dle manuálu píšou Suzuki Forl Oil L01(16,2/16,9 US/lmp oz).
Já byl přesvědčen a zjistil jsem si tuto informaci i u servisu, co se na Busy specializuje, že mám použít 10W, vybral jsem tedy tento od Motorexu: Motorex Fork oil Racing 10W
Jenže teď zjišťuju, že 10w má údajně viskozitu něco kolem 36(neni to z mé hlavy)a dle tabulek
tu a údajů z manuálu, by to mělo být cca 16,2/16,9.
Takže ten 10W bude jednou tak hustej, tedy nahovno???
Díky
PS:pokud možno odpovědi od majitelů, co to už řešili + všech, co o tom něco vědí...
Naposledy editováno 24.05.2016 17:57:26
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
v te tabulce co dal dawe na zacatku jsou ty kinematicke viskozity hned v prvnim sloupci v jednotkac centistrokes, podle toho je muzes porovnavat...
ad hustota oleje... nalejes 10w apod a vidlice zacne reagovat na to tocitko(odskok i komprese) a nastelujes si krasne low speed kruhy tlumeni, min se to nri pri brzdeni apod to je OK ale pri prejezdu rychlejch nerovnosti je vidle pk moc tvrda, skakava... podle me nic moc...
nejlepsi je samozrejme reseni 5w olej a prestvba vnitrku tlumice na preciznejsi a presnejsi prvky... (ostatne to je to co delaji ladici odpruzeni)
jinak ale drahe vidlice a kartridge myslim pouzivaji jen oleje 2,5-5w kvuli tomu ze jsou tyhle oleje tepltne stabilnejsi(z pohledu vlastnosti) .. ale jistej si tim nejsem - pro beznou produkci ale ridkej olej vyzaduje presnejsi provedeni vsech regulcnich prvku..
Naposledy editováno 23.03.2010 11:28:00
Dost lidí co dělaj servis, mi radili 10W.
edit: co člověk, to názor... diskuse
Naposledy editováno 23.03.2010 11:56:54
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
Durex>ti radily 10W protože vůbec nevědí o čem mluví! Jen tak pro srandu se tam ta norma L01 nepředepisuje-při výrobě tý vidle se už počítá s olejem a tloušťkou filmu a jeho vlastnostma a k tomu se udělají výrobní tolerance. Taky se ví,jaký budou podmínky provozu a proto se to talhle zvolí. Takže pak když přijde nějakej borec a řekne nalej tam 10W protože to leju do vidlý na svý 350 a nikdy problém nebyl tak tohle všechno zabije.
ano , chápu a rozumim tomu co píšeš a rozhodně nechci zbytečně ignorovat předepsaný parametry výrobce, ale na druhou stranu dám na názor lidí(jak ty píšeš, že neví o čem mluví ), co to u Busy dělali už po několikáté a měli možnost porovnat, jak se to chová s 2,5W a s 10W...
Jeden příklad za všechny, Angel Racing(nevim, zda ti to něco řekne)mají dost dobrý jméno a na Hayabusu se specializujou, tak že oni asi špatně neporadí...
PS: já taky hodně zjišťoval , tak až se někde potkáme, můžem porovnat vidle...
2 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
assassin>mari: ta haya vidle je stejny kopyto jako ta na TL.. tzn ze by to bylo nejk presne propocitany a vsechno na setinku nadesignovany na olej 5W od suzuki .. toho se neboj, klidne zkus ten 10W kdyz ti to nebude vyhovovat vymena je easy...
na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...
prej kopyto
Durex>nehledě na to,že když já scháněl olej do vidlí resp co znamená to L01 tak jsem s tím strávil asi 14 dní-psal jsem i do ústavu maziv. Na základě zjištěných údajů sem koupil elf Fork oil syn 2,5W
na druhou stranu (i když dle normy L01 by tam měl tedy přijít olej něco mezi 2,5-5W), mi hodně lidí právě ten 2,5W rozmlouvalo, ba dokonce nedoporučovalo...
zajímavý...
assassin>mari: ta haya vidle je stejny kopyto jako ta na TL.. tzn ze by to bylo nejk presne propocitany a vsechno na setinku nadesignovany na olej 5W od suzuki .. toho se neboj, klidne zkus ten 10W kdyz ti to nebude vyhovovat vymena je easy...
na TLkach ho na vidli jezdili i lidi co si myslim odpruzeni rozumi, zpatky na 5W sli az po revalve a dalsich upravach...
... nehledě na to,že když ta vidle má bez opravy nalítáno 30.000km,tak ty vůle jsou jinde,než u nové.
takže bych se tlačil k hustšímu oleji,ne k řidčímu.
2,5W je naprostý nesmysl!
mari>jj, to jsem si myslel, ale i tak jsem si říkal, že někdo odsaď by to být mohl...
tak když je to jak píšeš, tak je to snad v pohodě...
rozdíl mezi 10W motul a 10W motorex asi neni žádnej, myslim ve viskozitě...
To víš že bude rozdíl.Právě proto se udává kinematická viskozita při 40 st. protože taje pořás stejná. Ale není 10W jako 10W. Totiž v označní např 10W je rozmezí kinematické viskozity od do. Proto když jsem si stahoval datový listy různých olejů tak přestože se jednalo vždy o 5W tak kinematická viskozita byla pokaždý jiná!
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Durex>Tak zatím to vypadá dobře. Nikde nic neteče,tak nový gufera zatím tu 2,5W držej Jelikoš na moto ještě něco ladím a mám propadlou technickou,tak jsem to ještě pořádně neprojel,takže ještě nemohu soudit,jak se to s tím chová
Tak pak hoď info + bys mohl hodit foto těch !novejch" vidlí, jak to vypadá na Buse
ad: toto mi k oleji do vidlic napsal prodejce Motorexu:
"konzultoval jsem tlumičový olej s odborníkem na Suzuki, který mi řekl, že
pro Váš model je vhodný olej od Motorexu, Racing Fork oil 7,5W ale vzhledem
ke stavu našich silnic, s čímž souvisí i stav tlumičů motocyklů, doporučuje
olej R.F.oil 10W.
Pro úplnou technickou informaci uvádím, že olej R.F.oil 10W má viskozitu 32
mm2/S při 40C."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Durex>mari> no vidíš a předepsáno je 15,5. Takže je to dvojnásobek,což je moc. Jinak já kdybych to dělal znovu,tak dám asi 5W ale víc ani ťuk tedy něco kolem 20
vidíš, jak se posunul tvůj názor na věc po této diskusi??? za chvíli budeš shánět 7,5W