říkám-karburákor od Jawy se sundavá jen kvůli výbrusu válců.Pak už jen hovadina.Jehla od šoupěte ztratila závlačku a zajela dovnitř.To pak můžeš gazovat jak chceš a taky nic.To že není v nádrži benzín,nebo je ho tam málo a s kohoutu po přepnutí na rezervu neteče jeho ucpáním nic,píšu jen okrajově.Občas upadlo sítko kohoutu v nádrži a všudypřítomná rez v nádržích Jawa,ucpala právě tu dirku pro rezervu. Snad Ti to pomůže .Další je kapitola výbrus a gufera kliky,ale to už by bylo příliš.