1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
raz som v tiahlej zakrute na znamej ceste skoro hodil motorku
o zem lebo sa tam vymlatila liazka a roztrhlo jej o zvodidla
nadrz a nafta po vozovke.liazka uz bola odtiahnuta a naftu
nebolo v tme na mokrej ceste cez silny dazd vidiet.nastastie som
si vsimol roztrhnute zvodidla a tak som isiel tu zakrutu iba 40tkou
lebo som cakal co tam uvidim
tak ma iba mierne hadzalo zo strany na stranu.
v takejto situacii je najlepsie stlacit spojku dat nohy na zem
a nejak ustat smyk.hlavne sa nechytat brzdy.
tiez si myslim,ze je treba predvidat,najma ak ide o neprehladne
zatackovite cesty,prekvapit vie i blato na ceste z pola pri
silnom dazdi a tiez prudko brzdiace auta hlavne ked chcu odbocit
bez zapnutia smerovky.
na prehladnom rovnom useku sa da na motorke ist rychlo,horsie je to
v zakrutach mimo dialnice a najma ked je na ceste nafta blato z pola
kanale prejdena zver-macky zajac a listie
to vie urobit problemy v zakrute alebo pri brzdeni
v cestnej premavke pred zakrutou spomalit a najlepsie jemne podradovat
brzdit malo a ak iba s citom,v zakrute co najmenej naklonit motorku
skor naklonit telo do zakruty,zrychlovat az ked sme na vyjazde a jemne
pridavat plyn.motorka v dazdi nema rada trhave rychle pohyby plynom
brzdou.ak su pred motorkou auta tak mat velky odstup od nich alebo
ak je motorka v kolone radsej ist pomaly a hlavne byt pripraveny ze
auta mozu zacat prudko brzdit-hladat stale unikovu zonu ak by sme
nestihli zabrzdit-krajnica stred cesty alebo pole
na mokru je motorkar v strese a zpanikari ovela rychlejsie ako na suchu
lebo nema jazdu v dazdi natrenovanu
suhlasim s ludmi co pisali ze v dazdi treba tiez jazdit aby si motorkar
zvykol na jazdne vlastnosti motorky a dokazal jej porozumiet
moja rada uz odskusana-niekedy sa idem vozit ked prsi najma cez leto
ked je teplo,jazdim v dazdi i 5 hodin a skusam ako sa sprava motorka,
ako reagujem ja na zle podmienky na vozovke,takto som ziskal prax
a ak zacne dazd nebojim sa ako to bolo pred zopar sezonami
odporucam
trening na mokru-ziskas skusenosti a istotu v ovladani motorky,
odburas panicky strach pri nepredvidanej situacii lebo budes vediet
ako sa mas zachovat-pretoze poznas spravanie motorky na mokrom povrchu.
Naposledy editováno 21.01.2010 04:56:58
najhoris je to zo zaciatku , ked len zacina prsat, kedy sa miesi voda s tym prachom - to je ale problem aj pri autach. Ked vyslovene vela a dlho prsi, cesty su aspon cistejsie a clovek vie, ze tam je iba voda a nie nejaky bordel... Absolutne total na hovno je v noci za dazda a hmly, pri nejakych 5-8 stupnoch - obrovska vlhkost, prilba rosi ako sprosta (moze si dat clovek na gebulu aj prilbu za miliardu), nepomoze nic, ked zastanes, mokry si este aj pod strechou, ako to taha vlhkost ...myslim, ze nejeden strelec by sa v takom pocasi porucal, v globale ale vtedy jazdi len ten, co nema v hlave nasrane a hovorit o nejakych limitoch na beznej ceste mi pride od veci, vzhladom na to mnozstvo murikov, obrubnikov, stromov, aut... raz zavahas a uz nemusis druhu sancu mat...ako je to na okruhu, ak ma clovek na to prostriedky, ze moze rozmlatit motorku - to by som bral, tam sa daju limity hladat
1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
pri normalni jizde to chce na predek hodne opatrne, zadek mi uklouz i na 6ku ve 140kmh pri mensim pridani plynu. hrozne zalezi na aktualnim povrchu, takze ani to, ze si nekde neco ozkousis neznamena, ze jinde to bude fungovat stejne, staci aby tam byl kluzsi typ asfaltu, vic nasakly od oleje/nafty z nakladaku apod, to se mi stalo osudne s tim autem, jinde v pohode a najedou to ulitlo jak na ledu
ale da se treba i po zadnim, s normalnima gumama, zalezi na spouste okolnosti
jo a na vode ani nezalezi na vzorku, ale na smesi, aby v ni byla silika, ktera zajistuje prilnavost za mokra (coz nemaji prave gumy nehomologovane pro silnicni provoz, napr. rezane slicky). motorka ma uzkou stycnou plochu, takze aquaplanning tolik nehrozi a da se litat hodne rychle (rovne), ale uz se to samo hur ubrzdi. na to musi byt super ABS, to se neda nicim nahradit a na vode na okruhu budou mit ty novy Hondy s ABS obrovskou vyhodu
2 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
mikitka>Mě ta otázka napadla dnes, když jsem jela autem a jak ten sníh taje...
Když je mokro a nemusim, tak na motorce ani nejezdim...
Autem mi to už několikrát docela uklouzlo, ale tak nějak v pohodě...
Jenže jak se toho na motorce dost bojim, tak kvůli tomu mám poslední dobou strach i v autě
A děsně mě to štve!!!
Nevim, když jsem na motorce začala, tak jeden z prvních víkendových srazů celý propršelo, a najela jsem na něm pár set kiláků.. opatrně, v klidu, rozvážně, hlavně se nepřeceňovat. Myslim, že to děláš zodpovědně, protože nemá cenu vyjíždět do toho, když se bojíš a nechce se ti.. já to mám horší, protože mě se chce pořád V autě to ale vůbec neřešim, v autě jezdim "normálně"
[img]
Naposledy editováno 21.01.2010 17:55:52
1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
Stala se mi totiž věc, že jsem najížděl do levotočivé zatáčky za vydatného deště, za zády se spolujezdkyní, přičemž z té zatáčky z protisměru vyjelo auto a protože jel jako dobytek, tak ho to vyneslo do protisměru, kde jsem v tu chvíli jel já... Já už motorku skládal do zatáčky, pak jsem musel hrozně rychle narovnat, jak jsme se minuli, tak jsem musel zase ohromně rychle složit, protože brzdy nepřipadaly v úvahu a tohle byla ode mě tak nějak automatická reakce...
Plynulost jízdy prakticky žádná - silou narovnat a ještě větší silou složit zpět do zatáčky... Od té doby vím, s jak moc velkou rezervou na mokru jezdím a že ty gumy snesou opravdu hodně...
1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
Jináč na mokru se zkoušej limity tak, že prostě upadneš.. A to není moc ideální
Perňa #81>Míšo, zkus to na Kyionariho, ten se taky evidentně bojí ..nebo spíš baví Hrozný zvíře!
Jináč na mokru se zkoušej limity tak, že prostě upadneš.. A to není moc ideální
On je šílenej masér pošlu mu kdyžtak mail..
.. a ty padací limity se mi právě moc nezamlouvají.. :\
2 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit na vodě?
po tom co jsem viděla Indoše v Hořicích v roce 2008 se vody už tolik nebojím ...prostě to chce plynule a jemně s plynem, na brzdy a změny směru...žádný cukání...při svižné jízdě za mokra mám o kvalt vejš a nižší otáčky než kdybych jela za sucha, aby motorka nereagovala moc zbrkle ale vláčněji (mám krátkej plyn)
no a na mokrejch gumách v podtstatě stejně jako za sucha...teda prej... ale já se tím snažím řídit
je to vážně tak, nikdy jsem na vodě s mokrejma nejel a když přijel Stepa a dával mi motorku, tak mi řekl: prostě jeď, jak kdyby tam voda nebyla... tak jsem jel, i když ze začátku tam lehkej blok byl, ale po 3 kolech už jsem si to vyloženě užíval
no a Indy, voda a Hořice .... to je kapitola sama pro sebe
Bubrak ZX10R>pri normalni jizde to chce na predek hodne opatrne
mně se osvědčilo zezačátku předek na mokru jakoby přebrzdit s tím že sem se dostal na hranici kdy to začalo klouzat, ale to sem jel rovně a měl jsem ještě místo tak to nevadilo, tak sem poznal kde to má přední guma při brždění zhruba hranici adheze a postupně jsem přidával. Na Lausitzu byl nej čas na suchu 2:18 - to byla jenom jedna runda, a na mokru 3:04.
Naposledy editováno 22.01.2010 10:52:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit na vodě?
Myslím že v ten den pro něj pravidla fyziky přestaly platit, ne tak ale pro ostatní. Viděl jsem taky dva pády a nebylo to nic hezkého.