paolo_novy Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm

koně nebo Nm

1.2.2010 v 17:08 | Nahoru | #91
solidně je to popsáno zde - zde

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 17:43 | Nahoru | #92
kdyz jsme u toho tak oboje taky ovlivnuje spotrebu ne? bude mit vyssi spotrebu motorka hnana nahoru ? nebo poklidnej dvouval (stejnyho objemu)

koně nebo Nm

1.2.2010 v 17:57 | Nahoru | #93
tak teoreticky motorka s menšíma otáčkama a nižším výkonem bude mít spotřebu menší.......

Naposledy editováno 01.02.2010 18:06:28

koně nebo Nm

1.2.2010 v 23:39 | Nahoru | #94
Obě veličiny spolu úzce souvisí, ale každá se projevuje trochu jinak. Obecně Nm jso téměř od nejnižších otáček (plochej průběh), výkon koně zase narůstaj s otáčkami.
Obě veličiny jsou důležitý, ale dá se bez nich žít .

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 10:11 | Nahoru | #95

Froggyc>kdyz jsme u toho tak oboje taky ovlivnuje spotrebu ne? bude mit vyssi spotrebu motorka hnana nahoru ? nebo poklidnej dvouval (stejnyho objemu)



poklidny dvouvaly zerou vic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 11:37 | Nahoru | #96
[quote]natysmoto>Ja myslim, ze nejvic dulezite je pro normalniho cloveka to, jaky kroutak (nebo vykon, to je totiz uplne jedno, vykon je zavisly na kroutaku) je v jakych otackach. On totiz je nejdulezitejsi kroutak na zadnim kole. No a ten tam dostanes prevodama-prevodovka je v podstate nasobic momentu.GSXR 600 ma na zadnim kole klidne stejny kroutak (a vlastne i mnohem vetsi) jako treba prave ta MT01

zkus se podivat na naky grafy dyna jestli ma sestka radak vetsi kroutak na kole nez dvouval.....................sestka 07 ma s bidou 65 Nm na kole mt 01 ma v zakladu 110 na kole ale rozepsal jsi se dobre.
http://www.dkracing....l/xv-1700-road-star/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 11:42 | Nahoru | #97

SS124>[quote]natysmoto>Ja myslim, ze nejvic dulezite je pro normalniho cloveka to, jaky kroutak (nebo vykon, to je totiz uplne jedno, vykon je zavisly na kroutaku) je v jakych otackach. On totiz je nejdulezitejsi kroutak na zadnim kole. No a ten tam dostanes prevodama-prevodovka je v podstate nasobic momentu.GSXR 600 ma na zadnim kole klidne stejny kroutak (a vlastne i mnohem vetsi) jako treba prave ta MT01

zkus se podivat na naky grafy dyna jestli ma sestka radak vetsi kroutak na kole nez dvouval.....................sestka 07 ma s bidou 65 Nm na kole mt 01 ma v zakladu 110 na kole ale rozepsal jsi se dobre.
http://www.dkracing....0-road-star/ [/quote]
Napsal to dobre. Trosku si to tema prostuduj a treba to z nej pochopis. GSXR600 ma na kole vetsi spickovej kroutak nez MT01. Tak to je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 11:56 | Nahoru | #98
pylot> kdyz to zmeris na brzde nikdy ne, nebo mi ten spickovej kroutak ukaz na dyno grafu co je na kole pocitam zbytek je radoby teorie a keci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 12:22 | Nahoru | #99

SS124>pylot> kdyz to zmeris na brzde nikdy ne, nebo mi ten spickovej kroutak ukaz na dyno grafu co je na kole pocitam zbytek je radoby teorie a keci

Jenze na grafu je kroutak na motoru a ne na kole. Zjisti si jak jsou ty motorky sprevodovany a prepocitej si to na kolo. Uvidis ze gixero ma na kole vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 13:08 | Nahoru | #100
SS124> precti si prosimte radeji co uz tu bylo napsano, at se porad netocite v kruhu

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 16:10 | Nahoru | #101
pylot> na mejch grafech( DK Racing) vzdy!!!!! mereno RWHP,zadnej prepocet) je to vzdy vystupni vykon nebo kroutak na kole prevody tam muzes dat jak chces dyno na kole bude vzdy stejny reknu to znova ukaz graf ze stolice s Tvoji teorii(sestka s kroutakem na kole 110 Nm), pokud mas stolici dynojet,vlhkost,nadm.vysku,teplotu jsou hodnoty srovnatelny proto to dynojet dela.Delam jenom z klukama z DK Racing(co je od nich na netu je na kole)jinak nevim o jakym kroutaku mluvis............

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 16:58 | Nahoru | #102
Dawe02> toto psal Kadll:
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm
.....to jsou hodnoty vyrobce zpravidla na klice,ubere 10-20% a je to na kole,zmerim na brzde(dynamometru) a mam, celej svet to tak dela aby se to dalo porovnat.Vypocty,ktery tu prezentujou nekteri odbornici jsou srovnatelny jen z vypocty nebo mas snad brzdu co to meri jinak ..................

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 17:03 | Nahoru | #103
SS124> Jsi marnej. Precti si znova tech par prizpevku vys a treba ti doklapne ze kdyby to melo 60Nm na kole tak to bude tehat na vschny kvalty porad stejne at tam je jednicka nebo sestka a taky to je asi takova sila jako kdyz das na metrovy rameno zavazi sest kilo... s tim bys nevyjel ani zadnej kopec. Zamysli se.

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

2.2.2010 v 19:06 | Nahoru | #104
jak jsem si tady pročítal diskuzi, tak celkem mě zajímalo kolik teda ve skutečnosti je na tom zadním kole Nm, tak jsem si vzal kalkulačku a vypotil jen tak ze zajímavosti tohle. (pozor: NEuvažuju ztráty)

dle servisního manuálu GSX 750 má 66Nm při 8500ot/s
primár = 1,744
sekundár = 2,8 (42/15 zubů)
1 převodový stupeň = 3,083
6 převodový stupeň = 1,095
poloměr kola = 0,317m (17" disk a pneu 170/60 > (0,43 + 0,170*0,6)/2 )

- takže na jedničku při 8500ot. motoru by na kolo mělo jít 993Nm při 564ot. kola, takže na vozovku bude proti směru jízdy působit síla přibližně 314kg a rychlost bude 67km/h
- na šestku při 8500ot. motoru by to pak mělo bejt 352Nm při 1588ot., síla proti směru jízdy 112kg při 189km/h.

je to jen hrubě pro představu, ale snad nikde není nějaká blbost, kdyžtak mě opravte. Tzn co psal SS124 se mi nezdá moc pravděpodobný.

Edit: menší chybka v textu

Naposledy editováno 02.02.2010 19:13:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 19:48 | Nahoru | #105
pylot> kolik jsi postavil a zmeril motoru a masin,neresim to kazdej mluvime o necem jinym muzeme se potkat na brzde muzes to merit a menit prevody a rychlosti a pak tady predved vedatorum graf jak to ma na jednotku 1000 Nm.Kontakt na mne 777208601

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 19:58 | Nahoru | #106
SS124> Ty jsi uplne marnej. Zeptej se kluku v DKcku kde maj tech 100Nm. Treba ti to vysvetlej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 20:10 | Nahoru | #107

pylot>SS124> Ty jsi uplne marnej. Zeptej se kluku v DKcku kde maj tech 100Nm. Treba ti to vysvetlej.



Pokud vůbec věděj,jak to zařízení funguje

SS124> pylot> na mejch grafech( DK Racing) vzdy!!!!! mereno RWHP,zadnej prepocet) je to vzdy vystupni vykon nebo kroutak na kole prevody tam muzes dat jak chces dyno na kole bude vzdy stejny reknu to znova ukaz graf ze stolice s Tvoji teorii(sestka s kroutakem na kole 110 Nm), pokud mas stolici dynojet,vlhkost,nadm.vysku,teplotu jsou hodnoty srovnatelny proto to dynojet dela.Delam jenom z klukama z DK Racing(co je od nich na netu je na kole)jinak nevim o jakym kroutaku mluvis............

Ty ten přepočet ani nevidíš,dělá ho brzda automaticky.Je to výkon a točivý moment na kole,přepočítaný na motor,díky převodům.
Brzda Ti graf ukáže stejnej,ať už jí změříš na 3rs a nebo na 6rs,to je asi divý co,když je každej převod jinej(používej hlavu,už to tady padlo hodněkrát)

Naposledy editováno 02.02.2010 20:26:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 20:11 | Nahoru | #108
GSX> 993 Nm máš na kola, to ano, ještě trojčlenkou dopočítat, jakou silou působí kolo na asfalt při tom poloměru 0,317 m

tedy:

F=993*0,317=315N apod. tak alespoň podle mne

edit. sorry ty to tam vlastně máš dopočítaný, tak to jo - máš to dobře

Naposledy editováno 02.02.2010 20:11:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 20:26 | Nahoru | #109
SiSpo> no já se k tomu dostal tak že jsem uvažoval, že 993Nm je na rameni o delce 1m, takže na rameni o délce 0,317m to bude (1/0,317)* 993Nm to je přibližně 3140N = 314kg, tobě to vychází 10x míň

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 20:43 | Nahoru | #110
GSX> no vidíš to

já zas že

993 N ... 1 m
x N ... 0,317 m

x/0,317=993/1 - teď je otázka toho šíleného g=9,81 - já na něj většinou z hluboka se*u, tudíž ve vodorovném směru to beru tak že na "g" nekoukám a rovnou to beru tak že N se bude rovnat kg

kdyby ale jela do kopce motka o váze 200kg - tak tam to g dám, tudíž cca 2000N (by ale musela jet o 90° ) proti 314N dle mně je pitomost, správně to máš ty spíš... ale jak píšu já to v tomhle vodorovným směru bral tak že N zároveň bude roven kg

edit.: jinak tvá představa/rovnice bude asi ta pravá přece jen jednotky N*m >>> 993*1=x*0,317 a z toho teprv vyjádřit kg vydělením "géčkem" - jo takhle je to dobře, omlouvám se (nemám bejt tak akční ) - jakmile jsem si představil houpačku vše se u tebe potvrdilo



Naposledy editováno 02.02.2010 21:36:31

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:05 | Nahoru | #111
já to zas vzal tak, čím delší máš rameno, tím menší sílu na jeho konci potřebuješ abys měl stejnej točivej moment. Vzorečky nevim, páč tabulky mě opustily už před 4-5 rokma. :) Takže jsem si jen tak řekl, že kdyby to rameno bylo poloviční, potřebuju dvojnásobnou sílu takže (1m/0,5m = 2, takže 2x 993Nm což je 1986Nm). Z toho jsem si právě odvodil to co jsem napsal o příspěvek vejš. 1/0,317 = 3,15 a tím jsem vynásobil těch 993Nm a pak to klasicky převedl na kg krát 10, páč to působilo na motorku v přímém úhlu (nevim jak to říct jinak, tzn. 180 příp 0 stupňů, kde by se změnilo jen znamínko). Třeba někdo chytřejší řekne kdo má pravdu, ted si fakt nejsem jistej .

koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:09 | Nahoru | #112
pěknej obrázek

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:09 | Nahoru | #113
GSX> jo neřešto koukni mi na obrázek a máš to v pohodě - já si zrovna dělám tabulku v excelu pro svou motorku, alespoň to tam budu mít opravený

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:11 | Nahoru | #114
Cuba_VTX> Kdybys to měl naopak, tak bys poznal co je důležitější a jak jede pořádná motorka.

koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:15 | Nahoru | #115
klucíí, Vám už z té zimy hrabe

věřím, že GSX 600 má na zadním kole stejný Nm jako MT 01, ale v případě, že maximálka GSX je oproti MT01 tak poloviční

Je to curwa jasný jako facka...vychází se z údajů motoru a bere se v úvahu zařazený rychlostní stupeň (zpřevodování v motoru) a zpřevodování na řetězovce a vyjde co?? vyjde tah na jednotlivé kvalty, který je při jízdě přímo úměrný původnímu průběhu krouťáku na motoru a to je curwa to, co tahá za ruky při přidání plynu....hééééén, hééén a mě už hrabe asi taky

koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:16 | Nahoru | #116
Je tu ale legrace

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:21 | Nahoru | #117
no když se má člověk učit, tak radši při zkouškovým řešim chujoviny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:33 | Nahoru | #118
GSX> neopustili Tě náhodou tabulky už před těmi 4-5 roky ?

Mi neříkej, že na vysoký nemáte vzorce ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:40 | Nahoru | #119
SiSpo> nojo, jenže to bylo na průmyslovce na technickým lyceu. Teďka na VŠE máme jiný tabulky, zvláště na statistiku jsou opravdu hezký .

(reakce na) koně nebo Nm

2.2.2010 v 21:51 | Nahoru | #120
GSX> Nj Laplaceova konstanta, to tam je možná taky pokud to s něčím nepletu , ještě bych si snad spočítal z jakou pravděpodobností při jednom hodu hrací kostkou hodím šestku (to je snad 16,7 %) . Joooo to já se radši nebudu chlubit z jaké fakulty sem, abych si tu svojí trojčlenkou neudělal ostudu . Ale ze zimního semestru mám už udělaný zkoušky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist