K téhle radosti se váže samozřejmě i pár starostí (počínaje přihlašováním, pokračuje údržbou motorky apod.).
Vzhledem k tomu, že jsem zatím absolutní začátečník na moto, tak bych do tohoto tématu rád vkládal své věcné, občas nemístné a často zbytečné dotazy. A byl samozřejmě vděčný, když budete odpovídat, případně si ze mě dělat srandu a nebo dokonce nadávat
Motorka je už přihlášená, má novou značku a čeká, až dostanu vydaný řidičák (snad v pondělí nebo úterý...)
Ve středu se snad pojede přezout na fungl nové gumy (vybral jsem Dunlop Arrowmax GT501 - dle zkušeností zde na fóru).
K nějakým dotazům:
1) Údajně by měla brumlat na Natural 91. Původní majitel jí prý dopřával Natural 95... Co vy? Co je pro motorku lepší?
2) Vozíte sebou velkou autolékárničku nebo jen zmenšenou motolékárničku?
3) Čím zamknout? Samozřejmě jak platí - čím více, tím lépe. Ale co sebou tak vozíte? Zámek na kotoučovou brzdu + nějaký článkový řetěz? A mají nějaký smysl zámky na kotoučovou brzdu s alarmem, co se prodávají za pár stovek. Údajně mají senzor otřesu a jedou na vlastní baterky uvnitř... Ale aby to pak neřvalo hned, jak zafouká vítr...
4) Co by tak člověk měl pravidelně kontrolovat na své moto. Představuju si, že napíšete z vlastní zkušenosti - jednou za týden, měsíc atp. zkontroluju řetěz, promažu řetěz, kouknu na stav oleje a tak
Další otázky budou určitě následovat. A pokud vás cokoliv napadne, sem s tím.
Díky za rady a porady a snad se potkáme na silnici
2)vozím jen motolékárničku není moc místa
3)já dávám motorku na frekventovaný zdánlivě bezpečný místo nikam do tmavýho rohu řetěz zatím nepoužívám
4)u er 5 toho moc není je to nezmar co se vypráví přežije a vydrží dost tady moc práce mít nebudeš krom spotřebních věcí namazanýho řetězu tlaku v pneu atd, jinak předepsaný servisní intervaly viz manuál tak ať jezdí jak má
Ke tvým dotazům:
1) lije se tam normální Natural 95 - teda já ho liju a myslím, že to tak má být
2) stačí malá motolékárnička, seženeš v každé prodejně zdr. potřeb ale ptej se po nové, od roku 2011 se nějak mění předepsané vybavení, tak ať nemusíš vyměňovat nebo dokupovat
3)vozím sebou malý kotoučák bez alermu a velký zámek od ABUSu něco jako tohle ale delší a jiný model.
Oboje se vklidu vleze do kastlíku pod sedlem i s lékarničkou a nářadím.
4)Kontrolu jsi popsal v podstatě dbře + jednou za čas gumy, napnutí řetězu, kouknout na brzdovku a jestli ti neubývá chladící kap.
Jinak hodně info najdeš na foru tady
Tak hodně šťastných km a pohodovou sezonu
E. od roku 2011
Naposledy editováno 18.04.2010 19:54:00
1)Jinak já bych určitě bral Natural 95, já mám psáno minimálně 91, ale už jsem tam měl i 100 oktanovej a jelo to trošičku líp
2) Vozím motolékarničku
3) S sebou vozím zámek na kotouč a zamykám řidítka. Podle mě, stejně, když ji někdo bude chtít ukrást, tak jí ukradne, bohužel. Ale spoléhám, že pro nějaký neprofíky, nebo nějaký vandyly, grázly by tohle mohlo aspoň trochu pomoct.
4) Normálka, řetěz, gumy, světla, volej, chladící kapalina, brzdová kapalina, možná jsem an něco zapomněl.
Přeju pěknou sezonu 2010
1.) dávám 95ku, nijak to neřeším, motoru to určitě neuškodí, ale ani zřejmě nezvýší výkon
2.) malou motolékárničku
3.) jezdím kolem komína a i když motku přes den někde nechám, zamču řídítka, zámek většinou nevozím a když jo, tak s řetězem, ten na kotouč nemám, mám panický strach, že na něj zapomenu a pojedu
4.) co 500 km nebo po dešti mažu řetěz, sem tam kouknu na olej a jinak nic (kromě garančky)
Jinak spokojenost, přeju, ať jsi spokojený taky
1 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Směska drobných dotazů kolem ER-5
milis258>ještě bych doplnil dotaz, mám er 5 chvíli a samozdřejmě bez návodu, a jelikož nemá budík který by ukazoval teplotu motoru,tak jak tam funguje ta kontroka??
Návody zde
Hodí se sada žárovek co tam sou,ale kawa bude mít dobrou elektriku řek bych,antipych,náké nářadí pokud tam není,svíčka,sada na opravu lanek..
Nejlíp si sežen uživatelský manuál,příp.i dílenský a máš tam co a kdy kontrolovat a jak to má být.
At to jezdí a hlavně "hlavou"
2 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5
Ještě mě napadá, v návodu k obsluze je psáno, co se týká tlaku v pneumatikách -
- přední na 225kPa (tam není problém)
- zadní do zatížení 97,5kg 250 kPa
zadní do zatížení 181kg 280 kPa
A teď je otázka. Když jedu sám, není problém. Když vím, že pojedu ve dvou, není problém. Ale když vím, že pojedu tam sám, zpátky ve dvou. Druhý den zase sám a zase ve dvou.
Tak na kolik to mám zatraceně napumpovat
2) MOTOlékárničku, tady taky není co řešit! (nejsem si jistý, ale mám pocit, že motolékárničky tam toho mají dovolené mít míň ze zákona...tak proč vozit něco navíc)
3) Nevozím nic. Motorku mám vždycky na očích, nebo u ní někdo stojí. Zamykám jen řídítka. Přes noc jí mám na dvorku asi 73 cm od postele.
4) Spíš bych jí pořádně zkontroloval po minulém majitely. Bůhví co ti tam nechal za překvápka. A dál už jen klasické věci. Čím delší trasu máš v plánu, tím důkladnější by měla být i kontrola.
BTW - gratulace k motorce, Užij a PŘEžij sezónu 2010
mopy>Super, díky za reakce
Ještě mě napadá, v návodu k obsluze je psáno, co se týká tlaku v pneumatikách -
- přední na 225kPa (tam není problém)
- zadní do zatížení 97,5kg 250 kPa
zadní do zatížení 181kg 280 kPa
A teď je otázka. Když jedu sám, není problém. Když vím, že pojedu ve dvou, není problém. Ale když vím, že pojedu tam sám, zpátky ve dvou. Druhý den zase sám a zase ve dvou.
Tak na kolik to mám zatraceně napumpovat
Se s tím moc sereš . Prostě tam v tom případě dej třeba 270. To není raketoplán aby to kvůli tomu nejezdilo pořádně. I když tam budeš mít vzadu 220, tak se dá jet ve 2, jen to bude trochu plavat
A k té kontrole, já kontroluji před každou jízdou olej, doporučuji také minimálně první 3 tisíce, ať víš, kolik to asi žere (třeba nebude žrát nic) a pak podle toho můžeš interval prodloužit. Každopádně jak už tady padlo, určitě vyměň všechny provozní kapaliny (olej, brzdovka, chl. kapalina, koukni na kotouč, brzd. desky a brzdové pakny vzadu v bubnu), to by asi tak mělo být vše
jinak gratuluju je Kawe, řadovymu dvouvalu a pulitru ;)
kdybys nevedel kam na servis tak muzu doporucit speedy motorsport. servisloval mi GSko a tet i ERko a spokojenost 100%
edit: tak Jirka stil ten olej nez sem to dopsal ...
Naposledy editováno 18.04.2010 21:20:19
Hodí se dát do kopy výbavu, lékárnička stačí moto ale nějaká tam bude tak ji nech a novou koupíš až jak bude třeba, zákony začnou platit až příští rok tak je blbost panikařit už teď, stejně se to může změnit I když hodí se doplnit nůžkama, ty se hodí často. Hlavně ať máš vercajk a umíš ho použít, něco na opravu gum a lanek jak radil už Boda (knoty nebo sprej) nějaký pevný drát a provázek, izolačku, americkou pásku, pásku na opravu světel, pojistky... Žárovičky jak chceš, já třeba vozím do blinkru a koncového, přední jen na dlouhé štreky (když se spálí přepnu stejně na dálkové).
Na zámek na kotouč ani řetěž moc nespoléhej, ale každá překážka navíc je dobrá. Když už, tak řetěz raději pevný válečkový opláštěný se solidním zámkem, co se nedá jen tak lehce přestřihnout a zlomit, vyhni se čehokoliv z lanek a takovým levným atrakcím, moc bezpečně nevypadají.
Máš pořešený prostor? Kufr, tankvak a podobně na věci? Šikovné je mít po ruce pavouka, taková síťka na zadní sedadlo pro chycení věci. Dále malá drobnost: nechávej si klíček od zapalování samostatně pouze s měkkou klíčenkou - kovové zbytečnosti navíc škrabou brýle a pak to vypadá hnusně. Ostatní klíče (třeba od kufru, zámků...) měj jinde. Také když zjistíš že máš kotouč na brzdě jak kolikrát se stane tak nemusíš chcípat
Servisní intervaly jak doporučuje výrobce a podle manuálu. Zvykni si ale rychle se dívat na olej, klidně když necháš stát cez noc na stojanu ráno před jízdou mrkneš a jedeš, je to automaticky. Možná vyměň brzdovku jesti nevíš v jakém je stavu, tady se nevyplatí šetřit. Před jízdou se mrkni vždy na koncové světlo, problikneš brzdu, blinkry vzadu. Je to naučená vteřina, dvě, předek si pohlídáš ale abys veděl že je vše OK. Také hlavně ze začátku sleduj co dělá olej, voda, dobíjení, změř baterku a zkontroluj elektrolyt. Ať tě pak někde nevypeče Řeťaz hlavně důkladně čistit, vynikající je mít jedné značky čistič a mazadlo na řetěz, po jízdě suchým hadrem otřeš důkladně, setřeš čističem a necháš uschnout, pak namažeš. Ob asi 300, 500. Pokud je hodně bordelu nebo prší tak dřív. Gumičky (těsnění, kryty, podložky...) nakonzervuješ silikonem. No a jinak jako všechno A hlavně ze začátku opatrně, sleduj jak se chová, sžiješ se s ní... a pak už radit potřebovat nebudeš
Tak ať jezdí a hlavně kolama pevně na zemi.
1 reakcí na tento příspěvek Směska drobných dotazů kolem ER-5
Teď řeším nákup helmy. Po pročtení různých postů jsem z toho ještě větší jelen než předtím
Každopádně chci integrálku. A s cenou vím, že to nechci přehánět. Ale rozhodně nehodlám svoji hlavu nechat rozbít kvůli nějakým 5stovkám nebo litru navíc. Ale jak tak koukám na diskuze na fóru, pro každého je hranice dobré helmy někde jinde...
Představuji si cenu někde kolem 3 tisíc, ale nevím, jestli se dá poohlížet už po nějaké konkrétní značce. Případně, co by helma takové cenové relace měla splňovat.
Stejně tak bych sháněl helmu pro baťůžka s obdobnými parametry
Dnes jsem přezul na nové pneu, je to paráda
Napadl mě další dotaz ohledně pérování. Jak máte naštelované tlumiče...? Mají 5 poloh, pokud se nemýlím...
Za cca 2 týdny budu taky majitelem tohohle stroje. Jinak tady už ti moc lidí neporadí. Jelikož tohle vlákno není moc vidět Ja ti ted zatím neporadím s ničím. Jinak stím zámkem, zajed normálně do motoprodejny a tam ti poradí, jsou tam taky lidi co tomu rozumí.
http://www.kawa-er5-forum.hustej.net/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |