I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
NoFear4>Nene neni to pravda....rproblem je ze vetsina lidi si predstavi kdyz reknu ze musis brzdit...ze veme za brzdy.Ja mluvim o tom ze celou dobu lehce mackas predni brzdovou packu...pak se nic nenadaleho nedeje a ani zadny extra brzdeni neprobiha...cvik to chce,ale myslim ze to na nauceni az tak tezke neni...nevim mozna je
no já sem to pochopil bo nésu úplně blbé. ono je to sranda a jak sem psal, když brzdíš a potřebuješ brzdit víc, tak to přimačknutí není takový šok, jak když nebrzdíš a pak to zarveš, bo se lekneš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
NoFear4>poradim ti to nejlepsi co funguje u mne.....najizdej kazdou zatacku tak,ze do ni budes brzdit az do naklonu!!!
Pak tento tvuj velky problem temer zmizi
Tak presne takhle to nedelej!! To je zmagoreni z okruhu. Presne takhle jsem nalitaval zblblej z okruhu kde to proste jde a prvni 1/4 zatacky jsi kolikrat tezce na brzde. A loni posledni vyjizdka v Destny pocasi uz teda nebylo uplne idealni, esicko, prilitnu na brzdach s tim ze do nejakyho naklonu to muzu jeste tak nejak drzet (samo dle citu), esicko prehledny a cumim uz do druhy zatacky jak to postelovat a najednou koukam do oblohy a valim se v koprivach . V Brne jsem takhle lital i na vode proste to neskutecne drzi, v provozu kravina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
To je jedinej zpusob jak co nejdele prezit na silnici,at jedes pomalu,nebo rychle.
Ale nutit to nikomu nebudu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
nikdo se tu nebaví o tom přiletět po předním kole do zatáčky a ohnout to tam. nic nebezpečného na tom není.
Naposledy editováno 30.03.2010 22:15:20
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
(ale četl jsem jen úvodní příspěvek, tak už to nejspíš padlo)
Naposledy editováno 30.03.2010 22:19:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Ted jsem zjistil ze nez jsem napsal prvni prispevek tak fír to upresnil s tim jemnym brzdenim :) a to je neco jineho je to stejny jak pises a stejne to tak vidim i ja :) ale jak jsem psal tohle snad dela kazdy uplne podvedome ne.
Fíre to ti to trvalo 4 roky? To se mas cim chlubit
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
ale aspon je tu zabava
Jinak Dolik dostane pusu za podporu az ho potkam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Naposledy editováno 30.03.2010 23:25:43
3 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Nerekne mi nekdo zkusenejsi co treba ja delam spatne? VIZ moje jízda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
NoFear4> jasny ja to beru urcite v klidu to se neboj Jinak chtel bych si to nekdy zajet opravdu jako "pilu" ale nektery auta tam jezdej dost ve prostred v zatackach a tech se bojim. Jinak teda jsou lepsi zatacky, ale tady neni zadny sterk jako je na vetsine ostatnich..
Naposledy editováno 30.03.2010 23:55:13
2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Naposledy editováno 31.03.2010 00:59:51
Taky jsem tomu moc neveril, ale funguje to. Hlavne na zvladani krizovek, nebo vyhybani se bordelu (der)na silnici, pokud si jich vsimnes pozde.
Nadherne te to polozi do zatacky a hlavne rychle.
Doporucuju si to vyzkouset nekde v klidu na parkaci, at vis, do ceho jdes.
Teoreticky by to melo fungovat lepe na chopperech, protoze maji vetsi sklon predni vidlice....ale overeny to nemam.
Johny89>Kdyz uz se tu bavite o tech prijezdech zatackou...
Nerekne mi nekdo zkusenejsi co treba ja delam spatne? VIZ moje jízda
Jedeš pěkně
duke>Asi nejvic ti pomuze california superbike school konkretne dvd "A twist of the whist 2"
Tihle panove vedi co delaji a az se na to podivas tak dej vedet. myslel sem si kolik toho "vim" o bezpecny a rychly stope ale po tomhle filmecku sem zjistil ze umim tak leda hovno a ze se mam jeste co ucit.
Zdar lidi,
rád bych vyzdvihl tento příspěvek, který mezi pár dobrýma radama a snůškou pakáren poměrně vyčnívá, ale nikdo nějak moc nereagoval. Tento film, jak nám ho tady kolega doporučuje, je víc než dobrej. Jmenuje se to teda A Twist of the wrist a rád bych Vám ho doporučil k bližšímu přezkoumání. Vysvětlují tam téměř všechny zde probírané věci, včetně brzdění, náklnů, polohy na motorce, kolínek, jak najíždět stopu, zatím jsem nic lepšího neviděl, včera jsem na to večer koukal a musím uznat, že jsem teda dost věcí dělal špatně..
Určitě si to stáhn...teda ehm kupte!:))
Dolík....>Kaspery> hele, sorry, ale píšeš fakt kraviny. najdeš si zatáčku, kterou znáš. normálně ju jezdíš +- 100, např. ve 150 ubereš a v klidu (V KLIDU!!!!!) brzdíš. nepojedeš nájezd 100, zatáčka 100, výjezd 100, ale 110 - 100 a pak přidáš a zase třeba 110.... tak prostě brzdu zmačkneš o 15 metrů pozděj a je. brzdíš na třeba jen 10% brzdného účinku. čím hlouběj si v zatáčce, tím míň můžeš brzdi. pomalu, ale jistě..
nikdo se tu nebaví o tom přiletět po předním kole do zatáčky a ohnout to tam. nic nebezpečného na tom není.
Pod tohle se podepisuju