paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Směska drobných dotazů kolem ER-5
18.4.2010 v 19:37
Zdravím všechny, jsem čerstvým majitelem ER-5ky.
K téhle radosti se váže samozřejmě i pár starostí (počínaje přihlašováním, pokračuje údržbou motorky apod.).
Vzhledem k tomu, že jsem zatím absolutní začátečník na moto, tak bych do tohoto tématu rád vkládal své věcné, občas nemístné a často zbytečné dotazy. A byl samozřejmě vděčný, když budete odpovídat, případně si ze mě dělat srandu a nebo dokonce nadávat

Motorka je už přihlášená, má novou značku a čeká, až dostanu vydaný řidičák (snad v pondělí nebo úterý...)

Ve středu se snad pojede přezout na fungl nové gumy (vybral jsem Dunlop Arrowmax GT501 - dle zkušeností zde na fóru).

K nějakým dotazům:

1) Údajně by měla brumlat na Natural 91. Původní majitel jí prý dopřával Natural 95... Co vy? Co je pro motorku lepší?
2) Vozíte sebou velkou autolékárničku nebo jen zmenšenou motolékárničku?
3) Čím zamknout? Samozřejmě jak platí - čím více, tím lépe. Ale co sebou tak vozíte? Zámek na kotoučovou brzdu + nějaký článkový řetěz? A mají nějaký smysl zámky na kotoučovou brzdu s alarmem, co se prodávají za pár stovek. Údajně mají senzor otřesu a jedou na vlastní baterky uvnitř... Ale aby to pak neřvalo hned, jak zafouká vítr...
4) Co by tak člověk měl pravidelně kontrolovat na své moto. Představuju si, že napíšete z vlastní zkušenosti - jednou za týden, měsíc atp. zkontroluju řetěz, promažu řetěz, kouknu na stav oleje a tak

Další otázky budou určitě následovat. A pokud vás cokoliv napadne, sem s tím.
Díky za rady a porady a snad se potkáme na silnici

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 19:49 | Nahoru | #1
1)oktanový číslo dej to co tam patří bude to v manuálu to je podle mě to nej
2)vozím jen motolékárničku není moc místa
3)já dávám motorku na frekventovaný zdánlivě bezpečný místo nikam do tmavýho rohu řetěz zatím nepoužívám
4)u er 5 toho moc není je to nezmar co se vypráví přežije a vydrží dost tady moc práce mít nebudeš krom spotřebních věcí namazanýho řetězu tlaku v pneu atd, jinak předepsaný servisní intervaly viz manuál tak ať jezdí jak má

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 19:52 | Nahoru | #2
Vítej mezi ER 5kaře! Motorka je parádní!
Ke tvým dotazům:
1) lije se tam normální Natural 95 - teda já ho liju a myslím, že to tak má být
2) stačí malá motolékárnička, seženeš v každé prodejně zdr. potřeb ale ptej se po nové, od roku 2011 se nějak mění předepsané vybavení, tak ať nemusíš vyměňovat nebo dokupovat
3)vozím sebou malý kotoučák bez alermu a velký zámek od ABUSu něco jako tohle ale delší a jiný model.
Oboje se vklidu vleze do kastlíku pod sedlem i s lékarničkou a nářadím.
4)Kontrolu jsi popsal v podstatě dbře + jednou za čas gumy, napnutí řetězu, kouknout na brzdovku a jestli ti neubývá chladící kap.

Jinak hodně info najdeš na foru tady

Tak hodně šťastných km a pohodovou sezonu

E. od roku 2011

Naposledy editováno 18.04.2010 19:54:00

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 19:53 | Nahoru | #3
Mám kámoše, co jí má a je maximálně spokojenej
1)Jinak já bych určitě bral Natural 95, já mám psáno minimálně 91, ale už jsem tam měl i 100 oktanovej a jelo to trošičku líp
2) Vozím motolékarničku
3) S sebou vozím zámek na kotouč a zamykám řidítka. Podle mě, stejně, když ji někdo bude chtít ukrást, tak jí ukradne, bohužel. Ale spoléhám, že pro nějaký neprofíky, nebo nějaký vandyly, grázly by tohle mohlo aspoň trochu pomoct.
4) Normálka, řetěz, gumy, světla, volej, chladící kapalina, brzdová kapalina, možná jsem an něco zapomněl.
Přeju pěknou sezonu 2010

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 19:55 | Nahoru | #4
Ahoj, erku mám rok, jezdím málo, ale:
1.) dávám 95ku, nijak to neřeším, motoru to určitě neuškodí, ale ani zřejmě nezvýší výkon
2.) malou motolékárničku
3.) jezdím kolem komína a i když motku přes den někde nechám, zamču řídítka, zámek většinou nevozím a když jo, tak s řetězem, ten na kotouč nemám, mám panický strach, že na něj zapomenu a pojedu
4.) co 500 km nebo po dešti mažu řetěz, sem tam kouknu na olej a jinak nic (kromě garančky)

Jinak spokojenost, přeju, ať jsi spokojený taky

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 19:56 | Nahoru | #5
Pravidelná údržba-hlavně tlak v pneu a mazat řetěz.
Vozím motolékárničku, neslyšel jsem o nikom kdo by to měl jinak.
Zamykám kotoučákem, výjimečně i řetězem. Přes noc nenechávám NIKDY někde venku stát

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:00 | Nahoru | #6
K tomu benzínu: u dváci jsem měl v TP napsanej natural 91 ale nikdy jsem ho tam nelil, vždycky jen 95tku. U ER5 bych to udělal stejně jinak vítej mezi motorkářema

1 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:11 | Nahoru | #7
ještě bych doplnil dotaz, mám er 5 chvíli a samozdřejmě bez návodu, a jelikož nemá budík který by ukazoval teplotu motoru,tak jak tam funguje ta kontroka??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:12 | Nahoru | #8

milis258>ještě bych doplnil dotaz, mám er 5 chvíli a samozdřejmě bez návodu, a jelikož nemá budík který by ukazoval teplotu motoru,tak jak tam funguje ta kontroka??


Návody zde

(reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:13 | Nahoru | #9
vonZahn> jeee omlouvám se, mě nenapadlo dííík

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:19 | Nahoru | #10
Zdar!Sice nemám Kawu(moc dobrá volba mimochodem )ale GS(taky moc fajn ),ale dost věcí si můžeš převzít i Ty.A když koukneš na vlákno ke GS taky se něco dozvíš(trocha reklamy neuškodí )Benál 95 jí neuškodí(cenově je nastejno)a pokud na něj jezdil i původ.majitel neměnil bych to(bezolovnaté už sou oba pokud vím)-Lékárna moto,pro základní pomoc stačí,někdo to nezvládne ani s "velkou" pokud je v šoku nebo tak a navíc toho místa pokud nevozíš kufr tam není.Zámky to zlodějům znepříjemní,ale pokud je šikovný tak ho nezastaví .Ale osob.zamykám kotouč,pokud někde nocuju tak i řetazem,alarm nemám,ale uvažuju o něm.Každé origo řešení má cosi do sebe(krajta omotaná kolem řidítek např. )
Hodí se sada žárovek co tam sou,ale kawa bude mít dobrou elektriku řek bych,antipych,náké nářadí pokud tam není,svíčka,sada na opravu lanek..
Nejlíp si sežen uživatelský manuál,příp.i dílenský a máš tam co a kdy kontrolovat a jak to má být.
At to jezdí a hlavně "hlavou"

2 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 20:58 | Nahoru | #11
Super, díky za reakce

Ještě mě napadá, v návodu k obsluze je psáno, co se týká tlaku v pneumatikách -
- přední na 225kPa (tam není problém)
- zadní do zatížení 97,5kg 250 kPa
zadní do zatížení 181kg 280 kPa

A teď je otázka. Když jedu sám, není problém. Když vím, že pojedu ve dvou, není problém. Ale když vím, že pojedu tam sám, zpátky ve dvou. Druhý den zase sám a zase ve dvou.
Tak na kolik to mám zatraceně napumpovat

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 21:04 | Nahoru | #12
1) Natural 95, tady není co řešit

2) MOTOlékárničku, tady taky není co řešit! (nejsem si jistý, ale mám pocit, že motolékárničky tam toho mají dovolené mít míň ze zákona...tak proč vozit něco navíc)

3) Nevozím nic. Motorku mám vždycky na očích, nebo u ní někdo stojí. Zamykám jen řídítka. Přes noc jí mám na dvorku asi 73 cm od postele.

4) Spíš bych jí pořádně zkontroloval po minulém majitely. Bůhví co ti tam nechal za překvápka. A dál už jen klasické věci. Čím delší trasu máš v plánu, tím důkladnější by měla být i kontrola.

BTW - gratulace k motorce, Užij a PŘEžij sezónu 2010

(reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 21:07 | Nahoru | #13

mopy>Super, díky za reakce

Ještě mě napadá, v návodu k obsluze je psáno, co se týká tlaku v pneumatikách -
- přední na 225kPa (tam není problém)
- zadní do zatížení 97,5kg 250 kPa
zadní do zatížení 181kg 280 kPa

A teď je otázka. Když jedu sám, není problém. Když vím, že pojedu ve dvou, není problém. Ale když vím, že pojedu tam sám, zpátky ve dvou. Druhý den zase sám a zase ve dvou.
Tak na kolik to mám zatraceně napumpovat


Se s tím moc sereš . Prostě tam v tom případě dej třeba 270. To není raketoplán aby to kvůli tomu nejezdilo pořádně. I když tam budeš mít vzadu 220, tak se dá jet ve 2, jen to bude trochu plavat

(reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 21:10 | Nahoru | #14
mopy> ten tlak bych až tak neřešil, nafoukej to na jízdu solo a pokud pojedeš se spolujezdcem jednou,nic se nestane. Jiná situace by byla, kdybys výhradně jezdil ve dvou.

A k té kontrole, já kontroluji před každou jízdou olej, doporučuji také minimálně první 3 tisíce, ať víš, kolik to asi žere (třeba nebude žrát nic) a pak podle toho můžeš interval prodloužit. Každopádně jak už tady padlo, určitě vyměň všechny provozní kapaliny (olej, brzdovka, chl. kapalina, koukni na kotouč, brzd. desky a brzdové pakny vzadu v bubnu), to by asi tak mělo být vše

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 21:17 | Nahoru | #15
nijak tady nikdo nezmínil kontrlu množství oleje. na GSku sem kontroloval prakticky denne. pokud mas olej jen na podtlak, tak jakmile se ti kontrolka rozsviti tak je pozde.

jinak gratuluju je Kawe, řadovymu dvouvalu a pulitru ;)

kdybys nevedel kam na servis tak muzu doporucit speedy motorsport. servisloval mi GSko a tet i ERko a spokojenost 100%

edit: tak Jirka stil ten olej nez sem to dopsal ...

Naposledy editováno 18.04.2010 21:20:19

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 21:24 | Nahoru | #16
JJ, jak píše Vilém, na ten olej bych si dal opravdu eminentní pozor, znáš to, zadřeš jenom jednou .

Směska drobných dotazů kolem ER-5

18.4.2010 v 23:39 | Nahoru | #17
Vítej Sice též nemám Kawu, ale u GSka je to hodně podobné. Myslím tu už sousta zaznělo, ze začátku je toho vždycky moc najednou. Ale určitě si stáhni manuál a pročti, servisní a mikrofiše když by bylo třeba něco udělat nebo dohledávat. Udělej si výpis nebo v zadu někde budeš mít specifikace tak spotřební věci: AKU, žárovky, pojistky, olej, chlazení. Typy, co, čeho a kolik abys věděl. Vzduch kontroluješ před jízdou, případně u benzínky dofoukneš (pozor, zahřáté gumy ukazují třeba o dílek dva více) foukej normálně na běžný provoz, zatížení navíc nevadí, jen se trochu víc zmačkne guma, naopak zase bude tvrdší, ale všechno má nějaké tolerance tak pro jednou se nic neděje, v klidu. Jo a určitě si najdi motokrámy a zjisti reference na šikovné servisy v okolí, dále třeba net shopy když budeš něco potřebovat.

Hodí se dát do kopy výbavu, lékárnička stačí moto ale nějaká tam bude tak ji nech a novou koupíš až jak bude třeba, zákony začnou platit až příští rok tak je blbost panikařit už teď, stejně se to může změnit I když hodí se doplnit nůžkama, ty se hodí často. Hlavně ať máš vercajk a umíš ho použít, něco na opravu gum a lanek jak radil už Boda (knoty nebo sprej) nějaký pevný drát a provázek, izolačku, americkou pásku, pásku na opravu světel, pojistky... Žárovičky jak chceš, já třeba vozím do blinkru a koncového, přední jen na dlouhé štreky (když se spálí přepnu stejně na dálkové).

Na zámek na kotouč ani řetěž moc nespoléhej, ale každá překážka navíc je dobrá. Když už, tak řetěz raději pevný válečkový opláštěný se solidním zámkem, co se nedá jen tak lehce přestřihnout a zlomit, vyhni se čehokoliv z lanek a takovým levným atrakcím, moc bezpečně nevypadají.

Máš pořešený prostor? Kufr, tankvak a podobně na věci? Šikovné je mít po ruce pavouka, taková síťka na zadní sedadlo pro chycení věci. Dále malá drobnost: nechávej si klíček od zapalování samostatně pouze s měkkou klíčenkou - kovové zbytečnosti navíc škrabou brýle a pak to vypadá hnusně. Ostatní klíče (třeba od kufru, zámků...) měj jinde. Také když zjistíš že máš kotouč na brzdě jak kolikrát se stane tak nemusíš chcípat

Servisní intervaly jak doporučuje výrobce a podle manuálu. Zvykni si ale rychle se dívat na olej, klidně když necháš stát cez noc na stojanu ráno před jízdou mrkneš a jedeš, je to automaticky. Možná vyměň brzdovku jesti nevíš v jakém je stavu, tady se nevyplatí šetřit. Před jízdou se mrkni vždy na koncové světlo, problikneš brzdu, blinkry vzadu. Je to naučená vteřina, dvě, předek si pohlídáš ale abys veděl že je vše OK. Také hlavně ze začátku sleduj co dělá olej, voda, dobíjení, změř baterku a zkontroluj elektrolyt. Ať tě pak někde nevypeče Řeťaz hlavně důkladně čistit, vynikající je mít jedné značky čistič a mazadlo na řetěz, po jízdě suchým hadrem otřeš důkladně, setřeš čističem a necháš uschnout, pak namažeš. Ob asi 300, 500. Pokud je hodně bordelu nebo prší tak dřív. Gumičky (těsnění, kryty, podložky...) nakonzervuješ silikonem. No a jinak jako všechno A hlavně ze začátku opatrně, sleduj jak se chová, sžiješ se s ní... a pak už radit potřebovat nebudeš

Tak ať jezdí a hlavně kolama pevně na zemi.

1 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5

19.4.2010 v 20:33 | Nahoru | #18
Vše zde napsané beru na vědomí a pokusím se s tím naložit

Teď řeším nákup helmy. Po pročtení různých postů jsem z toho ještě větší jelen než předtím
Každopádně chci integrálku. A s cenou vím, že to nechci přehánět. Ale rozhodně nehodlám svoji hlavu nechat rozbít kvůli nějakým 5stovkám nebo litru navíc. Ale jak tak koukám na diskuze na fóru, pro každého je hranice dobré helmy někde jinde...
Představuji si cenu někde kolem 3 tisíc, ale nevím, jestli se dá poohlížet už po nějaké konkrétní značce. Případně, co by helma takové cenové relace měla splňovat.
Stejně tak bych sháněl helmu pro baťůžka s obdobnými parametry

(reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5

19.4.2010 v 20:37 | Nahoru | #19
mopy> Tak za ty peníze bych se podíval na značku Lazer, já mám model Vertigo a jsem velmi spokojen

Směska drobných dotazů kolem ER-5

21.4.2010 v 22:47 | Nahoru | #20
Na značku Lazer jsem se juknul. Díky za typ. Škoda, že mají prodejnu jen někde u Ústí. Ale snad se tam brzy dostanu a kdyžtak vyzkouším.

Dnes jsem přezul na nové pneu, je to paráda

Napadl mě další dotaz ohledně pérování. Jak máte naštelované tlumiče...? Mají 5 poloh, pokud se nemýlím...

Směska drobných dotazů kolem ER-5

26.5.2010 v 01:42 | Nahoru | #21
Koukám, že na dotaz ohledně tlumičů nikdo neodpovídá

Mám další - snad bude úspěšnější... Jaké zámky na kotouč používáte na své ER-5ce? S alarmem nebo bez? A ideálně mi prosím sdělte, jaký typ tam rozměrově padne
Díky

Směska drobných dotazů kolem ER-5

28.5.2010 v 14:56 | Nahoru | #22
Ahoj
Za cca 2 týdny budu taky majitelem tohohle stroje. Jinak tady už ti moc lidí neporadí. Jelikož tohle vlákno není moc vidět Ja ti ted zatím neporadím s ničím. Jinak stím zámkem, zajed normálně do motoprodejny a tam ti poradí, jsou tam taky lidi co tomu rozumí.

Směska drobných dotazů kolem ER-5

31.5.2010 v 00:42 | Nahoru | #23
Jojo. Jasan. Do prodejny zajedu. Čekám na trochu rozumnější počasí a spojím to s výletem

Směska drobných dotazů kolem ER-5

31.5.2010 v 14:57 | Nahoru | #24
tak to te vitam v klubu a dava 10 bodu je fakt nadherna..a ty svody sakr prekrasne..kdybys potreboval vice infa tak mrkni sem je to neco special pro tvoji krasavici...a dozvis se tam skoro vse..staci jen dat do kolonky hledat a je to...

http://www.kawa-er5-forum.hustej.net/

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist