myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.
Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?
Díky všem :)
Naposledy editováno 21.02.2010 22:48:24
1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Riddick>Corela91> lépe to napsat nešlo... Jak říkám já, potom bychom se mohli hádat, jestli koupit krosku nejezdila po silnici, ale v terénu
jo tak stavěný to na to je. Ale jak sporty tak krosky dostávaj víc zabrat na trati než když to má nějakej pepík na výlety po polňačkách samozřejmě záleží na péči. řeším jen ten "provoz"1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Naposledy editováno 22.02.2010 22:06:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Nebo zkus okruh a je po starosti.
Čau Kasi.
1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli
Mrzout > Ježděná holkou....Co tím chceš říct?
Já pravidelně měním olej. Po cca 1000-1500km. Motorka si myslím, že je ve skvělém stavu. Bohužel pamatuje i nějaké pády, takže mám odřený rám, ale je to pouze kosmetika. Byl na měření a je rovný. Jediné co mi na motorce odešlo jsou kotouče, ale s tím se Suzuki hold potýká.
Můj názor je, že motorce nic není a člověk, který by si ji vzal na cestu, tak s ní bude maximálně spokojen a může jezdit s naprosto klidnou hlavou!!
2 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli
Moderní SS + SB sice něco vydrží, ale jsou konstruovány na maximální zátěž pouze po dobu 10-15% provozu. Odpovídá běžnému provozu.
Okruh ovšem vychází na cca 80% maximální zátěže.
Tedy po okruhových 10 000km např. výměna lágrů = nutná sice není, ale když se to neudělá vůle narůstá od této hranice se zrychlením, až do destrukce. Většinou Ti podá ruku ojnice blokem.
Pokud se skutečně udržuje/rozebírá, měří a mění, včetně pravidené výměny oleje po 1-2t. km pak se celková životnost okruhovky dostane třeba až k polovině obyklé, ale výš to rozhodně nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Roccatan>Já si na tuto sezonu koupila R6, se kterou jezdil borec ve volné do 6oo. A popravdě, moc jsem se nedívala na to, jestli je z okruhu bo "silnice"... myslím si, že většina závodníků tu motorku miluje a dává do ní vše, přece jen ta motorka má něco vydržet a celkově, jde tam už o něco jiného než "trckání po silnici"... jak už tady někdo psal "než motorku co byla podtáčená a trápená", taky podle mě záleží jak dlouho na okruhu jezdila a jak se na ní jezdilo, pokud Ti týpek řekne "Točit do x tis otáček", tak to dělat. Žiju v tom, že tím se "ku*ví motůrek"...
Mrzout > Ježděná holkou....Co tím chceš říct?
Co tim chci rict? co mas napsano skoro ob inzerat? padla ze stojanku a nebo jezdena divkou...
Pokud ta motorka z okruhu měla dobrý servis a nebyla padená, tak může být v mnohem lepším stavu, než mrdka o které ti lec kdo co nalže, inzerát snese všechno.
Ne každá okruhovka je padená a olej dávám nový po každém závodě (cca 500 km), lec kdo motorku honí stějně na silnici a olej zná jen z doslechu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Franky>Zase tak růžovoučké to není.
Moderní SS + SB sice něco vydrží, ale jsou konstruovány na maximální zátěž pouze po dobu 10-15% provozu. Odpovídá běžnému provozu.
Okruh ovšem vychází na cca 80% maximální zátěže.
Tedy po okruhových 10 000km např. výměna lágrů = nutná sice není, ale když se to neudělá vůle narůstá od této hranice se zrychlením, až do destrukce. Většinou Ti podá ruku ojnice blokem.
Pokud se skutečně udržuje/rozebírá, měří a mění, včetně pravidené výměny oleje po 1-2t. km pak se celková životnost okruhovky dostane třeba až k polovině obyklé, ale výš to rozhodně nebude.
Presne tak uz se to tu resilo mnohokrat... A dale take to ze okruh KM x6 priblizne a jsi na realnych km co by namotal priblizne v realu v opotrebeni.
Ale jak vidim okruhovky jsou tu jeste v lepsi stavu jak po normal moulech co ani nemeni olej jak se zde stale vyskytuje.
Ale jak vidim okruhovky jsou tu jeste v lepsi stavu jak po normal moulech co ani nemeni olej jak se zde stale vyskytuje.
To žiješ asi v nějakym alternativním vesmíru, či co. Neznám nikoho ani z doslechu kdo by nemenil olej, spis naopak vetsina lidi jeste zkracuje intervaly vymeny
SCANDAL>10 000km a eště na českých dromech, to bude po smrti to neber, protože na našich okruzích je víc zatáček doprava, tak že řadovej čtyřválec je na třetím a čtvrtým válci víc vytahanej oproti prvním dvoum. A pokud to jezdilo v Mostu tak pod matadorem strašně trpí vodítka rozvoďáků, sou tam totiž vyjetý koleje. Šmarjápano eště že tu sem a takhle tě zachránil.
to je bomba recenze motorky kterou si nikdy nevidel... ajeste ze kvuli nake zatacky se neco stane.. no to me pos... ja znam kluky co maji k6 nalitane 15 000km jen na okruhu a vse ok. zalezi jak kdo se k cemu chova. a jak meni olej.. jak kdo zachazi s prevodovkou apod... km na okruhu toho bych se nebal spis majitele
1 reakcí na tento příspěvek Moto po okruhovým majiteli
Dawe02> Myslím, že tě ta tvoje motorka přežije Pokud tedy nezlomíš další rám
Naposledy editováno 25.02.2010 16:58:57
Takže tedy logicky - podle Cimrmana, když v zatáčkách doprava trpí 3. a 4. válec, pak v levých zatáčkách trpí 1. a 2. válec. Z toho nám pochopitelně vyplývá, že pokud budu jezdit jen po dálnicích (bez zatáček), nebude trpět žádný válec - a motor je nezničitelný [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
P.S.
Ale teď vážněji. Já bych dal na Corelu - lidi na okruhu sice dávají motorce za uši, ale starají se o ní tak, jak se většině ostatních ani nezdá. To, že jezdila na okruhu rozhodně neznamená, že musí být nutně vylítaná. Musíš posoudit sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Dawe02>Franky> odkud prameni ta cisla?
Jsem konstruktér a vždy mi strojařina zajímala i jako hobby a občas jsem rozebral nebo asistoval u včech možných závad a provozů.
Nejhorší co do životnosti motoru je jízda po zadním. Od roztočené dvojky se omezuje mazání. Ta motory jsou potom pěkné. Něco se dá zachránit přelitím, ale žádná sláva.
A ruku v ruce jde honění studeného motoru.
Okruh s pravidelnou údržbou je mnohem menší zlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Nezalezi na ridici (vykonnost, styl), nezalezi na vyrobci motocyklu, nezalezi na objemu motoru, na pouzite technologii, motormanagementu a mnoha faktorech ktere nas ani nemusi napadnout ???
Ja jen ze problematika predikce zivotnosti je pomerne velmi obtizna i kdyz mam k dispozici statisicove databaze z provozu, reklamaci, a take testovani za mnoho mnoho let....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.
Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
mynonaj>Dawe02> Franky to napsal přesně. Většina zařízení se navrhuje s ohledem na různé režimy zatížení. Jestliže poměr zatížení (max/nom) je v reálném provozu více ve "prospěch" toho maximálního, tak se životnost prostě zkracuje a lepší (např častější) servis to může pouze zčásti oddálit, ale ne zastavit. Při maximálním zatížení jsou větší síly, vyšší teploty,..atd.
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.
To snad da rozum ne?! Trochu nerozumim tomu cos mi timto chtel sdelit?
Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.
Predikci zivota nedefinovane moto na nedefinovanem okruhu za nedefinovanych podminek udelal Franky par postu vyse (kdyz pomineme ostatni, tak se toto preci neda vyjadrit nekolika malo cisly (80% zatez, 10-15% plne zateze apod.).
Jen jsem chtel zduraznit ze takhle receno je to natolik zobecnene, ze to prakticky nic nerika. Navic je validita tech cisel dost diskutabilni
Naposledy editováno 25.02.2010 18:19:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
V běžném provozu se podíl max. zatížení bude samozřejmě lišit "kus od kusu" ale více než nějakých 25-30 procent bude podle mě výjimka a průměr u sportů bude tak 20% (můj odhad) - BTW jaký je tvůj odhad?
Jelikož maximální zátěž způsobuje maximální opotřebení, tak každý km na okruhu může odpovídat 3-5 násobnému nájezdu za běžného provozu.
Toť můj názor strojaře - konstruktéra - technologa.
M.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 | Strom96 | 70 | 27.8.2024 v 15:29 raidercz |
Motorka nedobíjí Suzuki GSX-R 600 | borec638 | 7 | 27.8.2024 v 14:02 Milos1 |
Nejvhodnější supersport 600ccm Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 0 | 25.8.2024 v 10:34 Doomguy |