globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olej do vidlic Hayabusa
 
20.3.2010 v 13:54
vím, že tady už nějaké vlákna , hlavně ohledně výměny tlumič. oleje a postupu byly, ale já mám dotaz , jakou viskozitu, nebo lépe řečeno jakej konkrétně olej mám použít do Hayabusy,model 2003.

dle manuálu píšou Suzuki Forl Oil L01(16,2/16,9 US/lmp oz).


Já byl přesvědčen a zjistil jsem si tuto informaci i u servisu, co se na Busy specializuje, že mám použít 10W, vybral jsem tedy tento od Motorexu: Motorex Fork oil Racing 10W

Jenže teď zjišťuju, že 10w má údajně viskozitu něco kolem 36(neni to z mé hlavy)a dle tabulek
tu a údajů z manuálu, by to mělo být cca 16,2/16,9.

Takže ten 10W bude jednou tak hustej, tedy nahovno???

Díky

PS:pokud možno odpovědi od majitelů, co to už řešili + všech, co o tom něco vědí...


Naposledy editováno 24.05.2016 17:57:26

olej do vidlic Hayabusa

20.3.2010 v 21:47 | Nahoru | #31
jistěže rozdíl žádnej.
Mohl bych ti dát max. telefon na borca,ale přijde mě to blbý. Je to zákazník a dávat mobil kvůli recenzi je dost netaktní.
Pokud by ti ten olej neseděl,tak není nic jednoduššího,než ho prostě vyměnit,ne?

olej do vidlic Hayabusa

20.3.2010 v 21:52 | Nahoru | #32
jasně

olej do vidlic Hayabusa

21.3.2010 v 10:48 | Nahoru | #33
tak nějací Hayabusáci, kde lítáte???

1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

21.3.2010 v 19:10 | Nahoru | #34
Čekají až ty vyjedeš jako první

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

21.3.2010 v 19:56 | Nahoru | #35

v-twin>Čekají až ty vyjedeš jako první



ty aby sis neohřál polívčičku...

edit: mazej kam patříš... TU

Naposledy editováno 21.03.2010 20:02:01

olej do vidlic Hayabusa

22.3.2010 v 21:25 | Nahoru | #36
nakonec jsem změnil objednávku a vzal 7,5W, místo 10W.

Až to naleju a vyzkoušim, dám vědět...

1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 11:07 | Nahoru | #37
Ty bejku 10W je hustý jak svině. Já je mám teď taky rozdělaný a naleju tam 2,5W-nicméně tohle je orientační viskozita. Přesná kinematická viskozita se udává při 40 st. celsia a mělo by to být kolem 15 a něco-teď nevím přesně. Takže to ale odpovídá olejům o viskozitě 2,5W! A nebo se podívej na Kayabu-výrobce USD vidlí a většina olejů pro USD je 2,5W

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 11:18 | Nahoru | #38
Durex> to je i muj nazor, ale kazdemu co jeho jest.

olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 11:26 | Nahoru | #39
jk pise durex a dawe .. SAE ma ty kategorie pro hodnoceni viskozity hodne volny, takze olej co je u jednoho vyrobce jako 2,5W ma stejnou viskozitu jako 7,5W u jineho vyrobce...

v te tabulce co dal dawe na zacatku jsou ty kinematicke viskozity hned v prvnim sloupci v jednotkac centistrokes, podle toho je muzes porovnavat...

ad hustota oleje... nalejes 10w apod a vidlice zacne reagovat na to tocitko(odskok i komprese) a nastelujes si krasne low speed kruhy tlumeni, min se to nri pri brzdeni apod to je OK ale pri prejezdu rychlejch nerovnosti je vidle pk moc tvrda, skakava... podle me nic moc...

nejlepsi je samozrejme reseni 5w olej a prestvba vnitrku tlumice na preciznejsi a presnejsi prvky... (ostatne to je to co delaji ladici odpruzeni)

jinak ale drahe vidlice a kartridge myslim pouzivaji jen oleje 2,5-5w kvuli tomu ze jsou tyhle oleje tepltne stabilnejsi(z pohledu vlastnosti) .. ale jistej si tim nejsem - pro beznou produkci ale ridkej olej vyzaduje presnejsi provedeni vsech regulcnich prvku..

Naposledy editováno 23.03.2010 11:28:00

olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 11:37 | Nahoru | #40
Ono taky se podívej co z toho vyliješ. Já tam měl ještě origo z výroby. To bylo řidoučký,že to bude opravdu 2,5W. Jinak tady u těhle vidlí by si se měl co nejpřesně ji trefit-jde o přepouštěcí kanálky a atd. Špatnou viskozitou by se tomu dalo i ublížit, nehledě na to,že opravdu pak bude problém s se seřízením předpětí a útlumu ...

olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 11:52 | Nahoru | #41
vzhledem k tomu, že jezdim z 90% ve dvou a motorka se mi v určitých situacích/zatáčkách vlní(což ale zřejmě nebude problém ani oleje, ani motorky), protože mi to samé dělala fungl nová Busa model 09, tak si myslim, že tou 7,5W snad nic neskazim,spíš naopak ne???

Dost lidí co dělaj servis, mi radili 10W.

edit: co člověk, to názor... diskuse

Naposledy editováno 23.03.2010 11:56:54

1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:11 | Nahoru | #42
ti radily 10W protože vůbec nevědí o čem mluví! Jen tak pro srandu se tam ta norma L01 nepředepisuje-při výrobě tý vidle se už počítá s olejem a tloušťkou filmu a jeho vlastnostma a k tomu se udělají výrobní tolerance. Taky se ví,jaký budou podmínky provozu a proto se to talhle zvolí. Takže pak když přijde nějakej borec a řekne nalej tam 10W protože to leju do vidlý na svý 350 a nikdy problém nebyl tak tohle všechno zabije.

1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:14 | Nahoru | #43
nehledě na to,že když já scháněl olej do vidlí resp co znamená to L01 tak jsem s tím strávil asi 14 dní-psal jsem i do ústavu maziv. Na základě zjištěných údajů sem koupil elf Fork oil syn 2,5W

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:21 | Nahoru | #44

Durex>ti radily 10W protože vůbec nevědí o čem mluví! Jen tak pro srandu se tam ta norma L01 nepředepisuje-při výrobě tý vidle se už počítá s olejem a tloušťkou filmu a jeho vlastnostma a k tomu se udělají výrobní tolerance. Taky se ví,jaký budou podmínky provozu a proto se to talhle zvolí. Takže pak když přijde nějakej borec a řekne nalej tam 10W protože to leju do vidlý na svý 350 a nikdy problém nebyl tak tohle všechno zabije.



ano , chápu a rozumim tomu co píšeš a rozhodně nechci zbytečně ignorovat předepsaný parametry výrobce, ale na druhou stranu dám na názor lidí(jak ty píšeš, že neví o čem mluví ), co to u Busy dělali už po několikáté a měli možnost porovnat, jak se to chová s 2,5W a s 10W...

Jeden příklad za všechny, Angel Racing(nevim, zda ti to něco řekne)mají dost dobrý jméno a na Hayabusu se specializujou, tak že oni asi špatně neporadí...

PS: já taky hodně zjišťoval , tak až se někde potkáme, můžem porovnat vidle...

olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:29 | Nahoru | #45
ok já jen že u 10W ta kinematická viskozita je někde kolem 40 a to je dost diametrálně jinde než 15,8. Ale neříkám,že se chování nemůže zlepšit. Nicméne si taky myslím,že při dlouhodobým použití-např 40 tkm se to někde projevit musí.Taky když jsem měl GSX600F tak jsem přitvrdil měkěj předek tak,že jsem tam nacpal 3 podložky a dal hustší olej. Jenže to jsem o tom ještě věděl prd a taky to byla klasická vidle.Ještě jsem s busou nejel,protože ladím ještě další věci,ale až se projedu,tak ti napíšu svoje poznatky

2 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:36 | Nahoru | #46
mari: ta haya vidle je stejny kopyto jako ta na TL.. tzn ze by to bylo nejk presne propocitany a vsechno na setinku nadesignovany na olej 5W od suzuki .. toho se neboj, klidne zkus ten 10W kdyz ti to nebude vyhovovat vymena je easy...

na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:39 | Nahoru | #47

assassin>mari: ta haya vidle je stejny kopyto jako ta na TL.. tzn ze by to bylo nejk presne propocitany a vsechno na setinku nadesignovany na olej 5W od suzuki .. toho se neboj, klidne zkus ten 10W kdyz ti to nebude vyhovovat vymena je easy...

na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...



prej kopyto

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 12:41 | Nahoru | #48

mari>prej kopyto



si ji otevri a uvidis:) obzvlast jehly pro regulaci lowspeed okruhu -komprese i odskoku stoji za to:)

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 13:10 | Nahoru | #49

Durex>nehledě na to,že když já scháněl olej do vidlí resp co znamená to L01 tak jsem s tím strávil asi 14 dní-psal jsem i do ústavu maziv. Na základě zjištěných údajů sem koupil elf Fork oil syn 2,5W



na druhou stranu (i když dle normy L01 by tam měl tedy přijít olej něco mezi 2,5-5W), mi hodně lidí právě ten 2,5W rozmlouvalo, ba dokonce nedoporučovalo...

zajímavý...

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

23.3.2010 v 13:33 | Nahoru | #50

assassin>mari: ta haya vidle je stejny kopyto jako ta na TL.. tzn ze by to bylo nejk presne propocitany a vsechno na setinku nadesignovany na olej 5W od suzuki .. toho se neboj, klidne zkus ten 10W kdyz ti to nebude vyhovovat vymena je easy...

na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...


... nehledě na to,že když ta vidle má bez opravy nalítáno 30.000km,tak ty vůle jsou jinde,než u nové.
takže bych se tlačil k hustšímu oleji,ne k řidčímu.
2,5W je naprostý nesmysl!

olej do vidlic Hayabusa

24.3.2010 v 17:15 | Nahoru | #51
já vím že to není k haye ale taky chci měnit olej ve vidlích na Zedovi v manuálu je u viskozity napsaná kayaba khl-34-g10 to nevím co je...někde spali že je to 10W-20. ještě dotaz mě stačí vyšroubovat vršek vidle a vyměnit olej mám u toho rozebrat i spodek a vyměnit gufera i když nejeví známky nějaký poškození nebo protejkání?

olej do vidlic Hayabusa

24.3.2010 v 20:02 | Nahoru | #52
jetam> Cislo za G znaci SAE viskozitu. Kayaba oleje vcetne G10s jsou v tabulce.

Jeste jeden uzitecny obrazek z oleje.cz

olej do vidlic Hayabusa

25.3.2010 v 15:32 | Nahoru | #53
Značkuju.

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

26.3.2010 v 12:13 | Nahoru | #54

mari>jj, to jsem si myslel, ale i tak jsem si říkal, že někdo odsaď by to být mohl...

tak když je to jak píšeš, tak je to snad v pohodě...

rozdíl mezi 10W motul a 10W motorex asi neni žádnej, myslim ve viskozitě...


To víš že bude rozdíl.Právě proto se udává kinematická viskozita při 40 st. protože taje pořás stejná. Ale není 10W jako 10W. Totiž v označní např 10W je rozmezí kinematické viskozity od do. Proto když jsem si stahoval datový listy různých olejů tak přestože se jednalo vždy o 5W tak kinematická viskozita byla pokaždý jiná!

olej do vidlic Hayabusa

26.3.2010 v 12:15 | Nahoru | #55
Jinák jsem tam frknul 2,5W od elfu. 10W je fakt husťárna pro tuhle vidly. Už je mám na moto a až provedu zkušební jízdu,tak dám vědět

1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa

28.3.2010 v 21:16 | Nahoru | #56
Tak zatím to vypadá dobře. Nikde nic neteče,tak nový gufera zatím tu 2,5W držej Jelikoš na moto ještě něco ladím a mám propadlou technickou,tak jsem to ještě pořádně neprojel,takže ještě nemohu soudit,jak se to s tím chová

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa

29.3.2010 v 10:11 | Nahoru | #57

Durex>Tak zatím to vypadá dobře. Nikde nic neteče,tak nový gufera zatím tu 2,5W držej Jelikoš na moto ještě něco ladím a mám propadlou technickou,tak jsem to ještě pořádně neprojel,takže ještě nemohu soudit,jak se to s tím chová



Tak pak hoď info + bys mohl hodit foto těch !novejch" vidlí, jak to vypadá na Buse

ad: toto mi k oleji do vidlic napsal prodejce Motorexu:

"konzultoval jsem tlumičový olej s odborníkem na Suzuki, který mi řekl, že
pro Váš model je vhodný olej od Motorexu, Racing Fork oil 7,5W ale vzhledem
ke stavu našich silnic, s čímž souvisí i stav tlumičů motocyklů, doporučuje
olej R.F.oil 10W.

Pro úplnou technickou informaci uvádím, že olej R.F.oil 10W má viskozitu 32
mm2/S při 40C."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa

29.3.2010 v 12:10 | Nahoru | #58
mari> no vidíš a předepsáno je 15,5. Takže je to dvojnásobek,což je moc. Jinak já kdybych to dělal znovu,tak dám asi 5W ale víc ani ťuk tedy něco kolem 20

(reakce na) olej do vidlic Hayabusa

29.3.2010 v 14:24 | Nahoru | #59

Durex>mari> no vidíš a předepsáno je 15,5. Takže je to dvojnásobek,což je moc. Jinak já kdybych to dělal znovu,tak dám asi 5W ale víc ani ťuk tedy něco kolem 20



vidíš, jak se posunul tvůj názor na věc po této diskusi??? za chvíli budeš shánět 7,5W

olej do vidlic Hayabusa

29.3.2010 v 15:00 | Nahoru | #60
To fakt né. 5W je maximum pro usd vidle. 10W sem nalil ségře do klasickejch vidlí u ER5 a budu to taky dávát tátoj do introše-taky klasika.Ta 2,5W od elfu přesně splňuje tu viskózní specifikaci při 40 st. která je předepsaná v manuálu jako L01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist