To, jestli tvoje navigace umí posílat hlasové pokyny po A2DP nebo ne, musíš ověřit - zdaleka ne všechny navigace s A2DP hudbou umí po A2DP posílat i navigační příkazy a využívají obyčejné BT instrukce. To samé párovaní s telefonem pro poslech hudby, pokud pojedeš muziku z telefonu, jak tam dostaneš hlasové příkazy z navigace? Pokud je aktivní A2DP kanál, tak jediné, co uslyšíš navíc, je varovný signál když se tě snaží dovolat spolujezdec nebo druhá motorka a pochopitelně třeba telefon, když někdo volá, protože ten má vyšší prioritu. Zařízení, které by umělo všechny tyhle věci současně v provedení sluchátkové sady neexistuje a asi existovat ani nebude.
Existují BT interkomy pro palubní instalaci, které umí mixovat více zdrojů a posílat to do jedné, druhé nebo obou přileb současně ale to je trošku jiná cenová kategorie a je to prostě krabice pro pevnou montáž do motorky a sluchátková sada využívá třeba 3 kanály BT současně v každé přilbě. Mluvíme řádově o ceně 10x vyšší než cena F4, jen pro představu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Druhá věc - tedy maximální rychlost, při které to funguje, odpověděl velmi mlhavě - moc dobře ví, jak to s vysílačkama je a co dělají při vyšších rychlostech, takže počítám, že se to pokouší nějak zprovoznit a ukáže se, pokud to bude fungovat. Jinak jeho headset je taky Midland. Každopádně problémy vidím dva - jednak v tom, že se ta vysílačka přestala dělat (?) a v absenci DSP ve vysílačce. Rozdíl je absolutně zásadní. Mám letitou TX-446 s DSP a je to jediná použitelná vysílačka PMR, která nám bezproblémů fungovala při pohybu nad 100km/h. Jestli to dělá to DSP nebo má lepší vysílací obvody, to nevím ale prostě dopplerův efekt není u téhle PMR vůbec poznat až do takových 160km/h. Jiné (třeba Motoroly walkie talkie) měly limit srozumitelnosti pod 90km/h a některé další třeba jen 70km/h. A nejde o hlasitost ale o srozumitelnost. Někde jsem tady o tom psal.
a Tribe pro skupinu-cena ? G4 je super ale 3motorky pro nás je málo.Pak jedině Q2 plus Midland 445BT/zatím to tu nikdo neodzkoušel/. Podle manuálu dobrý.Odhadem by Tribe plus F3 mělo být levnější.
Par me prisel lehce nad 2 tisice (i s postovnym) a vzal jsem to od nekoho, kdo slibuje 2 roky zaruku (narozdil od prodejcu z HK, ale i mezi nimi jsem nasel jednoho, ktery sliboval rok). Neoptimalizoval jsem jen cenu, ale vzhledem k tomu, ze byla 3x-4x nizsi nez u neceho poradnyho (BT2, IF4, G4) tak nakonec vyhrala... v nejhorsim to zahodim a zustanu u dratovych pecek v helme (a pockam az klesne cena neceho poradnyho )
2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Řešení pro přehrávání muziky přes F3 je tento
MP3 headset
který má možnost připojení jakéhokoliv MP3 přehrávače, ale je to drát, takže to ztrácí tu eleganci bezdrátového řešení.
Jinak obecně, nevím jestli je to technologicky možné, ale neznám zařízení, které by umělo posílat muziku přes A2DP do dvou audio A2DP sluchátek zároveň. Vždy je to tak, že jeden telefon = jedny sluchátka. Myslím, že je to dokonce výhoda, že si každý může poslouchat to své. F4 umí ovládat přehrávač, takže každý může posouvat skladby, zastavit, pustit muziku, nastavovat hlasitost, aniž by se dotknul přehrávače. Přehrávačem myslím mobilní telefon, ale může to být třeba i iPod s použitím tohoto ilink
Nebo jakýkoliv MP3 přehrávač, s 3,5 mm jackem - tx2
Naposledy editováno 30.03.2010 21:50:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Naposledy editováno 31.03.2010 10:21:44
Ak by ste mali obaja BT set s FM prijimacom (napr. scala G4), tak uz ti staci zaobstarat si za par supov FM vysielac na motorku
A naladite si to obaja
Naposledy editováno 31.03.2010 11:56:34
Prvni dojmy a postrehy:
- BIM prisel ve verzi s US zastrckou pro nabijecku (asi jsem mel napsat do poznamky, ze potrebuju EU)
- dobijeni modulu je konektorem USB mini-B s gumovou zaklopkou
- mechanicke zpracovani modulu lepsi nez jsem cekal (celopogumovana, robustni konstrukce)
- mechanicke zpracovani klipu je uchazejici (z helmy Caberg Justissimo lze po utazeni stahnout jen s pouzitim pomerne velke sily a rozhodne nehrozi vypadnuti za jizdy)
- headset na prvni pohled vypada dobre (siroka sluchatka), ale kvalita reprodukce hudby je na muj vkus spatna (kamarad rikal, ze jemu by stacila; ja postradam basy, ale pro interkom/GPS by to bylo OK)
- pripojeni headsetu pres 4-pol 3.5mm jack - modul je komatibilni i s obycejnymi sluchatky bez mikrofonu a ma 16 urovni hlasitosti
- maximalni audio vykon modulu je znacny (na predposledni uroven dokaze prebudit SONY pecky ~ 100mW, ktere jsem pouzival v helme do cca 200 km/h)
- podporovane profily: handsfree, headstet, A2DP, AVRCP (otestovano s SE K750, K530 - stereo hudba, HP iPAQ 514... vse bez problemu zparovano i pripojeno)
vcera jsme testovali maximalni dosah (zatim v ruce, na primou viditelnost, ve meste v blizkosti vetsi silnice, za dobreho pocasi, a experimentovali jsme i s polarizaci anteny, takze toto jsou hodnoty za idealnich podminek!) a vysledky nas mile prekvapily... 500m (presne vzdalenosti jsme nasledne odecitali z mapy) slo v pohode, 1000m (mezi 2 mosty v lehce kopcovitem terenu) jeste fungovalo podobne dobre, 1300m byla posledni vzdalenost, kdy se dalo natocit antenu tak, aby se dalo dorozumet. Predtim by nas nenapadlo, ze kamarad se bude muset vracet zpatky 2 stanice metrem . Sebemensi prekazka samozrejme vyrazne rusila signal, ale tak to bude u vsech techto mikrovlnnych prditek. Zdalo se mi, ze nejsilnejsi vysilaci lalok byl ve smeru anteny + dolu.
Na webbikeworldu pribyly nove recenze BT interkomu. Jmenovite na Sena SMH10, konecne taky na Scalu Rider G4 a shodou nahod i na mnou popisovany produkt, kteremu oni rikaji AKE BT Multi-Interphone (na krabici neni nazev vyrobce uveden, prodejce z ebaye mi ho prodal pod typem shark shkmbt88i a jinde jsem nasel nazev Gigatron M100). Existuje i o neco drazsi verze se sroubovatelnou antenkou, u ktere se uvadi 2x vetsi dosah. Z te recenze jsem zatim cetl jen zaver a souhlasil jsem s nim.
Prozatimni hodnoceni:
Za malo penez (v mem pripade 3x-4x levnejsi nez dualpack Interphonu/Scaly) hodne muziky, ale zatim netestovano na moto. Osobne budu asi experimentovat s vylepsenim sluchatek pro lepsi kvalitu hudby (mozna by sel pouzit HS k jinemu interkomu - kdo vite, co pouziva 4-pol 3.5mm jack a ma boom mikrofon vedeny ze sluchatka?). Podporu ze strany vyrobce necekam zadnou (ani neni jasne, kdo presne to vyrabi a bude to cinske OEM), ale muj prodejce (direct4all z USA) uvadi 2 roky zaruky. Na pockani tu zodpovim ty "z manualu nezjistitelne" dotazy na chovani BT v ruznych situacich (napr. "Jestli je mozne ovladat play/pause na pripojenem A2DP, ackoliv je modul v interkom rezimu" - ano, apod.)
EDIT: pismenko
EDIT2: aktualizace odkazu
Naposledy editováno 03.04.2010 22:48:55
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Dale ted shanim A2DP dongle (pro konverzi analogoveho audia na BT), jelikoz jsem zjistil, ze muj i.Tech BlueCON53 II je kompatibilni pouze s jejich sluchatky (pouziva jiny pairing code nez 0000 nebo kontroluje nazev zarizeni) a moje PDA (FSC Loox N520) nema BT a telefon zase neumi A2DP (takze bych ho vyuzil pro oboje; s telefonem pres redukci FastPort->jack). Pokukuji po MSI FS120... pro pripad, ze by nekdo resil stejny problem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Zkusím stručně zformulovat svůj dotaz. Jezdíme s manželkou (batůžek). Rád bych pořídil nějakou BT, která by splňovala následné požadavky. Ona: ráda poslouchá za jízdy hudbu, chce sse mnou komunikovat. Já: potřebuji komunikovat s ní, slyšet GPS-BT a komunikovat s bratrem na 2. moto přes PMR (Cobra). K zařízení rád využiji možnost připojení MP3 i PMR přes kabel, které nyní vlastním. Až dokoupím PMR - BT, pak samozřejmě spojím přes BT.
Ze všech informací, které tu zazněly, by snad nejvíce vyhovoval MIDLAND BT2 Intercom, nebo chudší verze BT1.
Zkuste mi prosím sdělit svůj názor či osobní zkušenost. Děkuji Ruda
EDIT: bylo by dobre, kdybys do toho sveho nove zalozeneho vlakna poslal link na toto vlakno, aby zustaly vsechny relevantni informace na jednom miste
Naposledy editováno 03.04.2010 13:08:26
Naposledy editováno 03.04.2010 22:12:58
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Fugo>Ruda AN 650, ST 1300> kdysi jsme také řešili tvůj problém, komunikace mezi dvěmi jezdci přes BT (Scala Rider Q2) a jednou PMR, bylo to dočasné řešní než si ten 3 koupil také Q2, a fungovalo to takto: na mojí Q2 je vstup jack 2,5mm přepneš se na něj tlačítkem, priorita je až ta poslední, tím jsem dostal do sluchátek signál z PMR, mikrofon jsem vyřešil jednodušše, tak že jsem měl před hubou zkrátka 2, jeden Q2 a jeden PMR. Fungovalo to tak že jsem si na Q2 navolil jako zdroj signálu ten externí zdroj ale jakmile chtěl se mnou mluvit kolega s Q2 tak se to přepnulo na jeho Q2, po skončení hovoru nebo po stisku tlačítka na scale jsem se přepl opět na PMR a slyšel co on případně povídá, po stisku klíčovacího tlačítka jsem začal mluvit a slyšel mě jak ten s PMR tak ten s Q2(protože intercom Q2 se aktivuje hlasem) a abych slyšel co odpovídá ten s PMR jsem se musel tlačítkem opět přepnout na něj, bylo to nepraktické, kabely jako při komunikaci s PMR, problémy s konektory, víc jsme to neřešili.
Q2 asi nebude pro tento scenar prilis vhodna... s BT2 by vetsina techto problemu nemela existovat. Cituji z manualu:
Your Midland BT2 is also fitted with a wired audio input (labeled AUX), that can be used to connect a stereo audio source, like an iPod (or any other MP3 Player) or a PMR446 transceiver for bike-to-bike communications.
, podle cehoz by ten externi vstup mel fungovat i pro mikrofon (vystup z mikrofonu headsetu - nebudou treba 2 mikrofony). To by odpovidalo i tomuto:To be able to use the transceiver, it is necessary to purchase a specific cable (sold separately) in order to connect the radio to your Midland BT2
, pricemz ten kablik je podle me tento (jiny tam v prislusenstvi k BT2 neni a na strane modulu ma skutecne 4 poly - 1 pro mikrofon). Mimochodem, daji se tam dokoupit i Hi-fi sluchatka . A nakonec k tomu problemu s vyssi prioritou interkomu nez externiho I/O a jeho vypinani kvuli VOXu... da se bud vypnout VOX nebo povolit tzv. "3-way communications", coz je toto:Bluetooth communications with a (low) priority and audio communications transmitted by the wired connection are usually disabled when the Intercom feature is enabled. By enabling this feature, you can maintain active communications whilst simply transferring the low priority feature to the other user (eg pillion). This feature can be useful, for example, if you wish to maintain Intercom communications and simultaneously talk using a transceiver radio connected via Bluetooth or wired connection. In addition it also allows you to share the music between Rider and Pillion. Considering that the music quality is “mono” for the second person who will share the music (see the chapter “Share the music between driver and passenger” below).
a tuto funkcionalitu povazuju u BT2 za vyznamny upgrade ve flexibilite pripojovani slozitejsich scenaru. 3-cestna komunikace se da zapnout docasne (napr. pro sdileni telefonniho hovoru) i trvale (pro reseni problemu s prekryvanim vysilacky rezimem interkomu). Jen je skoda, ze toto "sdileni" nefunguje v soucinnosti s A2DP (asi sezere vetsinu pasma BT rozhrani)...Co se tyce kabelu, v pripade dratoveho pripojeni vysilacky tedy povede jen jeden do externiho I/O modulu. Z hlediska bezdratovosti by bylo samozrejme idealni pouzit vysilacku s BT rozhranim (napr. PMR446)...
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Naposledy editováno 04.04.2010 14:32:41