1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Naposledy editováno 13.03.2010 18:29:09
Číňani maji hotový řešení, které bude umět komunikaci 1+5, to znamená přepínanou komunikaci mezi až šesti lidmi ale podle mě to je pitomost, protože si člověk musí pamatovat, že Franta je 1, Jirka 2, Petr 3 atd a musí se mačkat příslušný počet pípnutí aby se pokusil spojit s tím číslem. Nevidím to moc prakticky. Nikdo neumí to, aby se bavili všichni společně bez přepínání současně - to bude umět až ten Tribe ale tam to bude half duplex - jeden mluví, ostatní poslouchají, další mluví, ostatní poslouchají atd ale počet je neomezený a vzdálenost 2.5km bude stačit. A hlavně (na to se těším víc než na absolutní vzdálenost na přímou viditelnost), PMR pásmo se líp šíří "za roh", takže nebude problém s komunikací v případě, když člověk předjede kamion na hranici dosahu, kde všechny BT komunikátory vypadnou, totéž při zajetí do zatáčky za skálu apod. Teď se řeší, jestli Cellular Line dá na trh levnější verzi nebo dražší. Ta dražší by měla být univerzální s možností připojení k jakémukoliv BT headsetu a měla by mít kanály a volitelné subkanály s favoritními atd. Ta levnější by prý byla o asi tisícovku levnější (tedy kolem 3000Kč) ale neměla by některé komfortní funkce. Rozhodují se, co to bude na základě reakcí z jarních veletrhů..
Každopádně - u nás máme teď F4 v plus sadě kde jsou oba typy headsetů - jeden univerzál (do vyklápěčky nebo otevřené) a jeden do enduro nebo integrální. Plus standardně vše pro montáž, tělíčko a 220V nabíječka s dvojitou koncovkou na nabíjení 2 tělíček současně. Tohle 2x (tedy pro dvojici ale nyní se 4 headsety) vyjde na 7500 s DPH, což je cena, za kterou třeba Schuberth prodává jednu sadu do přilby (navíc technologicky to je pár let starší Cardo první generace), podobnou cenu má i Nolan a další. Dvojsada G4 prý vyjde na necelých 12 tisíc a tuším někdo říkal, že na výstavě byla za 10500 ale i to je pořád o třetinu víc než Interphone. Pravda, nemá FM rádio ale to je to poslední, co bych chtěl v helmě řešit. Mám FM rádio v headsetu k telefonu a nikdy mě ještě nenapadlo, že bych to zkoušel naladit. Spíš je důležitý, aby to na helmě netrčelo, nevadilo to a nerozbíjelo se. Uchycení první generace Cardo byla tragédie a jak jsem viděl G4, je to v principu to samé, jen o hodně větší. Už tak si majitelé drahých přileb stěžují, že jsou ty komunikátory hnusný, takhle to je podle mě šílně velký.
Používáme Scalu Q2, jezdili jsme ve 3 a já byl master a mohl jsem se přepínat mezi dvě dalšíma moto, a při jedné cestě se mě nějak povedlo že jsem slyšel oba moje kolegy najednou, ale již si nepamatuju zda mě slyšely oba dva, jeden určitě protože jsem s ním mluvil a druhej nám do toho kecal, stalo se to jen jednou jedinkrát po stisku tlačítka pro přepnutí uživatelů. Myslím jak se tady psalo, že by to vlastně neměli při BT komunikaci jít, že mohou být spojeni jen 2 účastníci. Máte nějaké vysvětlení? Dík.
Pochopitelně že pak firmy, které opravdu dělají vlastní vývoj a posouvají technologii dál (což je jak Cardo, tak Interphone), mají oproti ostatním nevýhodu, protože ten vývoj se z něčeho musí platit. Bohužel mnoho dalších výrobců nabízí jen to, co tady je od mnoha dalších firem a žádné technologické inovace. Z asi 12 firem na EICMA byly jen dvě, které měly něco nového v plánu - Cardo (G4 resp. 4-cestná komunikace) a Interphone (systém Tribe). Jinak NIC. Fakt nikdo se do ničeho nehnal.
Číňan nám nabídl naprosto identický model s horizontální anténkou, jaký prodává ten Starcom nebo se prodává pod názvem Gemini Hypercom (a asi tuctem dalších jmen) s šestisměrnou komunikací, což už bude ukrutný na ovládání (psal jsem o tom před chvílí). Jinak ticho. Výrobci přileb nevyvíjí svého nic a jen si od dvou výrobců nechali vyrobit OEM verze starších technologií tak, aby to bylo pěkně integrované do jejich přileb (Nolan, Schuberth...) ale výsledná cena je dvojnásobná a technologie stará. Navíc ovládání v některých případech nemůžou snad ani myslet vážně. Nejhůř na takovou spolupráci dojeli v BMW, kteří byli hodně inovativní a šli do OEM řešení s Motorolou jako úplně první a výsledkem byly tisíce reklamací a vrácených peněz za naprosto nefungující BT headsety v karbonovém Conceptu s cenou nad 20 tisíc za helmu tuším.
Takže moje priority pro výběr komunikace (trošku ovlivněné tím, že to prodáváme, takže nechci problémy s řešením reklamací apod):
- snadná montáž (pokud možno bez velkých úhlových konektorů, rozpojovací kabel mezi L+P...)¨
- okamžitá dostupnost všech komponentů bez nutnosti kanibalizovat nové sady (pro mnoho výrobců nepochopitelná věc - vůbec nenabízí díly a když chcete třeba náhradní lepíky nebo nějakou součástku, doporučí rozebrat novou sadu ze skladu)
- podporu dovozce systémem, kdy se nezkoumá každá reklamace měsíc a zákazník dostane okamžitě nový díl a ne že pak za 3 měsíce přijde ten starý zalepený páskou jako "opravený", když zákazník už dávno dostal nový a ten opravený je prakticky neprodejný
- vynikající vývoj firmware v závislosti na vývoji BT FW v navigacích. Pokud Garmin v některých navigacích používá flag signál pro avízo o změně stavu (který vyžaduje třeba BT headset Parrot nebo Motorola) a jiný BT headset s tím neumí pracovat a ořezává to každé první slovo, je to nepříjemné. Horší je, že výrobce vyrobí vagon přístrojů a FW není schopný opravit dříve, než se ten vagon vyprodá.. To je naprosto normální a proto děláme s firmou, která tohle nedělá
A uživatelsky:
- snadné použití (používání F4 je tak snadné, jak to jen může být - párování zjednudušené na maximum apod)
- systém priorit v headsetu (co má vyšší prioritu - hlasový hovor po interkomu, telefonát nebo zvuk z připojeného zařízení?)
- avíza o aktivitě na interkomu i během využívání např. pro poslech hudby
- instalace do všech typů přileb
dostupnost nabíječek na 12V a velká výdrž baterky
- totální vodo a zejména prachotěsnost (kupodivu pro některé firmy problém)
- kvalita zvuku i při vyšších rychlostech a hlučné motorce (v tom se headsety liší kvalitou DSP zásadně. Některé přístroje jsou téměř nesrozumitelné)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Ahoj, blíží se konec března. Máš už informaci kdy konečně bude TRIBE na trhu. Zajímá mě cena ,porovnání s G4. Tak jak to bylo prezentováno bude se TRIBE prodávat jen jako PMR plus dokoupit HF ? Díky za info
Jarda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Já jsem zde od Interphone. Tribe je v podstatě jen příslušenství k Interphone F4, F3 a starému interphone pro skupinovou komunikaci a je třeba mít pro skupinovou komunikaci ke každé helmě jeden Tribe. Komunikace probíhá přes headset do Tribe a Tribe to vysílá všem do vzdálenosti až 2,5 km. Jeden mluví, všichni ostatní poslouchají což je "skupinová komunikace". Takže:
1. U Tribe nemusím předem vědět, jestli mi bude stačit nějaký omezený počet účastníků, protože je neomezený.
2. Komunikace ve skupině by podle mne měla být konferenční, tzn. při počtu 10 motorek (se spolujezdci je to 20 účastníků) první řekně pozor traktor, nebo stavíme se na čurání a všichni to slyší, ne že ten to řekne tomu, a ten zase jinému a než se všichni popřepínají - trefí ten traktor, případně minou odpočívadlo. Aby nedocházelo k rušení, je tam technologie, která když jeden mluví ostatním zamkne vysílačky, aby nebyla komunikace rušena. Když domluví, je konec komunikace oznámen pípnutím, aby bylo jasné, že může mluvit další. Nedovedu si představit skupinovou komunikaci 20 lidí jiným způsobem. Pokud chci použít Tribe mimo skupinu, přehodíme si kanály a můžeme mluvit sami.
Logika CellularLine je, že si nemusím kupovat ani nejvyšší model a mohu ušetřit nějaké peníze. Celý rok jezdím se spolujezdcem, občas ve skupině. Koupím si tedy F3, který je za 4890 pro 2 přilby tzn. do jedné přilby za 2445. Je ideální pro komunikaci řidič-spolujezdec a pokud bych potřeboval skupinovou komunikaci, dokoupím Tribe. Nebo celý rok budu jezdit s F4 na který si připojím spolujezdce, nebo jiného majitele Interphone mezi 2 motorkami (majitelů Interphone je už hodně přes 4 tis.), na skupinu opět použiju Tribe, pokud bude třeba. Výhodou je taky dosah Tribe - 2,5 km přičemž je třeba vzít v úvahu, že PMR je analog, ne digitál, takže bude méně citlivý na překážky. U digitálního spojení je potřeba mít téměř plný signál aby fungovalo, u analogu ne, přenese to v horší kvalitě, ale přenese. Dále pak ovládání. Výhodou Interphone je jednoduchost. Vše se snadno ovládá 3 tlačítky (jednotlivě samozřejmě), nebo hlasem, což přispívá k bezpečnosti.
K dostupnosti: Týden před Motosalonem jsme místo vzorku Tribe dostali podivnou informaci o tom, že není jasné jestli Tribe bude. Dost mne to vyděsilo. Nakonec z toho vyšlo, že se prý paralelně připravoval ekvivalent, který je prý nyní kvalitativně srovnatelný, na stejném principu, ale levnější a že se rozhoduje který z produktů bude nasazen. 2x týdně se pokouším získat více informací. Jakmile budou dám Vám vědět. Jediné co vím, je že tuto sezónu to stále plánují dát na trh, ale termín prodeje byl posunut na přelom května a června. Omlouvám se všem, kteří na produkt čekají... ale věřím, že pokud by se produkt nakonec prodával např. za 2500 Kč je to velmi dobrá zpráva pro každého. Například F3 + Tribe pod 5000 Kč pro jednoho účastníka by byla geniální cena za skupinovou, neomezenou, bezdrátovou komunikaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Díky, příspěvek OK, nezávidím ti jako prodejci ten stále se odkládající termín dodávek.
Jak budeš mít první kusy ozvi se. Potřebujeme to vyřešit do 15.6.2010
Podobné řešení nabízí Midland 445 BT plus Scala Rider Q2. Mají výhodu že už to prodávají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
JARDAJBC>Dan-RECALL>
...
Podobné řešení nabízí Midland 445 BT plus Scala Rider Q2. Mají výhodu že už to prodávají.
nebo Midland 445 BT + Midland BT2 (imho o fous lepsi headset nez Q2)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Skalda>nebo Midland 445 BT + Midland BT2 (imho o fous lepsi headset nez Q2)
Máš odzkoušenou tuhle kombinaci na motorce? Popiš to. Klidně se přijedu i mrknot. Díky Jarda
Midland je OEM Scala Rider takže by to mělo být stejný.
Naposledy editováno 27.03.2010 11:48:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
EDIT: a taky se pripojuji k otazkam, ktere polozil Dan-RECALL
Naposledy editováno 27.03.2010 14:53:01
2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
EDIT: aktualizace odkazu
Naposledy editováno 03.04.2010 22:50:30
2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Mám ale nápad jak to zjistit, aby třeba nákup přes e-shop pro tebe nebyla zbytečná investice. Dodáváme nyní prodejcům testovací sluchátka na prodejny, aby si lidi mohli "pohrát" a vyzkoušet si, že F4 je špička. Dej vědět odkud jsi a já tě pošlu na prodejnu, kde si to můžeš vyzkoušet. Spolupráce s prodejcem má i jiné výhody, které ti např. ebay nenabídne. 2 roky záruky bez diskusí a obav, okamžité řešení v případě nějakého problému, dostupnost náhradních dílů dlouho i po ukončení prodeje zakoupeného modelu atd. To se u nás dost podceňuje, cena produktu často bývá na 1. místě, ale kvalita často umí uřetřit nejen peníze, ale i nervy. Na závěr je asi nutné uvést, že jsem prodejce, takže zaujatý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Naposledy editováno 29.03.2010 08:53:47