Téma: Chorvatsko 2010 na Suzuki SV 650

5.4.2010 v 18:45
Čau chalani, měl bych na Vás prosbu. S batůžkem plánujeme letos vyrazit do Chorvatska, ale máme dost velké dilema ohledně dopravy. V tom, kam přesně, mám již jasno. Chorvatsko mám poměrně dost sjezděné (cca již 14*, ale autem) a o pár pěkných místech vím... Letos bych je chtěl ukázat i mladé, protože v Chorvatsku ještě nebyla (myslím, že velká chyba, mě osobně se tam líbí víc, jak někde v Egyptě ). Zpět k tématu, máme na výběr dvě možnosti a to bud' autem (VW Passat v kombíku), nebo Suzuki SV 650 N. Oba ještě studujeme a tak se dost věcí odvíjí od peněz. Z předešlých let vím, že pokud pojedeme autem, tak můžu kufr nafrknout plno věcmi, nemusíme se nijak omezovat a vzít si s sebou třeba i nějaké jídlo (čímž bychom ušetřili). Pokud pojedeme na mašině, tak ještě něž-li někam vyrazíme, budu muset pořídit nosiče a kufry, což je na SVčko nějakých 8-9 tisíc. Už jenom tahle investice mě odrazuje Nehledě na to, že do tří kufrů si myslím na nějakých 14 dní maximálně zabalíme pár věcí, spacáky, stan, nějaký boty, hadry, nářadí... Chorvatsko na mašině nás oba hrozně láká, ale nejsem si jistej, jestli je SVčko úplně vhodná mašina (pro jednoho bezpochyby, ale beru ohled na batůžek). Co by jste poradili? Raději auto, nebo to risknout na mašině?
Předem díky za rady, doufám že poradíte jiří

5.4.2010 v 19:05 | Nahoru | #1
hehe, to by sis měl vybrat sám jak jet na dovolenou.

Pokud by mě tlačily prachy, tak bych jel asi autem - nejmenší okamžité náklady, nejsnadněji přečkáš nějaké horší podmínky, v nouzi se vyspíš i v autě (zvlášť když máš kombíka).

5.4.2010 v 19:10 | Nahoru | #2
Auto je o pohodlí,ale dovolené na motorce se to nevyrovná.Svoji motorku zbytečně podceňuješ,nevidím jediný důvod,proč by to nezvládla ona,i vy Boční kufry můžeš nahradit sedlovými brašnami-kapacitně stejné,finančně veliký rozdíl.A co se týká "věcí" s sebou-věř,že polovinu,co si připravíš s sebou stejně nepoužiješ a povezeš zbytečně(vlastní zkušenost).Co se jídla týká,nejedeš přece na konec světa,ale přes země do země,kde jsou markety na každém rohu a ceny potravin srovnatelné s našimi-hlady neumřete Proto se vůbec neboj a jdi do toho.Ono i o tom je motorkářství-maličko se uskromnit a žít pár dní "na divoko".Jeďte na motorce,bude to vaše nejkrásnější dovča a do plechovky se ti už nikdy chtít nebude

5.4.2010 v 19:17 | Nahoru | #3
Sádra666> přesně!
Spousta benzinek, penzionů a marketů. Není se vůbec čeho bát. Naopak bych řekla, že Chorvatsko je tak trošku jižní strana česka. A je-li tvá motorka technicky v poho? O co jde?
Klidně do toho jdi a bude se vám to líbit

5.4.2010 v 20:22 | Nahoru | #4
Loni SV 650N s manželkou jako baťůžkem Zell am See/GG. Jde to. A jak píše Sádra666 na dovolenou na motce se nazapomíná. Akorát na jídlo se vykašli, nic nevoz, koupíš (mírně dráže) tam.

5.4.2010 v 20:30 | Nahoru | #5
po mých zkušenostech jídlo nebrat déle než na 3 dny. zabere zbytečně moc místa a není tam zase tak draho. francie a itálie je horší,ale za to mnohem krásnější

5.4.2010 v 21:04 | Nahoru | #6
Díky za ohlasy, jdeme do toho Vždycky jsem si přál vyrazit na mašině, doufám, že to bude fakt pecka
Splašíme nějaký věcičky na mašinu, ještě nepromoky a bude. Nejspíš to vezmeme přes rakouské alpy, kde uděláme zastávku a i přespíme... Akorát mi ještě prosím poraďte: ubytování v soukromí nebo kemp? Oblast okolo Makarké, Brely a Bašky Vždycky jsem byl klasicky ubytován, s kempy nemám zkušenosti

5.4.2010 v 21:50 | Nahoru | #7
kdykoli a kamkoli jezdím "na blint" a vždy se najde,kam hlavu složit,zbytečně se nenervuj.Kempy jsou samozřejmě levnější,než ubytování v privátu-jen,v Chorvatsku je potřeba lépe zabezpečit motorku proti krádeži,než třeba v Rakousku,kde je mnohem bezpečněji.V Alpách téměř v každé vesnici najdeš ubytování v soukromí,hlavně v okolí GG není vůbec problém s ubytováním,kde stojí nocleh i se snídaní 17-25 éček,většinou i s parkováním motorky "pod střechou".Rakušané jsou vstřícní-vždy jsem se cítil jako doma V HR,v Baška Voda je solidní kemp-ale v sezoně dost narváno.Ale neboj,pro stan a bike vždy místo najdeš.Přeju ti moc fajn dovču a co nejvíc zážitků!!! Howk

5.4.2010 v 22:33 | Nahoru | #8

5.4.2010 v 22:46 | Nahoru | #9

hory>V Rakousku mám ubyťo jistý u lidí, ke kterým jezdíme v zimě takže pohodička i tak díky. V Chorvatsku to stejně vidím nejspíš na nějaký dvoulůžák...

Až přijedeš s motorkou na místo, tak si kufr vyzvedneš a před odjezdem zase pošleš domů.
Třeba to vyjde na několik stovek, ale budeš mít na místě všechno, jako autem.
A rozhodně nevěř Mishe, že Itáli a Francie je mnohem krásnější - Jadran v Dalmácii nemá konkurenci, celosvětově. Čistější vodu nenajdeš a skryté přírodní pláže taky ne. V Itálii hnusný špinavý písek, Francie úzké pláže přeplněné lidmi.
Když Francii, tak jedině na lyžování, ale už nikdy na koupání

5.4.2010 v 22:57 | Nahoru | #10

5.4.2010 v 23:38 | Nahoru | #11

Jinak, mám brašny Moto-detail. Při jízdě ve dvou se vůbec neosvědčily, baťůžek nemá místo pro nohy nad stupačkama.

5.4.2010 v 23:42 | Nahoru | #12

5.4.2010 v 23:50 | Nahoru | #13

naprcccs>na kufry se vyser.. kup si sportovní boční brašny + hlavní kufr a tankvak.. to se sbalíte v pohodě

Věci na 14 dní, pro dva, včetně spacáků a stanu?

6.4.2010 v 01:27 | Nahoru | #14
Chorvatsko na motorce...trošku o ničem, ale když chce člověk zajímavější dovolenou, tak proč ne(se člověk upeče i když jede jen v tričku a kraťasech). Jinak bych volil spíš auto s klimatizací. Pokud si to tedy neplánuješ spojit s týdenním broušením sliderů na všech alpských passech

Na balení spacáku a stanu se vykašli. Nějaké ubytování se vždycky najde.

Naposledy editováno 06.04.2010 01:28:46

6.4.2010 v 01:32 | Nahoru | #15

Bozo>Věci na 14 dní, pro dva, včetně spacáků a stanu?

Ano jde to. Jen si baba nesmí brát celej šatník. Do topcasu jídlo, vařič, dva spacáky, jednu nafukovačku a drobnosti. Každej jednu brašnu na hadry a do tankvaku boty a věci, které se nevešly do bočních brašen.

6.4.2010 v 08:52 | Nahoru | #16

hondacbf1000>Jestli chceš s sebou karimatky, několikero bot a víc variant oblečení, tak to zabal do kufru a týden před odjezdem pošli kufr jako balík poštou. Příjemce uveď třeba Poste Restante Pavel Novak - posta BaskaVoda.
Třeba to vyjde na několik stovek, ale budeš mít na místě všechno, jako autem.
Když Francii, tak jedině na lyžování, ale už nikdy na koupání

Přesně jak říkáš, já jsem s Chorvatskem taky maximálně spokojený. Za těch 20 let, co jsem na světě, jsem měl možnost se do Chorvatska podívat myslím, že již tak 14 krát možná 15/16 krát, sám už nevím Ani na jedné dovolené jsem nebyl naštvaný, samo že občas nevyjde počasí, ale tomu neporučíš nikde. A když máš vlastní dopravu, tak si můžeš dělat co se ti zamane (to mi hrozne vyhovuje, řekneš si dneska se mi koupat nechce, tak se spakuješ a jedeš podívat třeba na Sv. Jaraj, nebo cokoliv jiného... ) Ubytování v soukromí je taky pecka, už mám za ty roky s rodinou vytipovaných hafo míst, kde si nás už i pamatují a jsou to rodiny, s kterými můžeš večer posedět, pokecat u rakie a ještě třeba něco ugrilovat, prostě mazec přátelští. Rozhodně mi tohle vyhovuje víc, než když tě támhle někde v tramtárii v Egyptě vykopnou busem u hotelu a ty se třeba potento...
Do Itálie se snad už nikdy podívat nechci byl jsem jako malej prcek a do dneška si pamatuju, jak se mi tam nelíbilo Itoška je fajn možná pro úplný prcky, kvůli písku, ale i to už se dá v Chorvatsku taky najít, nebo aspoň malinký oblázky a pohoda... Francie je fajn, ale jak říkáš, alpy jsou alpy, byl jsem jednou autem, ale je to poměrně štreka a docela draho Dneska už jenom Rakousko...

6.4.2010 v 08:55 | Nahoru | #17

Poly_>Ty se máš... jel bych hned, s batůžkem... ale ta moje černovláska se mnou nesmí jezdit :D takže jen na černo a ještě ji musím přivízt včas aby stačili zmizet případný otlaky z helmy :DD než dojde domů...

Chlape tak to ti nezávidím U ní doma taky nejsou nadšení, ale docela to rozdýchali Nic jiného jim asi ani nezbývá, mladou to hrozně baví a dneska už jí od toho asi jen tak nedostanou

6.4.2010 v 09:07 | Nahoru | #18

Bozo>Souhlas s moto-dovolenou. Jen jsem zvědavej jak seženeš sadu kufrů na SV do 9 tisíc ... Já mám rozpočet 15t a stejně myslím nevyjde. Jsou to tak nehorázný pálky, že mě to dost odrazuje.

Tak s brašnami též nemám dobrou zkušenost. Myslím, že jsem akorát vyhodil prachy (nedrží, upravování aby trochu seděli mě vyšlo na další prachy, jednou za deště i přes nandané pláštěnky všechno total durch). No prostě už nikdy více. A navíc v případě, že bych kupoval nové a kvalitnější, tak mě počítám vyjdou na cca stejné prachy jako tuten kufry: http://www.nabel.cz...&products_id=183
Je na něm potřeba dodělat akorát nějaké gumové těsnění a je to ready, okoukl jsem je letos na výstavě Myslím, že za ty prachy nic lepšího neseženeš

Takže pokud budu brát tři (včetně ploten), to je nějakých 3 600 Kč
Nosič od Givi cca 1 800 Kč
Plotna od Givi pro Top-Case cca 1 000 Kč

To dělá nějakých cca 6 400 Kč Počítám s tím, že držáky bočních bych zkusil nějak udělat doma Vychází totiž na 3 000 Kč, nechápu proč je to tak drahé

6.4.2010 v 11:10 | Nahoru | #19
hory> Souhlas se vším co si napsal.

- Chtěl jsem kufry v barvě. Ale ta cena ... S těmahle by to snad šlo. (Ale upřímně, nejsou to zrovna krásný kusy )
- Taky už jsem přemýšlel nad tím dělat držáky kufrů doma. Kdo ví, možná by to šlo (svářečky máme (i COčko), ale nevím jestli někde najdu ohýbačku)
- Nejsem si jistý, ale myslím, že potřebuješ plotnu i pro boční kufry. Ale tohle je možná kec. Nějak jsem nedokázal z netu vypozorovat, jak to vlastně funguje.

6.4.2010 v 13:57 | Nahoru | #20

Bozo>hory> Souhlas se vším co si napsal.

jj nejsou to zrovna exhibiční kousky, ale myslím, že účel bohatě splní na boční kufry plotny určitě taky potřebuješ, ale na ně půjde myslím použít ty, které jsou součástí kufrů, ne ty od givi. ale nejsem si jistej, chtělo by to někoho, kdo má zkušenost pokud bych musel zakoupit plotny i k těm bočním, tak už by to cenově tak zajímavé asi nebylo. doufám, že na ty boční rámy by to šlo nějak ošéfovat, s tim hlavnim toho asi moc nevymyslíš...

7.4.2010 v 16:27 | Nahoru | #21
Ahoj toto téma mě velmi zajímá. Mám SV rv 04 a chtěl jsem nosič a kufr . toužil jsem po givi maxia 55 litrů ale za cenovku 6000,- + 2800 za SW-motech nosič bych byl už v chorvatsku sám. Tak po delším hledání a ochotě jednoho borce z sw jsem dnesk dodělal nosič který je shodný rozměrově s motechem a celé i s materiálem a sprejem vbarvě motky mě to vyšlo cirka na 1000 +1100 kufr todle je ten kufr http://www.maxeuro....r-46l-max-d_962.html

7.4.2010 v 17:01 | Nahoru | #22
Byl jsem na TTR loni v Chorvatsku v kempu s mladou. Toť k motorce.
V Chorvatsku existuje Lídl taky a po přepočtu to tam jídlo stojí stejně jak u nás. A není problém odvézt večeři a snídani po kapsách v bundě

7.4.2010 v 20:19 | Nahoru | #23

Suchman>Byl jsem na TTR loni v Chorvatsku v kempu s mladou. Toť k motorce.

ok, koupim si ještě bundu s hodně kapsičkama na jídlo

7.4.2010 v 20:21 | Nahoru | #24

mirda.hory>ok, koupim si ještě bundu s hodně kapsičkama na jídlo

sorry poslal jsem to nechtěně z bráchovo NICKU

7.4.2010 v 20:25 | Nahoru | #25

winsblack>Ahoj toto téma mě velmi zajímá. Mám SV rv 04 a chtěl jsem nosič a kufr . toužil jsem po givi maxia 55 litrů ale za cenovku 6000,- + 2800 za SW-motech nosič bych byl už v chorvatsku sám. Tak po delším hledání a ochotě jednoho borce z sw jsem dnesk dodělal nosič který je shodný rozměrově s motechem a celé i s materiálem a sprejem vbarvě motky mě to vyšlo cirka na 1000 +1100 kufr todle je ten kufr http://www.maxeuro....x-d_962.html [/quote]

ahoj, jj nosič od motechu je libovej, ale cenově nic moc horší jak givina že chlape neměl by jsi fotky a nějaký info o tom tvém? docela by mě to zajímalo

7.4.2010 v 21:12 | Nahoru | #26
Jasan klidně ti to nafotím pokud se urvu zítra dřív z práce. Ale jinak v podstatě až na par detailu jeupe stejny jak ten motechovej