paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Moto po okruhovým majiteli
21.2.2010 v 22:46
Zdravím všechny,

myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.

Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?

Díky všem :)


Naposledy editováno 21.02.2010 22:48:24

Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 18:43 | Nahoru | #31
to máš jedno...zaleží jak se staral(jestly měnil olej atd.) , ale neboj když jí nekoupíš tak jí koupí nějakej vychcánek z bazaru. Cena bude o třetinu vyšší a jako podtitulek napsáno jetá jen cestovně, nebo po holce

1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 19:22 | Nahoru | #32
okruhovky dost casto byvaji v mnohem lepsim stavu nez polovina stejnych stroju v bazarech. Jelikoz se o ne vetsina z nas stara vic nez je potreba. Olej menime x krat rocne, o retez, gumy, desky atd se starame neustale. Celkove bike musi byt v perfektni kondici, serizeny, aby na okruhu fungoval jak ma! Origo kapoty byvaji vetsinou pekne, pac se sundavaji jako prvni. Doplnky typu vyfuk, padaky, prepacko, tlumic riz., commander atd. na skodu urcite nejsou. Zamer se hlavne na prevodovku a ram, projed ji! Rafky budou mozna trochu okousane (lak) od casteho prezouvni, ale to je kosmetika, hlavne aby memeli moc zavazicek (pak by mohlo bejt kolo drbly) Poku bude vse fungovat, nebude dobita, nemel bych strach! Jinak samo postupuj jako pri koupi jakykoli jiny motky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 20:27 | Nahoru | #33
Corela91> lépe to napsat nešlo... Jak říkám já, potom bychom se mohli hádat, jestli koupit krosku nejezdila po silnici, ale v terénu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 21:46 | Nahoru | #34

Riddick>Corela91> lépe to napsat nešlo... Jak říkám já, potom bychom se mohli hádat, jestli koupit krosku nejezdila po silnici, ale v terénu

jo tak stavěný to na to je. Ale jak sporty tak krosky dostávaj víc zabrat na trati než když to má nějakej pepík na výlety po polňačkách samozřejmě záleží na péči. řeším jen ten "provoz"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 22:06 | Nahoru | #35
ptaak> Sport není kroska. Spousta sportů se prodává jenom proto že už je stará(na okruhu 2 roky) a nebo už nemá takový výkon, ale do provozu jsou stále fajn.

Naposledy editováno 22.02.2010 22:06:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 22:10 | Nahoru | #36
matrixbiker> jo jasný, to neřikám. Já to ani nesrovnávám. Ale jak tu bylo psáno že sporty jsou stavěný na okruh tak by jim nemělo nic být po ježdění na okruhu. Stejně jako by někdo řekl že kroska jezdila po trati tak bude v prdeli. Prostě jen že dostává víc zabrat, jede se víc fullgas i když takovej sport z okruhu na tom nebude špatně, oproti provozu, samá díra atd....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 22:22 | Nahoru | #37
ptaak> Já to myslel tak že na krosce bude chtít závodit i budoucí majitel, ale na sportu bude převážně jezdít v provozu. Motorka na okruhu dostává zahulit, ale když se k ní člověk umí chovat, tak na tom může být líp jak nějaká bazarovka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 22:33 | Nahoru | #38
matrixbiker> to je otázka...stejně tak může chtít závodit i budoucí majitel sportu. Tak jako stárnou okruhovky (2roky) tak určitě i krosky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 22:55 | Nahoru | #39
ptaak> Může, ale většinou to tak není. Většinou si ji koupí někdo do provozu. A může být rád že někdo přiznal že je to okruhovka. Vzpomínám si na jeden inzerát "Nikdy nejetá na okruhu. doplňky-carbon kryty,antihop,qs,pc,přepáčko.". Navíc to mělo plasty jak z fabriky a odřený carbonový kryty.

(reakce na) Moto po okruhovým majiteli

22.2.2010 v 23:01 | Nahoru | #40
matrixbiker> no je to takhle pravděpodobnější no. Kroska je spíš na trať nebo závody. Nekoupí si jí nějakej strejda na pole

Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 00:12 | Nahoru | #41
To dmcn> Poslechnout, projet, prohlídnout. Jestli je to ježděný závodně - ne jen občas na okruhu, budou tam kity a bude to na provoz o něco dražší. A nemusí být. Rozhodně je to lepší koupě, než po idiotovi, co ji někde dávil v omezovači na srazech. Počítej s kontrolou desek na brzdách, ložisek v kolech, v krku řízení, svíček a dalších více namáhaných komponentů. A vem si s sebou nějakého kámoše, neb čtyři oči jsou víc, než dvě

Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 14:04 | Nahoru | #42
Nebál bych se toho. Zeptej se kluků z IVRacingu co s tím bylo a nebylo a myslím že není důvod jim nevěřit.Jestli to máš na normální ježdění po venku a né na okruh, tak zjisti jestli tam není změna na managmentu motoru, ale oni Ti z toho stejně to co má cenu oddělají. Domluv se ať Ti to vrati do serie.
Nebo zkus okruh a je po starosti.
Čau Kasi.

1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 17:52 | Nahoru | #43
Já si na tuto sezonu koupila R6, se kterou jezdil borec ve volné do 6oo. A popravdě, moc jsem se nedívala na to, jestli je z okruhu bo "silnice"... myslím si, že většina závodníků tu motorku miluje a dává do ní vše, přece jen ta motorka má něco vydržet a celkově, jde tam už o něco jiného než "trckání po silnici"... jak už tady někdo psal "než motorku co byla podtáčená a trápená", taky podle mě záleží jak dlouho na okruhu jezdila a jak se na ní jezdilo, pokud Ti týpek řekne "Točit do x tis otáček", tak to dělat. Žiju v tom, že tím se "ku*ví motůrek"...

Mrzout > Ježděná holkou....Co tím chceš říct?

Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 20:42 | Nahoru | #44
Já jsem tuto zimu rozebral motor na své Suzuki GSX-R 600. Motorka jela 2 roky v plné zátěži okruhy a najezdil jsem dohromady asi 10000km. Motor jsem tedy rozebral z důvodu, protože jsem chtěl vědět jak na tom je. A zjištění pro mě bylo až šokující. Naprosto bezproblémové opotřebení. Rozvodový řemen v pohodě, převodovka 100%, jediné co vyměním jsou lágry. Možná ještě vyměním ten řemen, ale není to nutné. Klidně by ty lágry ještě bez problému sezónu vydržely, ale dva je vidět jakoby se z nich trochu odřel lesk, tak je vyměníme a pohoda. Celá oprava mě bude stát asi 4000 i s montáží.
Já pravidelně měním olej. Po cca 1000-1500km. Motorka si myslím, že je ve skvělém stavu. Bohužel pamatuje i nějaké pády, takže mám odřený rám, ale je to pouze kosmetika. Byl na měření a je rovný. Jediné co mi na motorce odešlo jsou kotouče, ale s tím se Suzuki hold potýká.
Můj názor je, že motorce nic není a člověk, který by si ji vzal na cestu, tak s ní bude maximálně spokojen a může jezdit s naprosto klidnou hlavou!!

Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 21:49 | Nahoru | #45
Dobrá, díky všem zůčastněným za rady. Hned mám v tomhle jasno

2 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 23:47 | Nahoru | #46
Zase tak růžovoučké to není.
Moderní SS + SB sice něco vydrží, ale jsou konstruovány na maximální zátěž pouze po dobu 10-15% provozu. Odpovídá běžnému provozu.
Okruh ovšem vychází na cca 80% maximální zátěže.
Tedy po okruhových 10 000km např. výměna lágrů = nutná sice není, ale když se to neudělá vůle narůstá od této hranice se zrychlením, až do destrukce. Většinou Ti podá ruku ojnice blokem.
Pokud se skutečně udržuje/rozebírá, měří a mění, včetně pravidené výměny oleje po 1-2t. km pak se celková životnost okruhovky dostane třeba až k polovině obyklé, ale výš to rozhodně nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

23.2.2010 v 23:54 | Nahoru | #47
Franky> odkud prameni ta cisla?

(reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 01:51 | Nahoru | #48

Roccatan>Já si na tuto sezonu koupila R6, se kterou jezdil borec ve volné do 6oo. A popravdě, moc jsem se nedívala na to, jestli je z okruhu bo "silnice"... myslím si, že většina závodníků tu motorku miluje a dává do ní vše, přece jen ta motorka má něco vydržet a celkově, jde tam už o něco jiného než "trckání po silnici"... jak už tady někdo psal "než motorku co byla podtáčená a trápená", taky podle mě záleží jak dlouho na okruhu jezdila a jak se na ní jezdilo, pokud Ti týpek řekne "Točit do x tis otáček", tak to dělat. Žiju v tom, že tím se "ku*ví motůrek"...

Mrzout > Ježděná holkou....Co tím chceš říct?


Co tim chci rict? co mas napsano skoro ob inzerat? padla ze stojanku a nebo jezdena divkou...

Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 09:44 | Nahoru | #49
jsem se u těch některých rad docela nasmál.
Pokud ta motorka z okruhu měla dobrý servis a nebyla padená, tak může být v mnohem lepším stavu, než mrdka o které ti lec kdo co nalže, inzerát snese všechno.
Ne každá okruhovka je padená a olej dávám nový po každém závodě (cca 500 km), lec kdo motorku honí stějně na silnici a olej zná jen z doslechu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 11:22 | Nahoru | #50

Franky>Zase tak růžovoučké to není.
Moderní SS + SB sice něco vydrží, ale jsou konstruovány na maximální zátěž pouze po dobu 10-15% provozu. Odpovídá běžnému provozu.
Okruh ovšem vychází na cca 80% maximální zátěže.
Tedy po okruhových 10 000km např. výměna lágrů = nutná sice není, ale když se to neudělá vůle narůstá od této hranice se zrychlením, až do destrukce. Většinou Ti podá ruku ojnice blokem.
Pokud se skutečně udržuje/rozebírá, měří a mění, včetně pravidené výměny oleje po 1-2t. km pak se celková životnost okruhovky dostane třeba až k polovině obyklé, ale výš to rozhodně nebude.



Presne tak uz se to tu resilo mnohokrat... A dale take to ze okruh KM x6 priblizne a jsi na realnych km co by namotal priblizne v realu v opotrebeni.

Ale jak vidim okruhovky jsou tu jeste v lepsi stavu jak po normal moulech co ani nemeni olej jak se zde stale vyskytuje.

(reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 11:44 | Nahoru | #51

Ale jak vidim okruhovky jsou tu jeste v lepsi stavu jak po normal moulech co ani nemeni olej jak se zde stale vyskytuje.



To žiješ asi v nějakym alternativním vesmíru, či co. Neznám nikoho ani z doslechu kdo by nemenil olej, spis naopak vetsina lidi jeste zkracuje intervaly vymeny

(reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 17:30 | Nahoru | #52

SCANDAL>10 000km a eště na českých dromech, to bude po smrti to neber, protože na našich okruzích je víc zatáček doprava, tak že řadovej čtyřválec je na třetím a čtvrtým válci víc vytahanej oproti prvním dvoum. A pokud to jezdilo v Mostu tak pod matadorem strašně trpí vodítka rozvoďáků, sou tam totiž vyjetý koleje. Šmarjápano eště že tu sem a takhle tě zachránil.



to je bomba recenze motorky kterou si nikdy nevidel... ajeste ze kvuli nake zatacky se neco stane.. no to me pos... ja znam kluky co maji k6 nalitane 15 000km jen na okruhu a vse ok. zalezi jak kdo se k cemu chova. a jak meni olej.. jak kdo zachazi s prevodovkou apod... km na okruhu toho bych se nebal spis majitele

1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 18:00 | Nahoru | #53
Nechápu jak může tolik lidí reagovat na SCANDALův nebo shermův příspěvek oponováním, když byly oba míněny jako provokativní rýpnutí

(reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 18:15 | Nahoru | #54
LucinkaR6> Z tvého velice přesného vzorce, předpokládám že vědecky podloženého tedy vyplývá, že pokud někdo najede na okruhu 15000 km jak píše Lion, tak ten motor vydrží 90000km. No tak to je reklama pro Suzuki jako blázen!!!!!

Dawe02> Myslím, že tě ta tvoje motorka přežije Pokud tedy nezlomíš další rám

Naposledy editováno 25.02.2010 16:58:57

Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 22:43 | Nahoru | #55
To je tedy prďácký vlákno
Takže tedy logicky - podle Cimrmana, když v zatáčkách doprava trpí 3. a 4. válec, pak v levých zatáčkách trpí 1. a 2. válec. Z toho nám pochopitelně vyplývá, že pokud budu jezdit jen po dálnicích (bez zatáček), nebude trpět žádný válec - a motor je nezničitelný [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]

P.S.
Ale teď vážněji. Já bych dal na Corelu - lidi na okruhu sice dávají motorce za uši, ale starají se o ní tak, jak se většině ostatních ani nezdá. To, že jezdila na okruhu rozhodně neznamená, že musí být nutně vylítaná. Musíš posoudit sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 23:40 | Nahoru | #56

Dawe02>Franky> odkud prameni ta cisla?



Jsem konstruktér a vždy mi strojařina zajímala i jako hobby a občas jsem rozebral nebo asistoval u včech možných závad a provozů.

Nejhorší co do životnosti motoru je jízda po zadním. Od roztočené dvojky se omezuje mazání. Ta motory jsou potom pěkné. Něco se dá zachránit přelitím, ale žádná sláva.
A ruku v ruce jde honění studeného motoru.
Okruh s pravidelnou údržbou je mnohem menší zlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

24.2.2010 v 23:52 | Nahoru | #57
Franky> cili to pochazi jen z tveho osobniho dojmu a osobnich zkusenosti s nekolika kusy motoru?
Nezalezi na ridici (vykonnost, styl), nezalezi na vyrobci motocyklu, nezalezi na objemu motoru, na pouzite technologii, motormanagementu a mnoha faktorech ktere nas ani nemusi napadnout ???

Ja jen ze problematika predikce zivotnosti je pomerne velmi obtizna i kdyz mam k dispozici statisicove databaze z provozu, reklamaci, a take testovani za mnoho mnoho let....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

25.2.2010 v 12:23 | Nahoru | #58
Dawe02> Franky to napsal přesně. Většina zařízení se navrhuje s ohledem na různé režimy zatížení. Jestliže poměr zatížení (max/nom) je v reálném provozu více ve "prospěch" toho maximálního, tak se životnost prostě zkracuje a lepší (např častější) servis to může pouze zčásti oddálit, ale ne zastavit. Při maximálním zatížení jsou větší síly, vyšší teploty,..atd.
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.
Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

25.2.2010 v 18:16 | Nahoru | #59

mynonaj>Dawe02> Franky to napsal přesně. Většina zařízení se navrhuje s ohledem na různé režimy zatížení. Jestliže poměr zatížení (max/nom) je v reálném provozu více ve "prospěch" toho maximálního, tak se životnost prostě zkracuje a lepší (např častější) servis to může pouze zčásti oddálit, ale ne zastavit. Při maximálním zatížení jsou větší síly, vyšší teploty,..atd.
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.



To snad da rozum ne?! Trochu nerozumim tomu cos mi timto chtel sdelit?

Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.



Predikci zivota nedefinovane moto na nedefinovanem okruhu za nedefinovanych podminek udelal Franky par postu vyse (kdyz pomineme ostatni, tak se toto preci neda vyjadrit nekolika malo cisly (80% zatez, 10-15% plne zateze apod.).

Jen jsem chtel zduraznit ze takhle receno je to natolik zobecnene, ze to prakticky nic nerika. Navic je validita tech cisel dost diskutabilni

Naposledy editováno 25.02.2010 18:19:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

25.2.2010 v 19:24 | Nahoru | #60
Dawe02> Jasné, ta čísla, která použil Franky, jsou obecná (jako příklad), myslím, že ale jeho odhad nebude daleko od pravdy (samozřejmě, že se najdou výjimky).Poměr maximálního zatížení při závodech, které uvedl franky (80%), je podle mne umírněný odhad. Kromě několika málo kol jsou motky v max zátěži (je jedno jestli akcelerace nebo brždění) - já bych dal i 95%.
V běžném provozu se podíl max. zatížení bude samozřejmě lišit "kus od kusu" ale více než nějakých 25-30 procent bude podle mě výjimka a průměr u sportů bude tak 20% (můj odhad) - BTW jaký je tvůj odhad?
Jelikož maximální zátěž způsobuje maximální opotřebení, tak každý km na okruhu může odpovídat 3-5 násobnému nájezdu za běžného provozu.
Toť můj názor strojaře - konstruktéra - technologa.
M.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 7 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... Doomguy 35 15.9.2024 v 21:21 Doomguy
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 Strom96 70 27.8.2024 v 15:29 raidercz
Motorka nedobíjí Suzuki GSX-R 600 borec638 7 27.8.2024 v 14:02 Milos1
Nejvhodnější supersport 600ccm Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... Doomguy 0 25.8.2024 v 10:34 Doomguy


TOPlist